Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 114
(#) szabjan hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Egyébként be lehet ma még jó minőségű új szalagokat szerezni valahol?
(#) mustang74 válasza szabjan hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Aukciós oldalakon találsz(Va**ra).
(#) mustang74 válasza szabjan hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Kíváncsi lennék a hangzására az biztos! A potik helyét tényleg lehetne valami végfokkal(akár az eredetijével) beépíteni.
(#) sityu válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Ne haragudj, de az a nyomógörgő szerintem nagyon avétos,én nem tartom elfogadhatónak,átmérőben semmiképp,ugyanis,ha a rugó ereje már nem tudja korrigálni az átmérőben meglévő hiányosságot,akkor a szalag megcsúszhat a görgő és a hangtengely között.Ezáltal a felcsévélő orsó megfuthat,mivel a fékezéssel is lehet probléma ennyi idős gépeknél,ezáltal semmi sem akadályozza meg a sebesség változást.Na itt lép be a közlőkerék fontos szerepe,ami szintén gumis tartozék.Én azért még ellenőrizném a fékrendszert is,ez általában filces pogácsa vagy szalagos megoldás szokott lenni.Ez is megtudott kopni idővel,hát még ennyi idő után.Olvasva a hozzászólásokat pucuka tanácsaival értek egyet,anélkül,hogy többiek hozzászólásait negativan értékelném.Alkatrész utánpótlás hiányában nehéz a sikeres megoldást megtalálni.MÉG VALAMI,A HANGTENGELYHEZ SEMMILYEN FORMÁBAN NE NYÚLJ.Persze a tisztitás engedélyezett.Van igy is,nem kis probléma.Majdelfelejtettem,kapcsolási rajz,sajnos a Magnósok évkönyvében nem található,csak megemlitik a létezését.
(#) karpi válasza oldman hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Koszi .Gondoltam hogy normalisan kllene legyen valami vedjegy .Soha se tudom milyen DVD-t vasarojak ,talalomra veszek mindeg.Hiaba van jonevu dobozba a lemezek lehetnek akarmik.
Lattam is ilyen CDR progit van valahol a HDD-men de azt hittem csak a zeneanyag adatok stb -nek valo .Lehet hogy az is kiirja,Volt a NERO-nak egy hasonlo progija mindenfelet kiirt de a lmezgyartot nem .Meg is talaltam "Nero Info Tool"nem az amit lattam a VDR-vel de van olyan benne hogy "Manufacturer ID " (csak enyi lenne?) .Gondolom utana keresek a Google-val .
(#) karpi válasza Tök Ödön hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Ha nem kutatomunkarol van szo akkor nem helyes az elkepzelesed .
Semmilyen zeneanyag nincs "pontossan ugy rogzitve " mint az eredeti .Mar csak a korulmenyek miatt se.Hogy konyebb legyen a munka minnel tisztab "szaraz" hangot probalnak fevenni amit igy konyebben keverhetnek aztan mestersegessen valositanak meg egy terhatast ,rezonanciakat.athallast.. stb.
Az akusztikusok nagyon jol ismerik az emberi hallas hatarait minden szempontbol, igy erre alapozva hatarozzak meg a felvevo/ lejatszo cucc minosegi hatarait .Ugy ertelemesseg mint penzbeli megfontolasok alapjan.
Zenenel a keltet pszihologiai hatas a legfontosabb , radio ,TV,film -nel meg meg hozzajon az erthetoseg .Igy a rogzitett vagy feldolgozott hang vagasokat ,kiemeleseket , kompresziokat szenved annak erdekeben hogy kielegitse a vart eredmenyt.

Hiaba lenne 140dB -es felvetelem mikor az erosito csak talan 60dB dinamikaval rendelkezik joesetben.

A sztereo faziskulombsegek is csak egy nagyon szuk terben hatasosak.
Mit erek egy hatalmas moziba a sztereo szuper HiFi cuccal mert peldaul nem ulhet mondenki a kozepen a ket hangfal elott a ket hangfal kozotti tavolsag 2/3 -an.
Erre fel "szejjel huzzak" a stereo hangkepet a terem hosszaba oldalt es fent a balkonon plusz sztereo hangszorokat szerelnek az emlitett 2/3 tavolsag utan.
Es meg rengeteg problema van mindefelekeppen megoldva hogy egy kellemes jo es szep hangkepet teremtsenek.Mindez messze van nem csak az idealistol de neha meg a kozepes jo-tol is..

Othon nem halgathatok zenet "suketszobaban" ,mindenfele reflexio van faltol , butoroktol , allohullamok a szoba mereteitol fuggoen, az egesz hangkep egy "fesuszuro" es ez minden othonban mas es mas ...
Nehany amatornek van kulon zeneszobaja de mikor ul bele hogy halgasson zenet a hangszoroi kozott pontossan a meghetarozott optimalis sztereokepbe ?

En mar legtobszor kicsi zsebradion halgatom a radiot a meloba , a PC-re ra van kotve egy Tesla 115 mint erosito( motorjara tettem egy kapcsolot hogy ne forogjon ha csak erositonek hasznalom) es ket nagy hangfal hozza .
Othon mar ritken halgatom a nagy hangfalakkal a zenet .Van meg ket Rostov 105-osom , egy ZK145 , meg egy par magno a pincebe szejelszedve vagy egybe .Vn egy 80%-ba kesz Rostov 105 utan epitett harom motoros egy regi csoves harom-motoros sasszijara.Aztan ott maradt befejezetlenul mikor berobbant a PC hang es felvetel lehetosege .
Meg volt egy par magnom de elcsereltem vagy szejelszedtem mert visszhangot gyartottam belolle ,meg volt amit csovesrol mono-rol tranzisztoros sztereora modositottam .Aztan meg el is ajandekoztam vagy kettot.Egy idoben gyujtni akartam
de aztan mas lett az erdeklodesi terulet ..

(#) karpi válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Volt egy csoves mono Grundig magno-m , ugy kaptam mar mint regiseg .na ennek az osszes gumi alkatresze olyen volt 15-20 ev utan mintha uj lett volna! Hiaba a kemia az kemia.A fek gumicskakat csak ujaimmal vissza kelett gyurjam egy kicsit Szejelszedtem a "szallag-fogado" orsot hogy a "kuplung"-ot megtisztitsam ha mer szejjel van szedve.A tekerest egy vekony gumi "szij " vegezte ami ha lefogtam az orsot csuszott finoman ( tehat nem vekony lagy acelrugo "szij" volt mont a regi Tesla B4-esnel) .
Szoval szjelszedtem letisztitottam szeszes szalvetaval a tukorsimasima kuplung feluletet majd visszatettem az orsot .Keresem a vekony gumiszjat .Nincs sehol , fogadkozok hogy ezentul hatalmas rend lessz a munkaasztalon (?)...egy ido utan megtalalom a szijat , raszorult az orsora bele a normalis melyedesbe a helyere .Nem jott hogy higyek a szememnek, letettem egy papirlapra es kitagitottam a 15-20 eves gumiszijat amanyire kb. a magnoba let volna kitagitva. Par perc mulva osszehuzodott egy kb 6cm atmeroju gumikarikava.Enyit az annak idejen rothado kapitalizmusrol.Bezzeg a Tesla115-os fo attetel sziia( a vastagabb es kisebb atmeroju ) sebesseg attallitaskor egy honap utan ,ujonan, elszakadt ! Az mar ujoan regi volt.Kopogjam le , beszereztem pot szijakat de azota mar nem szakadt el .Igaz lecsiszoltam a valto "kar" hegyet.
Fekeket gondolom meg lehet oldani hog szilikongumobol kionti az ember.De a gorgokkel nem tudom azok atmeroje pontoss kel legyen es egy bizonyos kemenysege kell legyen a guminak .Talan lehet aluminiumbol esztergalyozni "gorgot" amire valahogy egy kulso szilikon reteget ravinni , mgfelelo sablonba ontve a gumit jo kene legyen mas hijan.
De talan az abroncs "foltozoknak "az autoszervizben van valami nyersgumijuk amit vulkanizalnak abbol lehetne gyartani. Emlekszem hogy magnoszijakat ontottek /vulkanizaltak egyesek es ezeket vettuk a kazettas magnokhoz mart mas nem volt es tartottak jol.
(#) mustang74 válasza sityu hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Na,aludtam egyet! A nyomógörgő minősége tapasztalatom szerint megfelelő. Rendesen tapad, rugalmas. A szalag nyoma persze természetes ennyi idő után,a fényképező vakuja meg rendesen kiemeli mennyire koszos. A rugó kellőképp nekinyomja a tengelynek mert semmi változás nem történik ha rásegítek neki. A fékek szintén ellenőrizve ill. beállítva lettek szíjcserekor. Közlőkerék néven gondolom a felcsévélő meghajtását érted. Annak a húzóereje is szintén be lett állítva. Rugós megoldás.
Felvetődött egy ötlet: mi lenne, ha a motor tengelyén lévő tárcsát megfordítanám és így a lendkerék nagyobb átmérőjét hajtaná a szíjjal?

(Kép a 16. oldal alján.)
(#) karpi válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Annak idejen radiobol bvagy lemezekrol lett atmasolva a zene .Ha a lemezjatszo aszinkron motorja nem a pontos sebessegel forgott , valamint a magno aszinkron motorja se a megfelelo sebessegel majd ide- oda masolaskor megent egy nem pontos sebessegel masoltak megvan a nagy elteres az eredeti hangmagassagtol.
Valoszinuleg nem standard sebessegel lettek felveve a szallagok .Annak idejen nagy frekvencia ingadozasok voltak a halozat nagy terhelese miatt .meg duborgott a szocialista ipar ,mukodtek a gyarak es uzemek .

Emlekszem a haverok masoltak zenet a fel varosnak volt egy ket jo magno amit mutogattak a kliensnek a masolast meg "gyuruzott" agyonnyuzott Tesla-kal ment a masik szobaba .A kliens jol megfizette hogy neki szuper Philips vagy Revox-on vettek fel a zenejet ami a "kirakatba" volt.

".....mi lenne, ha a motor tengelyén lévő tárcsát megfordítanám és így a lendkerék nagyobb átmérőjét hajtaná a szíjjal?..."

Ez hogy van? Ha a lendkerek nagyobb atmerojet hajtod ( ha lehet ?) akkor a lejatszasi sebesseg csokken.Lendkerek meghajtasi atmerojet kene csokkenteni hogy gyorsabban forogjon.
(#) Action2K válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Ha a nyíllal jelölt járaton nincs semmi, akkor a kiegészítő rajzaim alsó verziója jöhet elsőként szóba. Bár akkor hosszabb szíj kéne. A felső rajzom, ha fordítva tették fel a tárcsát.
Van tolómérőd, vagy tudsz nagyjából méreteket adni mind a két tárcsa kisebb ill nagyobb átmérőjéről?

tape.jpg
    
(#) Action2K válasza karpi hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Bocs, de már most az a baj, hogy gyorsabban forog. Miért akarod még gyorsabbra tenni?
(#) Rober_4 válasza Action2K hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Akkor már értem, márt van az én Akaimon két teljesen különálló ékszíjpálya a lendkeréknél, amiből csak egyet használok.
(#) mustang74 válasza Action2K hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
A nyíllal jelölt járaton akkor van a szíj, ha sebességet nagyobbra kapcsolom. Viszont a kistárcsa fordítására gondoltam.
Apropó: az is gyanús, hogy a váltónál pont az alsó helyzet a gyorsabb a felső pedig a lassabb fordulatszám. Pedig a jelölés fordítva mutatja!
(#) mustang74 hozzászólása Feb 15, 2010 /
 
Úgy vagyok a magnóval mint a autószerelő a nászéjszakájan: ebbe valaki belepiszkált!
(#) Action2K válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Akkor ebbe tényleg bele piszkáltak. Lehet, hogy a kis (réz) tárcsák vannak fejjel lefelé, s akkor már illik mind a két pároshoz a szíj hossza. Ha tudod, fordítsd meg. Egy próbát megér. Ha adtál volna méreteket, akkor egyből kiszámítható lett volna, hogy ez nem az 50/60-as, hanem a sebesség váltó. Aminek pedig úgy van értelme, ahogy Te is gondolod.
Tengely vége zégeres, s valószínű a tárcsák ékesen vannak feltéve. Óvatosan a leszedésével, nehogy megsérüljön.
(#) Action2K válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Arra gondoltam én is, de most hogy kiderült, hogy ez a váltó mechanika, akkor az előbbi mondókám a magyarázat rá.
(#) Rober_4 hozzászólása Feb 15, 2010 /
 
Nem tudja valaki, milyen tárcsa van a motor végén az Akai MK4000-nél eredetileg, ami az előre és hátra csévélésért felelős. Sajnos az enyémről hiányzott mikor kaptam, és bármit teszek rá az leugrik, mert nem zégergyűrű fogja oda. Eddig egy régi banándugót vágtam el és ragasztottam gyantával a motortengelyre, de kíváncsi lennék, hogy mi az eredeti megoldás? A tengely vége hosszában recézett.

Motorvég.JPG
    
(#) Rober_4 válasza Rober_4 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Tehát a csatolt képen rajta van ez a tárcsa, az enyémen viszont nincs.
(#) Action2K válasza Rober_4 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Az ilyen recézett tengelyekre, csak simán rásajtolják a műanyag tárcsát.
(#) Rober_4 válasza Action2K hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
A képen fémnek tűnik, de én is ettől félek. Gondolom ezért is esett le annak, aki eredetileg használta a magnót. Viszont a szerzett képen olyan, mintha valami fekete leszorítaná.
(#) Action2K válasza Rober_4 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Lehet úgy is, hogy van a kemény külső (fehér) rész, s abba egy nála puhább perselyt sajtolnak bele, s így az egészet együtt sajtolják a tengelyre. Előnye, hogy a sajtolásból keletkező hajszál repedések csak a fekete perselyben keletkeznek, s ezáltal nem reped szét az egész tárcsa, s továbbra is használható még sokáig. Fémeknél ez az acélba sajtolt bronz persely szokott lenni.
(#) pucuka válasza Action2K hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Biztos nem 50/60 Hz, de 19/9.5 cm/s. Meglehet, hogy mivel a lendkerék nem lehet fordítva, a motoron levő réz szíjtárcsának kell fordítva lennie. Mivel a szíjhossznak állandónak kell lennie, a lendkerék nyagyobb átmérőjéhez a kisebb, a lendkerék kisebb átmérőjéhez a nagyobb átmérőjű motor tárcsa való.
(#) elektrorudi válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Nekem úgy tűnik, hogy két váltó villa van a 16. oldalon:
- az egyik (a felső) a motor ékszíjtárcsáján váltja a szíjat: 9,5cm/s 19cm/sec
- A másik (az alsó) a lendkeréken 50/60Hz.

Rosszul látom?
(#) Action2K válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Szerintem igen. Átlósan nem illik szíjt járatni. Károsan túlkopik. A villák meg egyszerre váltanak, hisz egy anyagból vannak. Ezen a rajzomon a felső a helyes sebváltó alkalmazás. Amint a motoron lévő meg lesz fordítva, kiderül, hogy jó-e ez az elképzelés.
S ezáltal nincs semmilyen gyári 50*60-as váltó, csak a hangtengely perselyezés. Vagy motoron lévő tárcsák cseréje.
(#) oldman válasza karpi hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Nagyon sokféle néven futnak a lemezek hogy annyi gyártó nincs is. Ráadás hogy csak néhány gyártó tud egyenletesen jó minőséget produkálni.
A DVD identifier nem csak a gyártó kódját hanem az érthető nevét is kiírja, adatbázisa a netről frissíthető.

Ezzel legalább meg lehet nézni ki is gyártotta az adott márkájú lemezt. Persze az is előfordul hogy több gyártótól származó lemezt is értékesítenek azonos márkanév alatt. Hogy a hamisított termékeről ne is szóljunk!
(#) pucuka válasza Action2K hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Szerintem jól látod. Nincs semilyen 50/60 Hz, keresztben sohasem futnak a szíjak, a feszítő tárcsa nem tud akkora különbséget kompenzálni.
Nagyon valószínű, hogy a motoron levő szíjtárcsát kell megfordítani. Kérdés, hogy a mostani állapotában mi történik, ha átváltja a váltókart, át lehet-e egyáltalán. Ha nem lehet, biztos hogy ez a probléma.
Meghát beavatkozási lehetőség csak itt van.
(#) karpi válasza Action2K hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Ezt irtam"az elozo hozzaszolasban :

Ez hogy van? volt a kerdes a nem vilagos kerdesre .

Ha a lendkerek nagyobb atmerojet hajtod ( ha lehet ?) akkor a lejatszasi sebesseg csokken.

Lendkerek meghajtasi atmerojet kene csokkenteni hogy gyorsabban forogjon.


Nem mondtam se hogy csokkentse se hogy novelje a sebesseget.

Ugyanis semmi se vilagos .Valaki mar kerdezte hogy hany %-os az emlitett ellteres.
Ha "'keves'' az elteres akkor a sok ide oda masolas a stabilizalatlan fordulatszamu eszkozokkel a lehetseges ok.Lehet hogy minden masolasnal gyorsult egy keveset.
(#) karpi válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Hat en ugy nezem hogy ott a sebesseg-valto villa amiben a szij szalad es ami atteszi neked hol az egyik hol a masik tarcsara egy gombnyomasra de csak mukodes kozbe mikor forog minden.(mint ahogy a biciklilancot teszed fel ha leesett.)Mas ertelmet a ket tarcsanak es a kepen latott villanak nem latok.
(#) mustang74 válasza Action2K hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Megfordítottam a tárcsát és végre tökéletesen működik!! Mindenkinek köszönöm a segítségét!
(#) mustang74 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
A két pozíció két sebességfokozat. A villák valóban segítenek a váltásban, a motor tárcsáján van egy pálca a két tárcsa közt ami pozícióba löki a szíjat, a lendkerék kiképzésén is látni ilyen mókát.
Következő: »»   10 / 114
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem