Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A kis kézi elemes LCD-s szkóppal ezt ilyen szépen meg lehet nézni és rögzíteni?
![]() ![]()
Szevasz!
Igen, azzal készült, de egy hibát elkövettem (azaz nem próbáltam), hogy nem a single triggert választottam. Az oszcilloszgram elején a 2 picit leszámítva az első megemelkedés a behúzótekercs áramát mutatja, még a behúzás ideje is számítható, aztán jön a "főág". Így nagyon kellett mindent "időzíteni", hogy a lefutás beleférjen (legalább 3-4* belefér, mint amit látsz, tárterületét lehet jobbra-balra scrollozni), az indítózást, a lefutás indítást figyelni, leállítani, aztán fényképezni. Arra még nem jöttem rá (nem tudtam eldönteni), hogy a "fogazás" görbén az a szénkeféken való lépkedés vagy a mintavétellel kapcsolatos, de a mintavétel felé hajlok. Feltettem Neked (mert tudom értesz az autóelektronikához) a feszültség lefutást is. Lehet mazsolázzni. Egyébként soros védődióda nélkül elég neki 2db 18650 akku, amiket laptopból termeltem ki, olyanból, amire kukát mondott a felül nem "bírálható" töltésfigyelő elektronika. Mind a 6 az eredeti 2600 helyett 1800-2200-at teljesített. Vettem hozzá Ebayről akkutartót 1, 2, 3 helyeset. Próbáld ki, sok sikert hozzá! Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2018
A 3db-os változat akkor jó, ha akkut kell cserélni és addig megőrzi a kocsi (rádió, immo, mittudom én) beállításait.
Arra az időre áthidalja a feszültségkimaradást. Üdv: StMiklos
Köszi! Örülök, hogy ezt feltetted, nógatnom kell magam, hogy szakítsak rá időt!
![]() Azon gondolkoztam, hogy az áramméréshez elvileg sönt sem kell. A nagyáramú mérendő eszközhöz menő vezetéken fog esni annyi feszültség, talán elég lehet az is.
Az én söntöm 60mV-os, a szkop 50mV/div.
Azzal le lehet menni 10mV/div-ra. Ott felül egyébként látszik a tárterület "hossza" és belőle vastaggal jelölve a kivágott terület. Lassacskán jövök rá aszkóp kezelési trükkjeire, lehetőségeire, talán mentségként mert olyan funkciók is vannak rajta, ami analógokon (az enyéimen) nem létezik. A gondot talán a felhasznált vezetékszakaszt ellenállásának a mérése jelenti, bár van 1/100-ad ohmot is mérő Wheatsone híd, de nem minden villanyász háztartásában. De meghatározható ismert áram átcsurgatásával és egyidejű feszültségméréssel. Bár alig hiszem, hogy ezt mondani kell Neked. Itt inkább a hosszabb idejű stabilitással van gond. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2018
Sziasztok! Töltés ügyben kérnék segítséget ha lehet, az autóm generátora hol tölt hol nem valamikor javítva volt már dióda cserés, annyi hibát találtam , hogy a fesz szabályzó csatlakozója oxidált volt ,megtakarítottam aztán jó volt töltött14,2v később este már 11,8v volt. Mit lehet szerintetek a hibája .Köszönöm a választ
Közben kicserélődött a szóban forgó generátor egy felújítottra.Töltés rendesen volt rajta,de 2 nap után azaz a mai nap égett szag volt érezhető,megnéztem a generátort ami elég forró volt.Töltés az csak 12,pár tized volt,a töltés visszajelző lámpa nem világít.Mi okozza a problémát?
Újra előjött a probléma amiről a hónap elején írtam, a kocsi nem indul az akksi feszültsége 11,5V.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2018
Ha valami lemeríti az akkudat azt meg kellene mérni, hogy mennyi az áramfelvétele nyugalmi állapotában a kocsinak (max. 50mA lehet). Ha ez több a megadott értéknél, akkor az áramkörök biztosítékait egyesével kell kiszedegetni, hogy ez mikor szűnik meg, avagy melyik áramkörhöz tartozik az a parazita fogyasztás.
![]()
Köszi. Rendben megnézem. Azt jó tudni, hogy csak max. 50 mA lehet. Autórádió igaz van, de az csak gyújtás után működik.
![]() Idézet: Az egyik része, másik fix 12V-on van, a memória miatt minimum. Meg vannak autórádiók, amiknél egy nyomásra kikapcsolnak ugyan, de megy a kijelző egy része és fogyaszt. Ha hosszan nyomod, akkor kapcsol ki teljesen. „de az csak gyújtás után működik.” A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |