Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   34 / 34
(#) proli007 válasza belganarancs hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
Ha a riasztó a relét húzogatja, akkor a riasztó 12V tápját és a 9V-os elemet egy-egy diódával vidd a riasztó tápjának. Így hiába húz majd meg a relé, a 12V hiányában nem fog villogni (beterhelni) az index. De a hangjelzés működni fog.
(#) belganarancs válasza proli007 hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
A relé ami kapcsolgatja az indexlámpákat riasztáskor a riasztó áramkörének a része,az indexrelét megkerüli.
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2020
(#) proli007 válasza belganarancs hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
Én is ezt feltételeztem, de ennek a relének fogyasztása kicsi lehet. Így azt a riasztó húzogatni fogja, csak az index nem fog világítani..
(#) vermes tibi hozzászólása Jún 8, 2020 /
 
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy robogóm (Gilera DNA), aminek haldoklik a műszerfal egysége: ha elfordítom a kulcsot, felvillan minden, meg recseg a fordulatszámmérő, ahogy kell, utána egy pillanatra elmegy a kép (még ez is oké), de utána nem kapcsol be a kijelző, hanem újrakezdi: villog, recseg, kialszik; villog, recseg, kialszik...
Gyakori a robogóknál, hogy a panelen lévő forrasztások pattannak el, ezért újraforrasztottam az összes SMT alkatrészt - de nem lett jobb.
A hiba hőmérsékletfüggő: kb. 15 fok alatt minden rendesen működik. Ha kiveszem a panelt, hűtőben lehűtöm, jól működik. Érdekes, hogy menet közben sem szokott elromolni, melegben sem - de ha leveszem a gyújtást, aztán újra bekapcsolom, megint csak a villogást kezdi.
Az új műszeregység ára 237 ezer forint, szóval ez bukta.
Kapcsolási rajzot természetesen nem találtam hozzá.
Azt szeretném kérdezni, van-e valakinek valami ötlete, hogy hogyan lehet megmenteni a műszeregységet. Van olyan alkatrész, ami tipikusan hőfüggő hibákat produkál?
Köszönöm előre is a segítséget.
(#) Bakman válasza vermes tibi hozzászólására (») Jún 8, 2020 /
 
Sok dolog lehet. Legutóbb ilyen hiba esetén egy SMD tantál kondenzátort kellett cserélnem. Mielőtt hozzáfogsz kiforrasztani mindent, vegyél egy fagyasztó srayt (Pl.: HEStore. Amikor a panel eléggé meleg, tehát a műszerfal nem működik, hűts le egy alkatrészt majd próba. Ha jó, akkor megvan a hőmérsékletfüggő hiba. Ha nem, másik alkatrészt hűts le és így tovább.

A hibakeresés előtt valamin (nem valakin!!) próbáld ki a srayt. Vigyázz vele, -35 - -40 °C-ra le lehet vele hűteni kis tárgyakat, nem kell a hűtőfolyadékba folytani az alkatrészeket a hatáshoz. Egy hátránya van, a lehűtött alkatrészeken ki fog csapódni a pára. Ha van, legyen kéznl sűrített levegő a szárításhoz.
(#) apafej19 hozzászólása Jún 9, 2020 /
 
Sziasztok! Motowelll Yoyo 4t-m van. Gondom a világítás. Minden elektromosság rendben, de a világítás alig pislákol. Sőt! Fordulatot növelve nem erősödik, inkább halványul! Sok elektromos alkatrész cserélve. Akksi új, generátor állórész+jeladó új, fesszabályzó új, cdi új, indítórelé új, gyújtáskapcsoló új. Amit nem cseréltem az a gyújtótrafó, az indexrelé, de gondolom ezek nem befolyásolják a világítást. Valószínű töltés hiba, mert az akksinál folyamatos 12V körül mérek, nem megy feljebb fordulaton sem. Komolyabb méréseket nem igazán csináltam. Köszi a segítségeteket!
(#) vermes tibi válasza Bakman hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Köszönöm a segítséget.
Ma szereztem be fagyasztó sprayt, hozzákezdtem a hiba felderítéséhez. Szűkül a kör, de csak lassan. Bekapcsolás után vagy jól működik a cucc vagy nem (a hőmérséklettől függ), és áram alatt nem vált át, csak ha kikapcsolom és újra be. Szóval a meleg panel bizonyos részét befújkálom, bekapcsolom a gépet és kiderül, hogy működik-e vagy nem - de így a lehűtés meg a hibajelzés között eltelik 5-6 másodperc, a lehűtött rész felmelegszik, a lehűtés tovaterjed a panelon. Meg hát eleve nem lehet egy százforintosnál kisebb helyre fókuszálni a hűtést - ott meg elég sok SMD alkatrész elfér. De így is sikerült a panel bizonyos helyére leszűkítenem a hibás alkatrész helyét, most már csak kb. 20 alkarész a gyanús. (Feltételezzük, hogy nem a nyákban van itt egy szakadás, ami hőtágulásra aktivizálja magát.)
Tudom: a profi megoldás az lenne, ha kiforrasztanám a gyanús alkatrészeket, külön megméregetném melegen meg hidegen, de mivel összes műszerem egy multiméter, ami kapacitást sem mér (pályaelhagyó/újrakezdő vagyok, vagy 15 éve nem foglalkoztam elektrotechnikával), így ebben eléggé korlátozva vagyok. Az alkatrészek egy részéről azt sem tudom, hogy micsoda.
Azt találtam ki, lehűtöm a panelt s a lokalizált helyen elkezdem külön-külön felmelegíteni (pákával, óvatosan) az alkatrészeket. Ha szerencsém van, így meg tudom találni, hogy melyik a hibás. És ha még több szerencsém lesz, azonosítani is tudom, hogy mi az.
(#) vermes tibi válasza Bakman hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Sziasztok!
Kizárásos alapon megtaláltam a hibás alkatrészt. Megpróbálok egy képet feltenni róla. Sajnos fogalmam sincs róla, hogy mi ez. A jobb oldali, zöld, kétpólusú alkatrész, annyi van ráírva, hogy 14X14 - de a második 14 fejjel lefelé, tehát hogy bárhonnan olvassuk ugyanazt látjuk, a középső jel meg nem X hanem talán két egymásba csúszó V. Valami kristály oszcillátor lehet?

DSCN3836.JPG
    
(#) proli007 válasza vermes tibi hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Hello! Én ezt inkább SMD biztosítéknak nézném. A 14 mellett lehet hogy az A betű. Vagy is Amper.
A mellette lévő fekete pedig a túlfeszültség dióda TVS lesz.
Lehet hogy csak újraforrasztani kell a két végét, mert elég fura képet mutat.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2020
(#) vermes tibi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Üdv!
Köszönöm a segítséget; igazad van, ez egy biztosíték, pontosabban polyswitch. Ez egyrészt nagyon jó hír, mert már tudom, mit kell vennem a boltban, másrészt tovább bonyolítja a dolgot, mert lehet, hogy nem ez a hibás alkatrész, hanem valami más, ami túláramot okoz s ez az alkatrész védi ki.
De mindenesetre sokkal közelebb vagyok a megoldáshoz, mint pár napja remélni mertem volna.
Mégegyszer köszönöm.

Ja, és a forrasztás azért olyan (ronda), mert már újraforrasztottam.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2020
(#) haragati válasza vermes tibi hozzászólására (») Jún 12, 2020 /
 
A polyswitch azt jelenti, hogy túláramra felmelegszik, leold, majd lehülve visszaáll.
Lehet hogy nem is hibás, mindenesetre a túláram okát , pontos helyét kell megkeresni.
.
(#) vermes tibi válasza haragati hozzászólására (») Jún 12, 2020 /
 
Hát, a műtét sikerült, de a beteg meghalt.
Kicseréltem a polyswitch biztosítékot egy újra és megszűnt a hibajelenség; már nem hőérzékeny a cucc, nem kezd ki-be kapcsolgatni.
De... a kijelző meghajtó ic-jének lábain újraforrasztgatás közben keletkezett egy rövidzár. Ahogy próbáltam leforrasztani, egyre nagyobb lett - SMD IC, hozzáférhetetlen helyen, nem-profi páka, nem-profi pákás... Végül megszüntettem a zárlatot, de közben alighanem megfőtt az IC. Egy darabig csak halványan mutatott ezt-azt, most meg már sehogy.
(#) Andrei1181 hozzászólása Jún 16, 2020 /
 
Üdv

Yamaha jog 3yk ősrégi motor töltésével szívok.
Évtized óta nincs töltés a motoron (vagy van?). Az új akkuk 1 hétig bírják. Elhatároztam, hogy a végére járok.
Valószínű a túlfeszültség nyírta ki az akkukat. Vettem tavaly egy fesszabot, ami 17V-ig is engedte a dolgokat. Visszavittem, kértem egy másikat, majd megbízva benne beraktam az új akkut is. 1 hét...

Idén megint vettem egy új akkut, de most csináltam egy kivezetést a fesszabról, hogy menet közben tudjak mérni. kb 40km/h-ig vagyunk 14 Volton, nyélen megint 15V felé megy. 65 km/h a vége, a korlátozás ki van ütve.
Diag közben méregettem váltót is az égőkön. Létezik, hogy nincs egyenirányítva a világításkör? A szabályzó csak elfűti a többlet áramot?

Van hozzá szabályzó 3000-től 17000-ig. Vajon mit tudhat a legdrágább? Nyilván én a 3000 forintost vettem, de még néhány akku, és jobban jártam volna a drágával.
(#) attila80al hozzászólása Jún 19, 2020 /
 
Sziasztok!
Egy 50cm 4t robogomnak a világítás a alapjáraton gyengén megy, gáz adásra az első és hátsó izzó kialszik. Mi lehet a baj? Index, fénykűrt, féklámpa jó akárcsak az aksi is.
Van valakinek valami ötlete?
Előre is köszönöm!
(#) attila80al hozzászólása Jún 19, 2020 /
 
Sziasztok!
Van egy Peugeot v-cllik 50cm,4t robogóm.A világitásom alapjáraton gyenge fénye van aszokotnál, ami gáz adásra teljesen el is megy. A féklámpa, fény kürt, index, önindító hibátlanul megy. Mi lehet a hiba oka?
Köszi előre is!
(#) pimpa1974 hozzászólása Aug 24, 2020 /
 
Sziasztok.
Egy robogós kérdés: 50ccm es 2 ütemű robogónak mennyi az előgyújtása?
(ha lehet dugattyún is kéne mm-ben, és lendkeréken is 'fok ban, ha nem gond)

kínlódok egy robogóval és szeretnék végre tiszta adatot kapni.


Eddig sajnos olvastam sok mindent de konkrét adatot sehol sem találtam.
Amúgy egy honda x8r lenne.
(#) deandras válasza pimpa1974 hozzászólására (») Aug 24, 2020 / 1
 
Emlékeim szerint, a Riga és Simsonos időkben, (kb.30 évvel ezelőtt)
a dugattyú felső holtpontja előtt 2mm-re állítottam.
(#) Rosszmáj válasza pimpa1974 hozzászólására (») Aug 25, 2020 / 1
 
50 ccm Simsonon 1,8 mm, 20°.
Szvsz állítsd be ennyire, ha elindul vele, próbajárat és lehet finomítgatni.
A Hondán a blokkon-alaplapon nincs valami összejelölés?
(#) reiti válasza pimpa1974 hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Hali.
10...18 fok szokott lenni. Az hogy mennyi a dugattyún az függ a lökethossztól, szögfüggvénnyel kiszámolhatod de felesleges.
A kisebbtől indulj, és addig növeld amíg a legnagyobb fordulaton még simán jár!
(#) reiti válasza Rosszmáj hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Simson S50 1,5mm (40mm lökettel), S51 1,8mm(44mm lökettel)
Piaggio 39,3mm, minarelli 39,2mm, morini 37,4mm löketű, tehát az 1,8mm biztos sok lesz.
"Ledarál" mindent.
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 7, 2021 /
 
Üdv.

A kezem alá került egy 2013 Explorer spin ge 50 robogó aminek mikuni corp karburátor adja az üzemanyagot. Van rajta egy elektromos dúsitó hogy segítse a hidegindiást. Ezt szeretnéém kicserélni mechanikusra. Hogy lehet megoldani?
Viszont hogy ne legyen off kellene egy kis segítség az önindítójához. Valamiért nem kap áramot/vagy nem üzemel. Hogy tudnám kimérni hogy biztosan jó e az önindító?
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2021
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 11, 2021 /
 
Üdv.

Van egy 2013 explorer spin ge50 robogóm. Nemrég vettem. Elégé bajos sominden rajta mivelhogy tulajdonosa volt nem gazdája. Na de a problémám az hogy az óra villog miközben húzom neki a gázt. Aksival és aksi nélkül is. Mi lehet a probléma? Még nem szedtem szét igazán csak pár javítást eszközöltem rajta így bármi előfurdalhat. . (karbi és gázbovden beállítás, berúgó dekni kiszerelés pucolás) Önindító üzemel de csak félig. Teker de nem indít. Nem húz be vagy mi.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2021
Következő: »»   34 / 34
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem