Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   30 / 30
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Szo, 23:37 /
 
Idézet:
„"nyomás alatt nincs szikra" esetére jut el minden oldal.”


Ez csak gyertya cserével orvosolható.
(#) Ricsi89 válasza arion hozzászólására (») Vas, 1:31 /
 
Az a baj, nagyon nehéz így látatlanba bármit is mondani. Kezd egy gyertyacserével. Járasd meg gyertya nélkül, hogy a sok benzin kiszellőzzön a hengerből. Ha összegyűlt a sok benzin akkor sem fog indulni. Azt mondod akkora szikra van, hogy ha nem testeled le a gyertyát akkor is áthúz. Ezzel kizárhatjuk azt, hogy gyenge a szikra és esetleg nyomás alatt nem húz át, ennek át kell húznia. A gyenge szikra már a gyertyán is alig húz át. Az hogy kompresszióhiány vagy szimering. Az nem egyik pillanatról a másikra jön elő.
Attól pedig, hogy a karbit nem állítgatod lehet még egy részleges dugulás, úszó szorul, felakad, stb. Az állás nem tesz jót a karbinak sem. Ha a gyertyacsere nem jön be én belenéznék a karbiba és kipucolnám.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Vas, 19:14 /
 
Megtörtént, sajnos ez sem oldotta meg a problémát. Levettem a gyertyapipát és egy gyertya a hengerbe becsavarva, a második a gyertyapipában és a két elektródát összeérintve a szikra átugrik egyikről a másikra ergo a hengerben is van szikra. Nem hallani azt a tipikus erős sercegést sem amikor a gyertya kivetten van szikráztatva.Csak ahogy láttam van hogy narancssárgás a szikra van hogy kékes de nagyon gyengécske. HOgy lehetne kiszürni mi hibásodott meg a gyujtás áramkörben? Sajnos csereberéhez nincs alkatrészem de mérni tudok. A gyujtótrafó primerén cirka 4 ohm a szekunderén (autotrafo) 5000 ohm körül mérek.
Egy Ducati tipusú számomra ismeretlen alkatrész is van az áramkörben ez egy műanyag dobozka. Két vezeték (föld és valami) megy a gyujtótrafóra, egy engedélyező (testre kapcsoló) vezeték megy a gyujtáskapcsolóról és két vezeték megy bele az állórészből. Ez egyik gondolom a megszakító lehet a másik a gyujtótekercs. 800 ohm és 500ohm a mért ellenállás.
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:18
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Vas, 19:16 /
 
Én nem elektromosan keresgélnék tovább.
A benzin mennyire régi benne?
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Vas, 20:03 /
 
Tavaly nyáron vettem akkor használtam utoljára a motort. Idén nyáron júliusban pöccre indult vele a motor, pöfögött kb 5 percet szépen majd leállt. Akkor elkezdett folyni a hűtővíz a blokkból, ott ahogy az állórész tekercsei is vannak. Azóta nem indul be.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Vas, 21:02 /
 
Én csak megnézném a karburátort meg a légszűrőt is, ha nem kap elég levegőt akkor kénytelen szerencsétlen benzint szívni helyette, ezzel eláztatva a gyertyát.
Röffeni se röffen?
Próbáld meg előmelegített gyertyával mint a versenyautókat
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Vas, 21:49 /
 
Kivettem a gyertyát felcsiszoltam az érintkezőket szárazra töröltem, hengeren kívül szépen szikrázik. Visszatéve még egy röffenés sincs, 5-8 rugás után a kivett gyertya benzines.
Nem tudom mennyiben számít de egy évet állt a motor, tavaly nyár óta, majd idén nyáron elsőre indult, majd pár perc után leállt. Akkor kezdett folyni a hűtővíz. Lehet az is hogy a két dolognak nincs köze egymáshoz. De visszagondolva lehet hogy csak annyit ment a motor amennyi benzin volt a karbiban? De ez sem lehet igaz hisz most benzines a gyertya.
Hogy érted az előmelegített gyertyát? Sütőben?
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Vas, 21:53 /
 
Gyertyát nem szabad sem csiszolni sem drótkefézni.
Ki kell égetni lángon az elektródát, hogy szép barna legyen.
Halvány izzásig nyugodtan melegítheted az elektródát és mikor kihűl akkor szép barna lesz.
Az előmelegítést úgy gondoltam, hogy gázégővel vagy gázpisztollyal kiégeted és melegen betekered a hengerbe és indítasz.
A légszűrőt csak megnézném elsőre, vagy akár anélkül indítani.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Vas, 21:59 /
 
Mindig tanul az ember... ezt sem tudtam, hogy nem szabad csiszolni drótkefézni a gyertyát.
Holnap megcsinálom, van gázos forrasztópisztolyom itthon. A légszűrőt is könnyü leszednem, mivel a fél motort szétbontottam már kínomban
(#) dB_Thunder válasza arion hozzászólására (») Hé, 19:26 /
 
Kiegészítéskén a miért nemhez: A kefe fém anyaga a kerámián nyomot hagy, rontva annak szigetelési képességét, Illetve a elektróda esetleges bevonatja sérül
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Hé, 21:46 /
 
Gyertyát kiégettem szárazra töröltem megmelengettem de sajnos így sem indul be a motor. Viszont 20 rárugás után érezni a benzinszagot és a gyertya nedves.Levegőszűrőt levettem, ez sem számított semmit A karburátor legalább jó. Kizárásos alapon biztos hogy a gyujtóáramkörben kell lennie a hibának, de hogy mi romlott el... az kérrdés, és hogy lehet kimérni.
A gyujtótrafónak milyen ellenállásúnak kellene lennie? a primeren kb 4 ohmot a szekunderen 5000 ohmot mérek. A CDI kimérhető valahogyan? vagy provizorikusan helyettesithető valamivel ?
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Hé, 22:47 /
 
Biztos, hogy csak benzines?
Nem lehet, hogy víz is kerül a hengerbe?
Kompresszió van benne elég?
Ha kint van szikra szép nagy és jó a gyertya meg a gyertya kábel is akkor bent is kell legyen szikra.
Semmi röffenés, semmi jel az indulásra ez nekem furcsa.
Próbálj meg tiszta új benzint adni neki kívülről.
Akár úgy is próbálhatod, hogy lehúzod a benzincsövet a karburátorról, feltekered felső holtpontra a dugattyút, nyomsz bele egy kis benzint fecskendővel.
Visszatekered a gyertyát és indítózol vagy rugdosod.
Ha így se indul vagy röffen akkor lehet tovább nézni.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Hé, 23:07 /
 
Sikerült találnom egy gyári szervizkönyvet igy némileg előbbre jutottam. Az állórész gyújtótekercsének és a jeladó tekercsének ellenállása pontosan annyi amennyi a gépkönyvben van igy az kipipálva. A nagyfesz tekercs ellenállása is annyi (szekunder/primer) mint amennyinek lennie kell. Maradt a gyertya és a CDI. Mivel 2 gyertyát is próbáltam és hengeren kívül szépen szikrázik az is kizárva. (próbából 1,5mm-es hézagot állitottam be és azt is átüti a gyertya de akár 3-4mm-t is) Feltételezem ha van szikra akkor a CDI-nek is jónak kell lennie.

Kompressziót sajnos nem tudok mérni, az ujjammal befogtam a gyertya nyilását erővel és megrugattam a motort, .... kinyomta az ujjam a kompresszió...azt sajnos nem tudom hogy benzines vagy vizes a gyertya.. nem tudom megállapítani. Benzinszagot érzek a karbiból és vagy a hengerből is. Holnap megpróbálom azt hogy leválasztom a tankot és valahogy kiürítem a karbit hogy tiszta benzint tudjak adni neki. Bár hogy őszinte legyek ez a motor inkább nyári élménymotor, igen keveset megy. Tavaly, vagy tavalyelőtt nyáron szétszedtem a teljes üzemanyag rendszert, kiszárítottam a tankot és az utolsó csavarig fúvókáig szétszedtem a karburátort is és mindent alaposan kitisztítottam. Tökéletesen üzemelt minden. Számomra az az érthetetlen, hogy idén nyáron 7-8 hónap állás után pöccre indult vigan pöfögött majd pár perc után leállt és azóta még egy röffenés sincs.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Hé, 23:57 /
 
Idézet:
„Számomra az az érthetetlen, hogy idén nyáron 7-8 hónap állás után pöccre indult vigan pöfögött majd pár perc után leállt és azóta még egy röffenés sincs.”


Éppen ezért gyanakodtam a benzinre.
Próbáld meg az, hogy friss benzint nyomsz direktbe a hengerbe és gyertya gyors bele és indít.
De előtte a karbiból vagy ereszd le vagy rugdosd ki.
Nincs a benzinnek petróleum szaga?
(#) attika válasza attika hozzászólására (») 0:08 /
 
Esetleg még a gyertyakábelt mérd meg ha ki lehet tekerni a CDI-böl.
Következő: »»   30 / 30
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu