Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Linbus-os ablakfelhúzás
Sziasztok!
Mostanában az autókban egyre gyakrabban alkalmaznak az elektromos ablakokhoz LINbus-os rendszert.Csak azt felejtik el megoldani a tervezők hogy ajtó zárásakor felhúzza az ablakokat.Sajnos a hagyományos ablakfelhúzó modulokkal nem lehet megoldani az ablakfelhúzást. Az lenne a kérdésem hogy létezik-e olyan szerkezet amit rákötve a Linbus-ra megtanulja az egyes ablakok felhúzó jeleit és igy ezáltal felhúzatni az ablakokat?
Szerintem nem felejtik el.Zafiránál biztosan nem.Csak engedélyezni kell a funkciót,ami nem alapértelmezett.
Szia nekem Passat -m van és a komputert kellett beprogramozni és azóta felhúzza az ablakot.
Bocs de rosszul tudod ezt az infot mivel nem Lin-en vannak az ablakok mivel 1 vezetékes Busnál nincs visszaigazolás, vagyis nincs ellenőrizve az adott utasitás végrehajtása. Példa rá az ablaktörlő vezérlése. Elszakad a Lin vezeték akkor nem müködik az ablaktörlő , de a hibatárolo többnyire üres marad. A Can hálozaton pedig kétirányu adatforgalom van , igaz a nem biztonságtechnikai rendszerek az egyik Can vezeték szakadása esetén is tudnak müködni. /klima , ajtok , stb./ A kérdésedre pedig megadták a választ az előttem szolok. Nem irtad amugy az auto tipusát.
2007-es mitsubishi l200 kellene nekem ablakfelhúzás.gyárilag nem lehet beprogramozni normál ablakfelhúzó modullal meg elfelejti a kocsi az ablakok végállását és szakaszosan kezd el működni
Szerintem egy kifejezetten Mitsubishi-s fórumon több okosságot találnál ezzel kapcsolatosan. Szinte midnen autónak van külön fóruma a neten, magyar nyelvű is.
Hidd el nem kiváncsiságbol kérdeztem , hanem azért , hogy segiteni tudjak , segiteni tudjunk a kérdezőnek.
Lehetne sorolni még a többi automárkát ami tudja eme funkciot. A kérdés nem erre irányult.
Ő általánosított a következő mondatával:
Idézet: „Csak azt felejtik el megoldani a tervezők hogy ajtó zárásakor felhúzza az ablakokat.” Én meg csak beálltam a sorba, hogy X márkájú autónál sem felejtették el, ahogy az előttem felsorolt márkáknál sem. Egyébként nem neked akartam címezni a hozzászólásom, hanem a topic nyitójának.
Bocs , ha sértő volt , nem szándékos volt .!
Szia!
Bocs, de ezt te is rosszul tudod. Attól, hogy a lin egy vezetékes, attól még van visszaigazolás. A különbség a lin és a can között, az az, hogy a can multi master, a lin master-slave koncepciót használ, ami azt jelenti, hogy a canen minden vezérlő kezdeményezhet üzenet küldést, a linen meg csak a master. Az igaz, hogy az ablakok mindíg slavek, tehát nem kezdeményezhetnek üzenetküldést, de a mester miután kiadta az "ablak felhúzása" parancsot, egy üzenetben lekérdezi az ablak státuszát, tehát, hogy az előző parancs végrehajtása hibátlanul lezajlott e. A slave válaszolhat a mester kérdésére. Máskülönben hogyan tudnád elképzelni a ma szintén egyre terjedő lines szenzorok (pl. klíma nyomászenzor, esőérdékelő, stb) működését? Ami a kérdést illeti, amint már ez előző hozzászólók is írták, többnyire a lines ablakokat vezérlő egységet kell átparaméterezni ahhoz, hogy tudja ezt a funkciót, mert általában tudja, csak le van tiltva, mert mondjuk csak extraként lehetne ezt a funkciót megvenni, vagy annál a modellnél, annál az évjáratnál még nem is kínálták, de későbbi modelleknél már igen. Nem tudok róla, hogy lenne olyan modul, ami a lin parancsokat betanulná és azt szimulálná az ablaknak. Üdv!Kaszi
A komfortzárás működik ezen a típuson? Tehát ha a gyári kulccsal zárod be és a kulcsot elfordítva tartod, akkor felhúzza az ablakokat?
Biztos, hogy működnek a dolgok az egyik CAN vezeték szakadása esetén? Mert szerintem ez sem igaz teljesen. Mert szakadás esetén a CAN két elszeparált CAN re bomlik, és csak akkor működnek a dolgok, ha a küldő és fogadó egy szakaszba esik.
Már "öreg " vagyok de azáért igyekszem követni az autoelektronika fejlődését, nem vagyok profi , de ha valamit csinálok azt szeretem érteni. Tudomásom szerint meg az álltalad emlitett kifogások pedig a CAN hálozat segitségével tudnak megvalosulni. A két rendszer nem egymással verseng hanem kiegészitik egymást. Vagyis a kérdések- válaszok igy valosulhat meg. A részleteket is ird akkor le légy szives ha lehet ne csak cáfolj.
Igen biztosan müködik ami nem biztonságtecnikához tartozik és alacsony a Prioritása. A hiba bejegyzésre kerül hibatároloba is.
GOOGLE "lin bus protocol" 2. találat némi képanyaggal megtámogatva a hiányos angol tudásúaknak.
Köszönöm, igen hiányos az angol tudásom, és ha nem megy annyira az angol akkor van fordito is , ill szotár.
A képolvasás meg álltalános iskola első osztály. Személy szerint elismerem a tudásodat mert sok segitő hozzászolásodat olvastam , ill. nekem is segitettél már. Azt amit irtam lehet nagyon körvonalazott és nem tudományosan elemzett irás de ha elakadok egy auto javitásában akkor annak az autonak használom az adatbázisát amelyiket javitom és abbol kitünik /blok-vázlat/ mi-mivel áll kapcsolatban .Azt , hogy a LIN-t miért hasznáják inkább az olcsosága és egyszerübb kivitelezése teszi az adott helyeken térhoditová. A további vita elkerülése érdekében részemről lezárom inkább a hozzászolásomat mivel ne is haragudj , de csak arra vetted a fáradságot, hogy egy uralást irtál ahelyett , hogy érveltél volna. Nem igy van ?
Szia!
Látom a megfogalmazásaidon, és az általad használt szavakból hogy járatos vagy a témában, de amit írtál nem világos. Milyen kifogásaimra gondolsz? A kérdések válaszok megvalósulnak mindkét busznál, mint ahogy írtam. A linről mellékeltek linket, ami alátámassza azt, amit az előző hozzászólásomban megjegyeztem. Amit Te a CAN-el kapcsolatban írtál, az igaz, csak kicsit pontosítanám azzal, hogy a járműelektronikában kétféle szabványú CAN terjedt el az ISO 11898-2 és a ISO 11898-3. Ez utóbbit nevezik fault tolerant can-nek vagy low speed can-nek, vagy alacsony sebességű cannek. Ez nevéből adódóan, egy can vezeték sérülése esetén tovább tud működni egyvezetékes (asszimetrikus) módban és ezt az ehhez kifejlesztett can transceiver fel is ismeri és jelzi a vezérlőegységben levő mikrokontrollernek, ezért lesz hibatár bejegyzés, ahogy te is írtad. További sok sikert az autóelektronikában!Üdv!Kaszi
Szia.
Akkor valahogy mégis egyről beszélünk csak más megközelitésben. Kifogásolni meg bármelyikőnk hozzászolását lehet, lehetne. Az meg részemről is igaz , hogy könnyü hibát találni másnál.. Amugy meg jobb a békesség. Neked is a legjobbat!
Kimaradt egy link mert elszurtam .Bővebben: Link
Igazából semilyen szándékom nem volt.Egyszerűen kíváncsi voltam,mert erről a buszról még nem hallottam.Ezért kikerestem az említett oldalt ,úgy néztem az ábrákon hogy a LIN busz szabvány támogatja a válaszokat.Ezért a kettőtök vitáját a magam részéről eldöntöttnek tekintettem.Azt hogy bármely autóban hogyan alkalmazzák nem vitatom,mert nem igazán értek hozzá,sőt egyáltalán nem.
Elnézést a késői válaszért de ezen a tipuson nincs komfortzárás. csak gyujtás levétele után 30 másodpercig tartja az áromot az ablakokon!
Remélem nem bántottalak meg! Nem akartalak és a továbbiakban sem szándékozom .
Ha volt valami bánto akkor bocsánat , kicsit robbanékony vagyok mostanában.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |