Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Azt a nyákot a MikroShop egykori alapítója, tulajdonosa Morris Pedro Miguel rajzolta 2000-ben - aki a múlt évben örökre itthagyott bennünket R.I.P.
Kísérletezgetek a marató folyadékkal,sósav hidrogénperoxid,az arányokon.Egy panelom szétmarta.ST.
Az egészet leszedte rézzel festékkel együtt.A hidr.peroxidot kenőcs formában kaptam igy nehéz eltalálni.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2013
Ilyen keverős megoldást még nem használtam. Sokan így marnak. Én a vaskloridot használom.
Szerintem minden maróanyag folyamatossan veszit az erejéből.
Igazad van csak a sósav hidr.per.olcsóbb.
A vas-kloridot egyszerűen fel lehet újítani egy kis sósavval és nem árt néha itatóspapírral leszűrni a réziszapot.
Megtettem már,igaz csak 2 oldalas nyákjaim vannak az fogyasztja az anyagot.
Milyen tömény sósavval? A boltokban kaphatóval? Köszi.
Igen, a huszonvalahány százalékossal. Ez eltávolítja a rézfelületről az vékony oxid és egyéb rétegeket, így a vas-klorid jobban képes megbontani a réz kristályrácsát.
Szia
Ha, sok a sósav: a réz színe, sötét lesz. Kevés hidrogén peroxidot hozzátölteni. Ha sok a hidrogén peroxid: a réz színe, fényes majdnem tükrösen csillogó lesz. Sósav kell neki. Ha nagyon pezseg, akkor vizet hozzá. Ha nem csinál semmit, sósavat és hidrogén peroxidot bele. Ha elég vastag a lakk réteged, nem mar alá. Maratási idő kb.:3....7 perc az 1perc az egy kicsit értelmetlen. ( de mindenki, maga tudja, hogy mennyi időt szán rá. ) Arányok én 1:1:1 használtam, de ez függ, hogy milyen anyagot sikerül beszerezni. Kis darab panel és látni fogod, hogy mi kell. De 1 legfeljebb 1,5 vízhez 2:2 sósav hidrogén peroxid (háztartási bolt, fodrászkellékes) Ha kétoldalasat marsz, és a második oldal nem kell, csak a kívánt oldalra figyelj, ha kész, ragaszd le, és a másik oldalt úgy mard le. ( ha az egyik oldal kész, a másikat még marni kell, biztos, hogy a kész oldalon, alá mar. ) Nagyon pezseg, az meleget is jelent. pl.: a tejfeles dobozt, megolvaszthatja. Jól szellőző helyen csináld. Klór gáz fejlődik. Ha a műhelybe csinálod, nem csodálkozz, hogy a vas felülete rozsdás lesz, a réz kábeled, elszíneződik. (sósav gőz ) Tegyél az edény mellé egy hasonló edényt, tiszta vízzel, ha kész a panel, tedd át. Ezzel hamar le lehet állítani a folyamatot. (nem mar tovább ) üdv.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem ,hogy szerintetek itt hol passzolnak az oldalak? Melyik forrpontoknál?
A forrasztási oldalt egyszerűen a beültetési oldalt tükrözve nyomtatod , és illeszted a forrpontokat egymáshoz.
Igen már próbáltam ,de sehogy sem passzolnak
Melyik a jobb?: http://esdshop.hu/spd/A-70-4/Plastik_70_univerzalis_bevonat_400_ml#...t_tabs vagy ez: http://esdshop.hu/spd/A-SK10-2/Flux_SK_10_forrasztasi_segedanyag csak, hogy ne kellene mind a kettőre költeni. Köszi!
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
Pedig passzolnak nézd csak
![]() Valamit a nyomtatáskor rontasz el .
A kettő nem ugyan az egyébként ennyiért én nem venném egyiket sem.
Ja és mire is kellene ?
Akkor mennyiért vennéd meg? Mert ennél olcsóbban hol van? Arra kellene, hogy forrasztás könnyítő és védő bevonat legyen.
Pl ez teljesen megfelel a védő bevonat céljából , általában a forrasztáshoz nem szoktam használni segéd anyagot, mivel az ón tartalmazza ezeket.Ha mégsem sikerül a forrasztás , akkor szennyezett a nyák.
Azért én ennyire nem egyszerűsíteném le a dolgot.
Az acrylan lakk forrasztás előtt alkalmazva nem éppen megkönnyíti az ónforrasz megfelelő terülését és folyósítását. Ha kicsit is vastagabbra sikerül a lakkréteg, és nagyon pici a forrfej, szinte garantált hogy mire megfolyik a forraszanyag, elválik a forrfej az alaptól. Nem véletlen találták ki az SK10-et, ami viszont egy előzetes nyák-polirozás után élvezetessé teszi a forrasztást. Az hogy szennyezett a nyák, ugye beültetés közben könnyen bekövetkezhet, ha picit zsírosabb ujjal érinted a réz felületeket. Ez a flux-spray viszont ettől is megóvja. Persze nemrég volt róla itt szó, hogy hasonló spriccet lehet készíteni hegedűgyantából(fenyőgyanta) és denaturált szeszből (spiritusz). Igaz ez utóbbi kicsit ragacsosabb, viszont nem sokkal olcsóbb .Én le szoktam mosni a forrasztott oldalt , mikor már kész az áramkör, és ez után mehet rá a Plastik70 (vagy akár egy olcsóbb acryl lakk ) réteg.
Elegendő a flux. Ha mégis akarod, akkor vegyél Akrilán lakkot. Azt a kész panelra fújod miután lemostad a fluxot..
Ez így igaz mivel a lakk megkeményedik , és amíg az átmelegszik leválhat a forr szem .Én is védőbevonat gyanánt írtam nem pedig forrasztás elősegítőnek.
De amiket leírtál az tökéletesen úgy van . Csak ha már lakkot akar venni attól van olcsóbb is, azért tettem fel a képet , de szíve joga .
Mekkora méretet mondjak nyomtatásnál ? Mekkora legyen a lapon a kinyomtatott terv ?
Ha jól mérem , 46mm a furattávolság vízszintesen a rögzítő csavaroknál.
Avagy 50mm a két szélső fólia legtávolabbi pontjai közt. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
Ha a nyák méretére gondolsz faltól falig , akkor a képen a fenti mezőkben máris leolvashatod .
Tehát durván 15,5*17,2 cm a valós mérete.
A 9*13 mas is nagyon nagy , mert kinyomtaták és megnéztem , akkor mekkora méretett nyomtasunk ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |








.





