Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   61 / 61
(#) küzmös Gergely válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Mióta "ez van". Marha tudatos felhasználó lettem. S figyelek minden apróságra. Nincs nonstop rádiózás. Álló helyzetben egyáltalán. Nincs többé "jújj 70mp-ig piros a lámpa, motor állj". Meg semminemű energiapazarlás, mint hátsóablak fűtés.. és a többi.
(#) weend válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 / 1
 
Ez a lényeg, csak így lehet kipréselni mindent egy akkumulátorból. Ezt kéne a fejekbe verni, csak erre nehéz rávenni az embereket. És nem is minden ember érti, miről beszélsz, bár a gyártóknak ez jó.
(#) Inhouse válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 / 1
 
Hétvégén ültem a kollégám Toyota Prius 2-jében. Ott aztán van indítózás! Bár nem sima önindító/generátor páros van benne.
(#) pjg válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
A lányoméknak is volt. Az utca végéig indítóztam, de nem indult be a motor.
(#) Eltom hozzászólása Feb 12, 2017 /
 
Sziasztok ! Olvasom a cikket, és látom, agyaltatok rajta bőven, de megérte Az lenne a kérdésem, hogy az impulzusok frekvenciája, és az impulzusok hossza esetében mi a legoptimálisabb érték ? Szóval mi a tapasztalat ?

Ha lehetséges a választ a ----- címre szeretném kérni, ugyanis ritkán járok erre.
Előre is köszönöm.

Mod: E-mail cím eltávolítva a hozzászólásból.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2017
(#) Ge Lee válasza Eltom hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
Ezt valami kémikustól vagy akkufejlesztő mérnöktől kellene megkérdezned. Az impulzus hossza annyiban lényeges, hogy az időtartama alatt ne essen nagyon le a puffer feszültsége, mert az akkunak szerintem tökmindegy. A frekvencia nálam a minél nagyobb annál jobb esete volt, csak ezt nem tudtam 3Hz-nél feljebb vinni mert akkor már égett szaga jött a söntnek. Ha nem lenne irtó nehéz szétszedni a dobozát akkor kidobtam volna belőle a söntöt, és toltam volna neki ami a csövön kifér, mert a fetem az szinte végig hideg volt, épp csak langyosodott alatta az alu lemez.
Utolsó kérésednek viszont nem szeretnék eleget tenni, majd elolvasod ha "erre jársz", mert az olvasáshoz nem kell bejelentkezni.
(#) fastaction hozzászólása Feb 14, 2017 /
 
Jó estét !
A Proli007 féle szulfátoldó - töltőt építgetem és egy kérdésem lenne : 17V / cc. 180-200VA -es trafóval is használható marad a kapcsolás ? Vagy menjen inkább egy nagyobb feszültségű ( a megadott 24V) trafóról? Utóbbival is rendelkezem , csak egy kicsit nagy (250VA) .
Valószínűleg 5 és 45AH akkumulátorokat fogok regenerálni vele .
Köszönöm előre is a választ !
(#) küzmös Gergely válasza fastaction hozzászólására (») Feb 14, 2017 / 1
 
Kellene oda a 24V-os secunder. A nagyobb trafó sosem baj, melegszik.. elég rendesen rángatta. (Nekem 35Ah-s volt amin tornázott, és a legkisebb fokozaton használva is jó meleg volt a trafó (is)! A sönt is, és jó nagy hűtés mellett a FET is)
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2017
(#) fastaction válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 14, 2017 /
 
Köszönöm szépen a segítséget és a tanácsokat .
(#) vilamvili hozzászólása Márc 27, 2017 /
 
Tisztólt fórumozók , itt és más hasonló témában. Én igen rá érek mivel el tel az idő fölöttem. Építettem a télen dúgdósós panelon egy pár kapcsolást próba képen. Van vagy 5 régi akkum, próba P W M eredmény semmi. Jött a fél hullámú vagyis tirisztoros töltő, erdmény 50% ez már valami csak az a baj hogy hamar lemerül, Szokványos töltő volt akku ami nem is vette a töltést, míg egyéb töltővel igen. 29 évet foglalkoztam hivatás szerűen akkúkkal én véleményem ami rossz az bizony rossz . Tanulni nagyon jó. sok esetben lehet kísseb nagyobb eredmény jó kísérletezést ÜDV mindenkinem Öreg.
(#) fastaction válasza fastaction hozzászólására (») Márc 27, 2017 / 1
 
Sikeresen elkészült a szerkezet , amelyet természetesen azonnal ki is próbáltam .
Egy 5Ah 12V -os elszulfátosodott aksival próbálkoztam . Összesen 15 órát kezeltem . A maximális áramerősség deprez műszerrel 1,2A volt . A sönt ellenállással játszva jött ki ez az érték .
A végeredmény meggyőző volt (csak időigényes ) , a kezdeti terheletlen 8 vagy 9 voltról eljutottunk a 12,7 V ra , amelyet több nap után is tart ! A cellák is visszanyerték régi fényüket .
A műszer jól vizsgázott , mégpedig : ha nagyon melegedett , akkor lekapcsolta a töltést , illetve a beállított 15 v nál lekapcsolta az akkumulátort is . Nagyon örültem , hogy jól működik .
Köszönöm mindenkinek a cikket és a segítséget !
(#) Ge Lee válasza vilamvili hozzászólására (») Márc 27, 2017 / 1
 
Most hoztam vele helyre a második akkut, 29 év ide vagy oda. Az egyiket még januárban kellett volna cserélni mert már nem akart indítani, azóta is azzal járok... A másik két hete játszotta el ugyanezt, már nem bírta rendesen megtekerni az önindítót pedig nem voltak mínuszok sem. Most az is indít úgy ahogy kell.
Ami rossz az valóban rossz. Csakhogy nem rossz, hanem tönkremenőfélben lévő akkukról van szó, ahol a lemezek szulfátosodásának mértéke elért egy olyan szintet, hogy az akku már nem képes leadni az indítóáramot.
Hogy a nagy áramú és feszültségű impulzustöltés konkrétan mit csinál vele mechanikailag vagy kémiailag azt ugye nem látni menet közben, de valamit biztos, mert indít az akkum, most már hónapok elteltével is. Ha csak a következő télig lesz jó, már akkor is nyertem vele közel 1 évet.
(#) küzmös Gergely válasza vilamvili hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Az enyém több ízben lemerült.. Magától! Normál töltő nem igazán töltötte vissza.. akárhogy próbálkoztam másnap kakukk.. Töltés-merítés-töltés segített kicsit, de még nulla fok sem volt. Kaputt.. Már azon voltam hogy a kollégával nagykeráron.. Mert munkába járni kell! Nos. Azóta is azzal járok! 6 éves.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
(#) küzmös Gergely hozzászólása Csü, 11:24 /
 
A csoda 4 hónapig tartott. Mikor is megtörtént a harmadik meglepetés. Méregettem én néha. 12,54V.. Jó.. szépen megy is. Az utóbbi időszakban ugye megint hideg időszak volt.. áprilisi hidegek.. Itt izgultam hogy a sárgabarackot le ne vigye már, olyan szépen berakódott. Tavaszi munkák, permetezés. S megint jött a hideg. A mezőgazdaság ,a palánták ,és a gyümölcsfák szempontjából izgultam én, hogy nehogy baj legyen, de az akkumlátort ilyen szempontból nem féltettem. No a hidegek jöttek.. heteken át +3-4C... két-három nap hajnalban -0,5C deres kocsitető. Autó indul, semmi baj. Itthon 0 fok.. megúszta minden a kertben! Most meg már pláne nem érdekelt, se a gyümölcs, se az akksi.. lassan 10 fok körül van éjjelente is. Valamelyik nap beülök a kocsiba gyújtás, indulok.. oké. Látom hogy ég az EPS.. Hm.. átfutott az agyamon hogy akkor szokott hülyeség villogni ha nagyon gyenge az akksi. No este majd meló után megnézem újra. Oké. Jövünk ki este 22-kor. Indítok.. azaz indítanék.. nyüssz.. nyüsssz.. Ó je.. Szerencse hogy még ott volt két kolléga. Betoltak. Itthon feltöltöttem.. alig másfél óra alatt kész. Úgy hogy egy óra múltán 13,5-nél hallottam hogy pezsegni kezd. 20 perc múlva 14,5V-nál ki is kapcsoltam, mert pezsgett. Hűű.. Nem jó.. Egyenesen szar. Lemerít (11V-ig), és úgy tölt. 8,5 órát ment, mikor is 16,2V-nál jelezte hogy kész. A szulfátoldó kezelésre most hét közben nincs időm. Ez most megint tart. Hétfőn 12,72V volt benne, most mértem megint 5 perce, és 12,70V-ot mutat a multi. Ezt a nyarat lehet hogy kihúzza még.. De ősszel be kell ruházni. (Szulfátoldó kezelést futtassak le rajta megint? Csak azért kérdem, mert ugye ez fél éven belül kettő kezelés lenne, igaz azt írták évente ismételni is kell)
A hozzászólás módosítva: Csü, 11:24
(#) Inhouse válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Csü, 14:16 /
 
Ez is azt látszik igazolni, hogy a szulfátoldás is csak félmegoldás. Az aktív felület felszabadul, de csökkent azzal a leoldott réteggel, mert az már nem alakul vissza. Szépen lehull és felfogja a tasakszeparátor amíg bírja. A legjobb a megelőzés.
(#) küzmös Gergely válasza Inhouse hozzászólására (») Csü, 22:55 /
 
Hát igen.. Ráadásul ez egy icipici 35Ah-s zártrendszerű fekete Perion akksi, ami már bőven iskoláskorú. Lehet hogy nem kéne újra gyilkolni a szulfátoldóval, hanem inkább óvatosan meríteni, s még óvatosabban 500mA körüli árammal csurig tölteni. Bár.. kis túlzással.. jóformán ezt tettem most hétfőn. S azóta szépen tartja.
(#) mohinger hozzászólása Hé, 15:49 /
 
Elkészült az én szulfátoldóm is: Bővebben: Link
Nem volt 24V 5A-es trafóm, "csak" 19V 10A-es, de úgy tűnik ezzel is ugyanolyan hatásos.
Következő: »»   61 / 61
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Máj, 23. Kedd
5:19:12
Jelenleg 82 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu