Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Automata cigaretta tekerőgép
Lapozás: OK   1 / 3
(#) bendegooZe hozzászólása Feb 16, 2009 /
 
sziasztok

Pár napja kötöttem egy fogadást egy barátommal, miszerint nem fogok tudni egy elektromos, gombnyomásra működő cigaretta-tekerő gépet készíteni. Na már most én abszolút kezdő vagyok mindenféle technikai téren, sőt nem is kezdő igazából, hanem teljes kívülálló.

Leírom most hogy mi lenne a cél, aztán ha bárki tudna segíteni azt nagyon megköszönném, és mindenféle egyéb kérdésre szívesen válaszolok.

Szóval. Van egy tekerőgépünk,
kép

Ez két hengerből és egy foglalatból áll, ezenfelül egy szalagból ami a két henger körül mozog. A szerkezet lényege, hogy a két henger közti mélyedésbe (ahol a szalag is van) dohányt tömünk, majd az egyik hengert egy kicsit közelebb toljuk a másik hengerhez ( a keretben egy kis csík van, nem egy lyuk, amiben az egyik henger elmozdulhat) és a hengerek egy irányba forgatásával egy dohány-rudat készítünk. Ezután a két henger közti résbe egy cigarettapapírt helyezünk, tovább forgatjuk a hengereket, amik így behúzzák a papírt, de mielőtt körbeérne a papír, megnyaljuk a szélét amin olyan ragasztó van mint a borítékokon, és így forgatjuk tovább a hengereket szalagostul, amik körbevezetik a papírt és készen van a henger formájú cigaretta.

Amit automatizálni kéne, az az lenne hogy ahogy beraktuk a dohányt, a mozgatható henger a helyére mozogjon, a két henger elkezdjen forogni, egy cigarettapapír becsússzon a hengerek közé, valami megnedvesítse a szélét, és végül körbeforogjon a két henger majd kinyíljon, hogy ki lehessen venni a kész cigarettát.

Szempont lenne még az is, hogy a szerkezet ne legyen túl nagy, a lehető leginkább hordozható (esetleg maga tekerőgép kiemelhető legyen egy magát a gépet tartalmazó szerkezetből), viszonylag masszív, ne essen szét ha mozgatva van, és ne legyen túl nagy az energiaigénye ( AA elem, max. 2 lenne az ideális.)