Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Segítség a javításban
Lapozás: OK   2 / 11
(#) kobold válasza bancsi15 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
Túlfeszültség-védelem céljából általánosan alkalmazott egyszerű megoldás. Ha van lehetőség, nem árt beletenni, járműves környezetben nem lehet baj a többszörös védelem sem (szűrőkondikkal, Zener-diódával).
(#) bancsi15 válasza kobold hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
Már csak annyit mára, hogy milyen az a záróirány?
(#) llaci56 válasza bancsi15 hozzászólására (») Feb 7, 2008 /
 
A zener hideg oldalát (ahol a vonal van!) kötöd a + 12V-ra, a másikat a testre. De legalább 15V-ost!
(#) valve hozzászólása Feb 8, 2008 /
 
bancsi15, itt van egy stabkockás változat. Hamarosan csatolom a zeneres meg a tranyós kapcsolást is.
(#) bancsi15 válasza valve hozzászólására (») Feb 9, 2008 /
 
Szia!

Köszi, szóval ennek nem gond így, hogy a kocsiban alig lesz különbség a stabilizált fesz, és a stabilizálandó fesz között?
(#) titi válasza valve hozzászólására (») Feb 9, 2008 /
 
Hali!

Szerinted ez így menni fog a kocsiban?
Mert oké, hogy ha a 11,5V AC-t egyenirányítod, puffereled, akkor meglesz a fesz.tartalék, ami a stabkockának kell, de az autóban 12V DC van.
Azt meg gondolom, hogy nem fogja megbütykölni a generátort, hogy onnan vegyen le AC-t.
(#) valve válasza titi hozzászólására (») Feb 9, 2008 /
 
Ja, akkor kell rajzoljak egy olyan változatot amiben nincs egyenirányító? Használtam így stabkockát, nálam ment s nem tudom, hogy máshol miért nem menne,..
(#) proli007 válasza valve hozzászólására (») Feb 9, 2008 /
 
Valve!

Idézet:
„Használtam így stabkockát, nálam ment s nem tudom, hogy máshol miért nem menne,..”


Mire? Hol? Mi lesz a GND-vel?

Ezt rajzold le egy akkumulátorral összekötve, és rájössz, hogy értelmetlen.

üdv! proli007
(#) valve válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2008 /
 
Rá volt téve a stabkocka az alternárorra, hogy ha túlmenne a fesz akkor lestabilizálja,.. Nemtom miért értelmetlen, hisz arról volt szó, hogy megelőzzük azt, hogy nagyobb fesz jusson egy bizonyos pontra,..
(#) kobold válasza valve hozzászólására (») Feb 10, 2008 /
 
Közvetlenül a generátorra tettél stabkockát? Mi célból?
Egyébként nekem az jött le, hogy nem kifejezetten a túlfeszültség-védelem volt a cél, hanem állandó 12 V biztosítása egy járműbe építendő elektronikának. Ha csak védeni kéne, arra elég volna egy Zener is, de itt táplálni is kell. A stabkockával, legalábbis a hagyományos (nem low-drop) kivitelűekkel az a baj, hogy ha nem éri el a 14 ... 14.2 V-ot a betáp, akkor nem vagy nem kielégítően működik a stabilizálás. 12 V-os rendszerű kocsikban pedig ez általában a csúcshoz közel van (14.4 V max).
(#) valve válasza kobold hozzászólására (») Feb 10, 2008 /
 
Ha jól tudom az alternátor tölti az akkut egy egyenirányitón keresztül, s arra volt rátéve egy LM7805 meg egy LM7812 -es stabkocka melyekkel egy CD-Rom volt müködtetve, (+5 és 12v).
(#) elektroboy hozzászólása Feb 10, 2008 /
 
Üdv mindenkinek !

Kelene egy kis segitség van egy házimozim amibe elszált a DVD olvasófej DSL-710, házimozi típusa Universum DVD-DR 4020 sokhelyen kerestem de nem találok Ha tudna valaki olyan céget ahol valoszinüleg van kérem szoljon.
Vagy milyen fejjel lehet helyetesíteni.
Előre is köszönöm
(#) bancsi15 hozzászólása Feb 14, 2008 /
 
Sziasztok!!

Kicseréltem az UAA180-t is és működik a műszer!!
Kondolkodtam rajta, hogy mi purcanthatta ki az ic-t. Apám azt mondta(mivel ő ment a kocsival, amikor megadta magát az UAA180), hogy működött, amikor indított. Melegedett a motor, bekapcsolta a rádiót és csatornát keresett rajta, s mikor megtalálta és elvette a kezét a rádióról(mivel felette van a kijelző rész), már nem égett egy led sem. Nem lehet, hogy a rádió a bűnös?? Valami elektromos v. mágneses zavarok terén? Azért gondolok erre, mert a kocsiban a rádió felett van elhelyezve a kapcsolás, egy műanyag dobozban.
Lehet, hogy le kéne árnyékolni a dobozt és akkor nem halna meg , vagy legalábbis tovább bírná az ic, mint 2,5 hónap? De ezt hogy csináljam? Mivel a doboz teteje levehető, nem tekerhetem körbe az egészet fémfóliával(v. vékony lemezzel) a későbbi esetleges javítások v. beállítások miatt. (úgy tudom az árnyékolásnak / kvázi Faraday-kalitka/ folytonosnak kell lenni. Vagy nem?)

Plíz help!!!!
(#) valve válasza bancsi15 hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Sztem a rádiódnak semmi köze nincs ahhoz, hogy kiment az UAA180 -asod,.. Egy csere megoldotta a gondot, ha majd még 1x kimegy akkor kell gondolkodni a megoldáson,..
(#) titi válasza bancsi15 hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Hali!
Az UAA180-ra köthető max tápfesz. 18V.
Autóban ezzel nincs is gond!
Viszont a 3,16,17 -es lábakra max 6V juthat.
Tehát ha a tápfesz nincs 12V-ra stabilizálva, attól még az IC gond nélkül megy.
DE mivel nincs 12V-ra stabilizálva a táp, ezért a 3,16,17-es lábakra jutó max. 6V-os fesz. sem biztosítható.
Tételezzük fel, hogy stab 12V-ra van kötve, és a ref fesz. fesz osztóval le van osztva a felére, vagyis 6V-ra, akkor minden ok!
De, ha a fesz nem stabil 12V, viszont a fesz osztás továbbra is felére van osztva, akkor pl 14V tápfesznél a ref.fesz már 7V, ami ugye az IC halálához vezet!

Egyszóval nem a rádió, vagy egyéb dolog a gond, hanem, mint már korábban volt róla szó, a stabil 12V biztosítása a lényeg!
(Bocs a hosszúra sikeredett Hsz.-ért, de azthiszem, így kerek.)
(#) bancsi15 válasza titi hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Hali!!

Semmi gond, hogy hosszú lett. Tényleg így kerek.

De mit tegyek? A kocsiban eredeti használati útmutató szerint 14V-os generátor van. ( nem tudom segít-e, gondoltam jó lehet vmi-re , inkább leírtam). Ha stab kockát tennék rá( lm7812) annak nem gond, hogy a stabilizált és a lestabilizálandó fesz között nincs meg az a pár(3-4) V különbség? Úgy tudom, ilyenkor nem működne rendesen. A kapcsolást pedig nem szeretném áttervezni.
(#) Medve válasza titi hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Hello, a referencia meg van fogva egy 5V-os zenerrel, a bementre 9V jut egy osztón át, a tápfeszre gyanakodtunk, az nyers volt. Ha már írok eszembe jutot valami, a régebbi mobiltelók csatlakozóinak közelében vannak tranziens elnyomó diódák (supressor), esetleg fel lehetne azokat használni, ha van.
(#) titi válasza Medve hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Közben visszakerestem a kapcsolást.
Látom a zénert.
De mi a helyzet a 17-es lábon?
Azt látom, hogy a mért pont felől, az 555 előtt is van zéner, de az 555 12V-ról megy.
Kérdésem: Vajon az 555 kimenetén a fesz nem tud nagyobb lenni 6V-nál?
Szerk: Ja most látom, az 555 táp kb. 10V.
De a kérdésem még fennáll.
(#) titi válasza bancsi15 hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
A stabkocka nem igazán nyerő megoldás.
Szerintem DC/DC konv.
(#) bancsi15 válasza titi hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Az milyen? Sokból tart?
(#) mex válasza titi hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Idézet:
„A stabkocka nem igazán nyerő megoldás. Szerintem DC/DC konv.”

Igy fog többe kerülni a leves mint a hús.
Szerintem tökéletesen elég egy áteresztőtranyós stabilizátor,ahogy korábban már volt róla szó. Ha nagyon tutira akar menni ez elé kell egy induktivitás (mH nagyságrendű) és egy 15V-os zener ami a maradék tüskéket eliminálja.
(#) titi válasza bancsi15 hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Esetleg, hogy ne kelljen sokat építgetned, rakj be egy 12V-os zénert a betápra (+12 és test közzé).
(De azthiszem, ezt valaki már javasolta neked!)
Valamint egy 5,1V-ost az UAA 17-es lábára (és a test közzé).
Próbáld ki, hogy ez nem "hamisítja"-e meg a mérést.
Aztán, ha így is elszáll az IC, akkor jöhet a fesz.stabilizálás.

Medve! Szerinted?

Úgy látom, közben Mex is írt!
(#) Medve válasza titi hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Az 555 8,5V-ról mehet, esik fesz az 555 végtranyóin, valami azon a "hurokszűrőn" (oké,nem PLL, de olyan), hogy mennyi jut az UAA-ra nem tudom, az igaz nem ártana arra a vonalra is egy 5,6V-os zener!!!
(#) mex válasza titi hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Kérlek gondold át a javaslataidat. 12V-os zenert rakni egy gk villamos hálózatába soros ellenállás nélkül ahol a feszültség akár a 14,5 V-ot is elérheti üzemszerűen,badarság.
(#) titi válasza mex hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Bocs! Igazad van! Az ellenállásról megfeledkeztem!
Valamint mivel az UAA max tápja 18V, lehet nem a táp stabilizálásán van a hangsúly, hanem a 17-es láb lehet kérdéses.
(#) bancsi15 hozzászólása Feb 15, 2008 /
 
Sziasztok!!

Na most a +12V és a GND közé már tettem(az előző javaslatokra) egy 15V-os zénert záróirányban( /fordítva/ - így javasolták). Ez így mit változtat? Kellene elé ellenállás?
Az UAA 17-es lábára és a GND közé pedig azt az 5.1V-os zénert párhuzamosan kössem be?(ez miért hamisítaná a mérést?)
(#) Medve válasza bancsi15 hozzászólására (») Feb 15, 2008 /
 
Attól függ, "hogy bírja" Függ a feszültségtüskék energiájától...(#177381)-es hsz!
(#) Baxi hozzászólása Feb 18, 2008 /
 
Hi Minenki
Én is fordulatszámméröt akkarok berakni autoba.
Találtam itten két kapcsolási rajzot (f.mérő és a védelem), ezek müködnek, vagy még fejlesztés alat állnak?
Mert olvastam hogy kell védeni meg áteresztenni meg ezt-azt cserélni meg ...........
Na mindegy, feltudna valaki világosítani hogy mit meg hova forraszgasak? Mondjuk egy kapcsolási rajzal?
Elöre is köszi.
(#) Baxi hozzászólása Feb 20, 2008 /
 
Hi
A védelem nevezetű rajzba milyen tranzisztor kell?
Nincs oda írva semmi csak az ábrája/jele, e kütyű kivételével megvan minden hozzá(ma megvettem). Holnap kezdem összerakni és még hiányzik az a tranyó fajtája/tipusa.
Segítsetek minél hamarabb.
Elöre is köfi.
védelem
(#) kobold válasza Baxi hozzászólására (») Feb 20, 2008 /
 
Kicsit már olyan, mintha üldöznélek a válaszaimmal...
Nem annyira védelem ez, hanem inkább egy egyszerű feszültség-stabilizátor. Típusát az határozza meg, mekkora terhelőáram folyik majd üzem közben abban a körben, amit a kimenetére teszel. Mivel a tranzisztor a lineáris tartományban fog dolgozni, jelentős hőteljesítményt tud produkálni már 1 A körül is, ajánlatos ezért jól túltervezni.
Nekem annak idején 2N3055-össel ment, egy kb. 10x10 cm-es, 4 mm vastag alulapba középre beültetve, az 3 A-nél kicsit a kézmeleg fölött tudta tartani.
Következő: »»   2 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem