Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Renault elektronika
 
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 8
(#) Lezli46 válasza eSDi hozzászólására (») Máj 13, 2018 /
 
Sajnos izzitás van.., hibakód is csak az a gázpedál poti egyikfelére vonatkozik., de ez a hiba inem okoz teljes, indithatatlanságot, mert féktisztitóval ezzela hibávalis elindul..,ez jó ötlet a járomotornál is kiiolvasni.., most nem tudom kiprobálni ,de nem felejtem el.

Köszi!
(#) babchy válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 14, 2018 /
 
A hibás potival elindul..
Van e fordulatszám, nincs e szinkronizációs hiba?
Mennyi a nyomás az indítózás alatt?
(#) Lezli46 válasza babchy hozzászólására (») Máj 14, 2018 /
 
Öninditózás alatt.élőadatban :

2.Fordjel van : kg 250Rpm

2.Nyomás max 60 Bár

3.Üzemanyagnyomás és tőltőnyomásszelep, alacsony nyomású pumpa kivezérelhető

4.Szinkronizálás: bekapcsolva (fogalmam sincs mire való stb..)
(#) Lezli46 hozzászólása Máj 14, 2018 /
 
Azt olvastam hogy inditáskor kb150 Bar nyomásnak kell lenni az indithatósághoz.., nálam ez kb max 60 bar.., vajon miért ilyen alacsony??? Hibakód persze nincsen..
(#) eSDi válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Hali!

Az nagyon kevés szerintem. Vagy az injektorok döglődnek és sok a visszahordás, ezért nem tud elég nyomást létrehozni. Vagy maga a magasnyomású pumpa döglött be. Ezeknél a Common Rail rendszereknél nagyon figyelni kell a üzemanyagszűrőre és az üzemanagyra. Ha bekerül valami kosz, akkor jó eséllyel hazavágja a porlasztó csúcsokat, ha megsérül a pumpa belseje, akkor a leváló fémdarabkák miatt öngerjesztő módon tud megdögleni a magasnyomású.

Én már megtanultam, soha ne tankolj mezőgazdasági dízelt bele! Illetve a kis magán kutakat is messzire el kell kerülni. Szerencsére még nem kellett magasnyomásút cserélni, de két porlasztóm már bánta. Bárhogy is nézzük nem jössz ki olcsón. A felújított porlasztó darabja majdnem 40eFt volt (és érik a másik kettő cseréje is), gondolom a pumpa sem lehet jobb árban.

Mondjuk az nagyon furcsa, hogy nincs semmi hibaüzenet. Én megnézetném olyannal, aki sokat foglalkozott már Renault-val és rá tud nézni Renault Clip-el.
(#) Lezli46 válasza eSDi hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Hello

Egy Clip "utánérzéses" Blueth-s Renault.com-al vizsgálódgattam., ami persze sokkal gyengébb a Cl.p-nél., de a nyomásrésznél a legfontossabbakat talán mutatja., a hiányzó hibaüzenet érdekes dolog : Nemrég volt egy Astra H C.R -BOSCH- tól :Magasnyomású szivattyu ékje ment el.,"szabadonfutott" az ékszij tárcsa stb.., semmi hibakód nem volt gyári Opcommal..,összegezve : ezekszerint ,felépülni nem tudó ,elégtelen nyomás miatt nem indul, csak féktisztitóval???

Köszi!!!
(#) eSDi válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Nagy valószínűséggel. Jobban már én sem értek hozzá, de rákeresve a neten erre utaló írásokat találtam.
(#) Lezli46 válasza eSDi hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Köszi

Visszajelzek majd.., mi lett a vége.
(#) babchy válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Szia!
Kisnyomás van? 2-3bar kb.
Az elektromos szivattyú, ami feladja az anyagot a nagynyomásúnak.
60 bar van indítózáskor?
Ha a kisnyomású jó, akkor vagy a nagynyomású vagy a rajta lévő szelep rosszalkodik, vagy valamelyik befecskendező ereszt vissza túl sokat(vagy mind egy kicsivel többet.
Abból,h.beindítás után rendben van, vagy a kisnyomásúra vagy a bef.szelep(ek) re tippelnék.
Elsőre
(#) Mate78 válasza eSDi hozzászólására (») Máj 15, 2018 /
 
Nekem 135.000km-nél kellett 4 porlasztót felújítani, és vele együtt a magasnyomású szivattyút is.A szerelő ideadta a kopott alkatrészeket, meg a fémreszeléket amit az üzemanyag rendszerben találtak átmosás után.Azóta csak "rendes" kúton tankolok,meg minden tank gázolajba öntök 2-3dl 2T olajat.Ja és hibaüzenet nekem sem volt, csak nehezen indult, és egyenetlen volt az alapjárat.A felújítás óta már 100.000km-t mentem vele.Clio 1.5dci 80LE 2002-es.
(#) Lezli46 válasza babchy hozzászólására (») Sze, 1:19 /
 
Kisnyomás van feltehetőleg, mert egyrészt hallani is, másrészt ha a hollandi meglett lazitva miközben berregett a szivattyu, akkor jött ki üzemanyag...,bár ez a " proba" utólag nézve talán nem annyira 100%--osnak tünik.,a nyomásszabályzó szelep is "rezeg" , bár ez megintcsak durva proba., talán kivehettük volna kicsit megjáratni?? Ijesztő a hozzáférése.,
Egyébbként max 60 bar inditózáskor, ez biztos.
Ha csak egy szelep ereszt vissza , de az brutálisan az már elég hogy ne i nduljon ? Gondolván hogy ennek esetleg nagyobb a valószinüsége minthogy hirtelen kettő romlott el?
Egy visszafolyásmérés, összehasonlitás alapján, ilyenkor elöbbre vihetne esetlg?
Köszi
(#) eSDi válasza Mate78 hozzászólására (») Sze, 6:30 /
 
Akkor jól belefutottál, nem irigyellek. Ha figyeled a hangját, akkor észre lehet venni mikor kezd nem megfelelően porlasztani. Sokkal jobban fog kopogni, mert túl erős lesz az égés. A Clip szoftver ki is írja, de csak járó motornál, nem tárolódik el a hiba.
(#) Lezli46 válasza eSDi hozzászólására (») Sze, 12:02 /
 
Sziasztok!

Valaki megtudná mondani hogy kell ezen a R.Espace 2.2 Dci., 2002.,.,Bosch Edc15.., egy korrekt résolajszürést végezni.., referencia értékek megadásával.,esetleg némi fejtágitóval megspékelve....

köszönöm
(#) eSDi válasza Lezli46 hozzászólására (») Sze, 14:55 /
 
Sajnos nekem ezen a ponton fogyott el a tudományom.
(#) Lezli46 válasza eSDi hozzászólására (») Sze, 15:06 /
 
Azért nagyon köszi!

esetleg más önként jelentkező ugyanerre a témakörre?
(#) sanaxx válasza Lezli46 hozzászólására (») Sze, 16:32 /
 
https://www.youtube.com/watch?v=n8wdYU4D3S8
Az autón a tesztet itt láthatod, alatta millió videó, hogyan kell összeállítani a méréshez szükséges tesztelő eszközt(öket),pl.: injektor résolaj furatába megfelelő méretű, átlátszó gumi csövet, azt bele egy mérőedénybe, visszafolyó ágat ne felejtsd el dugózni. referencia értékeket a javítási utasítása adhat. Az alap, hogy túl nagy mennyiség eltérés nem lehet, indítózáskor sem szabad, mondjuk folyamatosan folynia a gázolajnak visszafelé. Legcélszerűbb, elvinni bevizsgáltatni őket, a résolajmérés, egyébként sem 100% megbízhatóságú, mondjuk az ilyen eltűnő nyomás problémákat, ki lehet vele szűrni. Szerintem legalább 150 bár kell, ha az injektorok okék, akkor a nyomásszabályzó szelep lehet a ludas, aminek adnék még egy esélyt az a tankszűrő, találkoztam olyan szűrőkkel amik teljesen eldugultak, indíthatatlanságot, menet közbeni leállást előidézve.
Ha nem résolaj tesztezel, akkor készíts egy vakdugót az injektor nagynyomású csatlakozója helyére és egyesével vakold a nagynyomású csöveket, ahol felépül a nyomás ott a bibi.
(#) Chipmunk1960 válasza sanaxx hozzászólására (») Csü, 9:23 /
 
A régi normal porlasztócsúcsot is 140-150 bar-ra állítottuk be a padon, szerintem az elektromosnak is kell annyi. Egy oxigén, vagy Co órából egyszerően készíthető egy nyomásmérő.
A hozzászólás módosítva: Csü, 9:28
(#) sanaxx válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Csü, 10:47 /
 
Igen így van, de a common rail rendszernek kell egy kezdőnyomás, amit az elektronika figyel, ha ezt nem éri el, nem is indítja el az elektromosan vezérelt befecskendezest. Ez kb 150-250 bár, típus függő. Az üzemi nyomás fordulatszám függvényében 1500 bar és efölött szinten típus függően.
(#) eSDi válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Csü, 14:32 /
 
Hali!

Én itthon próbáltam ezeket az ELM324-es csodákat, de nem sok sikerrel. OBD-hez biztos jók, de ezekhez a régi gépekhez nem igazán, plusz a hozzá való szoftverek sincsenek toppon. Ha sokat kell foglalkozni ilyennel, akkor Renault Clip adapter és szoftver. Ha nem akkor össze kell haverkodni egy Renault szerelővel.
(#) Lezli46 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Csü, 15:56 /
 
Kedves Sanaxx!

Köszi a tanulságos infókat., tanulmányoztam mindent.., sajnos pechemre még , a válaszod elõtt rákattintottam egy ilyen résolajos videôra, pechemre ez egy R.Clió volt., a szerelö semmi perc alatt, lazån két ujjal lehuzta a résolajtömlõt,visszamenõt lezárta, és szintén pillanatok alatt földugott egy müanyginjekciôs , ablakmosô vezetękkel felszerelt szettet., és gyönyörūen megcsinálta a tesztet...,ugy éreztem ez nekem is menni fog az Espacen.., öt perc mulva márva patikában voltam ,és kemény kb 300Ft kifizetése után már száguldottam is haza.., a nagy csalódás akkor jõtt amikor a tömlöt Clio módra szereltem volna eltávolitani stb..., utánanéztem , látttam hogy az ilyen célra szolgálô szettekben, autotipus adapterekkel történik a csatlakozás.., ahogy Te is irod.
(#) Lezli46 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Csü, 16:04 / 1
 
Ha szabad javasolni valamit amiben nem fogsz csalódni, természetesen a R.Clippet nem ideszámitva, akkor Autocom univerzális diagra ės renaultra is., csak renaultra a Renaultcom- t., kézimūszerként az Autel francia autókra való verziôját ( motor, ABS,SRS )
(#) babchy válasza Lezli46 hozzászólására (») Csü, 19:23 /
 
Lényegesen használható információt (az üa.nyomással kapcsolatban) nem mutatna ki ebben az esetben a diagnosztika. Max.azt,h.kevés a nyomás..
És kellene egy bontott résolajcső, amiről leherkentenéd a 4 csatlakozást. Átlátszó ablakmosó csövekkel meghosszabbítani. És 15mp-es indítózás alatt, amelyik"10cm-el hosszabb a másik3 átlagértékéhez képest" az a hunyó. Valami ilyesmi a szakirodalom is.(nem indulás esetén)
(#) Swarci válasza babchy hozzászólására (») Szo, 15:23 /
 
AFFA2, 19/09/05 21677127-2 NS5084029-G PIE28113700-7 A SOFT 28113628-7 A V06.50 LCD 21678035-4 A1 ezeket találtam rajta 8200380298--A
(#) Moderátor hozzászólása Vas, 14:00
 
A félresiklott ELM327-es szálat kitakarítottuk a topikból.
Következő: »»   8 / 8
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu