Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   2 / 49
(#) Farkas válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 9, 2007 /
 
Optokaput miért nem ajánlod?
Azon kivül hogy koszolodik van más hátránya?
A rajzot köszi.
(#) gulyi88 válasza Farkas hozzászólására (») Jan 9, 2007 / 1
 
csak annyi az oka hogy koszolódik...
én a helyedban ha optoval csinálnám, akkor optoréssel..,
olyan cucc amiben szemben van a adó, és a vevő rész..
egy rés van a kettő között olyan U alakú (elég nagy rés)
így nem kell vigyázni a tüktöző felületre, hogy tiszta maradjon..

vagy egy kör tárcsából vágsz ki egy lukat...
vagy a lendkerékre csavarozol egy alu lemezdarabot ...
tervezésnél figyelni kell az impulzusra (fázisfordítás ha kell...)

jah és vannak olyan járgányok amik optos gyuszival mennek...
de az nem a simson ....
nekem induktív jeladós a -sinyóm-
csá
(#) Farkas válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 9, 2007 /
 
Csá nekem az optokapu tetszik mégpedig a tükrös megoldás kellene!
Szerintem ezt a legkönyebb kivitelezni és nagyon megbizható.
A gég nem szimeringes vagyis nem koszolodik de elárulom a nagy titkot: A lendkerékre bellülre ragasztom a tükörfoliát és a megszakító helyére teszsem az optokaput. A folia pedig tiszta marad mert az a szivacs ami most a lendkereket olajozza az majd a tükörfoliát fogja tisztítani.

De még mindig keresek megfelelő optokaput valaki segitsen!

Kösz
(#) gulyi88 válasza Farkas hozzászólására (») Jan 9, 2007 /
 
hmmm szerintem fogsz vele szopni..
mivel a lendkerék agya amúgy is fényes...
aztán a foliát dörgölő filc anyag lehet hogy leszedi a foliádat..
a másik hogy domború feületről nem pont a vevőbe fogja visszaverni a fényt a fólia.. eléggé be kell lőni a opto helyét...
csá
(#) TPeti hozzászólása Márc 24, 2007 /
 
Hali!

Látom ti "valamennyire" értitek a biciklit. nekem egy egyszerű bekötési rajz kéne. Komplett vezetékeléssel. Gyújtás, index, fesz. szabályzó, stb. S51-es sim a megszakítós gyújtással.
Köszi!
(#) Krisz03 válasza TPeti hozzászólására (») Márc 24, 2007 /
 
(#) pokot hozzászólása Ápr 19, 2007 /
 
Üdv!

Egy négyütemű orosz agregátorhoz szeretnék gyújtást építeni,lehetőleg aksis(12V) működésűt,hall jeladóval.Tudna valaki használható rajzot?előre is kösz.
(#) MaSTeRFoXX válasza pokot hozzászólására (») Ápr 19, 2007 /
 
Itt van egy egszerű, HALL IC-s. December óta használom, nagyon megbízhatónak mutatta eddig magát.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_56010.html?highlight=1#56010

meg itt is
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_56659.html?highlight=1#56659
(#) kami007 hozzászólása Ápr 30, 2007 /
 
Sziasztok kellene egy kapcs rajz schvalbi-hoz 51-es nem turbós ha valakinek van akkor lágyszi küldjétek már el nekem fontos lenne előre is kössz szépen
(#) gulyi88 válasza kami007 hozzászólására (») Ápr 30, 2007 /
 
na az milyen schvarbli és nem turbós S51????
minek a rajza kell konkrétan?? melyik rész?
(#) Krisz03 válasza kami007 hozzászólására (») Máj 1, 2007 /
 
A Simson oldalán a TechInfo/Típusok alatt megtalálod (csak ki kell választanod a motorod típusát.
(#) nar_ancs hozzászólása Júl 27, 2007 /
 
Simson 51 (S51N)-hez szeretnék tekercses (lehetőleg megszakítóvezérelt) elektronikus gyujtást készíteni. NEM AKKUS!!! Esetleg van valakinek kapcsolási rajza? Az a gond, hogy a tekercsen lévő feszültség változik kb 8V
Tudomásom szerint minden Simson gyujtótekercse ugyan azt a feszültséget produkálja. A 6 ill 12 V a töltő és világító tekercseknél fontos, a gyujtó mind egyforma.

Please
(#) Krisz03 válasza nar_ancs hozzászólására (») Júl 27, 2007 /
 
Hali!
Én ezt ajánlanám mégpedig úgy, hogy a tirisztor előtti teljes részt elhagyod 555-östől, trafóstól, mindenestől, és a tirisztorra közvetlen kötöd a gyújtótekercset. Vagy kell még előtte egyenirányítás is? Ezt majd az okosabbak pontosan meg tudják mondani.
Természetesen a mexás gyújtótekercset elfelejtheted. Vagy újratekered nagyon vékony huzalból, hogy adjon vagy 2-300V-ot, vagy veszel egy tirisztoroshoz valót.
Üdv
Krisz
(#) Benzol hozzászólása Júl 27, 2007 /
 
:lookaround:
Én már készítettem tirisztoros gyujtást. Rigához!
Egyszerűre terveztem : Csak áttekertem a generátort hogy közvetlenül adjon nagyfeszt (150-200 volt)
Kell kozzá egy nagyfesz kondi, egy dióda, tirisztor, egy jeladó tekercs. Amúgy a honda biciklimbe is ez van gyárilag - szóval elég megbízható.
(#) nar_ancs hozzászólása Júl 30, 2007 /
 
Most kb így néz ki a kapcsolás, azzal a különbséggel, hogy nincs akkumulátor, kürt, irányjelző.

Ha tudna valaki küldeni működő kapcsolási rajzot értékekkel és leírással (hogy mit hova kössek) akkor annak nagyon örülnék.

Megszakítóvezérelt, és tekercsgyújtás!!!!!

Bocs, de még nagyon zöldfülü vagyok itt.

s511b3.jpg
    
(#) KeserűCukor hozzászólása Aug 1, 2007 /
 
megszakítós gyújtás működése és javítása
Hali!
Ezt nem tudná nekem valaki átküldeni?
Ezért ne kelljen már nem tom mennyit fizetnem...
Kössz


bagzol@freemail.hu
(#) Benzol hozzászólása Aug 1, 2007 /
 
Hi !
Aha ! Neked az ős gyújtás kell. Megszakítós !
Van a tekercs párhuzamosan kötve a megszakítóval és egy kondezátorral. Ezt kötjük a trafóra ennyi.
Önidukciós feszültség keletkezik a tekercsben amikor a megszakító "megszakítja" az áramkört .
Nagyfeszültségű impulzus ami megy a trafóhoz és szikrázik a gyertya.
(#) KeserűCukor válasza Benzol hozzászólására (») Aug 1, 2007 /
 
Igazából nekem egy őscsepelbe kell, amin még trafó sincs...
Ezt a párhuzamos mindent meg kétlem...
szerintem a megszakító minimum sorban van a tekerccsel


egy sematikus ábra rengeteget segítene...
(#) Krisz03 válasza KeserűCukor hozzászólására (») Aug 1, 2007 / 1
 
Tévedsz!
Nézd csak meg a pár hozzászólással előbb csatolt S51B kapcsolási rajzot. Láthatod, hogy a gyújtótekercsnek, a megszakítónak és a kondinak van egy közös pontja. Ez megy majd tovább egészen a trafóig. Ugyanennek a 3 alkatrésznek a másik fele pedig testen van. Szóval mindhárom párhuzamosan van egymással kötve.
A külső gyújtótrafó nélküli változat meg tök ugyanez, csak a gyújtótekercsen van még egy sor huzal (ez a szekunder oldal), ami közvetlen megy a gyertyára.
(#) nar_ancs hozzászólása Aug 1, 2007 /
 
KeserűCukor -nak válaszolva:

Nézd meg az előző hozzászólásomhoz mellékelt fájlt, ez talán segít megérteni a megszakítós tekercsgyujtás működési elvét.

Érdemes megnézni a zsiguli.hu oldalt ott a megszakítóvezérelt akkumulátoros gyújtásról találsz infót és a simson.hu oldalt (ez utóbbin a villany-gyik sok kérdésedre adhat választ) is, esetleg segíthet a szocimotoros.hu oldalon található 2 link: http://www.tar.hu/csepel_motor/
http://www.szocimotoros.hu/download/csepel250robb.zip

Jó szerelgetést és motorozást

Sajnos az én problémámra még nem kaptam választ![i][u]
(#) Benzol hozzászólása Aug 1, 2007 /
 
Amúgy a megszakító a multé, manapság csak félvezetős gyujtás van. :wink:
Sokat lehet szívni a megszakítóval , nem fog rendes szikrát adni, ezért nem fog beindulni.
Idővel teljesen elkopik, tönkremegy a kondi.
Szóval csináljatok rá egy tirisztorost.

Narancs neked gondolom egy tranzisztoros kellett volna . Csak ezzel az a probléma hogy nagyon kevés hozzá a hagyományos tekercs feszültsége. Főleg indításkor , ehez szükséges lenne 12v akumlátor.

:no:
(#) nar_ancs hozzászólása Aug 2, 2007 /
 
Kedves Benzol!

Esetleg van valami ötleted, hogy hogyan?
Örülnék, ha lenne kapcsolásirajz értékekkel és leírás a beszerelésről esetleg fotók. Jó a tirisztoros is.
Csak a tekercs meg tudja-e hajtani -- akku nincs.
A gyári tirisztoros gyujtásnál minden más alaplap és tekercs ... is kell.
csak az alaplap 6.800,-Ft
a lendkerék 15.000,-Ft
a gyujtótekercs 1.500 -- 5.200
a tirisztoros elektronika 2500 körül van a jeladótekercsől nem is beszélve ha lehet kapni....
Láttam kapcs. rajzot itt a portálon, de a konkrét megvalósítás és az értékek mindha hiányoztak volna ill. az, hogy milyen típust alakított át. Az enyém egy S51N.

Igazából azért lenne jó, mert most sok gondom van a géppel, lehörög, néha dadog, magától leáll és érdekes, hogy ha a világítást felkapcsolom leáll a motor, mintha levenném a gyujtást.
(#) Krisz03 válasza nar_ancs hozzászólására (») Aug 2, 2007 /
 
Akkor ott először át kellene nézni az elektromos hálózatot. Testeléseket, összes vezetéket, minen jó helyre van-e kötve... Ezt nem fogja megoldani egy új gyújtásrendszer, azzal is ugyanúgy megmaradna a hiba. Ráadásul már ajánlottam ITT egyet, fele elektronikát elhagyod, és már jó is lesz neked.

De mindenek előtt fogj egy multimétert, kapcsold 200 Ohm-os méréshatárba, egyik zsinórt nyomd a blokkhoz (de mégjobb lenne, ha az alaplaphoz, felszerelt állapotban), másikat meg a vázon egy testponthoz (dekliben, tank alatt). Ha nem 0 (nulla, vagy ahhoz nagyon közeli, ami a műszerzsinór ellenállásából adódik ) Ohm-ot mérsz, akkor azért áll le folyton a moci.
(#) nar_ancs hozzászólása Aug 2, 2007 /
 
Pontosan melyik "felét" lehet elhagyni?
(#) Benzol válasza nar_ancs hozzászólására (») Aug 2, 2007 /
 

Készítettem neked egy rajzot mit hova kellene kötni , forrasztani. Megadtam az alkatrész tipusait, ettől egyszerűbb nincs :yes:

Csak annyi hogy átkell tekercselned a gyujtás generátort hogy nagy feszültséget adjon. kb 0.1mm-es huzalból ( trafóból tudsz bontani )
A jeladó tekercs : 0.12mm-es huzalból tekerhető.
Kiveszed a megszakítót és a kondenzátort. A megszakító helyére kerül a jeladó tekercs. Fogsz egy csavart amit bele passzol a megszakító rögzítő csavarjának a helyére. A csavar lessz a jeladó vasmagja - ezt leszigeteled rá tekersz 60-80 mentet.

A jeladó tekercsnek egy kis mánes adja a jelet , ezt fel kell ragasztanod epoxigyantával a lendkerék ablakába, jó erőssen le ne repüljön.
(#) nar_ancs válasza Benzol hozzászólására (») Aug 2, 2007 /
 
Köszi!
A 300V-os gyujtótekercset milyen vezetékből és hány menettel készítjük?
(#) Krisz03 válasza nar_ancs hozzászólására (») Aug 2, 2007 /
 
Uhh, bocs, ezt benéztem. Ezt más jeladótekercsesre (meg HALL-osra) alakította. Ez nem fog működni mexával. Ezer bocsi, hogy félrevezettelek.

Benzol: Neki szerintem nem lesz jó a jeladótekercses megoldás, mivel eredetileg is megszakítósat kért.
(#) Krisz03 válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 2, 2007 /
 
(#) Benzol hozzászólása Aug 2, 2007 /
 
Nem kéne a vázon nagy áramnak folynia. Mert az önidukciós feszültség a generátortekercsben keletkezik amikor a megszakító bontja az áramkört. Az önindukciós feszültség mértéke függ az áram erősségétől és az áramváltozás sebességétől.
A feszültség impulzus 150-200 volt körüli ami atrafóra megy.
Magyarul sz*r a megszakító vagy a kondi esetleg a hézag. :nezze:
(#) Benzol hozzászólása Aug 2, 2007 /
 
Vagy vegyél új gyertyát NGK
Gyertyahézag 0.5mm !
Következő: »»   2 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem