Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Több helyen is megnéztem, max 500 Veff van írva.
Nem akkor ködölnek a csövek kéken,ha már kicsit levegősek?
A hálózati fesz beállító tárcsán nincs véletlenül 240 V?
A pillanatnyi kék fény a túlterhelés miatt van, amit a pufferkondik feltöltődése okoz.
A levegősség lilás fényű fényt okoz és az állandó. Én egy levegős EM84-nél láttam. Fűtés nélkül is világított.
A hálózati trafót eredetinek vélem. Mégis aggódom a 2 X 550 volt miatt, amit a két AZ21 cső kap. Érdekes , hogy a szabályozható feszültség része működik. Bár kicsit többet tud. 300 volt helyett 330 volt a maximum állásban. Ha valakinek volna egy ilyen műszere és meg tudná mérni a trafó kimenetét vagy leírás a trafó feszültségekről , annak örülnék.
Hát akkor ez ilyen. Ezt tette vele a 230 V.
10 volt hálózati különbség így bekavarhat ? És a fűtőfeszek miért nem nagyobbak ?
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2013
Van egy gyanúm, hogy a méréseket DMM-el végzed, az igazi lenne, ha "hideg"-műszerrel mérnél!
Az a 2 - 3 % 6, pláne 4 V esetén meg sem látszik, de 350 V -nál már jelentős.
Így van , digitális multiméterem van. Két különböző és mindkettővel meg mértem. A hétvégére meg próbálok kölcsön kérni egy régi deprez műszeres volt mérőt.
Lehet valami megoldás arra , hogy csökkentsem a hálózati feszültséget. Fojtó trafó esetleg vagy más ?
Ezt a 2 x 550 V-ot egyszerűen nem hiszem el.
Esetleges kezdődő primert oldali menetzárlat is okozhat feszültség emelkedést ha jól tudom.
Már úgy is mértem , hogy az egyen csöveket ki vettem. Így kicsit még több volt a fesz. 560-570
Hétvégén meg mérem egy másik régi fajta műszerrel is .
A digitális műszerek eléggé meg tudnak szívatni a csöves technikában,szerintem is próbáld ki a régifajta deprez műszerrel a mérést.Egyébként nézd meg,hogy a trafó középleágazása nincs-e leszakadva,vagy fölkontaktosodva.
Régóta nézegetem már a fórumot,nekem is van egy pár régi készülékem,igaz nem restauráltam még őket,de van egy pár érdekesség.Hamarosan készítek fotókat is.
A közép leágazás nincs leszakadva , mert az egyben a negatív is. Én ehhez mértem a két 550 voltot. A szabályozható része pedig működik. A sasszéhoz is mértem , de ott nem volt 550 volt.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2013
Az nagy cumi lenne , ha primér oldal zárlatos lenne. A fél tápot elfoglalja a trafó. Ezt megtekertetni ....
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2013
Szia! A trafójáról nem volna valami adat? Kimenő feszültségekre gondoltam . 7-8-9 lábakon .
A menetzárlatnak szaga is lenne, amper aromájú... A zárlatos menetszakaszok rövidrezárt szekunderként viselkednének.
A képekről is látszik, gyönyörű állapotban van, tudtak a régiek műszert gyártani. Nincs annak semmi baja, használd nyugodtan. Ráérsz akkor átalakítgatni, ha netán tönkrement, bár ennek szerintem ennek kicsi az esélye.
Üdv Béla
Úgy vélem megoldottam a rejtélyt , (matek a matika ) számoltam 100 Wattos trafót 10cm2 és sallang nélkül 5 menet/Volt primer és szekunder . Kereszt szorzással oldtam meg - következő (1750 menet 350 Volt akkor 635 menet ? Volt , eredmény 127 ) második számolás ( 1750 menet 550 Volt akkor 635 menet ? Volt , eredmény 199 Volt ) itt ugye nem stimmel valami (de igen ) az eredmény 230 Volt főleg ha meg szorzom az 5% fesz emeléssel , Általad mért fesz kerekítve ill ... . Lényeg biztos a 127 Voltos kapcsoló állás , Kérj kölcsön 230/127 Voltos trafót és próba . Az AZ 21 Csövek anódján a 350 Volt lesz mérhető . Nem feledtem kérdésed látod fáradt voltam 110+17=117 Volt nézd vissza " . Más : porszívó fordulatszabályzóját is lehet ilyen célra használni (ötlet ) és szerintem lehet még 237 Voltos állás is . Üdv .
Ne felejtsétek ki a voltonkénti menetszám számolásnál, hogy átlagos minőségű vasmagnál a primer/sec. menetszám között 8-10%-os veszteséggel kell számolni, úgy hogy a sec. menetszámot 10 %-kal kell megtoldani, illetve visszaszámolásnál ezt figyelembe kell venni.
Sziasztok!
Kaptam egy Orion AT 1461A-OC tv-t. Évekig ázhatott, mert teljesen szét mállott a doboza. A panel száraznak tűnik, ezért bedugtam. A fűtőkör biztosan szakadt, mert nem izzanak fel a csövek. Remélem, hogy megúszom egy csőcserével, de majd később kiderül. Az előbb mikor bedugtam, akkor a puffer elkó körül szikrázott egy kicsit, de az lehet forrasztási hiba is. Mennyit várjak vele, hogy biztonságosan bekapcsolható legyen? A hangolóegység, és a KF rész dobozai egy kicsit rozsdásak. Ez mennyire befolyásolja majd a működést, egyáltalán a víz mit tudott rajta ártani? Én a nagyfrekvenciás részektől (tuner,KF) félek leginkább, nehogy elhangolódjanak, zárlatosadjanak. Lehet, hogy a sortrafó primerét jobb ha kicserélem, mert az nem bírja a vizet, és nekem van elvileg bele való. A dobváltót ha tisztítom, mire figyeljek hogy véletlenül se hangolódjon el? Ami talán a legnagyobb baj, hogy a doboza szerintem menthetetlen. A lakkozás, és a rétegelt lemez utolsó rétege teljesen levált, elkorhadt. (Morzsolni lehet.) Mivel járok jobban, ha építek egy új kávát, vagy ha szerzek hozzá egy eredeti dobozt,(a műanyag részek hibátlanok) feltéve ha nem teljesen halott az elektronika? A panel is elég szutykos, ezért arra gondoltam, (lehet,hogy hülyeség) hogy a trafókat, és az érzékenyebb paneleket kiforrasztom, majd Ultrával alaposan átmosom az alaplemezt, és talán a dobváltót, aztán egy hónap száradás majd mindent vissza. Ennek lenne valami előnye, vagy csak rontanék rajta? A dobváltót esetleg mossam petróleummal? Természetesen kontaktsprével kezelem majd. (Nemrég mostam ki Ultrával egy színes modulos panelt mert tej, és egérpiszok volt belerohadva. Nem ártott meg neki. ) A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2013
Első körben porszívóval és puha szőrű ecsettel tisztogatnám. A doboz javítás többször le van írva olvass vissza. Aztán majd eldöntöd, hogy megcsinálod vagy szerzel másikat.
Az elkók talpánál lévő szikrázás csak kontakthiba.Az alu elkóház oxidálódott,és az képezett szigetelő réteget.Tisztítás,ahogy zolika60 írja,bár én kompresszorral szoktam,szabadban,6-8 bárral.sokkal jobb úgy jvítani is,ha nem nyelem a port.
István A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2013
Üdv Kérdező .
Mivel többször is megázott , még egyszer áztasd megy csurgó vízzel várj pár percet és újból lassan folyó vízzel és puha ecsettel mosd le . A dobváltó ezüstözött érintkezőit ujjaddal fényesre utána puha ronggyal még egyszer áttörölni . A szárítás napfényen vagy békebeli 300 W-os hajszárítóval így kíméletes ! A csövek fűtését a helyén mérni 1000 Voltos = állásban általában 4-5 lábnál , ahol ~ 250 Volt van az a hunyó , Vigyázz a sasszi rázhat 320-330 Volt ! A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2013
Üdv mindenkinek !
A következőt ajánlom http://www.magyar-elektronika.hu/ . Pár példányszám van belőle .
Én az ujjammal nem érinteném az ezüstözött alkatrészeket, mert a bőr zsírja kéntartalmú anyagokat tartalmaz, amitől újra oxidálódik! Lásd ezüst nyakláncokat, amik megfeketednek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |




A lakkozás, és a rétegelt lemez utolsó rétege teljesen levált, elkorhadt. (Morzsolni lehet.) Mivel járok jobban, ha építek egy új kávát, vagy ha szerzek hozzá egy eredeti dobozt,(a műanyag részek hibátlanok) feltéve ha nem teljesen halott az elektronika?
Nem ártott meg neki.
)





