Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   61 / 61
(#) Inhouse válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 / 1
 
Hétvégén ültem a kollégám Toyota Prius 2-jében. Ott aztán van indítózás! Bár nem sima önindító/generátor páros van benne.
(#) pjg válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
A lányoméknak is volt. Az utca végéig indítóztam, de nem indult be a motor.
(#) Eltom hozzászólása Feb 12, 2017 /
 
Sziasztok ! Olvasom a cikket, és látom, agyaltatok rajta bőven, de megérte Az lenne a kérdésem, hogy az impulzusok frekvenciája, és az impulzusok hossza esetében mi a legoptimálisabb érték ? Szóval mi a tapasztalat ?

Ha lehetséges a választ a ----- címre szeretném kérni, ugyanis ritkán járok erre.
Előre is köszönöm.

Mod: E-mail cím eltávolítva a hozzászólásból.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2017
(#) Ge Lee válasza Eltom hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
Ezt valami kémikustól vagy akkufejlesztő mérnöktől kellene megkérdezned. Az impulzus hossza annyiban lényeges, hogy az időtartama alatt ne essen nagyon le a puffer feszültsége, mert az akkunak szerintem tökmindegy. A frekvencia nálam a minél nagyobb annál jobb esete volt, csak ezt nem tudtam 3Hz-nél feljebb vinni mert akkor már égett szaga jött a söntnek. Ha nem lenne irtó nehéz szétszedni a dobozát akkor kidobtam volna belőle a söntöt, és toltam volna neki ami a csövön kifér, mert a fetem az szinte végig hideg volt, épp csak langyosodott alatta az alu lemez.
Utolsó kérésednek viszont nem szeretnék eleget tenni, majd elolvasod ha "erre jársz", mert az olvasáshoz nem kell bejelentkezni.
(#) fastaction hozzászólása Feb 14, 2017 /
 
Jó estét !
A Proli007 féle szulfátoldó - töltőt építgetem és egy kérdésem lenne : 17V / cc. 180-200VA -es trafóval is használható marad a kapcsolás ? Vagy menjen inkább egy nagyobb feszültségű ( a megadott 24V) trafóról? Utóbbival is rendelkezem , csak egy kicsit nagy (250VA) .
Valószínűleg 5 és 45AH akkumulátorokat fogok regenerálni vele .
Köszönöm előre is a választ !
(#) küzmös Gergely válasza fastaction hozzászólására (») Feb 14, 2017 / 1
 
Kellene oda a 24V-os secunder. A nagyobb trafó sosem baj, melegszik.. elég rendesen rángatta. (Nekem 35Ah-s volt amin tornázott, és a legkisebb fokozaton használva is jó meleg volt a trafó (is)! A sönt is, és jó nagy hűtés mellett a FET is)
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2017
(#) fastaction válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 14, 2017 /
 
Köszönöm szépen a segítséget és a tanácsokat .
(#) vilamvili hozzászólása Márc 27, 2017 /
 
Tisztólt fórumozók , itt és más hasonló témában. Én igen rá érek mivel el tel az idő fölöttem. Építettem a télen dúgdósós panelon egy pár kapcsolást próba képen. Van vagy 5 régi akkum, próba P W M eredmény semmi. Jött a fél hullámú vagyis tirisztoros töltő, erdmény 50% ez már valami csak az a baj hogy hamar lemerül, Szokványos töltő volt akku ami nem is vette a töltést, míg egyéb töltővel igen. 29 évet foglalkoztam hivatás szerűen akkúkkal én véleményem ami rossz az bizony rossz . Tanulni nagyon jó. sok esetben lehet kísseb nagyobb eredmény jó kísérletezést ÜDV mindenkinem Öreg.
(#) fastaction válasza fastaction hozzászólására (») Márc 27, 2017 / 1
 
Sikeresen elkészült a szerkezet , amelyet természetesen azonnal ki is próbáltam .
Egy 5Ah 12V -os elszulfátosodott aksival próbálkoztam . Összesen 15 órát kezeltem . A maximális áramerősség deprez műszerrel 1,2A volt . A sönt ellenállással játszva jött ki ez az érték .
A végeredmény meggyőző volt (csak időigényes ) , a kezdeti terheletlen 8 vagy 9 voltról eljutottunk a 12,7 V ra , amelyet több nap után is tart ! A cellák is visszanyerték régi fényüket .
A műszer jól vizsgázott , mégpedig : ha nagyon melegedett , akkor lekapcsolta a töltést , illetve a beállított 15 v nál lekapcsolta az akkumulátort is . Nagyon örültem , hogy jól működik .
Köszönöm mindenkinek a cikket és a segítséget !
(#) Ge Lee válasza vilamvili hozzászólására (») Márc 27, 2017 / 1
 
Most hoztam vele helyre a második akkut, 29 év ide vagy oda. Az egyiket még januárban kellett volna cserélni mert már nem akart indítani, azóta is azzal járok... A másik két hete játszotta el ugyanezt, már nem bírta rendesen megtekerni az önindítót pedig nem voltak mínuszok sem. Most az is indít úgy ahogy kell.
Ami rossz az valóban rossz. Csakhogy nem rossz, hanem tönkremenőfélben lévő akkukról van szó, ahol a lemezek szulfátosodásának mértéke elért egy olyan szintet, hogy az akku már nem képes leadni az indítóáramot.
Hogy a nagy áramú és feszültségű impulzustöltés konkrétan mit csinál vele mechanikailag vagy kémiailag azt ugye nem látni menet közben, de valamit biztos, mert indít az akkum, most már hónapok elteltével is. Ha csak a következő télig lesz jó, már akkor is nyertem vele közel 1 évet.
(#) küzmös Gergely válasza vilamvili hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Az enyém több ízben lemerült.. Magától! Normál töltő nem igazán töltötte vissza.. akárhogy próbálkoztam másnap kakukk.. Töltés-merítés-töltés segített kicsit, de még nulla fok sem volt. Kaputt.. Már azon voltam hogy a kollégával nagykeráron.. Mert munkába járni kell! Nos. Azóta is azzal járok! 6 éves.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2017
(#) küzmös Gergely hozzászólása Máj 18, 2017 /
 
A csoda 4 hónapig tartott. Mikor is megtörtént a harmadik meglepetés. Méregettem én néha. 12,54V.. Jó.. szépen megy is. Az utóbbi időszakban ugye megint hideg időszak volt.. áprilisi hidegek.. Itt izgultam hogy a sárgabarackot le ne vigye már, olyan szépen berakódott. Tavaszi munkák, permetezés. S megint jött a hideg. A mezőgazdaság ,a palánták ,és a gyümölcsfák szempontjából izgultam én, hogy nehogy baj legyen, de az akkumlátort ilyen szempontból nem féltettem. No a hidegek jöttek.. heteken át +3-4C... két-három nap hajnalban -0,5C deres kocsitető. Autó indul, semmi baj. Itthon 0 fok.. megúszta minden a kertben! Most meg már pláne nem érdekelt, se a gyümölcs, se az akksi.. lassan 10 fok körül van éjjelente is. Valamelyik nap beülök a kocsiba gyújtás, indulok.. oké. Látom hogy ég az EPS.. Hm.. átfutott az agyamon hogy akkor szokott hülyeség villogni ha nagyon gyenge az akksi. No este majd meló után megnézem újra. Oké. Jövünk ki este 22-kor. Indítok.. azaz indítanék.. nyüssz.. nyüsssz.. Ó je.. Szerencse hogy még ott volt két kolléga. Betoltak. Itthon feltöltöttem.. alig másfél óra alatt kész. Úgy hogy egy óra múltán 13,5-nél hallottam hogy pezsegni kezd. 20 perc múlva 14,5V-nál ki is kapcsoltam, mert pezsgett. Hűű.. Nem jó.. Egyenesen szar. Lemerít (11V-ig), és úgy tölt. 8,5 órát ment, mikor is 16,2V-nál jelezte hogy kész. A szulfátoldó kezelésre most hét közben nincs időm. Ez most megint tart. Hétfőn 12,72V volt benne, most mértem megint 5 perce, és 12,70V-ot mutat a multi. Ezt a nyarat lehet hogy kihúzza még.. De ősszel be kell ruházni. (Szulfátoldó kezelést futtassak le rajta megint? Csak azért kérdem, mert ugye ez fél éven belül kettő kezelés lenne, igaz azt írták évente ismételni is kell)
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2017
(#) Inhouse válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Máj 18, 2017 /
 
Ez is azt látszik igazolni, hogy a szulfátoldás is csak félmegoldás. Az aktív felület felszabadul, de csökkent azzal a leoldott réteggel, mert az már nem alakul vissza. Szépen lehull és felfogja a tasakszeparátor amíg bírja. A legjobb a megelőzés.
(#) küzmös Gergely válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 18, 2017 /
 
Hát igen.. Ráadásul ez egy icipici 35Ah-s zártrendszerű fekete Perion akksi, ami már bőven iskoláskorú. Lehet hogy nem kéne újra gyilkolni a szulfátoldóval, hanem inkább óvatosan meríteni, s még óvatosabban 500mA körüli árammal csurig tölteni. Bár.. kis túlzással.. jóformán ezt tettem most hétfőn. S azóta szépen tartja.
(#) mohinger hozzászólása Máj 22, 2017 /
 
Elkészült az én szulfátoldóm is: Bővebben: Link
Nem volt 24V 5A-es trafóm, "csak" 19V 10A-es, de úgy tűnik ezzel is ugyanolyan hatásos.
(#) Peter02 hozzászólása Aug 16, 2017 /
 
Sziasztok, tudna nekem valaki segíteni a megadott termisztorral kapcsolatban?
Nem igen tudom honnan szerezhetem be.
(#) uniman válasza Peter02 hozzászólására (») Aug 16, 2017 /
 
Idézet:
„megadott termisztor”
Te biztos tudod miről van szó...
(#) vargaf válasza Peter02 hozzászólására (») Aug 16, 2017 /
 
Mégis milyen "megadott termisztorral" kapcsolatban kell segítség? Gondolatolvasásból rosszak vagyunk, inkább írd le mire gondoltál.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2017
(#) Ge Lee válasza vargaf hozzászólására (») Aug 16, 2017 / 1
 
A proli féle rajzban lévő túlmelegedés elleni lekapcsolásra gondol (jó vagyok gondolatolvasásból ). Az más kérdés hogy arra a bonyolításra semmi szükség, mert egyáltalán nem melegedhet az akku. Ha mégis, akkor ott valami nagyon nagy baj van, pl. cellazárlat, amivel már úgysem tud mit csinálni a szulfátoldó. Nálam eddig még minden akku hideg maradt, 2-3 nap szufátoldózás után is, és működnek is a mai napig.
(#) küzmös Gergely válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 16, 2017 /
 
Pontosan! Detto.
(#) Peter02 válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Valóban jó gondolatolvasó vagy, pont az érdekelt.
Szerinted akkor jó lenne úgy is, ha a 10kohm ellenállású termisztorok helyére 10kohm értékű ellenállást pakolok?
(#) Ge Lee válasza Peter02 hozzászólására (») Aug 20, 2017 / 1
 
Ha azt az opciót is használni akarod akkor nem jó. Nekem ez a rajz van megépítve, illetve még ebből is el vannak hagyva a felesleges dolgok, mint pl. műszer és fordított polaritás LED. Egy fél gyufásdoboznyi kis próbanyákon van, amit a FET lábai tartanak, az meg a doboz oldalára van csavarozva, elszigetelten attól, és hővezető pasztával be van kenve. A FET alatt a doboz épp csak langyos, egyedül R8 és a hálózati trafó melegszik, és nem melegszik a kezelt akku sem.

A használatát illetően lényeges feltétel, hogy az akku tönkremenő félben (már nem vagy nehezen indít), de még nem cellazárlatos állapotban legyen. A kezelés előtt pedig le kell az akkut valami terheléssel meríteni 10V alá. A 10V azt jelenti, hogy a terheletlen feszültsége legyen alatta, tehát nem az éppen terhelt, ami aztán lassan visszakúszik 11-12V-ra miután leemelted róla a terhelést. Nekem eddig nagyon bevált, nem egy akkut hozott már vissza az "életbe", és nem csak 1-2 hónapra. Az első már lassan egy éve megy a kezelést követően.
(#) Peter02 válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Köszi!
Egy kérdésem lenne még, hogy a rajzon az M betűs jelölés mit takar.

kerdes.jpg
    
(#) Ge Lee válasza Peter02 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Már leírtam, műszer. Nem kell, és a C5 R3 sem.
(#) küzmös Gergely válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 22, 2017 /
 
Nekem is tanácsolták hogy nyugodtan menjek bőven a mélykisütés (azaz a terhelt 10,5V alá). Mert semmi baja nem lesz, abban a 20-30 percben, míg esetleg a "mély" tartományban tartózkodik. Viszont jobban "mozgatja" , nagyobb impulzust is kap. De én nem mertem, csak 10,5V -ig merítettem, s valóban a terhelést megszakítván 12V körül állt be. Én innen kezdtem a kezelést. De az eredmény hasonló mint nálad. Még mindig azzal járok.
(#) gulyi88 hozzászólása Szept 12, 2017 /
 
Sziasztok!
Kipróbáltam én is ezt a regenerátort (illetve némileg módosított verzióját), és valóban működik!
Az alany egy 2013 Májusában újonnan vásárolt és felsavazott Yuasa 72Ah 620A.
Belekerült egy öreg Citroen BX be, egy ideig én hajtottam, majd anyóshoz került kocsistul.
Nála aztán kapott bőven az élettől, mélykisütést többször, kiszáradást is olyannyira, hogy a lemezek fele kilógott. Majd kb egy másfél éve a BX ideje lejárt, az akkut kiszedtem és a műhelyasztal alatt töltögettem néha-néha, nem túl sok sikerrel.
0,5A áram mellett 15V fölé is elvittem, de nem javult, a savsűrűség alig érte el az 1,22Kg/l értéket.
Nem javított a helyzeten az sem, ha lemerítettem 4V-ig, majd onnan töltöttem 4A árammal.
Csak a víz fogyott, amit igazi desztvízzel pótóltam.
Majd most, hogy volt párszor reggel 10-12 °C az én kocsim akksiján vettem észre némi gyengülést, igaz tavaly télen is már szenvedősen tekert, de kibírta a telet. De, ha már most a plusszokban szenved, akkor a tél biztos betenne neki.
Szóval gondoltam a Yuasan kipróbálom ezt a dolgot.
Össze is dobtam próbapanelon, 555 timer rész maradt, de a fet elé egy ZXGD3004 meghatót (bontott) még betoldottam 15 ohm gétellenállással. Plusz a drén körbe betetten egy 10mOhm SMD ellenállást söntnek (szintén bontott), graetz után meg sorba bekerült egy 0,56Ohm 5W, a kondit kicseréltem 10000µF 100V-ra (fiókban elfekvő darab).
A megtáplálás nálam labotrápról ment a graetzet kihagyva.
A fet először egy TO220 100Vos 40mOhm (javítás során árván maradt) darab volt, majd kapott egy nagyobb (ugyancsak árván maradt) TO247 100V 25mOhm os fetet.
Szkóppal vizsgáltam a jelalakokat.
Az áram olyan irgalmatlan nagy volt, hogy ezeket a feteket simán kirántotta aktív tartományba.
15V gétfesz volt rajtuk végig, az Uds eközben meg 20V-ig is felment. A söntön mérve látszódott is, hogy áragenerátorossá vált az impulzus, amolyan trapézos formája lett.
Szóval ezek a fetek kimúltak miközben feszegettem a határokat.
Majd betettem egy (szintén árva) IGBT-t NGTB25N120FL 1200V 25A. Ezzel sokkal jobban működik, 250A csúcsáram vezetése közben sem vesz magára pár voltnál több UCE-t. Így aztán természetesen kevésbé melegszik, mint fettel, és magasabb áramcsúcsot tud létrehozni.
Nagyjából nonstop 3 napot töltöttem az aksit úgy, hogy előtte lemerítettem 3V-ra (1~2 ohm nagyságú ellenállással). Az utolsó 24 órában már 14V felett járt, enyhén langyosodott és kicsit bontotta a vizet is.
4 napi pihenés után tartja a 12,66V-ot, a sav 1,26-1,27Kg/l minden cellában, azt hiszem ez magáért beszél!
Következő: »»   61 / 61
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Frissek
2017. Szept, 20. Sze
0:30:08
Jelenleg 102 fő olvassa az oldalt
Online tagok:
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu