Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor, nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   123 / 123
(#) atyaisten válasza akos70 hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Jó lett végre! Csak a forrasztás volt rossz,az a baj h a tekercs vége alig lóg már ki(4-5mm),le van törve,és a forrasztási gombócba már bele se nyúlt,csak alulról hozzá hozzá ért néha gondolom. De most sikerült ,jó lett. köszi,üdv!
(#) akos70 válasza atyaisten hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Kis átlapolással érdemes ilyenkor megtoldani, és 2K ragasztóval rögzíteni. Van azért ott fordulat, hő, minden.
(#) Katyin hozzászólása Jún 24, 2017 /
 
Sziasztok!

Adott egy skoda felicia 2001-es évjárat, olyan gondom lenne vele hogy a generátor nem hiszem hogy tölt vissza, egyik nap mentem vele lemerült az akkumulátor leállt az egész autó.

Feltöltöttem az akkumulátort igy most jó, viszont kisebb fordulaton világit a visszajelző led hogy nem töltődik az akkumulátor.

Rá mértem az akkura, inditás nélkül 12,3-4v amikikor beindítom lentebb esik kicsit 11,8-9-re úgy hogy minden elektromos dolog ki van kapcsolva.

Mi lehet a gond? Vegyek egy új akkumulátort?
(#) dokidoki válasza Katyin hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Idézet:
„olyan gondom lenne vele hogy a generátor nem hiszem hogy tölt vissza”

Akkor hát, szerintem is egy új akku megjavítja a generátort.
(#) Katyin válasza dokidoki hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Olvasok minden félét, azért kérdeztem.

Van akinek megoldódott, egy új akkumulátorral, elméletileg.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2017
(#) dokidoki válasza Katyin hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Ha indul az akkuval, de lemerül, ill. nem töltődik, akkor először a generátor szíj feszessége, illetve a töltéshez kapcsolódó elektromos csatlakozások összességét kell vizsgálni. Ha ezek jók, akkor kell műszeresen vizsgálni a generátort, miért nem tölt. Az is lehet, hogy egyszerűen elkopott a gerjesztőtekercs szénkeféje, vagy beragadt a retektől.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2017
(#) dyrac hozzászólása Jún 24, 2017 /
 
Sziasztok!

Remélem tudtok segìteni. 2008 - as Ford Focus generátor csatlakozóira, pontosabban megnevezéseire lennék kíváncsi, ugyanis olyan történt, hogy egyik pillanatról a másikra elkezdett világítani a töltésjelző lámpa. Csatlakozások, generátor ellenőrzése megtörtént, kapott másik generátort is. Két nap múlva megint előjött a probléma. Diagnosztikai műszer nem adott ki hibát, nem hiszem, hogy az új is hibás volna. A töltésjelző akkor világít, amikor akar. Fordulatszám, terhelés, hőmérséklet nem számít, néha alapjáraton is csinálja. Ha leállítom, akkor egy ideig jó.
A töltő vezetéken kívül van egy darab 3 vezetékes csatlakozó, abból a piros színű állandó feszültséget kap, ez mellett még van egy szürke és egy kék színű vezeték is, amik a motorelektronikába mennek. Vajon e két vezeték mi célt szolgálhat?
Aki tud, kérem segítsen!
(#) Katyin válasza dokidoki hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Értem!

Ehhez ki kell szerelnem hogy megnézzem? Vagy forduljak mindenképpen szerelőhöz?
(#) Tomi111 válasza dyrac hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Szia! A hibára nem tudok megoldást, de egy link a többi vezetékről: Ford töltése
(#) dokidoki válasza Katyin hozzászólására (») Jún 24, 2017 /
 
Ha nincs nagyon kényszer, akkor a szerelővel jársz a legjobban. Szénkefevizsgálathoz mindenképp előnyös kiszerelni, ha más hiba nem derült ki a mérések során.
(#) dyrac válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
Köszönöm szépen, valószínű, hogy ez is egy ilyen vacak... Elindulásnak, további hiba keresésnek megfelelő. Ha jutottam valamire, beszámolok.
(#) xeri hozzászólása Júl 3, 2017 /
 
Sziasztok,
kicsit hosszú lesz a sztori, előre is elnézést. Alany egy Mazda MPV, szerelő szerint a generátorba van építve a fesszabályzó (meg a diódák is persze). Kb. 1 hónapja a nagy esőzések alatt többször tengelyig gázoltam a vízben, de ment a kocsi minden hiba nélkül. Másnap reggel indítás után a töltésjelző égve maradt, de az első gázadásra elaludt, viszont pár óra múlva teljesen lemerült az akku. Behúzás, akkutöltés és pihentetés után műszerrel is rámértem, semmi töltés nem volt, bár a visszajelző lámpa sem égett (onnantól a feszmérő fix felszerelés a kocsiban). Aztán másnap egyszer csak menet közben megjött a töltés (épp lámpánál álltam és hallottam, hogy erősebben fúj a venti), és egy darabig töltött rendesen, utána meg megint elment. Következő nap újból töltött a nap első felében, délutánra ismét elment. Aznap este alánéztem, és miközben megállapítottam, hogy jó nagy szívás lenne kicserélni a generátort, egy kalapáccsal három jól irányzott, terápiás célú ütést mértem rá. Onnantól hibátlanul működött (úgyhogy le is mondtam a bontottat, amit venni akartam helyette).
Egészen tegnapig, amikor egy mély tócsán tempósan áthajtva ránéztem a műszerre, hogy nem lett-e baja. Nagyjából tartotta a feszültséget, de néha fel-felugrott 16-18V-ra, majd a 20V-os méréshatárt többször is meghaladta, feljebb kapcsolva pedig egyszer-egyszer 22-24, egyszer pedig 71V-ot is mutatott a műszer. Ezek persze csak pillanatnyi értékek voltak, és a töltés azóta is megy (ahogy kiszáradt, vissza is állt stabilra), de a víz valahol valami csúnya dolgot művel, az biztos.
Leszámítva, hogy egy autó motorterében nedvességnek csak olyan helyre lenne szabad bejutnia, ahol nem okoz kárt, van ötletetek, hogy mi történhet? Ha kiszedem a generátort, a leszigetelésen kívül kéne benne valamit javítani/cserélni? Ha veszek a helyére egy bontottat, ezt rendbe lehet még rakni tartaléknak? (a megbízható működés elég fontos szempont)
Köszi.
(#) zolika60 válasza xeri hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
A generátor nem vízalatti üzemre van kitalálva. Szereld le és takarítsd ki. Szerintem a szénkefék is határon vannak, vagy felakadnak rugóhiba miatt.
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2017
(#) akos70 válasza xeri hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Egy biztos, leszigetelni nem kéne. A többi szétszerelés után kiderül.
(#) VIM válasza xeri hozzászólására (») Júl 4, 2017 /
 
Szia! A generátor kiszerelése nem éppen egyszerű dolog és a lényeg az generátoron belül van.
(#) xeri válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 4, 2017 /
 
Olyan mély vízben nem jártam, hogy merült volna, csak a fröccsenő víz juthatott bele, de erre nyilván a gyártó is felkészült (15 évvel ezelőtt )
Abban reménykedtem, hogy a második hibajelenség alapján kb. meg lehet saccolni, hogy inkább a feszültségszabályzó körül, vagy a generátor belsejében kell a hibát keresni. Szétszedni csak akkor fogom tudni, ha lesz cseredarab helyette, akkor majd kérdezek tovább
Köszi.
(#) etm hozzászólása Júl 11, 2017 /
 
Hello! Kiszereltem a járgányomból a generátort,mivel zajos volt már. Csapágycsere után,szeretném asztalon villanymotorral meghajtani,hogy meg győződjek róla,hogy biztos minden okés.Elvileg minden rendben kellene hogy legyen,de az elmult 2 évben kétszer cseréltek benne csapágyat a szervízben. FAG minőségűt tettek bele. Most ugy döntöttem magam cserélem ki,mert ez így nincs rendben. A kérdésem az lenne,hogy muszáj-e áramkörbe bekötnöm(akksi+kontrolégő),vagy csak ugy minden nélkül meghajthatom,és nem fog begerjedni és zárlatot csinálni pl. a diódáknál?
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Akksi és kontrollizzó nélkül nem gerjed fel, csak igen nagy fordulaton ha van a forgórészben remanens mágnesesség.
(#) etm válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Köszi! Akkor ha nem teszem be a feszültség szabályzót,és akksitr is kihagyom,akkor nyugogtan próbálhatom 2800-as fordulaton villanymotorral?
(#) zolika60 válasza etm hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Nem épp ezt írtam. Szerintem tedd bele a feszültségszabályozót, köss rá akkut és próbalámpát a töltés visszajelzésnek.
(#) bihari laci hozzászólása Júl 11, 2017 /
 
SZiasztok, van egy Golf4 2002 azd benzines ,kétszer ki irta inditáskor hogy Generator servise ,és jelzete a lámpa is 2-3sec ,légkondi be volt kapcsolva elötte ma nem még jelzett semmit ,működik minden ,le mértem a töltést 1000 fordulaton 13,4v ,1 éves varta aksi van rajta új.Mi történt ?.
(#) Directors hozzászólása Júl 11, 2017 /
 
Sziasztok!

Ha minden fogyasztó le van kapcsolva, és csak a motor jár alapjáraton akkor a 13,9V töltő feszültség megfelelő érték ?

Ezen kívül mekkora lehet maximum a nyugalmi áram ? 20-30 mA ?
(#) zolika60 válasza Directors hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
13,9V elfogadható alapjáraton, ha fordulaton feljebb megy. Viszont terhelve is kell tartania fordulaton ezt az értéket és nem mehet 14,4 fölé. Az autó nyugalmi árama manapság 20-40mA között elfogadható. Sok elektronika működik leállított motornál is.
(#) Directors válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Rendben. Köszönöm!
Következő: »»   123 / 123
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Júl, 21. Pé
6:30:06
Jelenleg 128 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu