Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Sprint-Layout NYÁK-tervező
 
Témaindító: dB_Thunder, idő: Dec 25, 2005
Alkotó fórumtárs Sprint Layout 6 leírása: sp6_alkoto.pdf
Lapozás: OK   190 / 192
(#) kaqkk válasza FAZ1 hozzászólására (») Dec 29, 2020 /
 
Valamire nem jól emlékszel ! Az Eagle most is jó de soha nem volt benne szimulátor .
(#) szili83 hozzászólása Jan 6, 2021 /
 
Itthon sosem használtam, és gyártottam 2 oldalas NYÁK-ot. Most 2 oldalast tervezek, és le akarom gyártatni. Hogyan lesz furatgalván a két oldal között. Ha mindkét oldalon ugyanott lyuk van, akkor galvánnal fogják összekötni?
(#) Hp41C válasza szili83 hozzászólására (») Jan 6, 2021 / 1
 
Ahol furat van a panelen, ott a furat palástja összeköti a forrasztási és az alkatrész oldali vezető réteget. Az alkatrész kiválasztási ablakban az előnézet fölött van egy átvezető furat választás. Ha be van kapcsolva a furat szerelt alkatrész összes furata átvezető lesz. Egy furatot kijelölve, a paraméterek között is állítható, hogy átvezető legyen.
A furatfémezett megoldás segíti az alkatrészek rögzítését is, ugyanis az lakatrészek lábai a beforrasztás után "szegecsként" viselkednek. Ha vezetéket forrasztunk a furatba, minden képen legyen mind a két oldalon forr szem, különben a terhelés miatt kitépheti az egész fémezést.
(#) szili83 válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Köszönöm szépen.
A "Through pad"-ra gondolsz ha jól gondolom, és akkor világoskékkel jelöli azt ami ilyenre van állatva.
(#) Hp41C válasza szili83 hozzászólására (») Jan 6, 2021 / 1
 
Igen.
(#) mhatalyak hozzászólása Jan 6, 2021 /
 
Üdv!

Rég használtam már ezt a programot, eddig sosem volt vele problémám. Most viszont ha elindítom, akkor itt megáll (Mellékelt kép) Ha újat szedek le, bárhonnan mindegyikkel ez az eredmény. Gondolom a gépemen van a hiba, na de merre keressem?

Névtelen.jpg
    
(#) mhatalyak válasza mhatalyak hozzászólására (») Jan 7, 2021 /
 
Találtam egy másikat, angol ugyan, de működik!
(#) enree hozzászólása Jan 10, 2021 /
 
Sziasztok!
Találtam itt egy gerber exportálási leírást, az lenne a kérdésem, hogy exportáláskor minden esetben át kell írni a kiterjesztéseket, vagy csak ez a cég kéri így? Illetve egy másik kérdés, hogy ha nekem kétoldalas nyákra van szükségem, akkor a felső forrasztásgátló réteg is .sts lesz, illetve illetve a felső rézréteg is .sol?
(#) Hp41C válasza enree hozzászólására (») Jan 10, 2021 / 1
 
A 2. lépés képr alatt van egy link a kétoldalas panel állományainak elnevezéséről.
Bővebben: Link
(#) enree válasza Hp41C hozzászólására (») Jan 10, 2021 /
 
Köszi, ezt észre se vettem! Most már csak azt mondd meg, hogy ha mondjuk Kínából akarok nyákot, akkor is így kell elnevezni őket, tehát minden gyártó ezeket várja?
(#) niedziela válasza enree hozzászólására (») Jan 10, 2021 / 1
 
Nevezd nevén a gyereket.
top +
-copper
-soldermask
-silkscreen

bottom +
-copper
-soldermask
-silkscreen

Az egész panelre vonatkozik
-drill
-Outline

kiterjesztés mindegy.
(#) enree válasza niedziela hozzászólására (») Jan 10, 2021 /
 
Köszönöm szépen.
(#) suszitibi hozzászólása Jan 21, 2021 /
 
Sziasztok
Szeretnék újra segítséget kérni.
Megjöttek a nyákok a JLC-től. Egy kis probléma van. A forrszemeknél mindenhol bevonták a nyákot. Csak ott, ahol furatok vannak. Vagy a panel színével, vagy még nyomtak rá egy fehér réteget is. S.Lay.5-öt használok. Gondolom a soldermask réteggel van a gond. Viszont a képnézetben akkor jó, ha a forrszemeket kijelölöm a maszkkal. Amúgy nem forrasztási, hanem festék réteg van a kép szerint.
Mit csinálok rosszul? Hogyan tudom megcsinálni, hogy sem a nyák színére, sem fehérre ne fessék le, hanem maradjon forrasztható? Az SMD pad-ekkel, nincs gond, azok jók.
Csatoltam az egyik nyákot. Itt épp még fehérre is vannak festve.
Megköszönném, ha valaki ránézne, mit kellene másképp csinálnom.
Köszönettel: Tibi

mic mix.lay
    
(#) suszitibi válasza niedziela hozzászólására (») Jan 21, 2021 /
 
Igen én is így csinálom. A nyák neve, utána a réteg neve és hogy top, vagy bottom.
Innen már tudják.
(#) niedziela válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 21, 2021 /
 
Kétoldalas PAD-et nem úgy csinálunk, hogy egy top + bottom oldali padet egymásra fektetünk.
Gerber létrehozásnál neked a C1, C2, O és az aktiv spec layerek kellenek.
Panelnek van körvonala is (O layer).
(#) suszitibi válasza niedziela hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
Szia
Először is, az o réteg nem kell, mivel 70x70mm alatti méretnél, nem vágnak, az pedig a vágásra vonatkozik. Egyszerűen akkorára készítem a tervet, amekkora a nyák. Ezzel nincs is gond.
A probléma a forrasztási réteg befestésével van. A C1 és C2 rétegek pedig ki vannak exportálva gerberbe.
Tulajdonképpen nem kioktatást kértem (annak érzem a válaszod), hanem segítséget, viszont a kérdésemre nem kaptam választ. Nem tudom, hogy a fájlon valamit változtattál-e, a munkahelyi gépen nem tudom megnézni. Az a gond, hogy teljesen mindegy, akár egy, vagy kétoldalas, befestik a forrszemet. A kérdés az volt, miért? A furat nélküli SMD padeknél, nincs gond.
Egyébként nem lett volna egyszerűbb leírni, hogyan csináljuk, mint hogyan nem?
Üdvözlettel: Tibi
(#) niedziela válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
Leirtam neked a hibákat, kijavitottam a rajzot.
De te jobban tudod, igy a válaszod arra enged következtetni, hogy én nem tudok rajtad segiteni.
Na ezt veheted kioktatásnak ha úgy tetszik, de inkább gondolkozz el rajta
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2021
(#) Pali79 válasza suszitibi hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
A C1 rétegen a furatos forrszemeken nincs maszk. Viszont abban igaza van a kollégának, hogy azt a kétoldalas forrszeket nem két külön rétegen lévő forrszem fedésbe készítésével csináljuk, hanem a through pad opció bekapcsolásával, lásd a mellékelt képet.

mic.jpg
    
(#) Alkotó válasza Pali79 hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
Ez így van, de a kérdező egyéb "cseleket" is bevetett, mert azok a pontok (vagy csak egy részük) részei a telefóliának, csak persze azt sem jól csinálta. Tehát a javaslatod szerinti változtatás után még kell kicsit vacakolni vele, célszerűen thermál pontok formájában.
(#) mhatalyak hozzászólása Jan 23, 2021 /
 
Sziasztok!

A mellékelt fáljt, ha megnyitjátok nektek is 2,54mm a raszter például a mikrovezérlő lábainál?

Csak mert rendeltem az egyik itteni kollégától gyártásra pár nyáklapot és arányosan kisebbre sikerült az egész, mind a 10db. Nálam layoutban méretezésnél minden passzol, de a valóságban sajnos a 2,54-es raszter helyett kb 1,5-öt kaptam. A teljes kb 6cm-es lap helyett pedig kb 4cm-es nyákot kaptam. Mit ronthattam el? eddig is így rajzoltam/terveztem NYÁK-ot, eddig nem okozott problémát.

Előre is köszönöm segítséget

aaa.LAY
    
(#) Alkotó válasza mhatalyak hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Az mindegy mekkora a raszter. Ezt csak egy segítség a rajzolónak. Ezzel együtt azért célszerű mindent éppen akkorára tervezni mint a valós mérete, de ez sem törvényszerű.
Az a lényeg, hogy a panelgyártáshoz kapcsolt dokumentáció mérete jó legyen. Nem említetted milyen módon készült a panelt. Ha otthoni gyártással, kinyomtatva és ezt a nyomatot használva bázisnak, akkor a nyomtatáskor változott meg a méret. Ha panelgyártó csinálta gerberekből, akkor a gerbert kell ellenőrizni. Szinte kizárt hogy a gyártó belenyúlna a méretbe.
A végeredmény méretét sok helyen lehet befolyásolni.
Az IC belső feliratai 0,5 mm magasságúak. Ilyet nem illik csinálni, azt le kell onnan törölni.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
(#) mhatalyak válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
A felíratozások csak magamnak készültek a könnyebb összeszerelés miatt, kapcsolási rajz nincs, csak fejben. De akkor ha jól értem nem hibáztam a NYÁK rajzzal!?
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
(#) Alkotó válasza mhatalyak hozzászólására (») Jan 23, 2021 / 1
 
Ahhoz nincs elég információ, hogy meg lehessen ítélni hibáztál-e.
A méret csak egyetlen paraméter a sok elvárás közül. Ha akkorára rajzoltad mint a valós méret, akkor az a rész jó eséllyel renden van. De ez még nem panel, csak terv. Ahhoz hogy panel legyen, kell valamilyen dokumentum, ami a rajzolatot "átviszi" a panelre. Ennek a dokumentumnak kell jónak lennie.
(#) mhatalyak válasza Alkotó hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Én csak a layout fájlt küldtem el. Állítólag 1-1 ben lett kinyomtatva és sajnos nem lett jó a méret, de nagyon nem, brutálisan eltér.

Én egyszer gyártottam nyomtatásos vasalásos teknikával nyáklapot, akkor az első nyomtatásom kicsi lett, de ezen kívül némi korrigálás után sosem volt gondom ebből. Virtuális nyomtatásra mentem, majd a kapott fájlt kinyomtattatam papírboltban, és vasaltam.
(#) niedziela válasza mhatalyak hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Az SP-ben az 5mm az 5mm, ez biztos.
A nyomtatás lehet ugyan 1:1-ben készült, viszont az, hogy mi lyen méretben nyomtatódik ki, az a nyomtatón múlik. Ritka egyébként, hogy nem passzol, de előfordul. Mint ahogy írod te is.
(#) zenetom válasza mhatalyak hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Szia,
Ha ez alapján a LAY fájl alapján ment a gyártás, és a NYÁK mérete nem az ami a Sprintben van, akkor ott a gyártás elején a panelra nem mérethelyesen lett felvéve a rajzolat. Vagy ha gravírozták, akkor meg a gravírozásnál adtak meg rossz értékeket.
A Te szempontodból ez lényegtelen, mert a terv méreteket illető része bizony jó. Hogy megnyugtatót írjak, ki is nyomtattam itthon, és lemérve a papíron, ugyanazok az értékek vannak, mint a SprintLayoutban.
(#) mhatalyak válasza zenetom hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Köszönöm a fáradalmad, ezek szrerint jó a rajzom., közönöm mégegyszer!
(#) mhatalyak válasza niedziela hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Igen, a méretek psszolnak a progrmban, ezért is nem értem a méret eltérést.
(#) niedziela válasza mhatalyak hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Nézegettem, nekem nem kellet soha, de van egy printer kalibrálási ablak ahol H/W méreteket, torzulást lehet beállítani az adott nyomtatóhoz ha az kívánja.
De én inkább azt feltételezem, nem volt az a 100% valóban 100% méret
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2021
(#) freddyke hozzászólása Feb 2, 2021 /
 
Sziasztok! Van két, fórumtárs által készített terv (itt található), amelyből a jlcpcb-vel szeretnék paneleket gyártatni. Módosítások szükségesek: a rétegeket helyretenni ha nem stimmelnek, lakkréteg létrehozása, második réteg létrehozása árnyékolásként (jeladóról és vevőről van szó) lakkréteggel, furatok létrehozása, furatgalvánok az összes furatnál. A végén gerber export kell, csak ezzel lehet gyártatni.
Sajnos nincs meg a program és csak emiatt nem lenne érdemes 49,90€-t befektetnem (az egész projekt nem ér annyit). Ha valaki tudna segíteni, vagy ismer valakit aki tud, kérem írjon privátot.
Ha esetleg mégis megvenném a programot, a felsorolt módosításokhoz teljesen át kell variálni mindent vagy néhány kattintással megoldható?
A Sprint Layout licensz csak az adott verzióra érvényes, a későbbi kiadásokra, frissítésekre nem?
Következő: »»   190 / 192
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem