Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hegesztő inverter javítás
Lapozás: OK   60 / 60
(#) dobo válasza Békabácsi hozzászólására (») Júl 10, 2017 /
 
Én nem látok égésnyomot sehol.
A burkolaton van nyoma valaminek?
Szereld ki a panelt lehet a másikoldalt meglesz a hiba esetleg egy letört alkatrész vagy a gréc előtti teljesítmény ellenállás szakadt el .
Fotózz végig mindent aztán mi is látjuk mik vannak több szem többet lát.
(#) Chipmunk1960 válasza Békabácsi hozzászólására (») Júl 10, 2017 /
 
Szia, Hát így nem könnyű... A jobb felső sarok szerintem egy föld hidegítő pont, lehet a kondi megpörkölődött a másik oldalon, azt viszont valami nem kívánatos tüske okozhatja. A két berajzolt kör körül érdemes körbemérni a 2x2 félvezetőt, 2 valószínű IGBT, a 140 a-t feltételezve, 2 pedig 2-ős dióda. Valószínű, valahol /IGBT-re gyanakszok/ zárlatnak kell lennie. A középső kör körül talán a vezérlés lehet, de érdekes módon a nagy áramú fóliák nincsenek elszíneződve sem. Arra hasonlít a hátulja, mint amikor nedves, párás berendezést kapcsolunk be, s a felületen alakulnak ki áthúzások. A további diagnózishoz, legalább a 2 kör alatt felett lévő 3 lábúakat ki kellene mérni.
(#) dobo válasza Békabácsi hozzászólására (») Júl 10, 2017 /
 
Mielőtt szétkapod mérni kellene a nagy puffer kondin egy feszültséget. Ha nincs meg a 320V akkor a táp felé tapogatóznék Grace ,teljesítmény ellenállás esetleg forrasztási hibák.
Ha megvan a pufferelt feszültség akkor érdemes a félvezetőket méricskélni.
Ha jól tudom jelen pillanatban nincs zárlat ezért a működési hibát elvileg valamilyen szakadt alkatrész fogja okozni.
(#) escom hozzászólása Júl 11, 2017 /
 
Hi!

Keresek Tolna megyében vagy a kornyező megyékben olyan szakembert aki javítani tudna egy PocketPower 120-as inverteres hegesztőt.
(#) Phile80 válasza Békabácsi hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Ha olvasnád ezt a topikot rendszeresen, tudnád hogy azért kérünk képet, mert sokszor ugyan az a panel van különböző színű és feliratú dobozban. Tehát lehet ismerjük a gépet csak mivel más a neve kicsi az esélye annak, hogy valaki tud segíteni. Jó példa erre a géped, mivel legalább 50-100 ilyen gépet javítottam már, jól ismerem, csak persze más van ráírva. Legalább 5 féle dobozban találkoztam ezzel.
A nagyon szétszedést nem fogod elkerülni. Ha nem vagy jártas smd alkatrészek forrasztásában hozzá se kezdj! 100% az IGBT zárlat ha a két hűtőborda között égésnyom van, de oda csak akkor látsz be, ha kiveszed a panelt a dobozból.
Mellékelek pár képet a 100A-es verzióról, most csak ez van kéznél...
(#) Phile80 válasza dobo hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Hát ez nem egészen így van. IGBT zárlat lecsapja a megszakítót, majd ezt követően az újra bekapcsolásnál elég a 47omos feltöltő ellenállás mivel nem fogja a relé söntölni. Attól még az IGBT zárlat megvan. Csak azért nem csapja le ismét a megszakítót mert szakadt a feltöltő ellenállás. A szakadt ellenállás nem a hiba oka, hanem a következménye.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2017
(#) dobo válasza Phile80 hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Köszi a ki igazítást . Mindig tanul az ember valamit
(#) uniman válasza Békabácsi hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
A "medve" helyett máris az látszódik, hogy a típusa nem is "Reiw140-DC", hanem AEIW140-DC...Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2017
(#) Békabácsi válasza Phile80 hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Sziasztok!

Hát... Valóban nem olvasom a fórumot rendszeresen, de nem is mindennap kapok ilyen hegesztőgépet. De dobo kollégát "idézve" az ember mindig tanul valamit. Számomra teljesen hihetetlen, hogy más "gyártók" ugyanazt a panelt építik be a "termékeikbe".

Ja. Nem fogalmaztam pontosan: a burkolat belső felén látszanak az égésnyomok, ez lett visszarajzolva a NYÁK-ra.

Szóval biztosnak látszik, hogy
- meg kell mérni az IGBT-t,
- ki kell venni a panelt,
- ekkor lesz esély a javításra

A kapcsolási rajz meg "csak" a további esetleges következményi károk feltárásában-javításában segíthet.

Akkor összeszedem magam, meg a szemüvegemet és a közeli jövőben keresek egy pár órás időszeletet, amikor nekilátok.

Természetesen utána jelentkezem írásban, képekben.

Addig is köszönöm a hozzászólásaitokat!

BB
(#) Phile80 válasza Békabácsi hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Dehogy hihetetlen...Az egész hegesztőgép kereskedelem úgy működik, hogy kínában csupán néhány gyár gyárt hegesztőgépet, és mindenki onnan veszi, majd belerakja különféle dobozokba. Nincs ezzel baj, cserébe olcsó. Milliós mennyiségeket termelenek ezért olcsón veszik az alkatrészeket és emiatt tudják lent tartani az árakat.
Neked is lehet saját hegesztőgép márkád, ha felkeresel egy ilyen gyárat, ők eléd rakják miből választhatsz, aztán ha veszel belőle néhány ezret le is gyártják.
Vannak olyan hegesztőgép gyártó cégek, akik egy pár négyzetméteres irodából állnak. Megrendelik a gyártól a gépeket adott szín, adott felirattal, aztán mehet külföldre. Nem is látják a gépeket amit eladnak, azt sem tudják mitől működik, mert kereskedők. Hegesztéstechnikai kiállításokon külön szektor van az ilyen kínai cégeknek. Rengeteg van belőlük.
(#) Deta válasza Deta hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Próbára hajtottam egy fojtót a fellelt anyagokból!
Jó az ötlet, így már hegesztőtrafó lesz a kis gépből!
Köszi a segítséget!
(#) Békabácsi válasza Phile80 hozzászólására (») Vas, 22:48 /
 
Sziasztok!

Hétvége volt, nekiálltam a szétszedésnek... tényleg nem volt egyszerű, de kibontva a két hűtőbordát, már látszott is "minden"... Nagyító alatt nem látszik máshol semmi kóros elváltozás (mérni nem tudtam, mert pont villanytalan lett a műszerem).

Kicsit bosszankodom, hogy az a szétszedés hozza meg az eredményt, amelyet el akartam kerülni. Csak hozza!

Remélem, a közeli jövőben eljutok valami boltba, ahol kapok egy nem összerakós diódát... majd jelentkezem.

BB
(#) Phile80 válasza Békabácsi hozzászólására (») Hé, 9:12 /
 
Azzal a diódacserével nem hiszem hogy megjavítod a készüléket.
A hozzászólás módosítva: Hé, 9:12
(#) Békabácsi válasza Phile80 hozzászólására (») Kedd, 15:19 /
 
Neked elhiszem. De az (ez) csak az első lépés.

Korábban (azt hiszem, pont Te) írtad, hogy SMD-cserére számíthatok. Azt gondoltam, hogy kibányászom (ahogy írtad, csak a bázisellenállásánál bontom meg) az IGBT-ket, hogy ki tudjam próbálni (egy kis kapcsolással a ki-bekapcsolási-képességét ellenőrizve) , illetve ellenőrzöm az SMD alkatrészeket (ellenállást, diódát és talán tranzisztorokat láttam) multiméterrel.

Valahol a fórumban olvastam, hogy a dióda-füst csak következmény, nem ok. Valószínűleg Te is erre gondoltál...

BB
(#) Phile80 válasza Békabácsi hozzászólására (») Kedd, 20:11 /
 
Mérted azokat az IGBT-ket? Nehogy tönkretedd a nyákot a rossz IGBT-k forrasztgatásával. Vágd el a lábaikat és egyenként forrasztd ki őket, nagyon nem bírja a hevítést az a nyák. Eszedbe ne jusson megtartani azt amelyik esetleg túlélte, cseréld ki mind a 4-et és még így is nagy esélyed van arra, hogy 1 perc után ismét eldurrannak.
(#) Békabácsi válasza Phile80 hozzászólására (») Sze, 10:35 /
 
Még nem. Van egy kis megy-nem megy kapcsolásom, amivel próbálhatóak az IGBT-k.

De azt már olvastam máshol is, hogy ha egy IGBT meghal, akkor az összeset cserélni célszerű. Külön köszönöm az ötletet a forrasztás-mentes bontásra. Véleményed szerint az IGBT-k elhaláloztak? Rajz nélkül (is) elég nehezen alkotok véleményt.

Ha ezek a holmik ennyire érzékenyek, akkor hogyan lehet őket "tartósan" használni?
Nyilván barkács-kategória, de akkor is kértek érte (elég sok) pénzt...
(#) Phile80 válasza Békabácsi hozzászólására (») Sze, 11:49 /
 
100%-ot mernék mondani az IGBT zárlatra. Ha a multimétert diódavizsgáló állásba teszed és mérsz a 3 láb között biztosan sípolni fog.
Idézet:
„Ha ezek a holmik ennyire érzékenyek, akkor hogyan lehet őket "tartósan" használni?”

Lehet azt, csak nem kell leejteni, vagy meg kell venni az eredeti gépet amiről ezt másolták. Abban minőségi alkatrészek vannak és simán elmegy 15 évig is javítás nélkül, persze kétszer annyiba kerül.
Idézet:
„Nyilván barkács-kategória, de akkor is kértek érte (elég sok) pénzt”

A sok pénzt a barkácsáruházak kérik el, a beszerzési ár két-háromszorosáért adják.
(#) Chipmunk1960 válasza Phile80 hozzászólására (») Sze, 16:49 /
 
Általában, ha cserekor minőségi termék kerül bele, s nem a kynai termék szemete, ami ott maradt a nyakukon, mert a teszten megbukott, érért építettek valamit, amit még el tudnak adni, akkor reménnyel sokáig fog működni.
(#) Phile80 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Sze, 18:14 /
 
Pontosabban úgy fogalmaznék, hogy ha javításkor minőségi alkatrészeket teszel bele, akkor nem fog ismét ugyanaz a hiba előjönni, de ezt már rögtön meg is cáfolnám azzal, hogy pl. ha a vezérlésben hibásodik meg valami és az okozza az IGBT zárlatot, akkor hiába tettél bele minőségi alkatrészt ugyanúgy tönkre fog menni. Viszont ha kicseréled az összes kondenzátort benne, akkor biztosan sokáig megy. Konkrétan ennél a típusnál amiről beszélünk rendszeresen előfordul a kondenzátor okozta meghibásodás. Szóval vagy minőségi minden ami a panelen van, vagy nem lesz megbízható. Olyan mint a lánc esete, ami csak annyira erős mint a leggyengébb láncszem.
(#) Békabácsi válasza Phile80 hozzászólására (») Csü, 20:47 /
 
Hmm... Úgy érzem, címeres naiv vagyok...

Mivel nem fértem hozzá az egyik IGBT rögzítőcsavarjához, ki kellett forrasztani az egyik nagy elkót. Megmértem és kb. csak a fele kapacitása van meg.

Létezik az, hogy mindkét nagyméretű kondit célszerű lenne cserélni (persze az IGBT-ken kívül)?
(#) Phile80 válasza Békabácsi hozzászólására (») Csü, 23:06 /
 
Létezik és még a két 470µF-os is kritikus a relé mellett.
Következő: »»   60 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Júl, 21. Pé
6:38:32
Jelenleg 128 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu