Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Lapozás: OK   154 / 244
(#) Action2K válasza Davidd hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Szia! Az attól függ, hogy milyen a kimenete. Ha balanced, akkor olyan fog kijönni.
(#) highand hozzászólása Feb 25, 2013 /
 
Hello Mindenki!

Van igény 60dB átfogású dinamika kompresszorra? Mert megtaláltam az irataim rendezgetése közben egy 1983-ban a METRO részére fejlesztett áramköröm rajzát. Az áramkörből több száz darab került a rendszerbe és ma is ezzel működik a METRO belső kommunikációs rendszere.
(#) Action2K válasza highand hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Adott helyeken, ahol interkomot használnak, pl TV stúdiók, színházak ... ott van rá igény, viszont ott a berendezések (kamerák, keverőpultok...) ezt gyárilag tartalmazzák. E mellett ilyen helyeken, helye nincs a házi barkács épített dolgoknak. A falu TV-knek meg nincs rá szükség.
(#) Davidd válasza Action2K hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Igen balanced kimenete van, kulonben behringer mdx-1600asrol van szo. Koszonom!
(#) mraulajos hozzászólása Feb 25, 2013 /
 
Sziasztok!
Hogy kell ezt értelmezni? Behringer PMP3000
Idézet:
„61 A POWER AMP INSERT aljzatot használhatjuk a külső jelek továbbítására a
keverőpult erősítő fokozatához. Az AMP MODE beállítás nem befolyásolja a jelet.”

Mellékelek egy előlap rajzot is. Köszönöm!
(#) highand válasza Action2K hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
OK. Azért én nem vagyok teljesen biztos abban, hogy akár egyetlen egy olyan gyári ( nem barkács) dinamika kompresszort tudsz nekem mutatni, aminek az átfogása 60dB...A másik pedig az, hogy több száz darab, 30 éve működő példányt nem neveznék ( főleg látatlanban) házi barkácsnak.

Nem erőszak a disznótor.
(#) Action2K válasza highand hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Például a Full HD-s SONY CineAlta 24P HDCAM Camcorder. Extra kiemelő bekapcsolásakor 85dB az átfogása. Nem is drága, csak 80000 dollár, olyan cirka 17,86 millió forint. Viszont dolgoztam már a 30 milliós elődjével, amikor az egyik sörmárkának csináltunk videoklippet. Persze itt nem a hang volt a fontos, csak említem, hogy volt a kezemben már ilyen cuccos.
A másik dolog. Az, hogy itt közzéteszel egy rajzot, az még nem jelenti azt, hogy mi olyan jól, megbízhatóan meg is tudnánk építeni. Tudod, megfelelő minőségű alkatrészek, gyártási technológia... Alonso-hoz sem lehet odamenni, hogy bocsi "lécci", állj vissza a dobogóra újra pezsgőt bontani, mert torz lett a hang.
Summa summarum, én is szeretek barkácsolni, építettem már stúdiókba saját fejlesztést, de van az a kategória, amikor a feladat megköveteli a gyárit.
Viszont, érdekelne, hogy szerinted, mi milyen hangosítási szituációkban tudnánk hasznát venni. Hátha megtudsz győzni.
(#) Action2K válasza mraulajos hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
Ha jól értem, ez egy olyan bemenet, ami mindenféle változtatás nélkül jelenik meg a mester kimeneten. Az ilyen bemenetet pl több keverő felfűzésére is használható, s az utolsó pult master potija hat csak az előtte lévő pultokra.
(#) highand válasza Action2K hozzászólására (») Feb 25, 2013 /
 
"Hátha megtudsz győzni"

Nem akarlak meggyőzni, mivel én ezt írtam:

"Van igény 60dB átfogású dinamika kompresszorra?"

Kérdeztem, nem állítottam. Az áramkör pedig eléggé egyszerű, 0,5 % torzítású. A 85dB nekem irreális. Egy 100Ohm-os mikrofon Johnson zaja 2nV/gyök-Hz. Tehát kb. 1uV 10mV-os mikrofon jelre vonatkoztatva. Erre vetítve a 85dB-t, azt kapom, hogy 100uV-tól 2V mikrofon kimeneti szintig szabályoz.

Én még nem láttam olyan mikrofont, ami 2V kimeneti jelet tud adni.

De túldobtál kétségtelenül és még OFF-olunk is.
(#) agressiv válasza zoka hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Semmi értelme ezt ennyire túlbonyolítani. Sima 50Hz-es transzofrmátor 400-500W bőven elég lesz neked és 2x20000uf pufer. Ennyi.
(#) mraulajos válasza Action2K hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Köszönöm, ilyesmire gyanítottam én is.
(#) soos csaba hozzászólása Feb 27, 2013 /
 
Sziasztok!, az egyik Haverom ma vett egy SAMSON névre hallgató compressor limiter-t, megjegyzem nem vagyunk teljesen tisztában a beállításaival, és nem tudjuk mi volna a helyes beállítás hogy rendesen funkcionáljon. A kérésem az volna hogy nem segítenétek hogy a potenciométereket és a kapcsolókat milyen pozícióba állítsuk, ha diszkóra használjuk, teszek fel egy pár képet a gépről. Lényegében azért vette a Haver hogy ha bele ordít a diszkóba a DJ a mikrofonba, ne károsodjon meg a hangsugárzói, meg ha túl nagy hangerőt tolna rá a keverő mixerünkre a mixerjéről, az ellen is védjen! Köszönöm előre is!.
(#) soos csaba hozzászólása Feb 27, 2013 /
 
Valaki esetleg tud segíteni?.
(#) bajtaig válasza soos csaba hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Talán az user manual tud!
Ezt te is megtaláltad volna ha keresed!
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) soos csaba válasza bajtaig hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Sajnos nem tudunk tökéletesen angolul.
(#) ECL82 válasza soos csaba hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Akkor keress rá arra, hogy hogyan működik a kompresszor limiter, értsd meg, s aztán be fogod tudni állítani. S használd a szótárat.
(#) bajtaig válasza soos csaba hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Ennek a használatiját olvasd el, a tied nagyon hasonló!
(Lustaság fél egészség!)
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) Davidd válasza soos csaba hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Szevasz! Pont azt neztem enis hogy nagyon hasonlit az en kis behringer mdx1600 asomhoz, anyiban tudok segiteni, amit ajanlottak nekem is hogy gate legyen bekapcsolva akkor a db ratio az legyen a vegtelen az egyhez I/O meter legyen bekapcsolva, IN/Out is,[nyomogombok] az attack msec legyen minimumon. En igyhasznalom most, annyi hogy most nemtudom megpontosabban leirni mert nincs melletem a keszulek.
(#) Action2K válasza soos csaba hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Szia! Egy diszkóba nincs szükség dinamika kompresszorra. Ha túl egységesre állítod a dinamikát, márpedig a kompresszor pont erre van, akkor az emberek a tudatalattijuk alapján kiutálják majd a helyet. Pár óra után fájni fog a fejük. Egy ilyen cucc a rádióadókban szükséges, a sugárzási paraméterek miatt. Sajna, ott is van, hogy túl keményre állítják.
Neki egy sima limiterre lenne szüksége, de még jobb lenne egy aktív krosszoveres limiter, s igy két erősítővel hajtható külön a mély és a top.
Végezetül, attól, hogy a limitert beállítottad, ami nem más mint az az egy darab LIMITER feliratú poti és LED a csatornasor végén, még nincs biztonságban a hangsugárzó, ha a végfok nincs jól beállítva.
Itt van a limiter, azaz, az az egy darab poti és LED használatának a leírása (fordításomban):

Idézet:
„• Ahhoz, hogy jól működjön a PEAK LIMITER, állítsa be a LIMITER küszöböt a vezérlőgombbal a szükséges maximális kimeneti szintre.
• A LIMIT feletti LIMIT LED jelzi, ha a limiter áramkör leszabályoz. Ha a LED
nem világít, akkor a jel még nem érte el a legmagasabb szintet.”


Tehát, a használati leírás is csak azt írja, hogy állítsuk be a szükséges maximális szintet. Ezt viszont Neked kéne tudni a rendszered ismeretében.

(Már megint megvettetek valamit, mielőtt kérdeztetek volna. Itt most a felesleges dinamika kompresszorra gondolok és a vélhetően hiányzó kroszira.)
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) Action2K válasza Davidd hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Mintha csak annak a koppintása lenne. Viszont, a limiterről semmit nem írtál.
(#) pucuka válasza Action2K hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Idézet:
„Sajna, ott is van, hogy túl keményre állítják.”

És kopog is az ember dobhártyája.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) bajtaig válasza Action2K hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
A kopresszort limiter üzemre állítja,a végén a peak limitert meg kicsit fölé aztán kész.
(#) Davidd válasza Action2K hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Nallam peldaul a limiter mar +3 dB nel mar kapcsol, mert nekem ugyvan hogy egy nagy t.amp ta2400 as hajt topokat, es ha ott kap egy nagyobb jelet ott reccs a topomnak. Nekem azert fontos, mert nehogy tulhajtas legyen egy hirtelen jeltol fogva. A limit resze nagyon jol mukodik linkelek is egy videot ahol lathatod h a keveron felvan tolva pirosba de a limiter mar fogja visszafele a jelet.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) Action2K válasza bajtaig hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
És a végfok mehet csutkán? Hát nem!
(#) bajtaig válasza Action2K hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Nem vágom!
(#) Action2K válasza Davidd hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Nos, Nálad +3dB. Nálam, diszkóban +14dB, rockkoncerten +10dB. És a kérdezőnél? Nem hiába írtam, hogy a mögé kötött rendszer határozza meg, hogy mekkorát kell állítani. Tehát, a kérdezőnek nem lehet konkrét, számszaki adatot adni, hanem csak a limiter működési elvét elmondani, a többi (beállítása) rajta múlik.
(#) Action2K válasza bajtaig hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Huhhh, szóval.
Van egy adott hangsugárzó, ami pl 120W-os. Van egy erősítő, ami, pl a középállásban lévő poti és a bemenetére adott +10dB-en adja ki a 100W-ot. Ez így jó, nem száll el semmi, hacsak nem kap nagyobb jelet a keverőtől. Ekkor beteszünk egy limitert, ami szavatolja, hogy csak +10dB menjen ki. Viszont, ha valaki feljebb tekeri a potit a végfokon, akkor annyi a hangszóróknak.
Vegyünk azt a szitut, amikor az előbbi erősítő potiját 3/4-ed állásba tekerjük. Ekkor pl már csak +5dB kell, hogy kiadja a 100W-ot. Ezért a limitert +5dB-re tesszük.
Ha az erősítő a maximális poti állásnál -3dB (igen, itt már mínusz) értéknél adja ki a 100W-ot, akkor a limitert -3dB-re kell állítani. No, itt már nem lehet véletlenül sem feljebb tekerni a potit.
Egyébként, a hangcucchoz, a technikuson kívül senki nem nyúl, mert annak "eltörjük" a pracliját.
Nem hiába, a hangtechnikusi lét is egy szakma. Itt is vannak írt és íratlan szabályok, fizikai tények és összefüggések. Mindezeket meg kell tanulni, nem lehet csak megkérdezni, hogy melyik potit hova tekerjem, hogy jó legyen.

Idézet:
„Vettem egy sícipőt, 38-44 igy állítható. Mire állítsam, hogy ne szorítson, ti mire szoktátok?”

Érted a lényeget?
(#) bajtaig válasza Action2K hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Ez világos, az előző hsz.-od rövid volt ahhoz hogy tudjam mire gondolsz.
A biztonság kedvéért én maxra állítom a végeken a potikat.
(#) soos csaba hozzászólása Feb 27, 2013 /
 
Köszönöm a segítségeteket, de nagyjából most már rá jöttem hogy hogyan is működik, miután ki próbáltam minden potit, és minden kapcsolót hogy mit csinál, és végig olvastam a mellékelt útmutatót is amit most ide is fel teszek. Ez már nagyon sokat segített abban mire is szolgál a compresor limiter. Ennek tudatában be tudtam állítani a gépet, most tökéletesen működik ahogy kell!
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) karpi hozzászólása Feb 28, 2013 / 1
 
Kompresszor ugyben foleg diszko es zenehalgatas eseteben a "Loudness War " cimu cikkeket kell elolvasni .Tobb cikk letezik .Wiki :Loudness War
Vagy egy masik cikk Sound on Sound :" Dynamic Range & The Loudness War

Kezelo gombok egy kompresszornal :" Gain =bemeneti erezkenyseg/erosites,.Attack=Felfutas ,..., Release =Lecsenges , Threshold = kuszobertek , Ratio =komprimalasi arany ( be/ki) , Output Compensation Gain = kiimeneti hangero kompenzalas .
Enyit kell megerteni angolul .Kulombozo korulmenyekhez/igenyekhez biztos lehet talalni tablazatba foglalt ajanlott beallitasi ertekeket .
En othon veszek fel gitart es mixelek a PC programokba meg a digi-rekorderembe van "preset" mindenfele hangzashoz meg "sidechain compression" ami peldaul diszkoban a mikrofonhoz hasznalhato mert a zenet a mikrofonn jelevel komprimalod hogy a bemondasok alatt a zenet huzza le .
Persze van tobb frekvenciasavos kompresszor is de nem hiszem hogy diszko erositobe kellene .
Tul nagy kpmprimalas eseten a zene nagyon mesterseges "dohogassa" valhat . Egy 6 dB-es lassu lecsengessel vezerelt beallitas meg hasznalhato ..de mar 12dB nagyon nyog es nem sok koze van a zenehez .
60dB komprimalas beszed eseteben elmegy de zenehez semmiesetre nem .

Akusztikus gitarhoz szoktam jo nagy kompresszioaranyt 6/1 -en felul es 12dB "melysegig" ,ami egy nagyon mesterseges hangzast ad ..de eppen ezt hasznaljak vilagszerte szimpafdon hogy ne gerjedjen a "dobozgitar " a hatalmas hangero miatt ami egy rockoncert szimpadon van .Termeszetes hangzashoz nem lehet nagy kompressziot hasznalni .Nem csak a zenei dinamika megy tonkre hanem az egesz zene hangzasa egy "fulladasos -nyogesse" valik .
Pld ha koncertet filmezek a "Camcorder " hasznalhatatlan a hang rogzitesre tul nagy a komprimalas arany es tul kicsi az erezkelesi kuszob torzitott fullado nyoges lessz az egesz.
.Egy Zoom -H4 es Digitaklis recorder-t hasznalok duborgo koncertekhez amin van mikrofon , limiter es melyhang vagas evvel a szinpadon a legnagyobb bombolest ie tisztan vehetem .Kompresszorja is van de az nem valo ilyesmire .Ha beszelgetest rogzitesz akkor adott esetekben jo a kompresszor plane ha nem a HiFi a szempont . Mert ugye ezek a kompresszorok a hatarolasi nivo alatt "expandor"-kent mukodnek igy nagy jel hianya eseten az erositest felhuzza ami az osszes letezo zajt beerositi a "szunetekben" .
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013

60dB.mp3
    
Következő: »»   154 / 244
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem