Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Projektorlámpa helyettesítése
Próbaképp egy LM317T alap kapcsolást építettem meg. Sajnos megfelelő áramforrásom nem volt hozzá ezért nem is használta ki. A lednek elvileg 35V 1,5A kellene. nekem 28V 400mA-en sikerült csak járatni. Rendeltem hozzá egy tápot is e-bay-ről. Azt be tudom majd építeni a ballaszt helyére.
Történés van!
Megérkezett a táp a ledhez. 35V 1.5A kisméretű, remekül elfér a régi elektronika helyén. A fényerőből azt hiszem sikerült kihozni a maximumot egy kis kísérletezéssel. Próbáltam lencsés megoldással de nem volt az igazi. Lehet hogy speciális lencsével menne a dolog de az nem volt itthon. Volt helyette feületgőzölt tükör, amit fax-ból bontottam. Ebből csináltam egy tükör alagutat, aminek a vége kicsit szűkebb. Még megpróbálkozom egy kicsit nagyobb összetartással, hátha kicsivel több fényt ki lehet csikarni belőle. Otthonról teszek fel képeket.
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy hány lumenes power led-et tegyek a projektorba? Eredetileg 160W-os UHB izzó volt benne. Olvastam, hogy ezeknek az izzóknak több 10000 lumen a fényerejük, csak a projektor működés közben sokat kivesz belőle így jön ki 2000 lumen. Kinéztem egy 100W -os 7000 lumenes power ledet. Az elég lesz?
Nem az a baj. A korulbelul pontszerunek tekintheto UHP es a feluleten kb 25-100 kis ledbol osszerakott, huvelykujjnyi power led sugarzasi karakterisztikai masok. A kb egy pontbol sugarzo UHP sugarai konnyeden fokuszalhatok, gyujthetok. A lednel mindegyik elemi pontocska kulon-kulon ad kb 120 fokos sugarzast. Ezt igen nehez fokuszalni.
A fókuszálhatóság nem lesz probléma. Köszönöm a hozzászólást.
Már megrendeltem a ledet (10000lumen,7500K). Majd leírom, hogy mi lett az eredménye ha bekötöttem...
Sziasztok!
Én is kinéztem már 10000lm-es 6000k-es led-et. De megvárom Playonel eredményét, hogy elég-e a fényerő. Ha gyenge lesz, már kinéztem 150w 15000lm-es led-et is! ![]() Hajrá Playonel, hajrá led
Hello!
Kíváncsi lennék hogy hogyan, milyen lencsével fókuszálsz több pontból érkező sugarakat veszteségmentesen.. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2012
Helló
Nos a projektorban lévő belépő ablak sem egy pont hanem nekem pl. egy 2x2.3cm-es ablak és a projektor lámpából sem úgy jön ki a fény mint egy lézer pont, hanem a lámpatestben lévő tükrök adják a kilépő fény formáját. Továbbá a powerled-en egy 1mm vastag "gumis" bevonat van ami nem csak a szín beállításáért felelős, hanem egyfajta "fényeloszlást" is eredményez, így a kilépő fény már nem olyan pont-pont szerű. Továbbá a belépő ablak valójában (nekem 12db) kis prizmából áll, amik külön külön szedik össze és osszák el a 3 ldc felé a fényt. Egyfajta olcsó gyári kiegyenlítés. Aztán meg nekem a 100w-os Pled 100db kis led-ből áll. A lényeg h elég közel rakva az ablakhoz jó hatásfokot lehet elérni. a Pled fényfelülete 2,7cm2-es így kellet egy fényvisszaverő gyűrűt tennem köré ami segít a fókuszon és az illesztésen. De igazad van , jó esetben is 10% fényveszteséggel kell számolni. Bocs h ilyen sokat írtam Ja és persze ezek csak az én tapasztalataim, ne vegye senki garinak....A többi tapasztalatom külön írom majd le...
Helló
Megjött a led és nem úgy alakultak a dolgok ahogy szerettem volna. Először is kevés lesz a 10000lumen. Min 15000 de ha most kéne választanom akkor 20000-eset vennék. Ezek persze úgy 200w-osak és 20e körül mozognak de ha már muszáj..(célszerű a brightness-t maxra venni a projiban) Ja és jó a 6000k is de olvastam egy komoly tesztet ahol a tökéletes kontraszt és szín minőséghez 7200k-t állítottak be. Ha találsz akkor inkább olyat célszerű rendelni. (persze ez így fog kinézni az adatlapon: 7000-8000k). A másik probléma amit nem is tom még pontosan h hogy orvosoljak az a melegedés. Gyári adat <65C működési hőmérséklet. Ja persze, több hűtőborda és teszt után sem tudtam 100C alá vinni. Pedig már egy AMD AM2-es proci hűtőjére szereltem max ventilátor fordulatszámmal és még nem is hajtom meg a max 36V 2,8A -ral. (Bízom benne h kibírja.) Így hangja is lett és belül az eredeti lámpabefogadó műanyag konténert teljesen ki kellett műtenem. Plusz még a külső gyári burkolatot is ki kellett faragni a bordának. Nem érdekelt úgyse lesz benne többet eredeti lámpa. Bele se merek gondolni egy 200w-os mennyi hőt termelhet.. Összességében aki nem szeret barkácsolni annak nem éri meg ezzel foglalkozni. Bár a kép és színek sokkal szebb (majdnem gyári) mint a xenon vagy MH izzókkal, anyagilag sem biztos h megéri. Ebbe én már kaphatnék 44e- ért gyári lámpát. (persze ez gagyi kicsit de gyári) . Viszont a 200w-os Pled min. 20e körül van + tp hozzá min.12e és még gányolni is kell. Akkor inkább spóroljunk még egy kicsit és legyen normális. Persze nekem volt itthon táp meg minden ami kell. (borda,venti,stb) meg ez a hobbim is...És ami a legfontosabb h meg lehet csinálni! >
Sziasztok
Van egy Sony Projektorom amit szeretnék átalakitani ledesre mivel meghalt a balansz trafója és beszerezni nem egyszerü. A projektor tipusa VPL-HS1 es az izzó jó benne 600 üzem óra van benne szóval letöltöttem a rajzát és két optócsatolon kapja a jelzést a processor az egyik SCI jelölésü GND és végül Flag jelölésü melyiket kell átkötnöm hogy ne vegye figylembe a lámpa müködését
Küldd el az optocsatoló típusát és megmondom.
Sziasztok! Ma vettem egy lámpa hibás TOSHIBA TDP-SP1-es projektort. Rajzot kerestem hozzá, de nem találtam. A ballaszton az optocsatolókat átkötögettem, de nem hozott eredményt, továbbra is hiányolja a lámpát. Megpróbáltam beterhelni a ballaszt kimenetét egy 2W 68K-s ellenállással, ez is eredménytelen volt. A ballaszt működik, az ellenállás melegedett valamennyire. Pbáltam úgy is, hogy a Ballasztnak tápot is adtam, de ez sem hozott eredményt. Eleve nem látom, hogy az alaplap felé bármi is jelezné a lámpa hibáját. Az optocsatolók típusai: TCLT1003.
Szerk: Csatoltam néhány képet is. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
Szia! Rajz itt: szervízkönyv
Szia! Ezt letöltöttem. Rajz nincs benne, nem közlik.
Az alaplap és a ballaszt közt egy hateres kábel van? Ha igen, akkor dugj a kábel azon érintkezőibe egy alkatrészlábat, ami ahhoz az optóhoz menne, amire kábeleket forrasztottál. A ballaszt nem kell bekötni/visszarakni. Esetleg készíthetnél egy képet az optól és a csatlakozó közti részről, hogy látni lehessen a bekötést. Amúgy néha megtrükközi az embert a projektor: lámpafedelet, szűrőfedelet a helyére raktad? Ott is szoktak érzékelők lenni, tapasztalat.
Szia! Nem, ez csak öt eres kábel. Képet mindjárt töltök fel. Lassan kezdek kifogyni az ötletekből.
Merem remélni, hogy nem kell visszaraknom, és akkor később ki tudom váltani a ballastot egy sima kapcsolóüzemű táppal a LED-nek. Igen, fedlap rajta volt a lápanyíláson. Olyankor bekapcsolni se engedi, csak halkan kattog a táp.
Azt elfelejtettem mondani: Amikor rövidre zárom a legbelső optocsatolót, akkor felpörögnek a ventillátorok (mintha bekapcsolna) majd utána visszalassulnak, és lámpahiányt jelez a LED. Miközben próbálkozom a POWER led zölden villog. Háromszor eljátsza ezt, végül kikapcsol Stand By üzemmódba. Lényegében ez az egy optocsatoló az, amelyiknek a C-E ága az Anyapanel felé küld valamiféle visszajelzést. A másik kettő pedig a Ballaston zár valamit. Gondolom azok lényegtelen dolgok... Lehetséges-e az, hogy le kéne terhelnem a Ballast 380V-os egyenfeszültségű betápláló ágát, amiről a Ballast táplálkozott?
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
Kicsi a valószínűsége, hogy be kell terhelni a ballaszt tápot. Esetleg azt próbáld meg, hogy bekapcsolás után vársz egy kicsit, mielőtt összekötöd a drótokat (1-2 mp), lehetséges hogy figyeli a gyújtástól a "lamp ok" jelzésig az időt. Ha eddig vártál, akkor próbáld meg rövidrezárt állapotban bekapcsolni (áram alá helyezni) a projektort.
Próbáltam, de nem jött be. Azért gondoltam, hogy be kéne terhelni, mert lényegében semmi nem figyeli a lámpa meglétét, kivéve ezt az optocsatolót. Eleve azt sem értem, hogy a lámpa fényerejét hogyan változtatta? Az optocsatoló tudtommal ilyen jellegű megoldásra nem ad lehetőséget, szóval csak a betáplálást változtatta? Más vezeték nem megy a ballastra amivel vezérelni lehetne. Lényegében ez egy sima nagyfeszültségű inverter.....
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
Holnap meg próbálom még azt, hogy sorbakötök két 230V-os izzót (az úgy 460V), és beterhelem vele a Ballast tápot.
Az Infocus-nál simán húzd szét a csatlakozót és kész.Ezzel én is cumiztam egy darabig míg rájöttem hogy ezeknél a hiba estén zár az optó ha az izzó megy akkor nincs jelzés. Ha széthúzod akkor a ballast sem akar gyújtani és hibajelzést se fog adni és indul a cucc.
Próbáld fordítva először húzd szét a csatlakozót hogy a ballast ne kapjon vezérlést úgy sincs értelme hogy szórja a szikrákat,zárd össze az optó vezetéket(azt amelyik a fő panel felé nézett), kapcsold be a projit és amikor a venti fel pörög szakítsd meg az átkötést.
Már végleg kezdek kifogyni az ötletből. Esetleg próbáljam meg át tekerni a Ballast trafóját??
Osram a ballast benne, igen. Ahogy elnéztem a vezérlője egy 8 vagy 16 bites PWM mikrokontroller.
Úgy érzem, hogy akkor Nekem az alaplapot a ballasttal együtt kellene átvernem, ugye?
Nem. Esetleg el lehetne kezdeni gondolkodni az optocsatolo mukodesen.
Az nem egy egyszeru kapcsolo. Az mas kerdes, hogy neha annak hasznaljak. Elkepzelheto, hogy a lampa arama igy szol vissza a fopanelnek. Magyarul: Nem 0 es nem 5V kell neki hanem valamilyen koztes ertek. Az sem jo, ha a lampa szakadt, de az sem, ha nyaklo nelkul zabalja az amperokat. Talan ez van a hatterben. Szoval azt az optot, ami visszafele jelez a fopanelnek, probald meg egy potival tekergetni, mondjuk legyen 10 proba.
Az az optcsatoló ami a főpanelnek szól vissza, egy PNP tranzisztort kapcsol földelésre, melynek bázisán alapból 2,5V van. Iceman belinkelt egy hozzászólást, benne két doksival. A ballastot egy PWM mikrokontroller vezérli, és ezen az optocsatolón kommunikálnak. Megpróbálom a trimmert amit mondtál.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |





Ja és persze ezek csak az én tapasztalataim, ne vegye senki garinak....A többi tapasztalatom külön írom majd le... 









