Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3091 / 3550
(#) Gafly hozzászólása Dec 15, 2019 /
 
Ismerem a helyet, Párhuzamosan megy a vasút és közút hosszan, majd egy hirtelen cikk-cakkal átmegy a másik oldalra. Helyismeret nélkül könnyű benézni.
Szerencsére mindenki megúszta...
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Pedig ma már szinte mindegyik autós GPS jelzi a vasúti átjáró közeledtét. Vagy egy 50 milliós autóba még drága a 40 ezres GPS.
(#) jani1987 válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Idézet:
„Vagy egy 50 milliós autóba még drága a 40 ezres GPS.”

Nekem ingyenes volt mindig Sygic néven.
(#) Petyaa válasza Gafly hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Japánban a vasúti átkelőhelyek előtt meg kell állni, és az ablakot is le kell tekerni, fülelni. Bár ha nem nyomja a kürtöt a vonat...Mert van hogy nem nyomja. De szerintem nyugodtan nyomhatná minden jármű forgalom kereszteződésénél.
(#) Pumuckli válasza Gafly hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Én sem ismernem a helyet, de ne felejtsük el, hogy a vasúti átjáró előtt azért ott vannak a vasúti átjáró előjelző táblák (visszaszámláló táblák), amelyek a tényleges átjáró előtti részt három egyenlő részre osztják fel. Tehát helyismeret nélkül is lehet tudni, hogy 300 m múlva vasúti átjáró következik. Ráadásul az átjáró előtt 300 m-re kint van egy 40-es sebességkorlátozó tábla is. Elég nehéz nem észrevenni.
Szerencséje volt most mindenkinek.
(#) Gafly válasza Pumuckli hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Szerintem erről beszélünk (éltem/dolgoztam arra).
Ha valaki helyismeret nélkül "teper" kamionnal, akkor egyszerűen abszolválható a baleset.

Persze ha mindenki betartaná/ismerné a szabályokat, akkor meg nem is lennének.

Tovább, Kunszentmárton - Martfű még cifrább...
(#) Pumuckli válasza Gafly hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Igen, pont erről beszélek. Azért a vasúti átjáró előtt 300 m-rel az út mindkét oldalán ott van a figyelmeztető jelzés... és ha tovább haladunk előre (ahogy a te képeden is látszik), azért jó messziről látszik az a két villogó piros jelzés, megkockáztatom, hogy akár már 200 m-ről látni, amikor már bőven 40 a megengedett legnagyobb sebesség.
De nem akarok senki felett pálcát törni, azt sem állítom, hogy én minden táblát és jelzést pontosan ismerek, de igyekszem azért betartani a szabályokat.
Én csodálkozom, hogy "csak" ennyi baleset van, ahogy pl. a mögöttem haladó kb. a hátsó rendszámtáblámban jön!
Pár hete álltam a piros lámpánál már legalább 20 másodperce (a sorban harmadik voltam), amikor hátulról belém gurult egy autó. A bácsika kereste a sávját és annyira nézelődött (csak éppen nem előre), hogy belém jött. Nála két kis gyerek ült hátul, nálam egy. Még csak az sem hagyta el a száját, hogy: "Elnézést!"
És még sorolhatnám... eddig tízen év alatt négyszer jöttek belém, ebből három alkalommal figyelmetlenségből, egyszer pedig nem működött (!) a fék a hátulról jövő autóban.
(#) nagym6 válasza Gafly hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Pedig karos fénysorompó van ott. Azt hittem semmi, csak a táblák vannak, mikor azt írtad benézhető. Ugyanilyen nálunk is a főúton az átjáró.
(#) Gabó válasza Gafly hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
Vagy ha mindenki megtanulná, hogy kell áthajtani a vasúti átjárón, akkor rengeteg baleset elkerülhető lenne. (Bár ez igaz az összes többi esetre is. )
Bővebben: Link
(#) Szárnyas válasza Gafly hozzászólására (») Dec 15, 2019 /
 
A híradóban beszéltek a balesetről, azt mondták szabályosan hajtott át a kamionos a vasúti átkelőn, a vontatmány csúszott le az útról a jeges útfelület miatt és már nem tudott visszatérni az úttestre a vonat érkezése előtt. Amúgy szerintem elég szerencsétlen egy kialakítású ez az átkelő ezzel az S-kanyarral, én is szokzam erre járni. Lehet, hogy a kamionsofőr is tapasztalatlan volt, 23 éves, valószínűleg nem számított ilyen útviszonyra.
(#) Petyaa hozzászólása Dec 15, 2019 /
 
Az a baj hogy nincsenek a nagy publikum előtt oktató jellegű videók mint anno régebben is voltak.
Pl ilyenek: Vigyázat! Vasúti átjáró!
(#) jani1987 válasza Gafly hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Valahol Báránd környékén van hasonló ha jól emlékszek.
(#) Pumuckli válasza Petyaa hozzászólására (») Dec 16, 2019 / 1
 
Hogyne lenne... nézz orosz dashcam videókat, tele van vele a YouTube.
Az a tapasztalat, hogy aki érintett lenne, az úgysem néz(ne) ilyen videókat. Természetesen az általatok említett baleset tényleg eredhet a rutintalanságból. Ha nekem kéne ilyen járművet vezetnem, valószínű még rosszabb dolog sülne ki belőle. Reméljük óvatosabban fog a jövőben vezetni a fiatal ember, sok százezer balesetmentes vezetést kívánok neki!
(#) mnyugger válasza jani1987 hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Füzesgyarmat előtt is. Ahol a busz csattant a vonattal 1978-ban.
(#) pucuka válasza mnyugger hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Milyen érdekes, nem? A vonattal történő ütközések szinte mindíg a síneken, vagy annak közelében történnek. Nem értem, miért nem alakul ki egy olyan reflex, ha síneket látok, (akár rozsdásakat is) óvatosnak kell lennem? Hátha jön valami sárga, zöld, kék piros (többnyire sárga elejű) vasaló, akkor inkább hadd menjen útjára, majd azután ráérek átmenni, mert a következő vasaló úgyis csak kis idő múlva jön.
(#) jani1987 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Mint én amikor biciklivel megyek. Le van húzva a sorompó. Mindenki áll kivéve én. Körbe nézek és ha nem ér oda x időn belül akkor tovább megyek.
(#) pucuka válasza jani1987 hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Pedig jobban tennéd, ha Te is állnál, és megvárnád a vonat elhaladását. Elég, ha egyszer nem sikerül átérned, vagy benézel valamit.
Nem kell a halálba sietni, úgyis eljön magától. És az még a jobbik eset, mi lesz ha "csak" megnyomorodsz? Nekem elhiheted, nem egy üdvözölendő állapot.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2019
(#) Remci válasza pucuka hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Hát igen. Ugyan ezt látom sokszor piros lámpánál. Aztán ha fellökik őket akkor még nekik áll feljebb.
(#) Remci válasza jani1987 hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Meg pl Pörböly előtt, ahol az iskolabuszt vitte el a vonat.
(#) tbarath válasza pucuka hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Vasúti sorompóval ritkán találkozok mostanában, de anno volt olyan, amin simán átmentem, ha pirosnál nem láttam vonatot. Jól belátható volt a sín mindkét irányba, és ott gyakran volt olyan, hogy 10-20 perccel a vonat áthaladása előtt leengedték. Volt egy másik sorompó is párszáz méterre, és simán láttam, hogy ott mennek át az autók. Szóval az nem volt még leengedve, ezt nem tudom miért engedték le ennyivel korábban.
(#) pucuka válasza tbarath hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Ezért hibás a gyakorlat, hogy jóelőre leengedik a sorompót.
De jobb félni, mint megijedni, pláne elszenvedni.
(#) Bakman válasza tbarath hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Ez a következetlenség a hazai úthálózat legnagyobb baja (értve mindenre, nem csak a vasúti átjárókra). Autópályákon, gyorsforgalmi utakon még csak-csak, de a többi...
(#) nagym6 válasza tbarath hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Mifelénk egyenes szakaszon van három sorompó, a középsőnél piros, látni a másik kettőnél mennek az autók, vonat nincs közöttük. Ilyen a biztosítórendszer tervezése, érthetetlen miért piros ilyenkor a középső.
(#) furko válasza jani1987 hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Sajnos ezzel rossz példát mutatsz másoknak is. Akár gyerekeknek is.
(#) jani1987 válasza furko hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Nem kell azt mutatni. Nálunk a munkahelyen felmerült a barna nyelv szindróma mert ami történik kizárt, hogy a véletlen műve lenne.
(#) gkari válasza jani1987 hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
És az micsoda betegség?
(#) jani1987 válasza gkari hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
A nyalizás kultúrált megnevezése.
(#) Pumuckli hozzászólása Dec 16, 2019 / 1
 
Ahogy Hofi mondta:
- Minek a sorompó? Ha jön a vonat, úgyis elzárja az utat!
Egyébként tényleg idegesítő, például Budapesten a XIV-XVI kerület határában az egyik vasúti sorompó, amit leengednek már akár 3-4 perccel a vonat érkezése előtt. Egyszer volt erről szó, és nem tudom mennyi a valóságtartalma, de azt mondták ez azért van, ha esetleg valaki elakadna a síneken, akkor legyen ideje a többi autósnak segíteni letolni a sínekről. Anno amikor KRESZ oktatáson voltam, akkor ott azt tanultuk, ha pont beragadunk a vasúti átjáróba, mert mondjuk kifogyott a benzin (elég kicsi az esélye, de Murphy mindenhol ott van) és nincs erőnk odébb tolni az autót, akkor tegyük be egyesbe és folyamatosan önindítózzunk. Ilyenkor lassan ugyan, de "elugrálunk" a vonat elől. Még mindig olcsóbb egy önindító, mint egy temetés.
(#) jani1987 válasza Pumuckli hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Ma reggeli történet. Zsákától alig két kilométerre kifogyott az üzemanyag az autóból. Én haza tudtam jönni. A srác nem. Következtetés: teli kanna mindig legyen nálatok.
(#) Gafly válasza Pumuckli hozzászólására (») Dec 16, 2019 /
 
Frankye szerintem megmondja a tutit, hogy mikor, milyen okból kell zárva tartani a sorompót.
Az én forgalmi vizsgám már több mint negyed százada lejárt.
Következő: »»   3091 / 3550
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem