Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Párolószekrény de hogyan
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Ponty hozzászólása Nov 27, 2013 /
 
Sziasztok !

Először is kezdő vagyok de nem ügyetlen. *

Pároló gépet szeretnék építeni az alábbi technikával.
Beszerzés alatt van sütőlemezek és ahhoz való lemeztartó regál. Rozsdamentes.
Van egy nagy tábla rozsdamentes lemezem.
Arra gondoltam hogy a regált a lemezzel bevonom így kapok egy szekrényt majd kívülről lehőszigetelem az egészet, arra pedig sima lemez borítást tennék.
A regál aljába egy vastagabb rozsdamentes lemezt tennék kb. 1mX1m kb. a regál belső mérete majd kialakítanék egy alsó fém ládát mely 1mx1m és 30 cm magas lenne. Ebbe kerülne a víz.
Utána tennék bele fűtőszálat ami képes lenne akkora hőt termelni ami a ládában lévő vizet feltudja úgy forralni hogy 80-95 cfokos gőzöm legyen amivel tudok párolni.
Mivel a sütő lemez lyuggatott így szabadon tud a gőz áramolni. Elvileg...

DE!
Mekkora és milyen fűtőszálat vegyek??? Ötletek, tanácsok ?
Hőfokszabályzó ?
A hőfokot úgy kellene megoldani hogy a szekrény tetején is legyen legalább 80 cfokos gőzöm.
Időzítőre volna szükségem valami egyszerűre magyarul a gőzölendő termékbe beleszúrnék egy szondát és ha annak maghője elérte a 60 c fokot akkor a rendszer lekapcsolna.

Milyen biztonságtechnikát kell beépítenem hogy a gőz, a víz kárt ne okozhasson bennem ???
Hogyan járjak el ?
Hogyan mivel lehetne áramoltatni a gőzt vagy egyenletessé tenni a gőz hőfokát a szekrényben alul és felül. Milyen kapcsolókat kell vennem ? Kapcsolódoboz ??

Mit kell még vennem ami nem jutott még eszembe ?/ ha van más ötlet gőz fejlesztésére szívesen fogadom /
Kérlek benneteket segítsetek megépíteni.

A lényeg nem lomokból szeretném megépíteni, de csóró is vagyok tehát amit meg kell venni azt nem fogom guberálni de fontos a költséghatékonyság.