Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Lapozás: OK   36 / 43
(#) mahinátor válasza Cinema hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Ki-be kapcsolgattam aztán magától megszűnt a visítás.
(#) Cinema válasza mahinátor hozzászólására (») Nov 3, 2020 /
 
(#) Lacaboy hozzászólása Nov 27, 2020 /
 
Sziasztok!
Van egy 300W-os szunetmentesem. Tegnap meregettem es 60%-os hatasfokot sikerult merni. Ez normalis? Nem tul keves?
(#) erbe válasza Lacaboy hozzászólására (») Nov 27, 2020 /
 
Milyen terhelésnél?
(#) Chipmunk1960 válasza Lacaboy hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
Milyen méréssel?
(#) Lacaboy válasza erbe hozzászólására (») Nov 28, 2020 /
 
10W-os led körtével. De közben belegondoltam, hogy az elektronikának is van áramfelvétele.. 0,7A
Gondolom ez a terheléssel nem növekszik így jobb érték is kijöhet.
Mekkora hatásfokkal működnek ezek általában?
(#) erbe válasza Lacaboy hozzászólására (») Nov 29, 2020 / 1
 
80 % körüli hatásfokra lehet számítani a kisebbeknél. A nagyobbaknál a hatásfok is jobb. De 10 W terhelésnél még 60 %-ra sem lehet számítani, inkább 30-40 % körül, mert a segédáramkörök , relék fogyasztása közel állandó.
(#) Lacaboy válasza erbe hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Ezt beírtam egy másik topicba de akkor átrakom ide.
Ma megpróbáltam egy 400W-os lamináló géppel 60-64% hatásfokot mérek. A lamináló gépnél 233V 1,4A jött ki a tápból az akkuról pedig 43A-ert vett fel a szünetmentes, itt beesett az akku feszültsége 11,72V-ra. Ez a bemeneten 503,96W a kimeneten 326,2W.
Ez normális így?
(#) erbe válasza Lacaboy hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Mindezt a 300 wattos szünetmentessel? Felső határon már megint romlik a hatásfok. Legjobb hatásfok 70-80 %-os terhelésen várható. De házilag nem egyszerű mérni, mert primer oldalon négyszögjel van, szekunder oldalon meg ilyen kis UPS-nél szintén. Nagyobbaknál van szinusz, amit egyszerű műszerrel viszonylag pontosan lehetne mérni.
(#) Lacaboy válasza erbe hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Igen 300W-os az UPS. Az akku persze egy Genesis NP 12V 24Ah Hogy érted,hogy a primer oldalon négyszög van? Az nem egyenáramú áramfelvételnek számít? Vagyis lüktető egyenáramnak? Egyébként egy Uni-T lakatfogóval mértem az áramokat. Ez tud DC áramot is mérni lakatfogóval.
(#) Chipmunk1960 válasza mahinátor hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Az lehet egy lefagyott kapacitás.
(#) Joe_001 válasza Lacaboy hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Szia!
Több féle képpen lehet érteni. Pl. DC feszültségből a annak a kapcsolgatásából ki lehet alakítani szabályos szinuszt egy LC tagon.
Asszem a régebbi megoldásra gondolt.
(#) Chipmunk1960 válasza Lacaboy hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Létezett a Back, a kvázi színuszos, ami valójában lépcsős négyszögjel, és a Smart UPS, ami tiszta színuszus jelet ad ki. Nyilván utóbbi bonyolultabb.
(#) erbe válasza Lacaboy hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Az UPS-ben nincs jelentős pufferkondenzátor, legfeljebb néhány uF. Amit a FET-ek kapcsolgatnak, azt egyenesben az akkuból szívja, hiszen annak a pufferkapacitása hatalmas az egyszerű elkókhoz képest. Teljesen mindegy, hogy kvázi szinusz (négyszögjel) a kimenete vagy valódi szinusz, amit sok szűk impulzusból állít elő. A felvett egyenáram szép sarkos impulzusokból fog állni, amit elég kevés műszer mér pontosan, ráadásul hiába mérsz egyúttal egyenfeszültséget is, ott is az impulzus alatt bezuhanó értéket kellene mérni, nem átlag vagy effektív vagy TRMS értéket. A primer oldali teljesítményfelvételt vagy analóg laborműszerrel, vagy komolyabb digitális teljesítménymérővel lehetne mérni. Szinuszos kimenő teljesítményt elég pontosan lehet egyszerű műszerek értékéből számolni, de a négyszögjel már ott is bizonytalan. A 300 W-os UPS-ed meg valószínűleg négyszöges, mert a szinuszosok ~500 W fölött kezdődnek.
(#) Joe_001 válasza erbe hozzászólására (») Dec 3, 2020 /
 
A szinuszosban a kimeneten kell lennie egy LC tagnak. Anélkül nem lesz valódi színuszos a jel.
(#) mythbuster hozzászólása Jan 11, 2021 /
 
Sziasztok!

Egy kissebb projekten dolgozom, ami arról szól hogy egy APC Smart 1500VA -t felokosítok egy raspberryvel, hogy aztán felmászva egy távoli VPN -re Grafanan követni lehessen a státuszát. A projekt másik része az hogy kivezettem a 24V -s bemenetét a hátulján található kis fekete panelra, amire felfúrtam egy 4x10mm -s csavarozhatós kábelcsatolót(2 x 2 x 6mm kábel). A projekt egész jól haladt, mindaddíg amíg az egyik tesztelésnél meg nem adta magát a rendszer. Ezt úgy kell elképzelni, hogy használtan vettem és olyan helyre szánom ahol fontos a rendelkezésreállás, azért miután végeztem az átalakításokkal, napokig az itthon járattam hálózatról, a tesztelés csak abból állt, hogy üresjáratban kihúztam és visszadugtam 3-4 alkalommal / nap. Ezt jópár napig bírta, de az egyik napon mikor visszadugtam a hálózatra egyszercsak elkezdett hosszan sípolni, azóta azt csinálja ha bekapcsolom. Első gondoltatom az volt, hogy na jó végre kijött a hibája, valamelyik relé megadta magát nem a mai darab(találtam is benne egy szenesedett relét, de annak ellenére működött), ezért rendeltem kínából brand new minőségi Finder reléket, ma kaptam meg őket, be is forrasztottam(mind a 4db -t cseréltem) de a problémát nem oldotta meg.

A kérdésem hogy találkozott-e már valaki hasonló esettel, a jelenség hogy akkuról bekapcsolva folyamatosan sípol, a kimeneten nincs fesz és a venti sem indul el. Tudom a FET -ekkel kéne folytatni a bulit, de azt tapasztalatból tudom ha egy FET eltávozik azt általában hang-fény jelenséggel és büdös füstel jár, itt meg nem történt semmi. Még csak terhelés sem volt rajta.
(#) erbe válasza Joe_001 hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Most vettem észre, mit válaszoltál. De egészen addig a bemeneti áramformáról volt szó.
A kimeneten valóban van szűrő. Korábban írtam már róla, a szinuszos APC-nek szebb a hullámformája szkópon, mint a hálózati.
(#) erbe válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Egy APC szünetmentes eredeti formájában örök élet meg 1 nap. Meghibásodási statisztikájuk alapján tapasztalatból írom. Ez persze a várható hálózati kimaradások alapján kalkulálható életkor. Buherálással persze ez jelentősen rövidíthető.
Hogy mit sikerült tönkretenned, azt nem sok ember tudja így távolról megmondani. Maga a jelenség lehet gyenge akku, de azt általában jelezni is szokta. PC soros kábelen nem próbáltál rácsatlakozni?
Csak azt írod, hogy akkuról indítva... Mit művel, ha hálózat kiesése esetén kell közbelépnie?
(#) mythbuster válasza erbe hozzászólására (») Jan 11, 2021 /
 
Azt nem tudom, bekapcsolás után folyamatosan sípol, és nem ad le feszt. Ha gyenge lenne az akku azt máshogy jelezné, amúgy fel vannak töltve és egy hetet ment velük hibátlanul. Az eset előtt nem volt piszkálva, napi rutinteszt volt. Soros porton nincs, a raspberry sem volt még akkor rákötve az USB -re. Csak tápkábel és az akkuk voltak rajta, visszadugásnál szállhatott el benne valami, de látszatra csak azt a relét tudtam meggyanúsítani. Tudom hogy szívósak, nekem is van kettő belőle.
(#) Cinema válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 12, 2021 /
 
A szünetmentes tápegységek alap-működése az, hogy hálózatról működik a készülék, a feszültséget egy relés-áramkörön keresztül a kimenetre kapcsolja.
Ha hálózati feszültség megszűnik, akkor azonnal átvált akkumulátoros üzemre és ideig-óráig próbálja a kimenetre adni a "hálózati" feszültséget.
Közben időnként sípol, hogy vedd észre, hogy nincs(bejövő) áram és idővel lekapcsolja magát a tápegység, hogy az akkumulátorokat se merítse le teljesen.
Ha a tápegységet hálózatról indítva sípol, akkor az akkumulátorok gyengék, ki kell cserélni, vagy kivéve a helyükről, külső töltővel feltölteni.
Ha az akkumulátorok jók, akkor ki kell nullázni, vagyis levéve az egyik vezetéket, kihúzni a konnektorból persze, és pár perc múlva visszadugni a sarukat, összerakni, majd hálózatról bekapcsolva indítani. Ha minden rendben van, akkor nem sípol és működik megfelelően.
Ha sípol, akkor hibakeresés a panelon, forrasztási hiba, csatlakozó hiba. Ritka esetben ELKO-hiba, ha púposodik valamelyik ELKO, akkor azt ki kell cserélni.

Üdv!
(#) mythbuster hozzászólása Jan 12, 2021 /
 
Azt hiszem a bemeneten kell keresni a hibát. A sípolással azerintem arra próbált utalni, hogy NE dugjam be a hálózatba. Ezt onnan tudom, hogy felraktam az akksikat és bekapcsolás nélkül bedugtam a hálózatba, levágta mindkét automatát, a házban és a folyosó végén lévőt is. Ekkor rámértem a bemenetére és a multiméter 0,2Ohmot írt ki. Azaz ott biztosan zárlat van.
(#) Joe_001 válasza Lacaboy hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
A régebbieknél jó.
(#) Joe_001 válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Arra figyelj, hogy a 24V-ot az akkuról először mindig egy 47 Ohm körüli ellenálláson add fel neki. (Aztán kikötöd direktbe.) Akármelyik típusnál. Az akkuról pl az Effektáknál 5db 5A bizti van párhuzamosan, ha nem így teszed, az akku felrakásánál kimehet kettő három is. A hiba nem mérhető, ráadásul a panelra vannak forrasztva, a cseréhez sokat kell bontani. Ha közepes a terhelés, akkor nem érted miért mennek el.
(#) Chipmunk1960 válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Szia, Ahogy "Cinema" is írta bedugod, a csipogót leragasztod, s elkezded mérni az áram útját végig a hátlapon lévő csatlakozókig, majd a segédtáp, és az elektronika. Addig OK, hogy a két benne lévő 12Ah akksit kiváltod két b@zinagyra, én is így csináltam, mikor egésznapos áramszünetet hírdettek, karbantartás miatt. Csak azt nem értem, ha ehhez tanácsot kérsz, hogyan akarod megvalósítani első hozzászólásod, első mondatát, a málnával???
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2021
(#) mythbuster válasza Joe_001 hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Az a baj, hogy nincs 47Ohmos ellenálásom ami nagy teljesítményű és annyi áram át tud folyni rajta amivel már elindul a fedélzeti rendszer, az inverter hajtására meg már ipari méretű kéne, amin átmegy 1-2 amper, mert az inverteren lévő terhelőellenállásokon 1A folyik át. Azt fogom csinálni, hogy mivel a központi nagy elkót lecseréltem 2200µF -ről 4700µF -re, ráköthetem a 10A -s labortápra, és azzal hajtom a javítás erejéig. Majd ha már nem sípol tovább visszarakom az akkukat, mert tapasztalatból tudom, hogy nem jó ötlet a szekundert betáppal hajtani, majd az egészet a hálózatra kötni, abból sok esetben armagedon lesz. Az APC Smartban nincs forrasztott biztosíték, csak egy késes 60-80A, amit lecseréltem 10A -ra.
(#) mythbuster válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Igen, gondoltam én is arra hogy megszüntetem az idegesítő sípolást, csak a legarasztás helyett inkább kicserélem egy led -re.

"Csak azt nem értem, ha ehhez tanácsot kérsz, hogyan akarod megvalósítani első hozzászólásod, első mondatát, a málnával???"

Azt tudni kell rólam, hogy nem vagyok teljesen kezdő. Mérnök infót végeztem, szoftverfejlesztőként dolgozom, csak az elektronika megmaradt egyfajta hobbimnak. Nem ilyedek meg attól ha forrasztani kell, vagy áramkört tervezni valamihez, esetleg kimérni alap áramköri elemeket, de attól sem ha soklábú SMD alapú IC -t kell forrasztanom, mert van hozzá hőlégfúvóm is.

Most meg túl sok időm volt az elmúlt 3 hónapban és ezért kezdtem el ezzel foglalkozni. Valószínűleg segítség nélkül is meg tudom oldani, de mivel csak hétvégén van időm ezzel foglalkozni, gondoltam bedobom ide, hátha valaki már átesett hasonlón, amikor a 220 -s bemenet rövidzárba ment át és a PCB látszólag teljesen sértetlen. A málnás része már teljesen üzemkész, még 1 kis EAGLEben tervezett nyákot kell legyártanom hozzá, ahoz holnap jön meg a tonner.

Kis referencia: https://cleversolutions.hu/electro.php
(#) Chipmunk1960 válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Nézd meg az EMI filter kört a bemeneten, a kondik szoktak átmenni ellenállásba, drótba.Főleg ha a bedugáskor tüskét kap.
(#) mythbuster válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Áh, lehet megvan a hiba. Az összes relét Finder 40.61.7.024.0001 -re cseréltem, de az egyik O/E/N 68-24-2AE volt. Ha jól látom a finderrel ellentétben, ennél ez a relé két párhuzamos szálat kapcsol. Ez megmagyarázza, azt, hogy miért vannak most rövidzárba a bemenet lábai.
(#) Cinema válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Relét csak az eredetinek megfelelőt szabad beforrasztani, pont ilyenek miatt.
Ha most jó a tápegység, akkor lehet koncentrálni a feladatra, amit kitűztél.

Üdv!
(#) mythbuster válasza Cinema hozzászólására (») Jan 13, 2021 /
 
Igen jogos és igazad van. Ebben összesen 4db relé volt, abból 3 db G2R-1-E-24VDC és 1 db O/E/N 68-24-2AE.

Azt néztem hogy a nyákon a O/E/N 68-24-2AE -nek ki vannak alakítva a váltólábai is, ezért gondoltam hogy mehet bele abba is a Finder 40.61.7.024.0001, de az helyett AZ742-2C-24DE kellett vona betenni. Egyelőre visszarakom abból a régi és megpróbálom úgy, ha jó akkor berendelem a conradtól.
Következő: »»   36 / 43
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem