Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyag szintjelző probléma
Lapozás: OK   1 / 2
(#) tizedeske hozzászólása Okt 22, 2007 /
 
Hali mindenki! Kérdésem lenne: mivel lehetne megoldani, hogy amikor ráadom a gyújtást az autóra hosszabb idő kell hogy az üzemanyag szintjelző óra beálljon a pontos szintre. érdekes az hogy amikor tele van atank akkor gyorsabban beáll a mutató mint amikor pl. félig van. ezt a próblémát hogyan lehetne megoldani? (Daewoo tico)

Elöre is köszi mindenkinek!
(#) uli hozzászólása Okt 22, 2007 /
 
szeritnem erre enmnagyin van megoldás.
én ugy toom ezek a cuccok nyomás alapján mérik a berzinszintet. szeritnem tenkold tele mindig
(#) Collector válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Te jó ég, ha ebből a topikcímből valaki rájön, hogy mit is akarsz valójában...Nehéz lett volna kiírni?
(#) mokus válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
agymenés ON
Írj egy kis programot PIC-be ami mittom én percenként menti az üzemanyagszintet míg van gyújtás, egy amolyan log egységet kreálj. Aztán amikor gyújtást ráadod rakd ki az utolsó állapotot az órára így 10 ns alatt beáll az utolsó állapotra az óra.
agymenés OFF

Amikor zsebre rakod azt az autót parkolás után akkor nem folyik ki a zsebedbe a benzin?
(#) papi74 válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
nem kell semmit vele csinálni igy jó ahogy van!!!a szintmérő csillapitása már nagyon régi jó megoldás mert a tartályban lévö üzemanyag menet közben ide oda lötykölödik a tartájban és csillapitás nélkül nem a valos értéket mutatná.
(#) temonddmeg válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Hali!
Mennyi az a hosszabb idő?
Maga a jeladó rész, legalábbis a régebbi kocsikban, egy úszó a tankban, ami ilyen-olyan áttétellel egy potmétert állítgat.
Sokszor szándékosan le van lassítva valamennyire a műszer reakciója. Nekem pl. azonnal beáll, ahogy ráadom a gyújtást, nincs késleltetés, viszont bal kanyarban több a benyám mint jobbosban :O
Ha nagyot fékezek, akkor 1-2x megmozdul a mutató 1-2 milimétert ahogy meglöttyen az anyag, innen tudom hogy van még hátra 20-30 kilométer, hiába van már nullán a mutató. (Skoda 120L)
(#) kobold válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Nyomásmérőset még nem gyakran láttam személykocsiban, hődrótosat viszont annál többet. Elve annyi, hogy az órában van egy bimetál, ami köré tekernek egy ellenálláshuzalt. A huzal egyik vége a gyújtáskapcsoló 15-ös pontja, a másik megy a tankban lévő mezei potis adóra, ahol a test felé záródik a kör. Gyújtás ráadásakor megindul valamekkora áram, felfűti az ellenálláshuzalt, a bimetál elhajlik, és elmozdítja a mutatót. Magasabb benzinszinthez olyan poti-állás tartozik, ami nagyobb fűtőáramot tesz lehetővé, kevésbé érvényesülhet az ellenálláshuzal termikus tehetetlensége, vagyis gyorsabban melegszik, így gyorsan mozog a mutató is. Alacsony szintnél megindul egy kisebb áram, a melegedő hődrót ezt tovább korlátozza, azaz lassabb lesz a felfűtés sebessége, lassabban éri el a mutató a szükséges kitérést.
Ha ilyen műszered van, csak a komplett csere után lesz gyorsabb, de hogy mire cserélhetnéd, arra tippem sincs...
(#) kobold válasza temonddmeg hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
A jó öreg Skoda műszere egy kereszttekercses mérő, ezért veszett gyorsan tud reagálni. Csillapítása annyi, amit a visszatérítő rugó ad (fél tanknál gyújtás be, és ha nem szorul a tengely, egyet-kettőt túllendül a beállás előtt), de így is tökéletesen működik. A mostani kocsimban (Seat) az előbb említett bimetálos cucc van, én se nagyon szeretem, csak amikor eladtuk az S100-at, elfelejtettem kiszerelni belőle
(#) tizedeske válasza mokus hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
"Amikor zsebre rakod azt az autót parkolás után akkor nem folyik ki a zsebedbe a benzin?"


Lehet hogy betonpattanás de nagyon hálás jószág! Nem nagyon csrélném el másra mert városban NO1 + a legfejlettebb elektronika az a mp3-as cd lejátszó...ezt még lehet azért patkolni az út szélén,de azért annyira nem mint a trabantot (pl.a szomszéd bácsika motorcsere az ut szélén) lényeg a lényeg az ujabb autokban hogy van megoldva ez a kérdés? Pl a céges ford tranzitunk az olya h amikor ráadom a gyujtást az abban a másodpercben beállítja a mutatót és mindegy hogy meddig van a tank.. :
(#) mokus válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Ahogy leírtam, a fedélzeti kompi vezérli a műszerfalat, Főleg ha az digitális, vagy féldigitális...
(#) tizedeske válasza temonddmeg hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
fél tank esetén kb: fél perc
teli esetén kb: 3/4-ig gyorsan aztán szöszmötöl
valami tranzisztor szerüség van a müszerfalba gyárilag építve de a típusára nem emlékszem!
(#) temonddmeg válasza kobold hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Ja-ja! Ez a kerek műszeres +oldás.
Ilyen kerek benyaórából van még asszem, ha kell

tizedeske: Nem rossz az a Tico, nemrég vezettem egyet, egész jól szedte a lábait (három henger, 800ccm), igaz könnyű is nagyon. Városban parádé, ezeken a szar kamionnal teli utakon nekem kicsit para a kaszni. Bár sajnos ma már ha nem egy tankban ül az ember úgyis kilapítják ha úgy adódik

S4300739.JPG
    
(#) temonddmeg válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Egy barátom Fordjában is ilyen, sőt, ha kiszálunk és mondjuk bemegyünk egy boltba, amikor visszaülünk, még fent van a mutató DE ez semmi bajt nem okoz, pontosan mér, olyan gyorsan nem tudod kiautózni a tankot hogy a műszer ne tudja követni
(#) kobold válasza temonddmeg hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Nehezen tudnám besuvasztani a mostaniba, köszi, de ki kell hagynom
Hajdani tanárom azzal indokolta a bimetálos, lassú reagálású műszereket: senki nem néz rájuk, mikor elindul, és nincs olyan gyors változás menet közben, hogy szükség volna rá, így kettővel kevesebb mutató rángatózik az ember szeme előtt (benzin, vízhő). De akkor is életrevalóbbnak tűnik a gyors mutató...
(#) temonddmeg válasza kobold hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
hm, érdekes magyarázat, dehát ők tudják, szerintem elég sok minden rángatózik az ember szeme előtt, gyalogosok, kamionok, szarvasok, jó csajok, és még a műszer is.. ehhh
(#) tizedeske válasza kobold hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
"De akkor is életrevalóbbnak tűnik a gyors mutató..."

Sokszor azt hiszem a "benzin mutatóra" hogy bekrepált...Ezen csak a csere segítene??? Az utolsó negyed tanknyi mennyiségre már imádkozni kell hogy mutasson valamit. Lehet hogy van benn 10L (kb.200km)
(#) kobold válasza tizedeske hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Ha bimetálos (márpedig valószínűleg az), csere nélkül elég lehetetlen a dolog.
Ha abból indulunk ki, hogy a poti a tankban azonnal visszaadja a mért jelet, esetleg megoldható, csak macerás. Le kell venni a műszerről a bemenetet, és át kell tenni egy áramvezérelt feszültség-generátor bemenetére, de úgy, hogy minél nagyobb a poti felőli és a műszerbe jutó áram különbsége, annál jobban hajtsa meg a műszert, úgymond túl kell fűteni. A különbség csökkenésével aztán (a poti árama állandó, egy adott benzinszintre) csökken a kivezérlés is, és ha jó a karakterisztika, talán túllendülés nélkül gyorsítható a kijelzés. Nem egyszerű eset...
Emlékeim rámtörtek, így eszembe jutott, hogy olyan jeladó is van, ahol poti helyett szintén bimetál van, ez dupla katasztrófa. Sajnos, meg kellene bontani az egész rendszert ahhoz, hogy tudjuk, mivel állunk szemben, máshogy nem lehet általános receptet adni.
Csinálj bele új műszerfalat
(#) tizedeske válasza kobold hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
szétszedem a müszerfalat mert ugyis szétt kell szednem a világítása végett (ledet szeretnék bele kreálni,kéket),azt egyuttal megnézem a müszert hogy milyen fajta...Köszönöm a tippet,tippeket!

Tizedeske
(#) ha6pc válasza temonddmeg hozzászólására (») Okt 24, 2007 /
 
Valószíűleg ezek a műszerek a régi és igen bevált hődrótos megoldások.
Nem is kell vele törődni,csak ha nagyon a nullához közelít-esetleg a piros lámpa is világít
(#) tomy23 válasza tizedeske hozzászólására (») Dec 30, 2007 /
 
Hali.

Ebbe az autóba már úgy tudom hogy nincs bimetál.
Ez már kereszttekercses, és attól függ h milyen óra van benne, mert láttam már gyorsat is, és lassút is(nem pont tico-ba).
Az is lehetséges, hogy csak szorul.
Sztem kérdezz meg egy-két tico-s tesót hogy nekik is lassan megy-e a benya óra. (de megnyugtatlak, h a pug 205-ömbe is, és a golf 1 ben is lassú az óra. )
(#) dpeti hozzászólása Dec 30, 2007 /
 
egyes márkákban léptetőmotor van minden egyes mutató mögött, mondjuk drágák is
(#) Jeep hozzászólása Dec 30, 2007 /
 
Egyáltalán nem nyomás alapján mutatja az óra a benzinszintet hanem egy potencióméter van a tankban és egy úszó mozgatja a csúszkát!
Egy test megy a szintjeladóhoz és ez megy keresztül az ellenálláson.(a benzin szigetelő ezért nem fog hülyeségeket mutatni,és a benzinszivattyú sem fogja a benzint begyújtani).
A műszer meg azért nem fog rohanni felfelé mint a hülye,hogy ne akadjon ki hirtelen illetve mikor leveszed a gyújtást ne ütődjön hozzá a végállást mutató kis műanyag tüskének.
Csillapítás van az órában az újabbaknál kondenzátort tölt fel és ezen keresztül működik a mutató.....persze még jó néhány elektronikán keresztülmegy......ha nem lenne benne ez a csillapítás akkor belemennél egy döccenőbe és ugrálna össze vissza (de ugyanugy ha idulnál vagy kanyarodnál a több tíz liter benzin bizony mozog elég erőteljesen!nézd meg a B corsákat,sosem tudod mennyi van benne!De láttam már olyan órát is,hogy nem elektronikus a csillapítás hanem maga előtt terelgeti a levegőt és ez a csillapítás.
(ha esetleg fejlettebb a kocsi elektromos rendszere akkor ha tényleg nem jó a szintjeladó akkor hibakódként megjelenik a karosszéria vezérlő modulban)

Remélem tudtam valamennyit segíteni!

Üdv!
(#) PiperR hozzászólása Szept 16, 2008 /
 
Sziasztok
Elektronikusan hogyan lehetne megoldani a csillapítást? Ladába kéne valamit kreálni, mert ebbe frankón nincs csillapítás, direktbe mutatja hogy mennyi nafta van benne, fékezésnél is érdekes akkor általába tele tankot mutat, hiába hogy fél tanknyi sincs benne . PL: 30 másodpercenként kapna jelet, és azt mutatná folyamatosan, vagy a "lengésből" átlagot számolna és azt mutatná stb...
Az első megoldásra valami 555-ös kapcsolás is jó lehetne, már csak az időzítő része miatt.
HELP
(#) djkoko hozzászólása Ápr 6, 2009 /
 
Sziasztok! Tudna valaki segíteni egy egyszerű kapcsolással? VW Golf2-öm van, a gond az, hogy nincs kontrollámpa az üzemanyagszintjelzőnek, csak a deprez. Tudok beépíteni ledet, ami jelezne 5-6 liternél? Előre is köszönöm!
(#) peti0227 hozzászólása Márc 13, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy mtz-nk amibe szeretnék csinálni egy üzemanyag szintjelzőt. A gyári uszós megoldással gondoltam, csak az órát kellene kiváltani. Én ledesre gondoltam, csak nem tudom hogyan lehetne megvalósítani.
A potija 5-100 ohm között változik.
Hogy lehetne megvalósítani, hogy mondjuk 4-5 led világítson arányosan?
a segítségetek előre is köszönöm.
peti0227
(#) reteck válasza peti0227 hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
Talán az LM3914-el lehetne valamit variálni, vagy más LED - meghajtó IC-s megoldás lenne a legpraktikusabb.
(szerintem )
(#) reteck hozzászólása Jún 11, 2010 /
 
Az egyik haveromnak a mitsubishi-ében olyan az
üzemanyag óra,hogy szintén lassu, de mindig biztos, s ha nem kap semmi tápot, akkor is megjegyzi, csak rengeteg idő után engedi le.
Gondoltam a kondira, de mikor láttam,h még memória elem is van neki a műszeróra hátuljában, akkor már hirtelen tanácstalan lettem.
Gyanakodtam sokfajta elektronikára, de biztos képesek elbonyolítani mindent.
Amugy meg egy 10 éves extrás autó.
(#) janez3 hozzászólása Nov 7, 2011 /
 
sziasztok.üzemanyagszintméröt kötöttem be egy traktor tartájába.három csatlakozo van.rákötöttem müködik amikor visszateszem a tartályba akkor nem.észrevettem ha meghuzom a csavarokat akkor nem müködik vagyis a csavar ami megy a szintméröbe allatta a gumi majd a tartály a csavar a tartályhoz ér akkor nem müködik.mi lehet a hiba? ha máshogy kötöm be akkor meg ugrál a mutato .
(#) karaszbandi válasza janez3 hozzászólására (») Nov 7, 2011 /
 
Szakember hiánya van.
(#) Moderátor hozzászólása janez3 hozzászólására (») Nov 7, 2011
 
Ha megfelelően HASZNÁLOD a keresőt, azonnal megtaláltad volna ezt a topikot. E mellett kérlek az esztétikusabb írásra is. Pontosabban, a mondateleji nagybetűk és az írásjelek használatára. Köszönöm.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem