Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem fogd be a satuba a fogaskereket érzéssel. Aztán egy finom csiszoló papír vagy vászon csíkkal tisztítsd meg a kommutátort. A szénkeféket ne bántsd, WD40-et csak a csapágyakba tegyél.
Értem.Az a baj hogy 750w pc tápom alig bírja el.azon gondolkodom hogy az eredeti aksijával kéne használni.És úgy jó lenne.Vagy rá egy nagy propellert és lenne Mini szélgépem
![]()
Itt egy alternatív megoldás is:Bővebben: Link
Megtisztíttottam az kommutátort, kifűjtam a grafitot ami volt a környéken, beolajoztam finoman a siklócsapágyat, a mechanikát, visszaszereltem az eredeti fogaskerékáttételt, differenciálművet és a kisebb kerekeket tettem fel, beforasztotam a 4db védó Schottky diódát is.
Kipróbálam és sajnos még rosszabbul biírja mint a régi tranyókkal, még így sem tud rendesen elindulni a lassú sebességfokozatban, pedig az árttétel jobb és kisebbek a kerekek, a nagyobb sebességfokozatban el tud indulni de akkor irányíthatatlanul gyorsan kezd el tekerni majdnem megcsúsznaka kerekei is ha már elindult nehezen kormányozható. A lassú sebességfokozat ereje hiányzik sajnos, lehet azért van mert ezeknek atranzisztoroknak kisebb az áteresztése, ha jól emkszem a hFE az előzőeknél 390 ezeknél csak 30 egység, ha kimérrem a tranzisztor teszterrel. A 4 új tranazisztoron a hatalmas hűtőbordákból 2db igen forró lesz hamar és a harmadik egyenesen éget, a 4. egyáltalán nem melegszik. Tehát használható lett az autóka, de csak a gyorsabb fokozatban kisebb kerekekkel és nagy melegedés árán. Nem tudom miért melegszik ennyire a masszívabb tranzisztor nagy bordával, de majd kiviszem a hidegbe is kipróbáni hátha ott jobban bírja, hiszen tél van, aztán meg a végén hűtőventi is kell a tetejére és még így is csak döcögni fog ![]() Hát most itt tartok kezdem feladni, mert már hónapok óta próbálom feltuningolni de nem igen jön össze. A nagyobb motor meg nem fér bele a fogaskerékblokkba, azt csak direktbe tudtam kötnia kerekekre és az sem kapott elég kakaót. Esetleg a 4 új tranzisztor helyett valami nagyobb hFE értékűt vegyek pl. Darlington tranzsztort ami tulajdonképpen mindegyik 2db tranzisztort tartalmaz? Mert akkor pl. a BDX54 BDX53 páros sem lenne rosz, ezek talán beszerezhetőek. GB.
Üdv.
Bocsi, hogy nem tudtam előbb életjeleket adni, csak koliban voltam, kár hogy ne tudtam előbb segíteni ![]()
Igen, a tranyócsere segíthet, és én már követtem el olyan hibát is, hogy áttekercseltem egy motort :pirul: . Sebesség körülbelül 3x-os
![]() ![]()
Mi lenne, ha az eredeti típusú tranzisztorokkal próbálkoznál. Lehet, hogy a tisztított motorral jobban bírnák. No meg a hővédelmet is szereld vissza. Akkor lehet, hogy olyan lesz mint újkorában.
igen, sikerült azóta szétszedni, akommukátorok utáni kis műanyag korongokat lehúztam, nagyonfinom smirglivel körbeforgatva megtisztítottam, és amennyire lehetett WD40-es PZSvel kipiszkáltam a vájatba berakódott koszt, persze úgy látom az egyik vájat pár tizedmilivel vastagabb mintha kezdene szétnyílni de nem vészesen.
A szénkefe réz lapjai tényleg picit ferdültek, amikor próbáltam még kiránciálni, úgy ahogy visszahajligattam, egyébként jól pörög amotor ha adok rá 6voltot mitn egy gyorsvágó hasít. Nézek egy mégnagyobb hűtőbordát a tranzisztorokra és megnézem BDX54 BDX53-al jobban megy-e majd, h sikerült azokat is beszerezni azoknak a hFE érték min. 750 katalógus szerint, ami csak közelebb áll az eredeti 390-hez képest, mint a mostani helyettesítők amiből a PNP 290, az NPN csak 30 hFE a mérőm szerint. Talán még több áramot is adnak mindenesetre hestore-ban fellelhető akkor csak be tudom itt szerezni 3-4 szeres áron ![]()
Üdv.
Még annyi, hogy majd figyelj a tranyók lábkiosztására ![]() Idézet: ->„ matyusz írta: Üdv. Még annyi, hogy majd figyelj a tranyók lábkiosztására ![]() persze, arra mindig figyelek! Örömmel jelenthetem be, hogy beválltak a Darlington tranzisztorok! Most van ereje elindulni lassú módban is sőt, kb. kétszer gyorsabb lett a nagyobb erősítési tényező miatt. Ez mondjuk még nem előny mert még nehezebb kormányozni, viszont már több kakaót ad bele a motorvezérlés ami tuning szempontjából jó jel, lehet, hogy később majd a nagyobb motorral is ösze tudom házasítani megfelelő kerekek vagy áttétel segítségével. Sajnos a műanyag tengelyek és mechanika már látom, hogy nem bírja sokáig, ezt biztosan le kell cserélnem hamar, de a lényeg, hogy az elektrónika kezd rendbejönni végre! Köszönet mindenkinek a segítségéért! Aki viszont házilag építene/tuningolna RC autót annak ajánlom a Darlington tranzisztorokat is, azaz nekem a BDX54 BDX53 páros lett a nyerő. Lehet ez még az akkusfúró motort is meg tudná hajtani ha jó az aksi.
Sziasztok!
A minap találtam egy rx-2b, tx-2b párost amit régebben szedtem ki egy kisautóból.Azt tervezem építek egy kicsit nagyobb méretben egy ilyen autót.Az lenne a kérdésem,hogy tudnám azt megoldani azt hogy a tervezett motorja egy 12v-os aksis fúróból lenne és annak a terhelését elbírja. Azzal tisztában vagyok hogy az ic-k nem bírnák a feszkot és az áramot,arra gondoltam hogy úgy építem meg ,hogy az ic kapnak pl. egy 5v-os tápot külön, és a motort vezérlő áramkörre csak egy jelet küldene, hogy melyik irányba forgassa a motort. Azt szeretném kérdezni hogy ez kivitelezhető-e valahogy és tud e valaki egy kapcsrajzot ajánlani nekem ? Vagy valami hasonló megoldásra van e ötlete? A segítséget elöre is köszönöm! ![]() ![]()
A kapcsolást az IC adatlapján találod. A motort egy "H" híd hajtja. A motorvezérlő tranzisztorokat kell kicserélni nagyobb áramúakra, de lehet, hogy a nagyobb áramú tranzisztorok meghajtását is meg kell erősíteni.
Köszi a választ!
A motor vezérlő tranyok alatt az ic adatlapjában levőket érted? És a megerősítés alatt mit értesz? ![]()
Az IC adatlapján levő példakapcsolásban a Q2, Q4, Q5, Q6 tranzisztorokat kell nagyobb áramúra cserélned, aminek a meghajtásához szükséges bázisáramot az eredeti tranzisztorok nem biztos, hogy szolgáltatni tudják. Lehet, hogy ezeket is cserélni kell. Nagyobb áramúra, és nagyobb hfe -s típusra.
én ezeket a gagyi kis tesco-s vackokat úgy szoktam tuninngolni h az elemtartó hellyére berakom a vevőpanelt, a panel eredeti tartóit lereszelem és oda rakok egy házi akkupakkot
Lehet hogy eddig ez neked bejött, de kolléga egy oldallal ezelőtt pont így cs'szte szét a verdáját. Aztán vadászhattuk hozzá a tranyókat. Szóval nem biztos hogy mindenkinek bejövős.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ez a kapcsolás: http://www.bhabbott.net.nz/bridge.html működhet-e egy sima 27MHZ-es vevővel. üdv.: Roland
Mort már csak az a kérdés, milyen az a "sima" 27 MHz (nem MHZ) -es vevő.
Ezaz!
Milyen rég óta olvasom ezt a topicot, és most látom, hogy itt az első dolog, amivel érdemes lenne foglalkozni. Ebből lehetne készíteni egy nagyáramú változatot is. Nézegettem már régebben ezt az oldalt. A bajom az, hogy itt használnak a H hídhoz "P", és "N"-es feteket is. A "P"-s nem jó. Én inkább használnék egy drivert hozzá. A másik gond az, ha az akksi fesz lecsökken. Akkor a fetek nem kapnak elégséges vezérlőjelet, és összenyitnak. Azaz halál mindenkinek. Ezek helyett lehet jobbat építeni. A kérdés az, hogy mi lehet a PIC-ben? A Hex az kevés. Mit figyel a vezérlő felől jövő jelben? Mi lehet a pic forráskódja? Aki tud segíteni, annak nagyon örülnék. Már nagyon régóta szeretnék építeni egy kajak vezérlőt.
Ez egy 2 csatornás SAICO 27MHZ-es vevő
A forráskód elméletileg ott van az oldalon, de adok 1 linket hozzá.
http://www.bhabbott.net.nz/esc/bridge.asm
A helyzet az, hogy a rádiós összeköttetés, az egy csatornás, a vezérlés meg lehet akárhány. Az adó bemenetét meghajtja egy enkóder, (ami lehet több csatorna esetén mikrovezérlő is), Amit a vevő kimenetén levő dekóder dekódol. (ez is lehet egy mikrovezérlő, mint jelen esetben is. A rádiós adó vevő párosnak azonos frekvencián kell üzemelni, és a vevőből olyan jelnek kell kijönni, mint amilyet az adóba beküldtél. Ez szükséges, de nem elégséges feltétel. A rádiós eszközöket általában egybeépítik az enkóderrel, illetve a dekóderrel, és gyakorlatilag ezt látod. Ettől még az enkóder dekóder párosnak is passzolnia kell.
Ez viszont egy fényképből nemigen deríthető ki.
Az alján van egy rakat tranyó és egy HEF4013bt flip-flop ic.
Szerintem mennie kell, de vigyázz, mert a program nem a rajzon jelölt PIC-hez van írva, azzal nem fog menni. A rajzon 12F629 van, de 12F675-re van írva a program, tehát utóbbi kell bele. A 629 nem tudja nézni a tápfeszt, mert nincs analóg bemenete, a program pedig nézné azt is, így nem fog működni.
Egyébként úgy látom a vevőd egy szabványos RC vevő, így működnie kell ezzel.
Összeraktam a cumót de ez nem akar menni sajnos :S
Van valami ötleted hogy mit nézzek meg?
Valakinek nincs egy működő képes kapcsolási rajza RC motorhoz?? Előre és hátramenet kéne csak rá....
![]()
Biztos jó minden? Processzort azt raktad bele, amit írtam és nem ami a rajzon van? Fel lett programozva rendesen?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |