Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Harang vezérlés
 
Témaindító: zahi, idő: Szept 28, 2006
Lapozás: OK   2 / 2
(#) _JANI_ válasza Dudus hozzászólására (») Okt 7, 2006 /
 
Igen:yes: Bocs és minden egyéb!!!! Tényleg rossz képletet adtam meg.

[b]A helyes (TELJES) képlet a következő:

Ieff = Icsúcs / GYŐK2 = Icsúcs / 1,414 = 0.707 * Icsúcs

Icsúcs = GYŐK2 * Ieff = 1,414 * Ieff

Ueff = Ucsúcs / GYŐK2 = Ucsúcs / 1,414 = 0.707 * Ucsúcs

Ucsúcs = GYŐK2 * Ueff = 1,414 * Ueff

[/b]

Ha valakit megtévesztettem, attót elnézést kérek, de nem volt szándékos... :buck: ...de a vágeredmény akkoris
Idézet:
„... megközelítőleg 16VDC lessz!
(#) Matt hozzászólása Nov 14, 2006 /
 
Sziaszttok!

Zahi barátommal elgondolkodtunk, hohy i lenne akkor, ha PIC-el csinálnánk ezt az egész dolgot, és nem motorral hajtanánk meg a harangot, hanem tekercsel Egyenéőre 16F84-et használnánk (mert ez van kéznél...). Nem használnánk külön érzékelőt, hanema tekercsben indukált feszültség alapján mérnénk be azt, hogy hol áll a tekercsben a vasmag, vagyis milyen helyzetben van a harang. Igazából azt nem tudom, h hogy oldjam meg , h ha a felső maximum pontot eléri (elvileg 0 az indukált fesz), akkor miután elindul lefle akkor húzzon rá a harangra... és ezt ismételje, de csak a fenti pontban, alul ne! És hogy válasszuk szét a húzfeszültséget az indukált fszültségtől? Mert ugye akkor 1 db 2 eres (ill 3 a földelés miatt) dróton menne minden... Relé??

Előre is köszi....
(#) PCB válasza Matt hozzászólására (») Nov 14, 2006 /
 
Szia !

Hát nem mondom, sikerült egy mosolyt csalnod az arcomra , sőt kettőt

Üdv!

Idézet:
„Egyenéőre 16F84-et használnánk (mert ez van kéznél...).”


A józan ész, mikor lesz kéznél ?
(#) Matt hozzászólása Nov 15, 2006 /
 
Sziasztok!

Megmértük a tekercsben indukálódó feszültséget, ami még az 1 V-ot sem éri el... Hogy lehetne ezt a PIC-re rávezetni, h érzékelje is ezt a feszültséget???
(#) _JANI_ válasza PCB hozzászólására (») Nov 16, 2006 /
 
Sziasztok.

Ja :yes: :yes: , nekem is .

(#49773) Matt:

Jobb lenne egy áramlimitet beállítani, és amikot a tekercs ezt elérte, akkor azt elengedni és átkapcsolni a másik tekercsre a gerjesztést (és utánna vissza...). Lassab de kíméletesebb felfutás. A felfutás (belendítés) végére esetleg kellhet valamijen (pl:optikai, vagy induktív) érzékelő (vagy mikrokapcsoló), mert a húzásból átbillenhet fékezésbe. Avagy egy állandó sebesség fentartására kevesebb energia kell mint a annak nulláról való felgyorsítására...

Vagy teljes energiával gerjeszetni a húzótekercset, és egy gyorsulás érzékelő szenzorral figyelni a mozgás változását. Amikor a gyorsulás megszűnik akkor kellene a másik gerjesztőteketcsre a feszt fákapcsolni (és utánna vissza...). Lendűletes indulás. Nagy energia fogyasztás.

És a kérdésedre is válaszoljak:
Müveleti erősítő (OPA) pl:1-5 erősítési aránnyal!
Esetleg komparátor egy állítható referencia pontal...

Sok sikert a projekthez... _jani_
(#) _JANI_ válasza _JANI_ hozzászólására (») Nov 16, 2006 /
 
Az egy munkatekercses változatnál értelemszerűen csak egy tekercs fog dolgozni (nem pedig kettő)!
(#) zahi hozzászólása Nov 16, 2006 /
 
Sziasztok!

Nálunk úgy van a templomtoronyban, h van ugye a tekercs, de csak egy kéteres kábel megy hozzá. Éppen tegnap lengettem be a harangot, és az indukált feszültség 0,5 V köröli volt (de itt már majdnem megszólalt a harang, szóval már többet nem indukálna).

Biztosan úgy van megoldva a dolog, h van egy relé, amit a pic vezérel, h mikor "olvasson" és mikor küldje rá a teljesítményt a tekercsre. (Mivel csak két ér megy a mágnesehez, tehát azon megy a nagy áram a húzáshoz, és a tekercsben a vamag hollétét is figyeli felváltva).
Vagy ti hogyan gondoljátok?
Ezt kéne valahogy megoldani. Meg azt, h azt a max. +0,5 Voltot valahogy felhasználni a picnél, h tudja arra, h a harang éppen milyen irányban mozog.

Meg ugye a másik kérdés.
A teljesítmény rákapcsolása a tekercsre hogyan történjen. Úgy csinálja a templomban a pic, h amikor az egyik holtponton van, akkor ugye egy pillanatra megáll a harang, majd elindul vissza. És ahogy elindul vissza kap egy impulzusnyi húzást (az elvesztett energia pótlására). De én úgy néztem, h triackal van megoldva.
Egyébként csatolom a panel fotóját.
(#) zahi hozzászólása Nov 19, 2006 /
 
Hahó. Nem segítetek?
(#) _JANI_ válasza zahi hozzászólására (») Nov 20, 2006 /
 
Ezt a kapcsolást, alaposan ki kell vesézni.
...
De legegyszerübb az, ha ismert a belengetési idő.
Ekkor nem kell a tekecs és egyéd dolgok figyelésével bajlódni! Elég
Idézet:
„CSAK”
a meghúzó impulzust kiadni, megfelelő időzítés mellet...
(#) zahi válasza _JANI_ hozzászólására (») Nov 20, 2006 /
 
Ez a lényeg. Ki kellene vesézni.
Az nem jó, amit mondasz. Mert sokkal jobb ha szabályzásról van szó mint vezérlésről. Ha figyeled annál jobb.
(#) Zoli2567 hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Sziasztok!
Hol talalhatok egy "harang lakascsengo" kapcsolasi rajzot?
Koszi.
(#) campanaro hozzászólása Ápr 9, 2012 /
 
helló! egy harangvezérléshez kellene egy spéci dőlésszögkapcsoló-féle. a lényege, hogy a mozgatott harang tartószerkezetére lenne felszerelve úgy, hogy mikor leng a harang, a szerkezetben levő inga folyamatosan kapcsolgat a két állás között. a kérdésem az lenne, hogy szerintetek mit kéne alkalmazni a kapcsoláshoz? az opciók:
- valami érintkezőfélét eszkábálni az ingára meg a két végálláshoz... (nem vagyok tőle elragadtatva, borítékolható hogy pergésmentesítést is kell csinálni. próbáltam már ilyet anélkül, nem volt szép látvány )
-REED-cső
-valami pici, esetleg SMD nyomógombokat építeni, amit megnyomogat az inga (jól méretezett nehezékkel)

ja, ami még fontos, csak elektronikát kapcsolna, nem terveztem vele autót indítózni...

köszi előre is a tippeket.
(#) zahi válasza campanaro hozzászólására (») Ápr 9, 2012 /
 
Szia! Ha egyszerűen akarod megoldani, akkor tegyél fel egy higanykapcsolót. Nagyobb méretű harangoknál és szorulásmentes járommal tökéletesen működne.
(#) campanaro válasza campanaro hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Á konkrétan ezzel a módszerrel akarok egy általánosan alkalmazható elektronikát összedobni. Olyat ami fékezni is tud. szóval mindenképpen erre a problémára keresnék megoldást. Amúgy gondolkodtam, hogy a fékezős elektronikához mi lenne az üdvös megoldás, ami szerény hozzáértésemmel is elkészíthető (Nem a Kapui-féle betáp dróton visszafelé figyelős szint...). És ezt kicsiben már meg is csináltam és működött. Másik ötletem az volt, hogy egy fémérzékelő szenzort kell feldobni és egy bistabil multivibrátorral számolgatni hogy minden másodikra húzzon, majd a fékezéskor meg minden elsőre. Csak attól félek, hogy mondjuk egy gyors kibekibe kapcsolgatásnál meg lehetne vadítani a dolgot. Aztán gondoltam, hogy kettő érzékelőt kell felrakni, ez már kitágítja a lehetőségeket (egyértelmű, hogy éppen melyik irányba lendül). Na de arra jutottam, hogy először ezzel az ingás izével próbálom meg. Amúgy a te kismotoros cuccod is tetszik, főleg, hogy láttam is már ilyet élőben. a krakkói Mária-bazilika harangjainál volt ez a megoldás (a két nagy 4000 kiló körüli, és az egyik XIV, a másik XV. századi. meg is húztuk őket )
majd megpróbálok képet küldeni.

(link) Itt pedig egy aszinkronmotoros hajtás cseh barátainknál egy fémérzékelős vezérléssel felszerelve.
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Nov, 21. Kedd
23:50:35
Jelenleg 198 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu