Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   33 / 33
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Okt 30, 2018 /
 
Nos darabokra szedtem az egész motorblokkot és jól tettem. Az összes tömités egy roncs, viz jutott a hengerbe is. A hengerfej belső felén rozsdanyomok. A tőcsavarokat kézzel kitekertem a blokkból, a hengertalpnál koromkirakódás, kifújás nyomok. A lendkerékhez gyártottam egy lehúzószerszámot, a belsejében olajos sár és fémszemcsék, az állórész és a dekli alja tiszta olajsár, az olajpumpa és csavarjai felismerhetetlenül eltüntek valami trutymóban. Aki előttem hozzányúlt nem rakta vissza egy burkolóelem csavarjait emiatt ott bejutott minden mocsok, csoda hogy egyáltalán működött a motor. (Köszönet Minarelli az elpusztithatatlan tervezésért)
A dugattyúgyűrűk alatt (a csapszeg irányában) helyenként sötét elszineződés és mintha korom vagy kátrány kirakódás lenne, a henger teteje csupa korom vastagon kirakódva. A henger nincs kivállasodva. Eddig ennyi.
(#) Ricsi89 válasza arion hozzászólására (») Okt 31, 2018 /
 
Na ugye hogy csak meglett a probléma. Kell neki egy tömítésszett, aztán lehet összerakni. A dugattyúk a sötét elszíneződés a leéégés miatt van, mindegyiken elő szokott fordulni kis mértékben, hiszen a gyűrűk nem tömítenek 100%-osan. Akkor van gond, ha már nagyon látszik, csapszegig körbe vagy már az alá is leér. A hengerfej azért kormos vastagon, mert vagy nem megfelelő az olaj (nem tud rendesen elégni) vagy sok olajat kap.
Az olajpumpa meghajtásánál a csigakeréknél gyárilag meg van tömve zsírral, felette egy papír lap van tömítésnek, hogy az onnan ne jusson ki. Ha esetleg volt már babrálva és nem megfelel zsírt raktak be, pl túl lágy, akkor az melegen megolvadva kifolyhatott onnan rá a pumpára és a környékére.
(#) Laci0071 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 31, 2018 /
 
Kb 24 óra 14,5V-tal és 0,5A-ral való töltést követően az akku feszültsége 13,7V-ra ugrott fel, valamint a motor beindítását követően a minimálisan emelt fordulaton a töltés mindjárt 14,5V-ot produkált. Sajnos ma több időm nem volt vele foglalkozni, de kifejezetten tetszett a látvány

Holnap délelőtt újból rámérek, hogy az akku akkor mit mutat. Remélem tartja magát, és a feszültséget

Mindezektől függetlenül a kábelezés és saruzás átnézése nem marad el.....
(#) levaitamas hozzászólása Feb 20, 2019 /
 
Sziasztok!
Lassan itt a robószezon (is) és nekem is akkucserével indul a szezon.
Egy Yamaha Jog 3KJ-ről lenne szó. 12V 3Ah-s akkut kellene vennem, de elakadtam. Nem találok olyat, amit fektetve lehetne használni.
Mivel ennek a motornak az ülés alatti sisaktartó alatt van a gyári kialakított hely, így csak fektetve tudom elhelyezni.
Mi a teendő ilyenkor?
(#) venusz hozzászólása Márc 21, 2019 /
 
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne,egy Cymko People 2008 as évjárat S 50 4T kapcsolatosan hogy,ennek a tipusnak nincsen fényszóró fel-le kapcsolója,csak hosszú rövid,miután be indult a motor autómatikusan fel gyulnak a fények.Most egy olyan jelenség van hogy,ha a kulcs gyujtáson van már gyulnak fel a fények,és ha be indul a motor az akkuba sem tölt 10V nál többet!Mi lehet aprobléma?
(#) isti03 válasza venusz hozzászólására (») Márc 22, 2019 /
 
Szia. Feszültségszabályzót nézted már?
(#) ezosgk hozzászólása Ápr 7, 2019 /
 
Sziasztok. Vettem 4db suzuki sepia robogót üzemképtelen állapotban. Nem titok, eladni szeretném őket felújítás után. Na most az első robogót gond nélkül megcsináltam és már az új gazdája gond nélkül használja úgy ahogy kell. Na most a 2-es számú robogóval nagyobb bajok boltak. Ki kellett cserélnem az autómata szivatót, kapott új dugót gyűrűvel, felújítottam a karburátort. Utána be is indult de sz@rul járt. Tudtam fals levegőt kap. Akkor motor ki megint és szimering szett csere. A variátor felőli részt cseréltem gond nélkül ott a 2 szimering csak mutatóba volt benne. Még videót is csináltam róla annyira "mókásan" álltak benne a szimeringek. De a lendkerék felölit nem bírtam cserélni mert nem bírtam levenni a lendkereket. Össze raktam hátha annak nincs baja, egy próbat megért. 100× jobb lett de nem akar kipörögni. Olyan mint ha még mindíg falsot kapna. Gondoltam csak a lendkerék felöli is rosz. Most ott tartok hogy a 3-dik házilag készített közdarab adta meg magát, mert van lehúzóm de nem fér hozzá ezért kellett csinálnom egy közdarabot amit felcsavarok a lendkerék 2db csavarhejére és abba kapaszkodik meg lehúzó. De az istenért nem mozdul. Mi lehet a baj. Mit ajanlotok. Tudom vegyek gyárit az bírni fogja de amit csináltam az egy tankot elhúzna. Már attól félek hogy kiszakítja a menetet a lendkerékből. Ezek ennyire nehezen jönnek le vagy van valami trükje. Mást is olvastam hogy saját készítésű lehúzóval szedték le, de nekem nem akar lejönni. Valami tanács?
(#) ezosgk válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 7, 2019 /
 
Szia. Ne haragudj. Tudnál küldenj képet a magad álltal legyártott lehúzóról, mert nekem sehogy sem akar lejönni. Ezosgk@gmail.com címre. Halas lennék érte.
(#) ezosgk hozzászólása Ápr 7, 2019 /
 
Pffff.. lejött. De durrant akkorát mint egy lőfegyver. A lehúzó hátra szált vagy 15 cm-t. Nem semmi. Már néztem hozzá másik lendkereket ha esetleg sérülne de nem. Na ilyennel se találkoztam még. Brutálisan rá volt gyógyulva. Na mind1 köszi mindenki aki olvasta csak gondoltam megírom. Sziasztok.
(#) proli007 válasza ezosgk hozzászólására (») Ápr 7, 2019 /
 
Hello!
Az mellet hogy örülünk hogy lejött a lendkerék, - de megbocsáss, egy vicc jut eszembe Rólad.
Bemegy az ürge az ajtón és a pultnál álló férfinek egy táblát mutat. " Ez itt bankrablás!"
Mire a pult mögött álló lenyúl és egy másik táblát tesz a pultra. "Húsbolt"
Én azt a táblát tenném ki számodra, hogy ez itt egy elektronikai fórum..
(#) ezosgk hozzászólása Ápr 10, 2019 /
 
Akkor egy kis elektromosság
(#) ezosgk hozzászólása Ápr 10, 2019 /
 
Suzuki sepia gyújtás alaplapnak merre kell allnia a fekete tekercsnek( gyújtótekercs) . Remélhetőleg jól írtam le mire gondolok.
(#) Csabe0202 hozzászólása Júl 5, 2019 /
 
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne hogy az miért van hogy jár a motor és bekapcsolom az indexet vagy fékezek(fék lámpa) lefulad a motor.
Ja és ha rákötöm az aksit melegszik a fesszabályzóm.(akkor is
Lefulad)
Alany egy Suzuki katana robogó
(#) András123 hozzászólása Júl 16, 2019 /
 
Tudna valaki segíteni abban hogy kiderítsem mi lehet a probléma a Linea Spedy robogómmal. Le volt merülve az akkumlátor annyira hogy az önindító csak nyekegett" de a motor elindításához gyenge volt. Fel tettem töltőre ,úgy hogy nem választottam le az akut a motorról. Tudom nem szabályos de ezt korábban is így csináltam ,és nem volt semmi gond. Viszont rajtafelejtettem a töltőt több mint 24 óráig. Az akkun 13,8 voltot mérek. de az önindító meg se nyekken. A motort berugással el tudom indítani. Ha már megy és önindítózni akarok akkor van hangja tehát tekerné az önindítót (de már megy a motor) Ha leállítom akkor akuval nem indít az önindító. Tönkre tettem valamit a túltöltéssel? (biztosítékot megnéztem az jó)
(#) Petyaa hozzászólása Sze, 23:53 /
 
Túltöltés miatt a buborékképződés kikezdhette az akku szerkezetét, és cella hibás lett valószínű.
Ha van szellőzője akkor köss rá egy csövet, a végét tedd vizbe, majd tedd fel tölteni, és ha buborék jön belőle akkor kuka.

Jobb olyan töltőt beszerezni, Lidl, Aldi stb szokott néha lenni, ami automatán csepptöltésbe megy át feltöltés után.
(#) András123 válasza Petyaa hozzászólására (») Csü, 20:14 /
 
Köszönöm a válaszod. Még nem volt időm foglalkozni vele ,de bízom benne hogy a motoron az elektronika nem ment tönkre. Akkor rámértem az akura , a feszültség 13 volt fölött volt ,de amikor önindítóztam akkor visszaesett 5-6 voltra. Valószínű hogy az akku kuka lesz
(#) Petyaa válasza András123 hozzászólására (») Csü, 20:42 /
 
Nyugi a motornak ettol semmi baja. A fesszabályzo is enged simán 14 voltot. Hirtelenjében persze a feszultség megvan, de kapacitás már nincs mellette. Inditáskor egy akkunak ha jo, nem esik 10-10,5V alá.
Következő: »»   33 / 33
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu