Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Projektorlámpa helyettesítése
Hat, hogyha digitalis kommunikaciora hasznalja azt az optocsatolot, akkor az gond.
Szoval akkor a fopanel oldalon kell vegignezni, hogy az opto mit is csinal, mit is kapcsol. vagy szabalyoz. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
Akkor nagyon valószínű, hogy ez is az OSRAM UART protokollt használja.
A korábbi hozzászólásban, amit belinkeltem megtalálod a csatlakozó kiosztását. Többféle ballast is van benne, hátha a tied is közte van. A protokoll leírás a másik dokumantumban van. Ez egy 9600bps UART protokoll (1 START bit + 8 adat bit + 1 STOP bit + Parity bit). Egy mikrovezérlővel megoldható a feladat, én is azzal akartam csak közben ebay-en 16.000.- ért kaptam izzót, így jelenleg abbamaradt a projekt (később talán folytatom). A TOSHIBA TDP-T80-as bekapcsoláskor a "Lamp On" parancsot (25h) küldi a ballastnak, aztán folyamatosan a STATUS Byte-ot kérdezi le (22h- parancs). A ballast a parancs+válasz üzenetet küldi vissza (tehát 22h d0h) a STATUS byte d0h -értékének jelentése a dokumentáció szerint = External synchronization detected, lamp lit. 11010000 1xxxxxxx Lamp burning detected (lamp lit) /TRUE/ x1xxxxxx Maximum time for ignition (4 s) has exceeded /TRUE/ xx0xxxxx Run up cycle of lamp (during flag is set, internal frequency is used) /FALSE/ xxx1xxxx External synchronization detected /TRUE/ xxxx0xxx Shutdown temperature reached /FALSE/ xxxxx0xx Vcc (control board supply voltage) too low /FALSE/ xxxxxx0x Operation error has occurred (e.g. too high temperature) /FALSE/ xxxxxxx0 Step down converter has been stopped /FALSE/ Úgy értelmeztem, hogy a lámpa bekapcsolásához az SCI lábon megfelelő jelnek kell lennie (emlékeim szerint négyszögjel volt), ami úgymond elsőbbséget élvez a "szoftveres" Lamp On parancsnál. Ha nincs jel az SCI bemeneten akkor UART-on sem lehet bekapcsolni a lámpát. "As the SCI signal has a “higher turning on priority” than the UART software command, the command “Lamp On“ will take effect only if the SCI signal is valid at the same time. "
A képek alapján ez egy Gen4 Control Board lehet. Három opto egymás mellett. Alábbi doksiban a 6. oldalon találod.
Interfész
Igen, nagyra valószínűsítem Én is. A doksiban benne van az Enyém is, 6. oldalon a 8. kép (Fig. 8).
A programozáshoz annyira nem értek, de ha mondod mit szerezzek és leírod mit csináljak, Én belevágok. Végül is van olyan ember ismerősöm aki programozásban tud segíteni, ha kell. (Elég szomorúnak tartom, hogy ennyire bevédte az Osram ezt a projektort és még rajzot se közöl hozzá....) A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
Esküszöm, hogy Te olvasol a gondolataimban.
![]()
Ez a Gen4 -es CB lehet hogy már a "Standardized UART Protocol"-t használja (ez csak feltételezés, le kell ellenőrizni), ami a korábban linkelt protokoll egy továbbfejlesztett változata.
Standardized UART Protocol Szerintem sok különbség nincs, esetleg a parancsok lehetnek mások. Pl. úgy látom, hogy az "Enable Communication" parancs 3Eh helyett 70h lett. A leírások szerint el lehet indulni. Én valamilyen USB-UART átalakítót javasolnék + klienst (putty, termite, stb.) amivel figyelhetnéd, hogy milyen parancsokat küld az alaplap a ballastnak és viszont. A klienst beállítod 9600bps-re, Data bits 8, STOP bit 1, Parity even. Általában az "Enable Communication"-nal indul a kommunikáció /egyszer küldi ki az alaplap/. Az alaplap küldhet parancsokat és lekérdezéseket. A ballast a parancsra úgy válaszol, hogy ugyanazt küldi vissza (echo), lekérdezés esetén az alaplap által küldött bájtot (query bájt) küldi vissza + a választ. Korábbi példa szerint a T-80-nál szinte másodpercenként kérdezte le a STATUS bájtot, ha nem ment válasz rögtön LAMP errort dobott. Ha megvan, hogy milyen parancsok lekérdezések történnek a működés során, akkor egy mikrovezérlővel (célszerű olyat választani amiben van beépített UART) lehet fogadni azokat és megfelelő választ generálni. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
Van valamiféle Control nevezetű kommunikációs port a készülék hátulján. Az nem megfelelő erre a célra??
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
És ha van olyan mázlim, talán még át is lehet programozni! A Service Manual (kivágtam ezt a részt, hogy ne legyen olyan nagy a fájl mérete.)
Szerintem nekünk ez nem jó, mert az alaplap és a ballast közötti soros kommunikációt kellene "lehallgatnunk".
Úgy látom a szervízkönyben amit belinkeltél, hogy azon a porton a gyári szoftverrel lehet firmware-t frissíteni, lamp timer-t resetelni, egyéb beállításokat végezni. A "Failure Log" menüpont esetleg érdekes lehet, talán a hibákat kiolvashatnád belőle. Én valami ilyesmire gondoltam, amit közvetlenül be tudsz kötni az alaplap és a ballast közötti Tx/Rx vonalakra: USB-UART átalakító PIC18F14K50 mikrovezérlővel USB-soros port konverter olcsón, gyorsan II. Én még régebben építettem egyet FT232RL chip-el (mellékletben).
Ez így viszont már elég bonyolult. Milyen módon tudjuk MÉG megtudni, hogy milyen protokollt használ a ballast? Annyit tudok még a készülékről, hogy 2008 Szeptemberében gyártották. Nem tudom, mond-e ez valamit.
Hát más ötletem nincs. Szerintem ez a legegyszerűbb módszer.
Ha nincs ilyen átalakítód vagy nem akarsz építeni, 2000 HUF körül már be lehet szerezni és talán később is jó lesz majd valamire, ha továbbra is foglalkozol elektronikával. CP2102 modul 1 CP2102 modul 2
Hát se építeni, se alkatrészért elmászkálni nincs kedvem. Ráadásul azt a PIC-et amit belerakok még fel is kéne hozzá programozni. Ráadásul a PIC kerül annyiba, mint ez az egész kütyü külföldön.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
Pont ezt vettem meg. Küldtem is róla üzenetet privátban.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy TOSHIBA TDP-S9-es projektorral kapcsolatban. Nincs benne égő (így kaptam)!......bekapcsol a szinkerék csak remeg (nem forog) és egy 15sec után kikapcsol a gép. Ezek a hibák az égő miatt vannak? Köszönöm a segítséget!
Halihóóó. Még mielőtt elolvastam volna ezt az oldalt én beledeztem egy infocus lp770-es projektort. 10W cool white led, és a kisérletezések (optika, távolság) után a legjobb megoldás a saját foncsor volt. Beszerelni nem volt 1 szerü a hütés miatt, de megoldottam. Ha vkit érdekel készítek fotókat. Minden a helyére került vissza a saját müanyag foglalatába.
Magát az infocust egyszerü volt átverni. Optocsatoló adó oldalát egy leddel beterhelni 330R+led, vevö oldal 370R ennyi!!!
Engem most egy ilyen:
Bővebben: Link Mitsubishi LVP-s120e szivat. Nem tudom átverni! Kettő komoly opto megy a nagyfesz tápra, de még nem jöttem rá mikor kell összezárni stb. Eben még nincs Echo mod azért csak két optos. Nem egy bonyolult lehet, mert jó régi, pl ugy jött h nem volt alja a lámpának na ott belül jól eldugták a kis kapcsolót ami miatt alapból nem indult el, szétszedés nélkül alig látszott hol van ![]()
Szia.
Engem érdekelne a teljes optikai rész, és a megoldásod. (Az átverést már én is megoldottam.)
Üdvözlet!
Hozzájutottam egy projektorhoz,(Philips ProScreen 4100) voltak apróbb hibái de azt kijavítottam és átvertem, hogy ne keresse az izzót. Ledre szeretném kicserélni benne az izzót. 100-130 db magasfényű csepledre gondoltam mivel kicsi a szobám nem túl nagy a kép és mivel a szobám is elég sötét ezért nem kell túl nagy fényerő. A problémám vagyis a kérdésem az volna hogy ezeket a ledeket meg tudnám e hajtani a saját táp feszültségéről úgy, hogy ugyan úgy használja a ledeket mint, ha a saját izzója volna. Vagy egy teljesen különálló trafót kell berakni? Megjegyzem ,hogy most is egy sima 12V os 50W os izzóval használom. Segítségeteket előre is köszönöm.Bővebben: Link
Üdvözletem! Hasonló cipőben járok, projektoromat szeretném LEDesre átalakítani. A gépezet 3 LCD-s, így a 3 db LEDet szeretnék beleépíteni (így legalább dekoncentrálom a hőtermelődést). Az lenne a kérdésem, hogy aki már épített be ledet és Kínából rendelte ebayen keresztül milyen teljesítményűt vett magának?
Jelenleg egy 10W-os ledet használok, ezzel az egyik LCD-t világítom meg. Sötét szobában 3 db 10W-os elég erős egy körülbelül 1 méteres képátló kivetítésére. Én arra gondoltam, hogy 3 db 30W-osat rendelek, ami papír, azaz web szerint 2500-3000 lumenesek. Célom körülbelül 2-2,5 méteres képátló teljesen sötét szoba mellett. Segítségeteket előre is köszi!
Mielott komoly koltsegekbe vered magad, azert tudnod kellene nehany dolgot.
Az elso, hogy az LCD-k nemcsak megvilagitva vannak, hanem SZINES fenyyel vannak megvilagitva. Nalad hol a szinszuro? A masik, hogy igy jo, mert harom kulonbozo szinu ledet kell hasznalnod, ami csokkenti a szuresi veszteseget. Piros van jo erosben, zold es kek azert kerdeses. A masik, hogy a megvilagitas nem abbol all, hogy moge teszel egy lampat. Ezeknek parhuzamos sugaraknak kell lenniuk, tehat optikat kell hasznalnod. Harmadszor ezek a fenyforrasok NEM pontszeruek, szoval az optikanak nagyon trukkosnek kell lennie vagy pedig komoly vesztesegekkel jar a dolog. A LEDeket aramgeneratorral kell hajtani kulon-kulon, az van neked/tudsz epiteni?
Köszönöm a gyors választ. A színszűrő közvetlenül az LCD előtt van. Optikát amiatt nem veszem még figyelembe, mivel a 10W LED nem úgy világít, mint egy nagyobb társa. Jelenleg a színszűrőn egy egy gyűjtőlencsén kívül mást nem használok. Kiszámoltam, hogy a LED a 120°-os szórási szöge hol éri el a lencse bő 2 cm-es átmérőjét, s ez alapján papírverzióban elkészítettem, s be is vált. Sajnos ilyen nagy teljesítménybe szerintem nem kapható ilyen "színes" LED, így a kommersz kínai moduloknál kell, hogy maradjak.
LEDeket áramgenerátorral fogom meghajtani, azonban első körben igyekszem a projektor vezérlését felhasználni. Mindenféleképpen külön szeretném őket hajtani, mivel a LEDek fényerejét állítva tudok a színekkel babrálni A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2013
Feher ledet, amiben gondosan osszekevertek a harom komponenst, hogy feher legyen, aztan kiszurod a masik kettot
![]() Szerintem lehet kapni szineseket is es akkor nem kell szinszuro. Es szerintem gyengebb is eleg kell, hogy legyen. A projector vezerlese egy db, nagy aramu lampara ervenyes, szoval nem valoszinu, hogy fel fogod tudni hasznalni...
Körülbelül én is így gondoltam. Viszont most néztem ebay-en, nem igazán lehet kapni ilyen teljesítményben színes ledeket.
A projektor régi, mindössze három vezetéken keresztül kommunikál a lámpa vezérlőjével. Ebből az egyik vezetéket egy 1 KOhm-os ellenálláson a Földre húzva "becsapom" az alaplapot. A másik vezetéken kikapcsolt állapotban 2,5V van, ami bekapcsolt állapotban felmegy 7 V környékére, s fényerőtől függően változik a feszültség. Ezt kihasználva fogom relével kapcsolni a ledeket. Tehát a ballasttól kezdve én már mindent kiszereltem, illetve később a tápjától is meg akarok szabadulni, mivel felesleges egy olyan tápegység, ami először 400V-ra egyenirányítja a hálózati feszültséget, utána három különböző feszültséget állít elő. (Mindössze 14W-ot eszik égő nélkül.) Tehát még a kérdésem áll: 3*30W vagy 3*50W LED fényereje elégséges egy 2-3 méteres átlóhoz?
Azóta okosodtam, rájöttem, hogy esélytelen a projektor optikájának elhagyása, ha "fehér" ledet szeretnék használni. A 10 W-os ledemmel tettem egy próbát: egy nagyítóval szűkítettem a led fókuszát annyira, hogy a "fénykör" átmérője pont a projektor optikájának átmérőjével volt azonos. Úgy egészen jól működött, már amennyire egy 1000 lumen körüli világítótest tud.
Most volt egy kis időm visszaolvasni a fórumon, s a 10W-os ledtől a 100W-ig bezárólag mindenféle teljesítményű volt. Mostmár a kérdésem az, hogy egy 100W-os led milyen fényerőt biztosít?
Szia!
Én egy DLP projektort akartam átalakítani. Ott 1db 50W-os led kevésnek bizonyult. Teljesen sötét szobána látható volt a képe de fárasztó volt a szemnek mert érződött, hogy nincs meg a fényerő ami kellene. Talán 100W az elég lett volna. Ha jól olvastam utána az LCD több fényt nyel el, talán 3db 50W-os hidegfényű elég lesz. De ha a költségeket nézzük akkor a ledesítés nem biztos, hogy a legolcsóbb megoldás. 5-6 ezerért már lehet venni bele olyan izzót amit csak a foncsorba kell ragasztani és működik vele.
Sajnos az lcd eléggé sok fényt nyel el sajnos, ezt látom. Szerettem volna készíteni képet, de sajnos a fényképezőm "szeme" máshogy működik, mint az emberi szem. A 10W-os leddel körülbelül 80 cm-es képet vetítettem ki az ajtóra (nagyobbat is bírna ezen a fényerőn, csak sajnos az ajtó most a vászon és annak szélessége adja meg a maximális képméretet) és a kapott képet úgy írnám le, mint amikor a telefon kijelzőjének fényerejét minimálisra venném. Látszik, látszik, de szenvedés. Viszont egy jó nagyítóval, ami körülbelül ugyanakkora átmérőjű, működőképes konstrukciót tudtam létrehozni, tehát a szélek is ugyanolyan világosak (azaz inkább sötétek) voltak, mint a kép közepe; s ami a nagyító nélkül zavaró, hogy a ledek magjai (bocsánat a pontyola kifejezésért, nem tudom mi a nevük) látszódtak a képen, nagyító segítségével eltüntethetőek.
Sajnos a 3 ledes verziót el kell hagynom, mert kifejezetten színes ledeket kellene vennem, mivel szükség van az összes optikai eszközre ahhoz, hogy az alapszínek meglegyenek. Sajnos az ilyen ledek aranyárban vannak, illetve nincsenek olyan teljesítményben, amilyet szeretnék. Bár külföldi fórumokon egészen szép színes ledes konstrukciókat csináltak már. Izzóm az van, sőt nagyon jó állapotban is van, mivel nem igazán használtam. A fő problémám a projektor zúgásával van, ami egy 12 négyzetméteres szobában nagyon zavaró. A másik az, hogy a szoba méretéből kiindulva felesleges egy ekkora teljesítményű égő, mivel maximum kettő méteres képátlóban tudok vetíteni, s elsősorban este van szabadidő filmnézésre. Másik problémám az, hogy a projektor tápja nagyon erősen melegszik, s sajnos nem tudom megoldani a hűtését, így azt cserélni szeretném. Jelenleg is már teljesen széjjelfurkáltam, fűrészeltem a dobozát, s lassan már úgy néz ki, mint egy diszkólámpa, mindenfele ontja a fényt. 150W-os égőn gondolkozom, csak sajnos reális (azaz magyar pénztárcához illő) árakon még nem igazán láttam ebayen. A 100W-os egészen emberi árban vannak. Neked mi a tapasztalatod? Az 50W-os leadja azt a fényáramot, amit rá írtak?
Nem volt dolgom előtte ilyen nagy fényerejű leddel. Belenézni nem tudtam, mert nagyon vakított. Esetleg próbálj projektoros tévéhez készült ledet keresni ebay-en, hátha az jobb áron van.
Hangja tényleg van a projektornak, de nekem sz 50W-os led bordáját is kellett egy idő után már hűteni. Én 180 centis képet vetítek, ahhoz nem volt elég a fény. Pedig festett matt felületet csináltam neki fekete szegéllyel, hogy optikailag kicsit csaljak de nem volt az igazi. De ez más technológia, próbálkozni kell a fókuszálással és az optikával, hátha neked bejön.
Nem probaltal fenytolcsert alkalmazni? Engem mindig erdekelt, hogy ez itt alkalmazhato-e, ugyanis ugye az nem lekepzeses optika, viszont a DLP-nek az a rakfeneje, hogy egy picike lukba kell fokuszalni a fenyt, ezt meg az tudja.
A LED-nek meg az a rakfeneje, hogy mivel terbeli kiterjedese nagy, a ledek ossze-vissza szorjak a fenyt, igy optikaval nehez fokuszalni, nagy a veszteseg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |