Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motor fordulatszám szabályzó
 
Témaindító: Tomy666, idő: Jan 18, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   19 / 19
(#) pipi válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Csak ötletelek...
Árnyékolt kábel? Nagyobb áramú/kisebb ellenállás a jeladóhoz? esetleg az ellenállás a kábel egyik/másik végén teszt?
A jeladó impulzuskimenethez is optó leválasztás?
(#) Peter65 válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 2, 2021 /
 
Szia!
Elég sok minden okozhat ilyet.
A szöveg felveti az R14 C4 snubber elhagyásának lehetőségét. Ennek hiánya okozhat ilyen gondot, vagy ha nagyon mellé van méretezve.
A kapcsolásból hiányzik az RF fojtó. A kapcsoló elemmel sorba kb. 100uH-t szoktak betenni.
Nincs benne áramérzékelés, így áramszabályzó se lehet benne. Ha a gyújtás szöget nem elég hátulról hozza előre, vagy túl gyorsan hozza előre, túláramok keletkezhetnek a felfutás alatt, amik szintén lehet ilyen hatása. Esetleg a PID szabályzót kellene a te motorodhoz optimalizálni.
Ha minden jól van tervezve, programozva, a helytelen konstrukció szintén okozhat ilyet. Az erősáramú és gyengeáramú jelek elkülönítése, az erősáramú vezetékezésben kis hurkok kialakítása szintén fontosak, hogy ne legyen ilyen jelenség.
Ha mutatsz képet a megvalósításról, akkor lehet pontosabb ötleteket kaphatnál.
(#) zaza99 válasza pipi hozzászólására (») Ápr 3, 2021 /
 
Árnyékolt kábelt már próbáltam, nem vált be, A jeladó vezetékén van egy 5.1V zénez a nagyobb fesz elnyeléséhez meg az arduino védéséhez de ez sem segít. A többit még nem próbáltam.
(#) zaza99 válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 3, 2021 /
 
Nem szépen néz ki mert már párszor szétszedtem/ áthelyeztem próbáltam mindent távolabb tenni egymástól, de a kábeleken végigfut így is.
(#) Peter65 válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 3, 2021 /
 
Nem sikerül végig követnem, hogy van az erősáramú rész huzalozva.
Hol, melyik vezetéken jön be a 230Vac? Talán a második kép bal felső részére érkező fekete kéterű kábelen?
Melyik vezetékre csatlakozik a motor? Hol hagyja el a szerelő dobozt?
Jól gondolom, hogy a fehér kábelen megy át a triak gyújtójele, és jön vissza a szinkron jel?
Ha egy képet kérhetnék a triakkos panelről.
Az arduinó 230V/?5V tápja földelt vagy földeletlen?
Akkor is fellép a jelenség, ha a fordulatszám alapjelet letekered nullára, és úgy indítod el a motort, majd menet közben emeled a fordulatszámot?
(#) zaza99 válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 3, 2021 /
 
Igen a fekete két erű kábel a betáp, földelés nincs. Ige na fehér kábelen mennek és jönnek a kisfesz vezérlőjelek. 300-as fordulat minimum a programban. A motor csapja szét az biztos mert ha a motor helyére égőt teszek a hal szenzor előtt pörgetek egy mágnest akkor tökéletesen megy a szabályzás.
(#) Peter65 válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 4, 2021 /
 
Köszönöm a képeket.
A szétválasztáson lenne mit javítani, de talán fontosabb lenne a főáramköri hurkokat mérsékelni. Amennyire a képről meg tudom ítélni, a nyákon is elég nagy hurkok vannak.
Kettő irányba kellene lépéseket tenni; a zavart mérsékelni, a leválasztás növelni.
A zavar mérséklését érdekében lehetne:
- A motor körébe olyan ferritgyűrűt befűzni, mint amit a kódadó vezetékére rátettél.
- A paraméterezésen módosítani; minimális fordulatszámot csökkenteni, az arányos tagot csökkenteni, az integráló tagot növelni.
A leválasztás növelése:
- Előbb asztalon kiterítve, a főáramkört és a vezérlést elkülönítve zavarmentes állapotot kialakítani. A főáramköri vezetékpárokat összecsavarni vagy kábelkötözővel, zsugor-csővel összefogni.
(#) Josi777 válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 4, 2021 /
 
Szia.
Néhány éve készítettem egy ilyen szabályozót. Nekem teljesen jól működik, de időközben kiderült, hogy inkább egy másik áramkört használnék e helyett, így ha szükséged lenne rá, akkor Bp.-n szívesen adok egy panelt hozzá. Ha kell, akár "kit"-ként is, mivel minden alkatrész megvan hozzá összekészítve vagy akár a képen látható példányt is oda tudom adni Bp.-n a XIII. vagy a XV. kerületben. A panelt ingyen, ha kellenek alkatrészek is, akkor azokat becsült beszerzési árában, haszon nélkül.
A csatolt képen nincs rajta az Arduino Nano.

AC motor.jpg
    
(#) zaza99 válasza Josi777 hozzászólására (») Ápr 9, 2021 /
 
Szia!
Gondolom ezt nekem akartad írni. Az áramkör jól működik nálam csak a motor bezavar neki. Azért köszönöm a felajánlást.
(#) zaza99 válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 9, 2021 /
 
Sikerült összehozni. Összefogtam a kisfesz vezetékeket és külön a nagyfesz vezetékeket, minden vezetékre tettem ferrit gyűrűt és el távolítottam egymástól a nagy és a kisfesz részt.
Működik is csak dadogósan megy 1000-re fordulat alatt, gondolom a programot kellene módosítani ehhez a motorhoz. Ebben tudnál segíteni?
Köszönöm az eddigi segítséget.
Videó: Bővebben: Link
(#) Josi777 válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 9, 2021 /
 
Elnézést, valóban neked szerettem volna írni.
(#) Josi777 válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 9, 2021 / 1
 
Az előző hozzászólásomhoz szerettem volna ezt írni, de nem nem fogadta el a módisítást
Programot kell módosítani, pontosabban a PID szabályozó paramétereit.
Az egyik megoldás, hogy a forráskódban átírod a paramétereket, majd újra feltöltöd az Arduino-ra. A másik, hogy módosítod a programot, hogy futás közben lehessen módosítani a paramétereket, ill. a kényelmes megoldás, amikor úgy módosítod a programot, hogy magától módosítja a paramétereit és te csak nézed, hogy mikor lesz jó. Erről a 3 változóról van szó:
  1. double rKp = 0.25, rKi = 1, rKd = 0;

A dolog pikantériájához tartozik, hogy terhelésnél megint csak változhat a viselkedése.
(#) Peter65 válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 11, 2021 /
 
Ha eléred a Josi777 által nevezett paramétereket, és ez a fordulatszám szabályzó paraméterei (sajnos nem derült ki nekem hány szabályzó kör van ebben a megoldásban), akkor a következőket tudom mondani:
rKd maradjon nulla. Nekem még soha nem segített a differenciáló tag.
Nekem általában a viszonylag nagy integráló taggal szokott stabil lenni a fordulatszám szabályzó, igaz, általában nagy forgási tehetetlenségű hajtásokat szoktam optimalizálni. A nagy integráló tag, nagy időt jelent. Az rKi értékét ennek megfelelően kellene állítani.
Az rKp pedig kis értékről addig emelem, amíg számomra elfogadható a túllövés egységugrás jel hatására.
(#) zaza99 válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 11, 2021 /
 
Most az rKp = 0.25, rKi = 1, rKd = 0 vannak a progiban. Légysz írj tól-ig határt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2021
(#) mnyugger válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 11, 2021 /
 
Hány impulzust ad a mágneses fordulatszám visszacsatolás egy fordulatra?
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2021
(#) zaza99 válasza mnyugger hozzászólására (») Ápr 11, 2021 /
 
Egyet mert hal jeladóval oldottam meg, mert nem volt kivezetés a motorból neki. A programban is át írtam, szkóppal leellenőritem. A kívánt és a valós fordulat így egyezik.
(#) mnyugger válasza zaza99 hozzászólására (») Ápr 11, 2021 /
 
Idézet:
„#define TACHOPULSES 2 // number of pulses per revolution”


Akkor ez jó?
(#) zaza99 válasza mnyugger hozzászólására (») Ápr 11, 2021 /
 
Igen.
Következő: »»   19 / 19
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem