Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orion Orister 1015
 
Témaindító: Resident, idő: Jún 26, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 12
(#) dj.gyuro hozzászólása Okt 28, 2018 /
 
Üdv mindenkinek . Hol lehet rendelni toló potikat ehhez a kis csoda erősítőhőz ??? Ha létezik még eredeti hozzá . ha nem mivel lehet kiváltani...pontosabban , hol keressem . Köszi előre is a segítséget.
(#) Ge Lee válasza dj.gyuro hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Nézelődni kell, de kb. nulla esély van rá hogy találsz. Én annak idején (kb. 20 éve) egyébként is átalakítottam az enyémet, mert azt akartam hogy keverő is legyen egyben, plusz tettem rá ledes kivezérlésjelzőt, és az előerősítőjét is átalakítottam mert eléggé zavart hogy zajos. Forgó potikat vettem hozzá, amiket a tetejébe építettem be.
(#) Németh Lajos válasza dj.gyuro hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Szia!
Nézd meg légy szíves a tolópoti panel számát HL 720-2 az enyém, ami bontott de jó.
Üdv: Lajos
(#) dj.gyuro válasza Németh Lajos hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Köszi. Megnézem. Ami nekem van az fém. Ettől még eggyezhet a csuszka hossz.
(#) Németh Lajos válasza dj.gyuro hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Holnap szétszedem az erősítőt és megnézem hogy abban mi van.
Üdv: Lajos
(#) djhans válasza dj.gyuro hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Én úgy tudom hogy kétféle hosszúságú tolópotival gyártották. A hosszabb volt a műanyag.
(#) dj.gyuro hozzászólása Okt 29, 2018 /
 
Üdv. Megnéztem. HL741s-3 , toló hossz 49mm . Valószín hogy ez a rövidebb verzió.
Jó lenne...ha lenne valahol valakinek. Csak a balance 2x10Kohm-os , a többi 2x100-as.
(#) dj.gyuro válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 29, 2018 /
 
Üdv. Jut fejembe , mijen alkatrészeket cseréltél hogy ne legyen zajos ?
(#) Ge Lee válasza dj.gyuro hozzászólására (») Okt 29, 2018 /
 
A kiindulási alap az egyik RT-ben megjelent írás volt. Az első 2 tranyón (ami egyben maga a korrektor is) megy át az összes bemenet jele, ez visz be rengeteg zajt. Mivel nekem a korrektorra nem volt szükségem, azt kikötöttem, és egy mezei impedanciaillesztő fokozatot tettem a hangerő szabályozó poti elé, a cikkben leírtakhoz hasonlóan.
(#) shunglee válasza dj.gyuro hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Üdv dj.gyuro,
miért keresel másik potikat?
(#) bulka39 hozzászólása Júl 11, 2019 /
 
Üdv. mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy a BC147B és a BC157B mivel helyettesíthető, amit kapni is lehet?
A végtranyók megvannak (BD245C), az eredeti BD245A elfüstölt. Segítségeteket előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2019
(#) reloop válasza bulka39 hozzászólására (») Júl 11, 2019 /
 
Üdv! A BC547B és BC557B, valamint a hozzájuk hasonló legalább 40V és 100mA tűrésű általános célú tranzisztor alkalmas helyettesítőnek.
(#) bulka39 válasza reloop hozzászólására (») Júl 13, 2019 /
 
Köszönöm a gyors segítséget!!!!
(#) bulka39 hozzászólása Nov 4, 2019 /
 
Tisztelt tagtársak!Tisztelt tagtársak! Kaptam egy 1015-ös ORISTERT, az alábbi a gondom, bekacsolás után a baloldali panelen lévő T9-es végtranyó erősen melegedet, a T10 hőmérséklete normális volt. Kis idő után kiverte a 2A-es biztit, utána már be se lehetett kapcsolni. Kicseréltem mindkét végtranyót (T9, T10) és a két meghajtót (T7, T8) nem változott semmi, másodpercek alatt a T9 túzforró lett, de mos nem vártam meg, hogy kiverje a biztit. Itt van vége a tudományomnak, a segítséget előre is köszönöm!
(#) reloop válasza bulka39 hozzászólására (») Nov 4, 2019 /
 
Üdv! A trimmer potik még az eredetiek?
Ahhoz, hogy méréssel behatárolhasd a hibát, kell egy áramkorlátozó. A legegyszerűbb módja: a hálózati feszültség egyik ágát megszakítod és beiktatsz egy hagyományos 230 V 40 W-os izzót.
Durva hiba esetén az fog világítani és nem a biztosíték olvad el.
(#) bulka39 válasza reloop hozzászólására (») Nov 4, 2019 /
 
Igen a trimmer potik még az eredetik. Az a kérdésem, hogy milyen összefüggés van a váltóáramú primer oldal és az egyenáramú szekunder oldali tápfesz között. A hálózat oldalon a 400mA-es bizti sértetlen marad, a tápoldali 2A-eset veri.
(#) reloop válasza bulka39 hozzászólására (») Nov 4, 2019 /
 
Durván 5:1 az áttétel.
(#) reloop válasza bulka39 hozzászólására (») Nov 4, 2019 /
 
Az öreg trimmerek érintkezése sajnos nem megbízható, elmehetett a nyugalmi áram és a kimeneti csatoló előtti ponton az 1/2 tápfeszültség. Tisztítsd meg az ellenálláspályát és járasd meg rajta a csúszkát.
A beállításokat az ajánlott áramkorlátozóval tudod kockázat mentesen elvégezni.
(#) Josika001 hozzászólása Szept 16, 2020 /
 
Sziasztok!
Az én Oristeremnek 2 baja van, egy kisebb, meg egy elég nagy...
A kisebbik az, hogy a hálózati kapcsolóban elfáradtak a rugók, és nem lehet kikapcsolni...
A nagyobbik az, hogy a jobb oldala, rettenetesen torzít, és halk is, kondikat cseréltem, de nem mertem jobban belekókányolni...
Köszi!
(#) Gafly válasza Josika001 hozzászólására (») Szept 16, 2020 /
 
Idézet:
„A nagyobbik az, hogy a jobb oldala, rettenetesen torzít, és halk is, kondikat cseréltem,”

Mi a fenének csináltál ilyen ilyen marhaságot.
(#) Pityu9 válasza Josika001 hozzászólására (») Szept 17, 2020 /
 
Üdv!
Nem vagyok benne biztos, de a hálózati kapcsoló mechanikus felfogatása egyezik az isostat hálózati kapcsolójával, azzal talán ki lehet váltani, Budapesten itt találhatsz hozzá megfelelő kapcsolót.
Nem tudom milyen műszerek állnak rendelkezésedre (ha van szkópod és jelgenerátorod, vagy jelgenerátor helyett jó az okostelefon vagy a pc is) adj valamelyik nagyszíntű bemenetére 1kHz-es szinuszos jelet és szkóppal kövesd végig a jelútját, észre fogod venni hol lép fel a torzítás. Ha viszont csak digitmultid van, akkor az első és legfontosabb, hogy a végfok munkapontját ellenőrizd műsorforrás nélkül letekert hangerővel (kicsatoló kondi előtt féltápfesz, ezt a P205 és P305-el lehet beállítani, nyugalmi áram kb. 20mA legyen, ami kb. 6,6mV DC jelent az R241, R240, R340, R341 ellenállásokon), nyugalmi áram beállítás a P206 és P306-al, a P207 és P307 potikhoz ne nyúlj, mert az a visszacsatolásba nyúl bele.
Ha ezek rendben vannak csatlakoztass műterhelést vagy hangszórót a kimenetre, lehet hogy a kicsatoló kondik átvezetnek és elhúzzák a végfok munkapontját (így is mérd meg a kondi előtt a kimeneti DC szintet).
Ha így is rendben, akkor következzen az előerősítő, mivel sztereó a gép, van viszonyítási alap, mindkét oldalon mérj munkaponti feszültségeket a tranyók lábain, valószínűleg ki fog bukni a hiba, onnantól kezdve csak azt kell kideríteni, hogy a tranyó hibásodott meg, egy ellenállást nyúlt meg, vagy egy kondi vezet át, esetleg még repedt forrasztás is előfordulhat (habár ezekre a régi gépekre nem jellemző, de kitudja).
Sok szerencsét!
(#) Josika001 válasza Gafly hozzászólására (») Szept 17, 2020 /
 
Azért, mert a másik oldalon ki voltak cserélve, és úgy gondoltam érdemes...
De végülis, azóta kevésbé torz
Következő: »»   12 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem