Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Magas hőmérsékletű hőmérő
Lapozás: OK   2 / 2
(#) cubus hozzászólása Jan 24, 2011 /
 
Sziasztok!

Nem olyan régen volt szerencsém felújítani egy laboratóriumi izzítókemencét (max. 1200 °C). Én K típusú hőelemet tettem bele, azóta is vígan megy, bár leginkább 600-700 °C körül. Az 1200 °C az adatlap szerint a hőelem határhőmérséklete közelében van, én kipróbáltam rövid ideig, nem lett semmi baja. Én is a TC Kft-t javasolnám a további ismeretekhez és konkrét termékekhez (hőelem, szabályzó stb.)
István
(#) vilmosd válasza M.Béla hozzászólására (») Jan 24, 2011 /
 
Hali
Ugy kb. Az a gond, hogy amint irtam egy komparator nem biztos, hogy pontosan fog kapcsolni. Attol kiprobalhatod. Megepited ezt a kapcsolast, majd csinalsz valami komparator kapcsolast. Estleg ajanlanam a konyvtaramat ahol talasz muveleti erositok hasznalatarol jo konyveket.
(#) M.Béla válasza vilmosd hozzászólására (») Jan 24, 2011 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat,de sajnos nincs időm kísérletezni vele,reméltem hogy találok egy komplett kipróbált működő kapcsit de látom nem ilyen egyszerű...

De azért próbálkozni fogok valamit összehozni de ez nem fog olyan gyorsan menni mint ahogy most kéne.
(#) vilmosd válasza M.Béla hozzászólására (») Jan 25, 2011 /
 
Hali
Ez a komplett mukodo kapcsolas analog resze . El tudom kuldeni a tobbi reszt is, de az PIC.es.
(#) Deta válasza vilmosd hozzászólására (») Dec 13, 2011 /
 
Légyszi Vilmosd!

(#902456)Ebben a hozzászólásodban közölt kapcsi rajzhoz irt hozzászólásodban irod, hogy a kimenő feszt a V+ REF és a kimenet között kell mérni. Ezt a V+REF-et én egy virtuális földnek nézem. Viszont kimenetnek két lábat jelöltél. Egyik VTC_OUT, a másik VCJ_OUT. Ha ez a második kimenem a nullponti kompenzálásra szolgál, akkor pár szóval ird már le légyszi, hogyan szól bele a mérésbe?
(#) kormika hozzászólása Aug 6, 2015 /
 
Sziasztok! Egy megpiszkált 2 ütemű 2 hengeres motorhoz építek motorvezérlést, és mérni szeretném a kipufogógázok hőmérsékletét. Pontos hőmérsékletet nem tudok, de közvetlenül a hengerek és a kipufogó találkozásánál élénkvörösen, már-már fehéren is izzik a kipufogócsonk, ha úgy istenigazából meg van hajtva a gépezet. Gugli szerint ehhez a színhez 1200-1500°C tartozik vas összetételétől függően. Nézelődök mindenfelé, de eddig sehol nem találtam olyan hőmérséklet mérésére alkalmas eszközt, ami ezt bírná tartósan. Az érzékelő által szolgáltatott "villamos jelet" (nem tudom, hogy az ilyen nagy hőfokra alkalmas hőmérséklet érzékelőknek milyen kimenete van) egy PIC dolgozná fel, főként védelmi céllal, mivel kéthengeres motorról van szó, így ha nagy eltérés van a két henger kipufogógáz-hőmérséklete között, akkor a hidegebb henger nem megy rendesen, ezáltal a főtengely asszimetrikus terhelést kap, ami nem tesz neki jót, és ilyenkor avatkozna be a PIC. Ami még fontos lehet, hogy rövid ideig lángnyelvek is nyaldosnák az érzékelőt, mivel a váltás idejére a gyújtás le van tiltva, ezáltal a beszívott friss keverék egyenesen kiáramlik a kipufogóba, a váltás végeztével visszatér a gyújtás, és az első kipufogásnál a kipufogóban összegyűlt keverék berobban, kellemes fény és hanghatások kíséretében. Ha valakinek van ötlete ezzel kapcsolatban, akkor ne tartsa magában, szeretném úgy megépíteni a motorvezérlést, hogy teljeskörű védelmet nyújtson, mivel nem volt olcsó a motort ilyen szintre felpiszkálni.
(#) kormika válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
Esetleg tudsz linket adni, ahol beszerezhető? Gugli most nem a barátom, pedig már vagy fél órája faggatom, de csak adatlapokat kapok...
(#) proli007 válasza kormika hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
Előbb ülj le! Itt..
(#) don_peter válasza kormika hozzászólására (») Aug 7, 2015 /
 
K-típusú hőelem egy megfelelő burkolatban jó lehet.
Ha nem is 100%-osan erre tervezték, kiindulási alapnak jó lehet és az ára sem vészes.
Idézet:
„MAXIMUM TEMPERATURE RANGE
Thermocouple Grade
– 328 to 2282°F
– 200 to 1250°C”

PIC-el és egy MAX6675-el jól lehet használni..
Topikja: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2015
(#) kormika válasza proli007 hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Azt nem mondtad, hogy szíjazzam magamat a székhez... A két érzékelő ára picivel meghaladná a motortuning összegét, azért ennyit nem akarok és nem is tudok rákölteni...Közben Ferci fórumtársunk adott egy járható ötletet, nem kell nekem feltétlenül magát a kipufogógázt mérnem, mivel nem pontos értékre vagyok kíváncsi, hanem a két hőfok közti esetleges eltérést szeretném figyelni, Ferci javaslata az, hogy a kipufogógázzal egy pl. wolfram rúd érintkezne, és ennek a rúdnak a szabadban levő, de hidegebb végén mérjem a hőmérsékletet.
(#) kormika válasza don_peter hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Ahogy prolinak is írtam, Ferci ötlete alapján nem közvetlenül fogok mérni tehát nem fog kelleni mégsem olyan érzékelő, ami ekkora hőfokot kibír. Igaz, hogy ez ugyan bevisz majd némi mérési késést a rendszerbe, de szerintem annyiran nem lessz lomha a rendszer, hogy gondot okozzon.
(#) proli007 válasza kormika hozzászólására (») Aug 8, 2015 /
 
Két izzítógyertya nem volna esetleg megfelelő, ellenállás hőmérő gyanánt? Hőfokot biztos bírja, ellenállása meg valahol az Ohm-os tartományban lehet (nyilván a 24V-os a nagyobb). Ez nem túl kedvező, de ki lehet próbálni. (Nem volt még a kezemben sem..)
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2015
(#) kormika válasza proli007 hozzászólására (») Aug 9, 2015 /
 
Ez sem rossz ötlet, ki fogom próbálni Elvileg van is itthon használt izzítógyertyám, ami még jó, csinálok majd pár mérést, köszi az ötletet.
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem