Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   36 / 36
(#) még1MbR hozzászólása Márc 23, 2022 /
 
Ha lassan forgat egy önindító, sok dolog okozhatja:
-test kábel érintkezési hibák
-akku belső ellenállás már nagy (öreg akku)
-önindító hiba
-stb.
Önindítózáskor nagy áramok folynak, normál esetben. Csakhogy nem mindig tudnak folyni, mert a fent felsorolt hibák nem engedik a kellően nagy áram kialakulását.
(#) Emberke válasza szs hozzászólására (») Márc 23, 2022 /
 
Ez sajnos így van. Sok összetevője lehet ennek a problémának. 2003 körül vettem egy 87-es kiadású Suzuki ran robogót. Annak csak annyi volt a problémája hogy egy fényezés kellett neki és a berúgó fogaskerék hasznos része volt elkopva. Leszedtem a tengelyről a ferde fogazású fél fogaskereket ketté vágtam középen a szélein összeillesztve, összehegesztettem és kész. Illetve ha ha mentem vele "túrázni" Kékestetőre ott indult kicsit nehezebben. Lent kékes alatt pöccre indult akár lábbal, akár önindítóval. Azt mindig téliesítettem majd tavasszal csak belement a benzin és már robogtam is vele. De abban még nem volt ennyi elektronika mint ebben. Lehet hogy sok pici hiba okoz egy nagyot ennél. De amúgy nincs széthajtva a robogó. Átnéztem rajta a variátort is, a gyári tárcsák vannak benne. Új szíj van rajta, annyi benne a változás.
(#) Egri Frédi válasza még1MbR hozzászólására (») Márc 23, 2022 /
 
Egy 5Ah -s akksinál ne várj túl nagy áramokat - egy 50Ah -s autó akksihoz képest. Gondolom a vezetékeket is ehhez méretezték. Egy 10mm2 - es rézkábel már röhögve elég. Ha 16mm2, az már túl van méretezve.
Az ólom akkumlátorokban az ólom/ólom-oxid cellafeszültsége 2.4V. Így a 6 cella sorba kötve 14.4V -os elméleti értéket ad. Egy új akkumulátornál teljesen feltöltve is néhány tizeddel ez alatti feszültség mérhető. Teljes töltéshez ettől picivel nagyobb feszültség kell -> csepptöltés. Ilyenkor a bevitt villamos energia nagyrésze a vizbontásra fordítódik. Egy savas aksi már erősen "pezseg". A gondozásmentes zselés aksi nem pezseg, de nem is szereti ezt hosszú távon.
Nem tudom milyen ez a robogó, de nekem a szünetmentesemben 2db. 4Ah - ás akksi van ...
(#) Emberke válasza Egri Frédi hozzászólására (») Márc 23, 2022 /
 
Mondjuk azt megfigyeltem hogy elég vékonyka vezeték megy az aksitól. A fiam quadjában a gyári kábel kb 5 mm a teljes átmérő. Ebből a réz sodrony kb 3 mm. Nálam a teljes átmérő van 3 mm körül.
(#) Egri Frédi válasza Emberke hozzászólására (») Márc 24, 2022 /
 
A=(d2 x π)/4
Vagyis:
(5 x 5 x 3.14)/4 = 19.6mm2
(3 x 3 x 3.14)/4 = 7.06mm2
Feltételezve, hogy a szigetelés 1/3 -a teljes keresztmetszetnek:
(2 x 2 x 3.14)/4 = 3.14mm2
-> ez még 2A/mm2 -el is elbírja az 5A -t, rövid ideig a 10A -t is...
Az akksi vagy az önindító lesz a rossz, de ezt itt a fórumban nem tudjuk megállapítani.
A kínaiak sok bóvlit gyártanak és eladnak, de már a holdraszállást tervezik. Nem olyan hülyék azok, mint itt sokan képzelik.
(#) gg630504 válasza Egri Frédi hozzászólására (») Márc 24, 2022 /
 
Becslésem szerint az önindító motor teljesítménye 0,3 kilowatt.
Az akkumulátor kapocsfeszültsége lecsökken 10 voltra.
Az áramerősséget kérlek, számod ki magad.
(#) Emberke válasza Egri Frédi hozzászólására (») Márc 24, 2022 /
 
Próbáltam autó akkumulátorral, de az eredmény ugyanaz. Elkezd maxon forogni az önindító majd 3-4 mp után belassúl. Holnap reggel ha haza jövök melóból, szét kapom az önindítót apró darabokra. Mostmár legalább ki van szűrve hogy nem akku hiba. Valami az önindítóval van. Viszont 2 indítás után annyit elértem hogy harmadik rúgásra meg volt az alapjárat. De valószínű hogy a visszacsapó szelep sem müxik már rendesen.
(#) Emberke válasza gg630504 hozzászólására (») Márc 24, 2022 /
 
Ha 300 Watt a motor teljesítménye akkor elvileg 10 volton 3 amper az áramerősség igénye a motornak. Remélem nem írtam nagy hülyeséget.
(#) uniman válasza Emberke hozzászólására (») Márc 24, 2022 /
 
10x30 az mennyi?
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2022
(#) Tonybacsi válasza Emberke hozzászólására (») Márc 30, 2022 /
 
Hello!

2 dologból tevődik össze a problémád:

1; rossz az önindítód
(autó akkuval, bikázva, 3mp ig gyorsan, majd belassul a fordulat....írtad)

2; rúgásra is nehezen indul
(mérned kéne egy sűrítési végnyomást...."kompresszíót", valószínű henger/dugó=kuka....hiába érzed úgy a berúgókarral, hogy van)
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2022
(#) Emberke válasza Tonybacsi hozzászólására (») Márc 30, 2022 /
 
Már kezdem feladni. 2 napig nem nyúltam hozzá. 10 percig rugdostam, indítóztam mire nagy nehezen kezdte elkapni a robbanást. Majd fokozatosan indult be egyre hosszabb időre. Mostmár olyat is csinál hogy a műszerfal lekapcsol és újra bekapcsol járatás alatt. Nincs alapjárat, lehörög. Szóval nem tudom már mit csináljak vele. Rengeteg belsőégésű motort javítottam már, de ez már kiverte a biztosítékot nálam.
(#) tootya70 hozzászólása Jún 19, 2022 /
 
Sziasztok! Adott egy Piaggio Liberty 50 4t Robogó. Most éppen akku nélkül üzemel. A probléma az, hogy a világítás éppen csak pislákol elöl és hátul egyaránt. Viszont, ha bekapcsolom az irányjelzőt és éppen villan, akkor a világítás is felerősödik abban az ütemben. Jó lenne, ha valaki tudna adni tanácsot, mert feszültségszabályzót már cseréltem, de a hiba megmaradt.

images.jpg
    
(#) zolika60 válasza tootya70 hozzászólására (») Jún 19, 2022 /
 
A lámpák testvezetékét ellenőrizd.
(#) sevenhill válasza tootya70 hozzászólására (») Kedd, 8:30 /
 
Szerintem mégiscsak kellene bele az akku.
Következő: »»   36 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem