Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
 
Témaindító: huhuu, idő: Ápr 12, 2007
Lapozás: OK   128 / 128
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Jan 28, 2018 /
 
Szerintem az "altatja" ki a töltés visszajelzőt ha beindul a motor. Akkor talán mégis csak a csatlakozókat kellene megmozgatni a relétáblán. Az S10 csatlakozót keresd meg a relétábla alján és ott a 7. pontot aminek összeköttetése kell legyen a S5 3. pontjával (kesztyűtartó felőli csatlakozóban). Ha a lehúzott 61. pontot (barna-fehér) vezetéket letesteled gyújtás ráadásakor és nem világít a visszajelző akkor az átmeneti kapcsolatoknál van a kontakthiba. A S4-1. és az S5-3. pontokra adva 12V-t (lehúzott csatlakozókban), akkor a visszajelzőnek világítani kellene és a voltmérőnek mutatni az értéket.
(#) pamacska válasza VIM hozzászólására (») Jan 29, 2018 /
 
Szia
Lehúztam a 61. es pontról a kábelt, és testeltem, nem történt semmi változás, nem világit az izzó a műszerfalon.
A 61 es pont kábelét próba lámpáztam, gyújtás állapotban testet ad a kábel, ha leveszem a gyújtást akkor +12V áramot.

A generátort is próba lámpáztam a 61 es pontnál, járó motornál akár testet, akár áramot adtam neki mindig világit a próba lámpában az izzó.

És elfelejtettem leírni, hogy a voltmérő műszer tökéletesen működik..
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2018
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Jan 30, 2018 /
 
Ha minden úgy van ahogyan azt leírtad, akkor már csak a műszerfalban lévő voltmérő és töltésellenőrző lámpa kapcsolata maradt kérdéses. Ha nem sikerül megtáplálni a visszajelző izzót akkor talán az odavezető barna-fehér és narancs színű vezetékeket kell végig követni a csatlakozókból kiindulva. Jobb ötletem nincs. Ha a kesztyűtartóban a sárga csatlakozót kihúzod és abban megkeresed a barna-fehér szálat és gyújtást adva letesteled, a visszajelzőnek világítani kellene a rajz szerint.
(#) Inhouse hozzászólása Jan 30, 2018 /
 
Egyéb hiányosságok miatt autószerelőnél van a 2002-es Renault Thalia II-m (1400cm3 8szelep). Ha már így van, végre nekiálltunk és megnéztük, hogy miért jut olyan kevés feszültség az akkura, amikor komolyabb terhelés van. Volt már régóta bajom vele, de én azt hittem, hogy az önindítónál lesz a baj a saruban toldott + kábellel. Nem is értem, hogy miért nem néztem meg, hogy a testen esik a feszültség...
A gyári megoldás egy rémálom. Az akku negatív sarkától egy 16mm2-es kábel megy az akku melletti álló, motortér felé védő kb. 1,5mm vastag lemezre. Itt egy fém pogácsa van ponthegesztve a lemezre, ebben van a menet, viszont ez is színre van fújva, az érintkezés csak a csavar menetes részén keresztül történhet. Ettől kb. 5cm-re van egy másik ilyen pont, innen megy két vékonyabb vezeték valahova. Ennek a lemeznek az alján van még egy ilyen festett pont, innen megy a váltóra egy komolyabb szövött réz szalag. A váltóról, egy kicsit feljebb levő csavar alól megy vissza a kábelkötegbe két vékonyabb szál. Negatív akkusaru csere, 16mm2-es kábel közvetlenül a váltóra, ugyanerről a csavarról megy ami még innen indul. A lemezre menő kábel is 16mm2 és egy csavar alá húzva mind. A festett részek felcsiszolva. Az akkun 14,3V alá nem megy a feszültség semmilyen terheléssel. Az utastér az más tészta, ott is van valószínűleg a festett csatlakozási pontból, azt majd, ha jobb idő van megcsinálom otthon, ott még lemegy 13,5V-ra ha megy a hátsó ablak fűtés, fényszóró, utastér ventilátor.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2018
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2018 /
 
Ez a kép még ide tartozna ha mégsem volna egyértelmű, hogy hol keresd az oda tartozó vezetékeket.
(#) pamacska válasza VIM hozzászólására (») Feb 1, 2018 /
 
Ha minden igaz megtaláltam a problémát, de még nem volt időm tesztelni.
A W10 ill a W11 motortérben lévő csatlakozóknál valaki már babrálhatott, talán az előző tulaj.
A W10 csatlakozóból, 7 es számú, a generátor 61 es pontjából jövő vezeték nincs benne.
Ehelyett a W11 csatlakozó 3 lábnál találtam meg, a generátor 61 pontjáról jövő vezetékét, de ott nem kellene lenni semminek.

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2018
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Feb 1, 2018 /
 
A csatlakozókról és a kapcsolási rajzról rakok fel képet, hogy jobban meg tudd figyelni a színeket és azok hovatartozását. Az "S" ( mert az oroszban az a betű "es") csatlakozóban az 1. ponton rózsaszínű vezetéknek kell lennie, mert majd onnan kap pozitívat a gyújtáskapcsoló után a visszajelző. A 7. ponton pedig barna-fehér vezetéknek kell lennie de ennek az "S" 5 csatlakozó (utastéri) 3. pontjával összeköttetésben kell lennie ahonnan már a visszajelző csatlakozójába megy tovább. A többit szépen kövesd le a rajznak megfelelően és a színeket beazonosítva biztosan meg lesz az a töltésvisszajelzés oldva.
(#) akos70 válasza pamacska hozzászólására (») Feb 1, 2018 /
 
Kétféle generátorral szerelték a kockákat. Az egyik segéddiódás, másik külső gerjesztésű (de az is beépített szabályzós). Az utóbbinál gyárilag sem volt bekötve a piros visszajelző, bár a műszerfalban megvolt a helye. Csak a voltmérő jelez. A segéddiódásnál van visszajelző is.
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Feb 2, 2018 /
 
Talán még annyit lehetne megnézni ezekkel a csatlakozókkal kapcsolatban, hogy a 2108 G224 generátor bekötése a rajz szerinti csatlakozókban "S"7, "S"4 csatlakozóknál a vezetékek helyes színekkel van e kiosztva és a 10. vagy az 5. biztosítékról kapja e a voltmérő és töltésellenőrző a táplálást. A 2105 "eredeti" bekötésénél fura a számomra, hogy a voltmérőnek nem jelöl semmiféle előtétet, persze azt a panel is tartalmazhatná.
(#) pamacska válasza akos70 hozzászólására (») Feb 2, 2018 /
 
A g222 generátorral szerelteknél nem volt bekötve a töltésjelző lámpa, és kellet hozzá a pc702 relé is ha be akartad kötni.
Ha megnézed az alapbekötés mindegyiknél ugyan az, csak a G222 nél a biztitábláról kap gyújtás utáni pozitívot a W11 es csatlakozó 3as lábán a generátor 15 ös pontja.
A W11 csatlakozó 4 es lábon kellene kapni gyújtás utáni pozitívot az utólagos pc702 relének.

Az enyémen G224 van ,úgy mond belső feszültség szabályozós.
Bővebben: G222

Bővebben: G224
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2018
(#) akos70 válasza pamacska hozzászólására (») Feb 3, 2018 /
 
A típusszámukat nem tudtam, csak hogy kétfélével szerelték, eltérő bekötéssel.
Lehet, hogy csereberélték korábban a különböző generátorokat, emiatt babráltak a csatlakozókban.
Ki kéne próbálni, hogy a generátor 61-es kivezetéséről lehúzod a vezetéket, oda egy próbalámpa, annak másik vége a pluszra. Ha világít-elalszik, ahogy kell, akkor ugyanezt a biztitábla túloldalán (a müszerfalra menő vezetéket leválasztva, csak a próbalámpa maradjon) Így be lehetne határolni, hol a hiba.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
(#) pamacska válasza VIM hozzászólására (») Feb 3, 2018 /
 
A plusz szálat kivettem a W11 /3 böl, és átraktam a W10 /7 lábra, és így világit a töltéslámpa gyújtás ráadására, ez már fél siker, most a kábelozás teljesen jó mert mindent végig követtem.
Viszont járó motorra nem alszik ki a töltéslámpa, innentől kezdve a generátorban lehet a hiba.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
(#) VIM válasza pamacska hozzászólására (») Feb 3, 2018 /
 
Az úgy NEM JÓ! Az "S"10 7. pontjába keress ott a motortéri csatlakozóknál egy barna-fehér szálat, mert más áramkörhöz nem használtak ilyen színeket, mint a töltésvisszajelzőé. Amit most csináltál az valószínű, hogy egy narancs színű, kapcsolt pozitív szállal megtápláltad (gyk. után) a visszajelzőt. Azt a narancs színű vezetéket tedd vissza a helyére ahonnan kivetted, mert lehet, hogy más áramkör(ök) nem fognak működni. Azt nézd meg légyszíves, hogy a 10. 8A értékű biztosítót kivéve hatástalan lesz e a voltmérő, mert akkor a kapcsolt pozitív a helyén van. Az "S" 10 1. pontjában egy piros, a 7.-ben pedig barna-fehér szálnak kell lenni ahhoz, hogy kiindulási helyzetben legyen ez az áramkör a motortér felőli oldalon. Bővebben: Link
(#) pamacska válasza VIM hozzászólására (») Feb 3, 2018 /
 
Egy barna-fehér kábelt vettem ki a W11/3 bol, és azt raktam át a W11/7 be, mert ott nem volt semmi
Az általad linkelt rajzot használtam én is, ha jobban megnézed a W11/3 ba nincs kötve semmi.

Nagy valószínűségél nem G224 volt a gyári generátor hanem a G222 csak nem foglalkoztak a töltés lámpával generátor csere után, és gyújtás utáni pozitíva gerjesztették a G224 generátort. 5 hozzá szollással ezelőtt linkeltem a g222 bekötését, és ott jól látszik hogy a W11/3 gyujtás utáni pozitív a G222 generátornak, és a 9 es a biztosítéka.
(#) Mikk hozzászólása Kedd, 21:24 /
 
Üdv mindenkinek .Segitségre lenne szükségem.Egy Opel Astra H 1.7 cdti generátorárol lenne szó.Nem volt töltés,a töltésjelző gyújtáson világitott , beindulás után elaludt de az akkumulátor lemerűlt.Kiszereltem, asztalon, egy 5w izzóval gerjesztettem,fúróval forgattam ,izzó elaludt a fúrót is megfogta de töltés nem volt csak az akku feszűltség./természetesen bekötöttem a negatívot és a pozitivot egy akkumulátorrol/.Szétszedtem a kefék jók voltak , a diódákat csak a helyén mértem ki ,egyik oldal szakadás, forditva ellenálás elvileg mind jó volt . Na itt akadtam el, nem tudom mi a gond .Az autóba egy új generátort tettem az jól működik.Lenne még egy kérdésem,a H astrákban a gerjesztő áramot ,a motorvezérlő biztositja.Ez el szokot romlani ,nem gerjeszt, csak fordulaton kezd el tölteni, ezt áthidaltam és egy 5w izzóval gerjesztettem a generátort.Ez működik kb 3 éve,de szeretném véglegesen megoldani ,igy bekötöttem az ízzó helyett ,egy 5w 15ohm ellenállást.A generátor működött már alapjáraton is töltött 14.3v ,de nem tudom hogy a generátort nem kárositja az ellenállás.Ha valaki tudna tanácsot adni megköszönném.
(#) VIM válasza Mikk hozzászólására (») 17:53 /
 
Szia! Talán a fesszabályzó lehet a rossz, ebből kifolyólag nem gerjeszthető a generátor az ECU részéről.
Következő: »»   128 / 128
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu