Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   16 / 36
(#) zolika60 válasza levaitamas hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Azért próbáld meg árammérő nélkül is.
(#) Tonybacsi válasza levaitamas hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Ha nem mérsz semmilyen értéket (a 20M inkább szakadás) a jeladón, kábel szakadás sincs, és ha rövidre zárod az érintkezőket, úgy, hogy minden össze van dugva, és nem mozdul meg az üzemanyag szintjeladó, akkor -nagy valószínűséggel- mindkét egység rossz.
Javítása cserével lehetséges.
(#) levaitamas válasza Tonybacsi hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
A jeladó tengely nagyon ki van kopva és ezért nem működik, ennek egyébként 20-180Ohm az ellenállása a két végállás között. A műszer működését viszont nem értem. Három vezeték csatlakozik rá. Egy jön a jeladótól, egy test a harmadik +12V. Valami miatt a +12V nincs meg, de ha adok neki, akkor "teli"-t mutat. Van a műszeren kettő ellenállás és ebből az egyiket söntöli a jeladó. Fizikai sérülés vagy égés nyomot nem látok a tekercsen.
(#) Ricsi89 válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Ha a jeladót lehúzod, akkor mit mutat a műszer? Testhiba is elő szokott fordulni, mérj ellenállást a műszer mindhárom kivezetése között. Ha valahol szakadás van az nem jó. Nekem belül a műszernél volt szakadás valahogy leszakadt a kivezetésről a tekercs egyik vége. Néha érintkezett, néha nem.
(#) levaitamas válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Nem történik semmi, ha lehúzom a csatlakozót. A jeladó helyett betettem egy 100Ohm-os ellenállást is, meg sem mozdul a mutató. A kivezetések között mérek ellenállást. Vezetékeket kimértem, a kontakt hibákat megszüntettem, de semmi változás.
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2013
(#) Tonybacsi válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Ha a jeladón mérted a 20-180 Ohm-ot, akkor
Idézet:
„belül a műszernél volt szakadás valahogy leszakadt a kivezetésről a tekercs egyik vége”

ez tipikus hiba szokott lenni (nálam is előfordult már).

Cserélj műszert, és jó lesz !
(#) levaitamas válasza Tonybacsi hozzászólására (») Nov 4, 2013 /
 
Rendeltem komplett műszeregységet, illetve jeladót. Beszámolok majd, hogy mire jutottam.
(#) jog27 hozzászólása Jan 30, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy idősebb robogóm, aminek a műszerfalán semmilyen visszajelző nincs csak az olajtartályé. Erre szeretnék egy DuoLed-es visszajelzőt, ami jelezné az index, a lámpa és a gyújtás állapotát.
A következőt képzeltem el: Ha bekapcsolom a gyújtást akkor pirosan világít. Az indexnél zölddel, a lámpánál sárgán.
Kigondoltam a következő kis áramkört erre a célra. Gyújtásra a piros része ég a lednek. Ha ekkor indexelek és nincs lámpa, akkor a Q1 kiiktatja a piros részt és Q2 bekapcsolja a zöldet. Ez persze a villogás ütemére. Ha ég a lámpa gyújtás mellett akkor mindkét fele működik a DuoLednek. Gyújtás nélkül nem lehet lámpa, mert a a motor csak így tud működni és a fényszóró egy külön tekercsről megy a generátorban, függetlenül a gyújtáskulcstól. Váltóáramot kapa lámpa, ezért van a D2 és D3 dióda. Ha ekkor indexelek Q1 kiiktatja a piros részt a villogás ütemére és a zöld megmarad. Ugyan a zöldre Q2 ekkor szintén áramot ad, de szerintem ez nem oszt szoroz.

Mit szóltok ehhez a kapcsoláshoz, életképes lehet, ellenállásértékek szerintetek megfelelőek?
Köszi szépen a segítséget!!
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
(#) tash01 hozzászólása Feb 13, 2014 /
 
sziasztok segítségre lenne szükségem szét barmolták malaguti f10 gyújtás cdi csatlakozoit és sajnos fogalmam sincs hogy hogy volt segítségeteket kérném képeket csatolok ha valami nem világos aképek alapján szoljatok és próbálok segíteni elöre is köszönöm
(#) Ricsi89 válasza tash01 hozzászólására (») Feb 13, 2014 / 1
 
A cdi-n ott vannak a színek olaszul, mellette az angol kezdőbetűk. A cdi-ből az egyik zöld megy testre, másik a kötegből jövő zöld. Fehéret vedd le testről, azt hozzákötni a kötegben lévőre úgy, mint a pirosat és kész.
(#) tash01 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
igy gondoltad?
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2014

DSC00076.jpg
    
(#) tash01 válasza tash01 hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
és még egy olyan kérdésem lenne ebből a négy vezetékből ha jól tudom akkor kék és a fehér a hideg inditoé sárga és fekete az mi? tipp az "olajszondáé lehett? "

DSC00077.jpg
    
(#) Tonybacsi válasza tash01 hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
Hello!

Hogy mit, hova. Így talán könnyebb .
(#) Tonybacsi válasza Tonybacsi hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
És, ha már úgyis nagy káosz, előbb-utóbb szükség lehet
ERRE is.
(#) tash01 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
köszi sajnos elég nagy
(#) tash01 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
szerinted mi lehet az a két vezeték
(#) tash01 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
OK!
(#) Tonybacsi válasza tash01 hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
Túl sok a változó, tippelni meg nem akarok. Látatlanban elég nehéz rendbe rakni egy motor elektronikát, pl.: '93-ban is volt egy verzió váltás, az általad linkelt képről nem derül ki ez épp melyik.

A válasz -egyébként- benne van a "User Manuals"-ban, csak keresd meg!

Én még ki is nyomtatnám, és a papírral, a robogó mellett kisszéken ülve, az ölemben a kapcsolási rajzzal, meg egy multiméterrel bogarásznám át az egészet, és tenném rendbe a vezetékezést gyári állapotúra.
...színre szín - számra szám...
(#) tash01 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Feb 13, 2014 /
 
97 változatról lenne szó tudom csak nem találom az év járatnak megfelelött egyiken se stimmel a színkód na de mindegy gondoltam aki fel ismeri választad nem...
(#) Ricsi89 válasza tash01 hozzászólására (») Feb 14, 2014 /
 
Neked a kettes rajz kell, mivel a cdi egyben van a trafóval. Egyébként az utolsó képeden a kábelek az alaplapra mennének és majd a kötegből a cdi-nél jön elő megint az a pár kábel, aminek oda kell mennie. Valaki elég rendesen megbolygatta a köteget. A cdi sem belevaló szerintem, mert a belevalóból kábel jön ki és azon van a csatlakozó, nem a cdi-n direkt, mint a képen látható. Bővebben: Link Nekem is ilyen motorom van, a kép saját.
(#) tash01 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 14, 2014 /
 
köszönöm értelmes választ hát igen nekem is ez volt a ötletem hogy nem bele valo
(#) sany hozzászólása Feb 15, 2014 /
 
Sziasztok!
Igazából nem robogóról lenne szó, hanem egy ismerősöm Yamaha FZR750 -eséről.
A probléma az, hogy az indítómotor nem indul el. Illetve csak egy kicsit erőlködik, a gyújtás ráadása után ha megnyomom a start gombot.
Ha nyomva tartom a start gombot , akkor észrevettem , hogy az indítórelé ( a képen 3-as) folyamatosan kattog. Arra gondoltam , hogy ez a rossz. A relét kiszereltem és közvetlenül egy 12 V -os akkumulátorra csatlakoztattam. A relé meghúz és úgy is marad, a relé rendesen kapcsol. Így gondolom, hogy a relé tekercse jó. Amikor a relé meghúzott állapotban volt, akkor a kapcsoló kontaktus és a test között a 12V helyett 8 V -ot mértem. Lehetséges hogy a relé kapcsoló kontaktusa a rossz? És így nem engedi elindítani a motort. Csak akkor azt nem tudom, miért kattog. Esetleg tudnátok tanácsot adni mit kellene megnézni vagy mi lehet a probléma?
Köszönöm előre is.

kapcsrajz.png
    
(#) levaitamas válasza sany hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Hello!
Ugyan így jártam már, próbaképpen hidald át a relé kontaktusát. Ha így sem forog rendesen az önindító akkor más probléma (is) lehet. Gondolom az akku rendben van.
(#) Ricsi89 válasza sany hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Akkun a feszültség mennyi indítózás közben? Akkutól a kábelt is ellenőrizni kellene a reléig, illetve a testkábelt az akku és a váz, illetve a blokk között. Ha kattog a relé, az általában a kevés feszültség miatt van. Amint meghúzna a relé, leesik a feszültség, így el is enged. Ilyenkor ismét megnő a feszültség ismét behúz és kezdődik elölről. Tehát először az akkuval kezdeném.
(#) sany válasza levaitamas hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Az akkumulátor biztosan jó, teljesen új.
(#) sany válasza levaitamas hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
És attól másban nem tehetek kárt, ha áthidalom?
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2014
(#) Ricsi89 válasza sany hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Akkor akkusaru, akkukábelek ellenőrzése először, illetve átkötni a relét, hogy úgy forgat-e rendesen az indítómotor.
(#) sany válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Az akku feszültség nem tudom, hogy mennyi. A kábeleket átnéztem nem láttam oxidációt a csatlakozókon és a csavarokon sem.
(#) sany válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 15, 2014 /
 
Annyit még hozzátennék, hogy azon a kábelen, amelyek nem az akkutól megy a reléig (negatív) azon megvan a 12 V -olt a relé terhelése nélkül, ha nyomom a start gombot.
(#) sany hozzászólása Feb 16, 2014 /
 
Sziasztok!
Kihagytuk az indítórelét , sajnos úgy sem indul. Az önindító közvetlen akkumulátorról jól megy, tehát a motorblokkban nincs baj. Megnéztük a bronzkeféket is benne, látszólag nincsenek elhasználódva. Az akku kábelekre gondolunk. Így hogy mozgatva lett a rendszer, az indítórelé normálisan behúz, de az indítómotor visszahelyezve nem megy.
Következő: »»   16 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem