Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Projektorlámpa helyettesítése
Próbaképp egy LM317T alap kapcsolást építettem meg. Sajnos megfelelő áramforrásom nem volt hozzá ezért nem is használta ki. A lednek elvileg 35V 1,5A kellene. nekem 28V 400mA-en sikerült csak járatni. Rendeltem hozzá egy tápot is e-bay-ről. Azt be tudom majd építeni a ballaszt helyére.
Történés van!
Megérkezett a táp a ledhez. 35V 1.5A kisméretű, remekül elfér a régi elektronika helyén. A fényerőből azt hiszem sikerült kihozni a maximumot egy kis kísérletezéssel. Próbáltam lencsés megoldással de nem volt az igazi. Lehet hogy speciális lencsével menne a dolog de az nem volt itthon. Volt helyette feületgőzölt tükör, amit fax-ból bontottam. Ebből csináltam egy tükör alagutat, aminek a vége kicsit szűkebb. Még megpróbálkozom egy kicsit nagyobb összetartással, hátha kicsivel több fényt ki lehet csikarni belőle. Otthonról teszek fel képeket.
Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy hány lumenes power led-et tegyek a projektorba? Eredetileg 160W-os UHB izzó volt benne. Olvastam, hogy ezeknek az izzóknak több 10000 lumen a fényerejük, csak a projektor működés közben sokat kivesz belőle így jön ki 2000 lumen. Kinéztem egy 100W -os 7000 lumenes power ledet. Az elég lesz?
Nem az a baj. A korulbelul pontszerunek tekintheto UHP es a feluleten kb 25-100 kis ledbol osszerakott, huvelykujjnyi power led sugarzasi karakterisztikai masok. A kb egy pontbol sugarzo UHP sugarai konnyeden fokuszalhatok, gyujthetok. A lednel mindegyik elemi pontocska kulon-kulon ad kb 120 fokos sugarzast. Ezt igen nehez fokuszalni.
A fókuszálhatóság nem lesz probléma. Köszönöm a hozzászólást.
Már megrendeltem a ledet (10000lumen,7500K). Majd leírom, hogy mi lett az eredménye ha bekötöttem...
Sziasztok!
Én is kinéztem már 10000lm-es 6000k-es led-et. De megvárom Playonel eredményét, hogy elég-e a fényerő. Ha gyenge lesz, már kinéztem 150w 15000lm-es led-et is! ![]() Hajrá Playonel, hajrá led ![]()
Hello!
Kíváncsi lennék hogy hogyan, milyen lencsével fókuszálsz több pontból érkező sugarakat veszteségmentesen.. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2012
Helló
Nos a projektorban lévő belépő ablak sem egy pont hanem nekem pl. egy 2x2.3cm-es ablak és a projektor lámpából sem úgy jön ki a fény mint egy lézer pont, hanem a lámpatestben lévő tükrök adják a kilépő fény formáját. Továbbá a powerled-en egy 1mm vastag "gumis" bevonat van ami nem csak a szín beállításáért felelős, hanem egyfajta "fényeloszlást" is eredményez, így a kilépő fény már nem olyan pont-pont szerű. Továbbá a belépő ablak valójában (nekem 12db) kis prizmából áll, amik külön külön szedik össze és osszák el a 3 ldc felé a fényt. Egyfajta olcsó gyári kiegyenlítés. Aztán meg nekem a 100w-os Pled 100db kis led-ből áll. A lényeg h elég közel rakva az ablakhoz jó hatásfokot lehet elérni. a Pled fényfelülete 2,7cm2-es így kellet egy fényvisszaverő gyűrűt tennem köré ami segít a fókuszon és az illesztésen. De igazad van , jó esetben is 10% fényveszteséggel kell számolni. Bocs h ilyen sokat írtam ![]()
Helló
Megjött a led és nem úgy alakultak a dolgok ahogy szerettem volna. Először is kevés lesz a 10000lumen. Min 15000 de ha most kéne választanom akkor 20000-eset vennék. Ezek persze úgy 200w-osak és 20e körül mozognak de ha már muszáj..(célszerű a brightness-t maxra venni a projiban) Ja és jó a 6000k is de olvastam egy komoly tesztet ahol a tökéletes kontraszt és szín minőséghez 7200k-t állítottak be. Ha találsz akkor inkább olyat célszerű rendelni. (persze ez így fog kinézni az adatlapon: 7000-8000k). A másik probléma amit nem is tom még pontosan h hogy orvosoljak az a melegedés. Gyári adat <65C működési hőmérséklet. Ja persze, több hűtőborda és teszt után sem tudtam 100C alá vinni. Pedig már egy AMD AM2-es proci hűtőjére szereltem max ventilátor fordulatszámmal és még nem is hajtom meg a max 36V 2,8A -ral. (Bízom benne h kibírja.) Így hangja is lett és belül az eredeti lámpabefogadó műanyag konténert teljesen ki kellett műtenem. Plusz még a külső gyári burkolatot is ki kellett faragni a bordának. Nem érdekelt úgyse lesz benne többet eredeti lámpa. Bele se merek gondolni egy 200w-os mennyi hőt termelhet.. Összességében aki nem szeret barkácsolni annak nem éri meg ezzel foglalkozni. Bár a kép és színek sokkal szebb (majdnem gyári) mint a xenon vagy MH izzókkal, anyagilag sem biztos h megéri. Ebbe én már kaphatnék 44e- ért gyári lámpát. (persze ez gagyi kicsit de gyári) . Viszont a 200w-os Pled min. 20e körül van + tp hozzá min.12e és még gányolni is kell. Akkor inkább spóroljunk még egy kicsit és legyen normális. Persze nekem volt itthon táp meg minden ami kell. (borda,venti,stb) meg ez a hobbim is...És ami a legfontosabb h meg lehet csinálni! ![]()
Sziasztok
Van egy Sony Projektorom amit szeretnék átalakitani ledesre mivel meghalt a balansz trafója és beszerezni nem egyszerü. A projektor tipusa VPL-HS1 es az izzó jó benne 600 üzem óra van benne szóval letöltöttem a rajzát és két optócsatolon kapja a jelzést a processor az egyik SCI jelölésü GND és végül Flag jelölésü melyiket kell átkötnöm hogy ne vegye figylembe a lámpa müködését
Küldd el az optocsatoló típusát és megmondom.
Sziasztok! Ma vettem egy lámpa hibás TOSHIBA TDP-SP1-es projektort. Rajzot kerestem hozzá, de nem találtam. A ballaszton az optocsatolókat átkötögettem, de nem hozott eredményt, továbbra is hiányolja a lámpát. Megpróbáltam beterhelni a ballaszt kimenetét egy 2W 68K-s ellenállással, ez is eredménytelen volt. A ballaszt működik, az ellenállás melegedett valamennyire. Pbáltam úgy is, hogy a Ballasztnak tápot is adtam, de ez sem hozott eredményt. Eleve nem látom, hogy az alaplap felé bármi is jelezné a lámpa hibáját. Az optocsatolók típusai: TCLT1003.
Szerk: Csatoltam néhány képet is. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
Szia! Rajz itt: szervízkönyv
Szia! Ezt letöltöttem. Rajz nincs benne, nem közlik.
![]()
Az alaplap és a ballaszt közt egy hateres kábel van? Ha igen, akkor dugj a kábel azon érintkezőibe egy alkatrészlábat, ami ahhoz az optóhoz menne, amire kábeleket forrasztottál. A ballaszt nem kell bekötni/visszarakni. Esetleg készíthetnél egy képet az optól és a csatlakozó közti részről, hogy látni lehessen a bekötést. Amúgy néha megtrükközi az embert a projektor: lámpafedelet, szűrőfedelet a helyére raktad? Ott is szoktak érzékelők lenni, tapasztalat.
Szia! Nem, ez csak öt eres kábel. Képet mindjárt töltök fel. Lassan kezdek kifogyni az ötletekből.
![]() ![]() ![]()
Azt elfelejtettem mondani: Amikor rövidre zárom a legbelső optocsatolót, akkor felpörögnek a ventillátorok (mintha bekapcsolna) majd utána visszalassulnak, és lámpahiányt jelez a LED. Miközben próbálkozom a POWER led zölden villog. Háromszor eljátsza ezt, végül kikapcsol Stand By üzemmódba. Lényegében ez az egy optocsatoló az, amelyiknek a C-E ága az Anyapanel felé küld valamiféle visszajelzést. A másik kettő pedig a Ballaston zár valamit. Gondolom azok lényegtelen dolgok... Lehetséges-e az, hogy le kéne terhelnem a Ballast 380V-os egyenfeszültségű betápláló ágát, amiről a Ballast táplálkozott?
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
Kicsi a valószínűsége, hogy be kell terhelni a ballaszt tápot. Esetleg azt próbáld meg, hogy bekapcsolás után vársz egy kicsit, mielőtt összekötöd a drótokat (1-2 mp), lehetséges hogy figyeli a gyújtástól a "lamp ok" jelzésig az időt. Ha eddig vártál, akkor próbáld meg rövidrezárt állapotban bekapcsolni (áram alá helyezni) a projektort.
Próbáltam, de nem jött be. Azért gondoltam, hogy be kéne terhelni, mert lényegében semmi nem figyeli a lámpa meglétét, kivéve ezt az optocsatolót. Eleve azt sem értem, hogy a lámpa fényerejét hogyan változtatta? Az optocsatoló tudtommal ilyen jellegű megoldásra nem ad lehetőséget, szóval csak a betáplálást változtatta? Más vezeték nem megy a ballastra amivel vezérelni lehetne. Lényegében ez egy sima nagyfeszültségű inverter.....
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
Holnap meg próbálom még azt, hogy sorbakötök két 230V-os izzót (az úgy 460V), és beterhelem vele a Ballast tápot.
Az Infocus-nál simán húzd szét a csatlakozót és kész.Ezzel én is cumiztam egy darabig míg rájöttem hogy ezeknél a hiba estén zár az optó ha az izzó megy akkor nincs jelzés. Ha széthúzod akkor a ballast sem akar gyújtani és hibajelzést se fog adni és indul a cucc.
Próbáld fordítva először húzd szét a csatlakozót hogy a ballast ne kapjon vezérlést úgy sincs értelme hogy szórja a szikrákat,zárd össze az optó vezetéket(azt amelyik a fő panel felé nézett), kapcsold be a projit és amikor a venti fel pörög szakítsd meg az átkötést.
Már végleg kezdek kifogyni az ötletből. Esetleg próbáljam meg át tekerni a Ballast trafóját??
Osram a ballast benne, igen. Ahogy elnéztem a vezérlője egy 8 vagy 16 bites PWM mikrokontroller.
Úgy érzem, hogy akkor Nekem az alaplapot a ballasttal együtt kellene átvernem, ugye?
Nem. Esetleg el lehetne kezdeni gondolkodni az optocsatolo mukodesen.
Az nem egy egyszeru kapcsolo. Az mas kerdes, hogy neha annak hasznaljak. Elkepzelheto, hogy a lampa arama igy szol vissza a fopanelnek. Magyarul: Nem 0 es nem 5V kell neki hanem valamilyen koztes ertek. Az sem jo, ha a lampa szakadt, de az sem, ha nyaklo nelkul zabalja az amperokat. Talan ez van a hatterben. Szoval azt az optot, ami visszafele jelez a fopanelnek, probald meg egy potival tekergetni, mondjuk legyen 10 proba.
Az az optcsatoló ami a főpanelnek szól vissza, egy PNP tranzisztort kapcsol földelésre, melynek bázisán alapból 2,5V van. Iceman belinkelt egy hozzászólást, benne két doksival. A ballastot egy PWM mikrokontroller vezérli, és ezen az optocsatolón kommunikálnak. Megpróbálom a trimmert amit mondtál.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |