Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor, nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   121 / 121
(#) fokormanyzo hozzászólása Feb 21, 2017 /
 
Tisztelt fórum!

VG900 autóbusz generátorhoz keresek diódákat.
SY 171 2D XD fekete jelölésűt és
SY 171 2D x3 vagy x4 piros jelölésűt.

Ha valaki tudna segíteni: köszönöm.
(#) akos70 válasza fokormanyzo hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Keress valami eldobott Lada generátort, azokban is ilyen volt.
(#) VIM válasza fokormanyzo hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Szia! SY171/1 100V 25A és az SY170/1 100V 25A típusú diódák, egyi P típusú a másik N típusú dióda. Lehet, hogy találsz a hazai hirdetések között is. Talán nekem is van még valahol de talán csak egy-egy darab. Ebből van az akkutöltőm egyenirányítója is.
(#) fokormanyzo hozzászólása Feb 21, 2017 /
 
Köszönöm a válaszokat.
Találtam diódákat. P-és N-típusút is.
Igaz 25 helyett csak 20 Amperesek csúcsban 300 helyett csak 200 Ampert bírnak,
de remélem elég lesz.
Van egy tirisztor is felfogatva a lapra a kapcsoló lába van csak bekötve a fesszabályzó TR-
lábához a többiről le van vágva a vezeték. Valószínűleg feszültséget kapcsolt valahová.
Nem tudom mire szolgált.
Valaki esetleg tudna segíteni.

Köszönöm:
(#) Tomi111 válasza fokormanyzo hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Bár nem diódák, de egy kis segítség.
(#) Tomi111 válasza fokormanyzo hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Még pár kép a bekötésről:
(#) Tomi111 válasza fokormanyzo hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
... az utolsó, talán még nem tilt ki a rendszer...

A tirisztor a túlfeszvédelem. Rövidrezárta a gerjesztést a szabályzó hibája esetén.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017

VG900_05.jpg
    
(#) fokormanyzo válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Üdv.:

Köszönöm a leírást a rajzokkal.
A diódákat kicseréltem így most kimérve, minden jónak tűnik.
A tirisztor bekötése után jöhet a főpróba.
Még egy szer köszönök mindent.
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 26, 2017 /
 
Urak. Ha van töltès de mégis világít a töltés jelző lámpa akkor mivan?
(#) kadarist válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Milyen autó ez, Zsiguli?
(#) CsemanAttila válasza kadarist hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Scania R420
(#) kadarist válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Ha relé vagy valami központi agy kapcsolja a lámpát, akkor ott lehet beragadás és ezért világíthat állandóan a lámpa. A régi Ladáknál is relé kapcsolta a töltésjelző lámpát, ezért kérdeztem rá.
(#) fokormanyzo hozzászólása Feb 26, 2017 /
 
Helló !

Nekem a túlfeszültség védelem hibája miatt világított folyamatosan a lámpa.
Egy tirisztort kellett kicserélni és megszűnt a hiba.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2017
(#) Directors hozzászólása Hé, 20:35 /
 
Sziasztok!

Adott egy B Corsa C12NZ motoros autó és fura ciripelő hangja van a generátornak ha sok fogyasztót egyszerre bekapcsolok. Nem olyan a hangja mint mikor nedves időben első indításkor nagyon hangosan visít a szíj(megcsúszik). Ez viszonylag halk, de hallható hang. Csapágyak cserélve lettek korábban és meg is hallgattuk őket most. Annak azért másabb hangja van. A szíjat feszesnek találom. Lehetséges hogy a dióda sornak van ilyen hangja? Bár furának tűnne nekem ha egy dióda ilyen hangot adna ki. Sose hallottam de gondoltam rákérdezek. Egyszerűen már nem tudok mire gondolni.

Nektek mi lenne az ötletetek ?
(#) zolika60 válasza Directors hozzászólására (») Hé, 20:53 /
 
Esetleg kopott ékszíjtárcsa? Ha már nem az oldalain, hanem a fenekén fut a szíj az okozhat furcsa zajokat.
(#) VIM válasza Directors hozzászólására (») Hé, 20:59 /
 
Szia! Talán csak a szíjfeszítő hangját hallod ha az még nem volt cserélve a segédüzemi hajtáson. Ha a generátort leterheled akkor a szíjtárcsára felfutó oldal jobban megfeszül és a feszesség olyan helyzetben korrigálódik ahol ennek hangja is van. Poros vagy kopott lehet még a görgő csapágya és a rugója de lehet a szíj hátoldalának a feszítő görgő felületén való "kis" megcsúszása is.
(#) Directors válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 16:29 /
 
Köszönöm mindkettőtök segítségét. Megnézem.
(#) fokormanyzo hozzászólása Sze, 0:20 /
 
Amikor ciripel adjál neki egy kis szilikon sprayt.
Ha megszűnik akkor ékszíj hiba.
Ki van keményedve a gumi.
(#) VIM válasza fokormanyzo hozzászólására (») Sze, 15:02 /
 
A szíjakat mióta szokták megkenni?
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Sze, 15:25 /
 
Autótechnikában azért előfordul. Persze nem szilikonnal.
(#) weend válasza Directors hozzászólására (») Sze, 15:35 /
 
Forgás közben, sima fenyőgyanta nekinyom a szíj mindkét oldalának, ha hosszbordás szíj, akkor természetesen álló helyzetben kell bekenni. Alkoholban fel lehet oldani kis mennyiségű gyantát, ezt egy kis szivacs darabbal lehet rákenegetni a szíj belső oldalára. Amit ajánlottak az előbb spray-t, az is gyanta oldattal fejti ki hatását.
(#) VIM válasza zolika60 hozzászólására (») Sze, 16:31 /
 
Ne terelj ... Ha valamit megkennek vagy kenést igényel akkor annak csúsznia kell.Az ismertetőben bevonatot képeznek a felületen és nem kennek.
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Sze, 18:51 /
 
Üdv!
Már régóta van ilyen "Húzóspray"-nek neveztük el, csak az a baj vele hogy nem érdemes használni. Maximum a hiba detektálására jó. Ha kopott a tárcsa, és lefenekel a szíj akkor már a tárcsát/tárcsákat kéne cserélni szíjastól. Ráadásul a próba után még ezt a trutyit is le kell majd takarítani a ékszíj pályáról. (Elveim szerint, mivel a gyár ezt nem így írta elő...)
A hozzászólás módosítva: Sze, 18:52
Következő: »»   121 / 121
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Márc, 26. Vas
9:13:32
Jelenleg 388 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu