Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   3 / 507
(#) SD válasza Sebi hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Ez egész jó ötletnek tűnik de nálam nem kell messzire szállítani az áramot, vezetéket meg tudok szerezni olcson ha csak azon múlik. Az akku töltésnél a feszültség nem is annyira számít mint inkább az áram mert pl. van egy akumlátoros zseblámpám amiben az akkukat úgy tölti a töltője hogy csak ellenállások vannak elé kötve igyhát gyakorlatilag a 2,4V-os ceruzaakksikat 230V-al tölti az ellenállásokkal csak az áram van szabályozva. Egy régi könyvemben meg van egy akkutöltő kapcsolás ami csak két 100W-os izzóból meg diódákból áll. De esetleg olyat lehetne hogy mondjuk két sorba kapcsolt akkut egyenként töltene a generátor így az inverternek könnyebb lenne de ezzel is problémák lennének: az egyik üres a másik tele van akkor az üres csak hátráltatná a másikat. Tehát ehez két generátor is kellene...
(#) SD válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Szerintem ezzel a rugó huzigálásos, kő emelgetéses modszerrel nagyon kevés energiát lehetne tárolni, meg hát túl bonyolult lenne és a visszaalakítás is bonyolult és rossz hatásfoku.
(#) SD válasza Penge hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Oké akkor azt tisztáztuk hogy a savas akkumulátor nem lenne jó erre a célra és mit gondoltok a jó öreg lugos akksikról?
(#) Gory válasza SD hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Helló!

Nézd meg az AVR-t a RET oldalán (www.ret.hu) nettó 2000-ért kell rendelni náluk, de csak 1000Ft a postaköltség. Az egy rendelésnél kb 3400Ft. De itt az égvilágon minden van, szóval ha kell valami ritka alkatrész, most egyben megrendeled, két nap alatt kihozzák.
(#) SD válasza Gory hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Nem rossz bolt kicsit körülményes a vásárlás és az egyébb alkatrészek (tranzisztorok, ellenállások) is kicsit drágák de a postaköltség tényleg jó 15000 forint allat 1000Ft felette ingyenes. De azért ha tehetem én mindig az ElektroArt-nál vásárolok (gondolom ezt az oldalt nem kell bemutatni).
(#) SD válasza SD hozzászólására (») Aug 25, 2006 /
 
Inverterekről még nem esett szó, tudnátok egy oldalt ajánlani ahol egyszerü, alacsony költségü de megbizható inverterek kapcsolási rajzát találom?
(#) McGyver válasza SD hozzászólására (») Aug 26, 2006 /
 
Kb 20 éves Ezermesterben jelent meg szélgenerátoros cikk, ami a szétszereltetett verzióhoz hasonlított. Abban síklemezek helyett fél hordók voltak, amik regulátor-szerű (mechanikus ford. szab. ) kapcsolatban álltak a főtengellyel. Véleményem szerint a propelleres verzió több problémát is hoz : szélvihar esetén szétforgat bármilyen fix áttételű kapcsolatot, a másik pedig, hogy megoldandó a szélirányba fordítás, mégpedig időjárásálló módon. A gerjesztéssel ráérsz ezután foglalkozni.
A félhordós dolog ( 4 db ) folyamatosan záródik a fordulatszám emelkedéssel, végül max. esetben hengerré alakul, amin nincs kapaszkodási felület, tehát lassul, amíg a rugók újra nyitják a felületeket, + nem irányérzékeny.

A gerjesztés megoldható szintén regulátorral, ami egy csőtengely + nyomókapcsoló együttesével ad közvetlen kontaktot a gerjesztésnek.
Ha van érdeklődés, rajzolok egy vázlatot.
(#) McGyver válasza McGyver hozzászólására (») Aug 26, 2006 /
 
Nyomókapcsoló helyett Reed-del is megoldható a dolog egyszerűen.
(#) SD válasza McGyver hozzászólására (») Aug 26, 2006 /
 
Érdekesnek tűnik a dolog de én kitartanék a propelleres megoldásnál. Nagyobb szélvihar esetén természetesen be lenne fékezve a forgása. Akár úgy is lehetne hogy a sebességét autómatikussan érzékeli és mondjuk a tengelyre szerelt elektromágneses "fékek" fékezik. Jól átgondoltuk ám mi ezt a dolgot és a tervek szerint elég biztonságos. De "ami elromolhat az el is romlik." A szélirányban forgást azt úgy terveztük hogy az oszlop nem tud körbe forogni hanem egy ütközőnél megáll onnan már csak visszafelé tud menni (ezt majd a szélirányhoz igazítjuk) így nem kell a vezetékekkel bajlódni. De természetesen szivesen várunk bármilyen tervet, ötletet, megoldást hátha jó lessz valamire vagy megold valamit. Az még jó lenne ha leírnád az Ezermester pontos dátumát hogy melyik évi hónapi lap hogy ki tudjam hozni a könyvtárból (ha meg van). Kösz mindent. Heló
(#) McGyver válasza SD hozzászólására (») Aug 26, 2006 /
 
Megkeresem, de nem ígérek azonnali választ, mert dobozból élünk még.:yes:
a cikk címe: "szélgenerátor másképpen" ha ez segít.
(#) sanya válasza SD hozzászólására (») Aug 27, 2006 /
 
Hali! találtam néhány érdekes megoldást.
Mit szólsz hozzá?
Van még több is , most keresgélem.fügőleges tengelyű szélgenerátorok 1.
(#) sanya válasza SD hozzászólására (») Aug 27, 2006 /
 
Savonious rotornak hívják, a feltaláló után.
Sokan és sokfelé kisérleteztek vele érdemes megnézni a tapasztalataikat.
Itt van még néhány.
Nem árt ha bírod egy kicsit az angol nyelvet, de ha nem akkor is jól érthetők a fotók alapján.
savonious rotor pl. szivattyúzáshoz
egy remek fotó sorozat
és néhány profi változat
(#) Báddzsó válasza sanya hozzászólására (») Aug 27, 2006 /
 
ilyesmit már a kínaiak is használak már elég régen... ilyesmi malmuk volt. jó mert mind1 honnan fúj a szél.
(#) sanya válasza Báddzsó hozzászólására (») Aug 27, 2006 /
 
Hát ha nekik működöt akkor nekünk is jó lehet.
(#) SD válasza sanya hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
A ropeller része a csapágyházzal készenvan 6304-es csapágyakat használtunk 20-as tengelyre ez már biztosan birja a terhelést. Most a tartórészen gondolkodunk eredetileg 7m magas lenne a tartórész és rá nyomcsapággyal kapcsolodna a forgó rud. Ezen lenne a csapágyház a propellerrel meg a generátor szijj átkötéssel. Most változtattunk a terveken mert a szakember szerint tul magas lenne és úgy túl nagy nyomás menne rá. Így most 5m-es a tartórész 2 colos csőböl. A propellert akkorára lehet toldani hogy azért a földre ne érjen le de jó nagy legyen persze azért 7m sugaru propeller egy kicsit "meredek" lenne, na mindegy majd amennyi anyagot tudunk szerezni hozzá.
(#) patexati válasza SD hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
A túlperdülés ellen mindenképp kell valamilyen megoldás nehogy szétessen mivel elég nagy erők tudnak fellépni viharos szélben!Ezt szerintem tervezzétek bele mielött összeállítjátok!
(#) Kera_Will válasza patexati hozzászólására (») Aug 28, 2006 / 1
 
Mi lenne ha a gencsi lent ülne a torony alatt és 1 rudon keresztül kapná a hajtást.

Pöröghetne jobbra balra ... a rotor .. nem gond ...

Nálunk vmikor régen 1ik háznál volt ilyen szélforgó
1x méter magasan és a rúdja levolt vezetve a gencsihez vmi autó generátor/dinamó volt ... 1cer megnéztem annó 20 éve ... akó még kis srác voltam .... és a részletek ezé nem is tüntek fel annyira ... csak az hogy lent volt a gencsi nem fent ...
(#) SD válasza patexati hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
Milyen megoldásra gondolsz? Hogyan lehetne fékezni a kereket?
(#) patexati válasza SD hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
Valami centrifugális elven működő röpsúlyos kuplung vagy elektromágnesesen bizonyos fordulat elérésekor (mikor van áramtermelés is rendesen már az elektromágnes gerlyesztéséhez)akkor bekapcsolna automatikusan és csökkenne a fordulat!
(#) SD válasza patexati hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
A fordulatot nem kell csökkenteni minél gyorsabban pörög annál jobb. Én arra gondoltam hogy a motor hátsó kerekére való fékdob legyen rácsavarozva az ékszíjjtárcsához. A dob eleje a tartó oszlophoz lenne rögzitve. Bobdent meg vezethetnénk belölle akárhova de mivel olyan hosszu darabok nincsenek ezért rá lehetne kötni az elejét egy elektromágneshez vagy forgócsigához, az meghúzná és a forgás leáll. Viharos időben akár bentről a házból is lehetne műkötetni vagy autómatikára kötni. De akár fordulatszabályozásra is lehetne alkalmazni.
(#) patexati válasza SD hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
Persze,hogy a nagy fordulat a jó de van határ!Nem rossz a te elképzelésed sem de automatikusnak kellene lenni ne kelljen rá odafigyelni!
(#) sanya válasza SD hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
Hali!
A szélgenerátoroknak két kritikus pontja van ha nem fúj a szél- meg ha túl erősen fúj.
Most ez utóbbiról van szó.
Szerintem nagyon veszélyes dolog erős szélben fékezni egy rohanó szélkereket.
Először a féked fog elégni pillanatok alatt és utána tehetetlen vagy, esetleg ha sikerül befékezned a kereket olyan nagy erők lépnek fel, hogy felborítja az egész tartószerkezetedet.
Isten óvja ha valaki a közelben van, de közeli épületeket sem fogja kímélni a felboruló torony.
( Én ott voltam a tüzijátékon mikor kitört a vihar.
Az elején pont arra gondoltam milyen remekül dolgozna most egy szélgenerátor, de mikor két perc múlva a szemem láttára törte aprófává a szomszéd árus faházát, a másikat meg a benne védelmet keresőkkel együtt vagy 6 métert tolta arrébb, hát akkor már nem is akartam annyira szélgenerátort építeni)
Bocsi a kitérőért.
itt láthatsz néhány fotót törött lapátokról
Szóval, hogy előremutató legyen a dolog.
Láttam olyan megoldásokat ahol nem fékezik a kereket, hanem kitérnek a szél útja elől.
Ezt úgy csinálják, hogy az oszlop tetején amin forog
a szélbeálló szerkezet tesznek egy zsanért.
Ez, ha túl nagy a szél nem engedi a lapátokat a széllel szembe fordulni.
Leírva egy kicsit bonyolult de rakok fel ide néhány képet.

ezen az oldalon két utolsó kép
Remélem a képek alapján érthető, ha nem még rakok fel képeket.

Szóval csak arra akarlak rávezetni, hogy legalább 5- szörös túlméretezést alkalmazz.
Egy viharban már késő, teljesen tehetetlen vagy.
Hali! SANYA
(#) fester válasza SD hozzászólására (») Aug 28, 2006 /
 
Sziasztok

Mindenkinek ajánlom figyelmébe !
Uwe Halenga- A Szélenergia hasznositása cimü könyvét

én 1350ft ért vettem.
SD a problémádra a legegyszerübb ösidök ota használt jolbevált megoldás a szélnyomáskapcsoló!!
itt egy kép a könyvböl,a scan nem a legjob de ez van.
ha valakit érdekel én milyen szélkereket épitetem
www.heci.atw.hu
Az enyémen van áttétel is,probálkpoztam auto generátorral,de viharban is több áram ment veszendöbe a gerjesztésre mint amenyit termelt!
ugyhogy maradtam a jo öreg mágnese motor forgatásánál,dinamo üzem..hm
Lehetne venni mágnest és csinálni saját dinamot de marha drága a tekercs drot és persze a neodimium magnes is.
Mégegyszer a könyvet ajánlanám,minden gondra benne a válasz!
Sok sikert adig is mindenkinek, és jo szelet!
(#) McGyver válasza SD hozzászólására (») Aug 29, 2006 /
 
Nem akadékoskodni akarok, de mi van ha elszakad az ékszíjad ?
Mindenképpen korrekt mechanikai kapcsolat kell ( fém )
A sanovius-rotor is gáz, mert nincs fordulatszabályzás.
mindenképpen önszabályzó mechanika ! kell.
A másik kérdés a rezgés.
Láthattad a képeken, hogy milyen károkat okozott az anyagfáradás, ráadásul az ipari rendszereken van állandó rezgésfelügyelet, ami leállít, ha gáz van.
Ha ragaszkodsz a traktorpropelleres sufnitunnighoz, ne akarj nagy átmérőt csinálni, mert csak baj lesz belőle.
Házi körülmények közt sem dinamikusan,sem statikusan nem tudod kiegyensúlyozni és szerkezeti acélból ( lapivas, szögvas ) nem érdemes még megtervezni sem, nemhogy kivitelezni.
Ha esetleg túl aggályosnak tűnök: 20 éve foglalkozom tüzeléstechnikával, erőművi berendezésekkel, láttam már szétröpült ventillátort, pedig csak 85 cm átmérőjű volt és 1440-et forgott.
McG
(#) tszaboo válasza SD hozzászólására (») Aug 29, 2006 /
 
Az akkukhoz annyit tudok hozzátenni, hogy vannak un. szolár akkuk, amik arra lettek kifejlesztve, hogy a nagyobb töltőáramot és a kisütést is kibírják, mivel napelemes rendszerekhez szánják, ezért hosszú élettartamúak...
A 12 volt 230 volt invertert már láttam az oldalon, azt meg lehet építeni hozzá, esetleg 2-3-t még mindig olcsóbb mint a bolti. Az akkuk töltésére viszont gyári töltőt javaslok, amit direkt erre a célra fejlesztettek ki a fent leírt okok miatt.
(#) SD válasza sanya hozzászólására (») Aug 29, 2006 /
 
Köszi srácok hogy ennyire aggótok de felesleges erre mifelénk a legnagyobb viharban is csak éppen hogycsak görbülnek a fűszálak (de azért a szélkereket meghajtja). Körbe vagyunk véve kb 10m-es akácokkal errefelé nem lehet akkora vihar mint Pesten. (Na és persze a földrengés, árvíz, tornádó is ki van zárva) Szerintem férre értettétek a dolgokat a motorkerékpár féke közvetlenül a propeller tengelyére lenne rögzítve (ha egy 200-al repesztő motort megállít a szélkereket is befékezi.) Egyébként a koróziórol annyit hogy a lapátok savállóból lesznek a propelleren (fene tudja honnan de a garázsban van pár csik belölle ami pont megfelel a célnak.) Hallottam egyébként egy olyan ötletet hogy egy "sorompó" végére legyen a propeller felszerelve így ha valami baj van csak leengedjük. Nekem ez nem jó mert kicsit nagy a szerkezet és inkább jól lebetonozzuk és kikötözzük és "létrafogakat hegesztünk rá, de talán valakinek jól jön ez az ötlet.
(#) SD válasza fester hozzászólására (») Aug 29, 2006 /
 
Köszi a tippet ha a könyvtár felé járok kiveszem. Régebben sokat jártam a könyvtárba mostanra már az össze elektronikával foglalkozó könyvet kivettem és fejböl tudom melyikben milyen kapcsolás van. Nekem például egy régi orosz könyv tetszet a legjobban. Yurij Mihailovics Otrjasenkov írta és a kibernetikáról szolt a magyar címe: Egyszerü elektronikai készülékek építése. Szeretek ilyen könyveket olvasgatni ha nem is építem meg a benne lévő kapcsolást de sokat lehet belőle tanulni. Tudnátok valami igazán jó könyvet ajánlani ami kimondottan az elektronikárol szól és tele van kapcsolási rajzokkal na és hogy a témánál maradjunk (mert kicsit elkalandoztam) valami olyan kapcsolás is található legyen benne amit a továbbiakban hasznosítani tudnék. Köszi.
(#) faferi válasza SD hozzászólására (») Aug 29, 2006 /
 
Szevasz!
Viszonylag új vagyok itt, de nem bírok betelni a sok jó témával. Ez már a harmadik téma egy ültömben. Bizony, nehéz élő fórumot találni.

A moderátor is jó!!

Szóval, nekem is régi álmom a szélkerék. Az "alternatív energiák" közül ebben és a naplelemben bízok
Annyira érdekel, hogy pénzt is adnék érte. Csak a mechannikáért!!!. De tudni, látni akaron, hogy valóban termel e energiát és mennyit.

A kérdsem: Mennyi idő alatt melegít fel mondjuk 10l vizet 20 fokról, 40 fokra?

Ha tenyleg használható az eredmény, légyszi az árát is írd meg. Komolyan!!

U. I. Ha nem vagytok elektrónikások, a centrifugális erőt nem lehetne hasznosítani a gerjesztés kapcsolgatásához? Ezt a későbbiekben magatoknak tudnátok javítani..

Üdv!
(#) SD válasza faferi hozzászólására (») Aug 29, 2006 /
 
Épp ma tettem szert egy IFA adagolora benne van a csapágy a tengely minden ami a tetejére kell az oszlopot meg te is megtudod csinálni valamint van egy fölös traktor propellerem. A kérdés már csak az hogy mennyit adnál érte mongyuk ha megcsinálmánk neked "instantra".
(#) faferi válasza SD hozzászólására (») Aug 29, 2006 /
 
Gyors vagy!

Fogalmam sincs...

Mondjuk 10000-20000 forint per KW?

De nem tudom mik a költségeid?
Üdv!
Következő: »»   3 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem