Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Laptop javítás, tuning
 
Témaindító: angelero, idő: Jún 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   142 / 283
(#) didyman válasza arion hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Akkor erre lesz baj, ez jó találat volt! Az ALW ágakról szerte-széjjel kisebb-nagyobb áramú FET-ek engedélyeznek mindenféle tápellátást, ezeket kutasd akkor végig, remélhetőleg találsz egy kerámiakondit valahol, ami az egésznek az oka lehet.. Elsőre, ha van forrszemes átkötés a két ágon, egymás után szedd fel csak azokat, valószínűleg az egyiknél (ha el tud indulni) nem fog már leállni, akkor még egy vizsgálandó ággal kevesebb.
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Megvan a zárlat. A + 3,3VS zárlatban van, már csak meg kell találni hogy hová megy és mi a zárlatos alkatrész. Kapcsirajz 33. oldal, U24 +3VALW to+3VS transfer.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Ez az egy táp is ezer felé megy el... van ötleted, hogyan lehet egy hibás kondit kiszűrni? anélkül hogy kivenném?Akárhogyan is nézem a különböző áramkörök nincsenek szétválasztva egymástól, igy nem lehet részegységenként bontani hogy kiszürjem a zárlatos részt.Te hogyan szoktad megoldani.?
(#) tomipap válasza arion hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Ejj Csak volt zarlat a tap aramkorben. Adjal a 3V agnak 3V-ot 1A aztan nezd mi melegszik. Ha semmi akkor 3A-el mar kell neki.
(#) arion válasza tomipap hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Az a helyzet hogy ezt a metódust egyelőre kihagynám. Logikusan gondolkozva, ha egyszer ez a lap ment, és utána meg nem indult el, egy chip nem tud így tönkremenni szerintem. Itt valami passziv alkatrész adhatta meg magát. Kondira gondolok én is... csak azt nem tudom hogy ezt hogyan lehet kimérni... momentán meg vagyok lőve amig az új betét meg nem érkezik a forrólevegős állomáshoz. Az a problémám hogy nagyítóval nem látok égett alkatrészt, ha pedig zárlatos valami akkor annak nyoma kellene lennie...
(#) tomipap válasza arion hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Ahogy gondolod.... De azert azt batran fogadd el, hogy siman tonkremegy igy barmelyik IC. Sot sokkal elobb mint egy keramia kondi. Ha tapot dasz neki es kondi zarlat van akkor az megy tonkre ami hibas... A tobbi nem. Nem ertem mibol kovetkeztettel arra, hogy egy passziv alkatresz konyebben megy tonkre es serulekenyebb mint egy aktiv.

Sok zarlatot fel lehet ezzel a modszerrel fedezni. A 3V-os agban a 3V semmi kart nem tesz ha esszel kapja meg. Bar amilyen modositasokat eszkozoltel mar a 3V-os agban igy elhiszem, hogy felsz tole.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
(#) arion válasza tomipap hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Az a vicc hogy a sima +3V-os ágban dolgoztam és az jó!!! Annak külön kapcsolfetje van ott sehol sincs zárlat. EZ az ág független a hibástól.

Abból gondoltam, passziv alkatrészre hogy a laptopot előzőleg tökéletesen feltelepítettem és tökéletesen üzemelt. Majd következett a forrólevegős ujraforrasztás és a wifi javítása. Ezek után már nem indult a lap az emlitett hibával. Zárlatot nem csináltam sem a forrasztásnál sem a wifi átalakításánál. Így a hiba magától állt elő.
(#) didyman válasza arion hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
A kondin az égésnyom mindig alul van. Ne félj a kézrátételes melegítéses módszertől. Ha tápod nincs ekkora értékre, akkor laptopakkuból kiberhelt lítiumion cella és vaskosabb, a mért zárlatnak megfelelő ellenállás is megteszi, pár másodpercekre kell csak igénybe venni. A zárlat jellegétől függ a módszer: Ha abszolút zárlat van, igen nehéz dolgod is lehet, ha pártized Ohm alakul ki, azt könnyű melegíteni. Sajnos a kondikra jellemző az abszolút zárlat. PWM-ek mögött közvetlenül nem szabad így vizsgálódni, mert eléghet valamelyik FET (a polaritásra is emiatt figyelni kell), meg a vezérlő is-fel kell szedni vagy egy átkötést, vagy a tekercset. Olykor hosszabb idő kell a melegedéshez, olykor drasztikusnak tűnik, de tényleg nem olyan veszélyes, és ha van 20-30 alkatrész, amit meg kell találni útközben, akkor igencsak időtakarékos így.
(#) arion válasza didyman hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Igazából a tápegységet féltettem nagyon és sajnos igazam is lett.
Hiába áramkorlátos meg stb... nem díjazta a zárlatos alaplapot, mindkét végtranyó megadta magát a tápban. Akkucellám nincs, most már táp sem... valami jobb ötlet esetleg amivel a zárlatos alkatrészt meg tudnám találni?
(#) tomipap válasza arion hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
A zarlatos alkatresz keresesre logikusan nem sok mod van. Lehet "optikai" vizsgalattal orakat bohockodni. Ez az ugynevezett bambulas . Mint dydyman is mondta, a keremia kondik valoban rendszerint alul durrannak szet. Van a betaplalom es "megkuldom". Ha nem talalom a melegedes forrasat akkor emelem a tetet (4-5-6A). Egyszer valamibol kijon a fust az biztos. Az lesz a hibas.
A masik a szakaszolas es egyenkent felemelgeted az alkatreszeket. (Hasznalhatatlan alternativa) Ido pocsekolo megoldas es ha ugyfelnek igy javit valaki akkor ehen hal. De minden esetre kevesebb veszely van benne.

Hat az meg milyen tap? Zarlatvedelem az zarlatvedelem. De nyilvan mint emlitettuk mi labortapra gondoltunk. A labortapokon van aramkorlat ugye. Ezt beallitva ha tonkremegy akkor az semmire nem valo.... Ha meg sima egyszeru zarlatvedett tapegysegrol hajtottad meg akkor meg jajj. Nyilvan azert lett igazad mert nem mondtad, hogy milyen tapod van. Javitsd meg alobb azt. Aztan majd frissen nekilatsz ennek a lapnak is.

Nezd mas otlet igy nem nagyon van. Eloszor en a technikai kornyezet kialakitasat ajanlom ha ilyen feladatokat szeretnel elvegezni.
(#) arion válasza tomipap hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Tudom, igazad van, a leggyorsabb és legcélravezetőbb a füst... A tápegység sajnos nem labortáp bár annak nevezik.. saját építés és áramkorlátozott, visszahajló karakterisztikájú... az első egy két kísérletet még tűrte, amig csak 1A körüli áramkorlátot állítottam be rajta. Valójában kb 3-4A-re terveztem a használatát... De íme a táp rajza....
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Nos a táp megjavítva szerencsére csak az egyik BD911 lett zárlatos, igy helyette egy 2x erősebb BD249C-t tettem be. Tomi az nem jó megoldás ha táp kimenetére a zárlatos lappal sorban valami nagy wattszámú kis ellenállást teszek? pl 0,1ohm 10W?vagy ezekből sorban mondjuk 0,5ohmot? Így azért mégis kímélem a tápot de a célt elérem....
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2014
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Az ötlet egyébként onnan jött, hogy ha laptop tápot javítok ott egy primitív de célravezető megoldást alkalmazok... a 230V-al sorba kötök egy 100W-os izzólámpát. Ez áramkorlát és védelem is egyben... ha gond van világít az izzó és védi a hálózatot valamint a tesztelt tápot is...
(#) arion válasza didyman hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Jobb híján ESR mérővel mértem meg a zárlatos tápszakaszt. Azt hiszem hogy a 0,05Ohm az abszolút zárlat kategóriája....
(#) arion válasza arion hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Ha ezt nekem valaki megmagyarázza nem tudom mi legyek. Eddig totál zárlatban volt a +3VS.
0,05 ohmot mértem milliohm mérővel.
Elkezdtem probálkozni a hibás áramkör melegitésével, 4db sorba-párhuzamosan kapcsolt baby elemmel.... semmi sem melegedett.... fél óra után feladtam és rámértem a hibás táprészre.... most kerek 10 ohmot mértem rajta.... próbaképpen fehoztam a gépet és beinditottam.... képet ugyan nem ad,,, de a lapi beindul, és minden feszültsége a helyén van... nem csak az always hanem MINDEN.
(#) at22 hozzászólása Feb 23, 2014 /
 
Sziasztok! Nekem egy olyan problémám van hogy, Van egy ibm r60e laptopom. Nem volt benne kijelző, ma sikerült vennem igaz ami benne volt valamikor kijelző az 1024x768-as felbontást tudott 30pines 15", de amit meg ma vettem az meg 1400x1050-et tud 30pines 15". Bele raktam úgy ahogy kell, bekapcsolás után egyből fel figyeltem arra hogy, vibrál a kép. Állítgattam fényt kontraszt stb.. de semmi változás. Utána rá tettem töltőre és még jobban elkezdet vibrálni. Később fel figyeltem egy kis hangra az inverter-től hallani ilyen kis sistergős hangot olyan mint ha erőlködne. Valaki tudja mi lehet a baj ?

Köszönöm előre is a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2014
(#) arion válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
A baby elemeket szerencsére nem új hanem 2008 decemberében lejárt, szóval kissé fáradt elemként használtam. A feszültség le is esett kb 1,2 V-ra....de ha bármi elégett, elpárolgott annak füstje szaga kellett volna lennie, vagy minimum melegednie valaminek de semmi ilyesmi nem volt, viszont hová lett a totális zárlat? Mert most már a lapi megy és nem értem a dolgot..... (első körben két soros ceruzaelemmel probálkoztam azok igen hamar elhagyták magukat.... fé perc alatt1,5Vra estek összesen.)
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2014
(#) tomipap válasza at22 hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Szervusz. Gondolom amit vettel kijelzot az is hasznalt. Ugy tunik, mintha a CCFL cso tulterhelne az invertert. A cso ami a hattervilagitast csinalja, lehet mar nincs a helyzet magaslatan. Ha esetleg van keznel barmilyen masik CCFL cso akkor ra lehetene dugni egy proba erejeig, hogy megbizonyosodj, hogy az inverter vagy a cso a hibas. Erzesem szerint mindegyik lehet sajnos. Oreg notebookok eseteben sok eselye van a CCFL hibajanak. Lehet az is, hogy megtort a cso vezeteke toben es testre huz. Vagy lehet valoban eloregedett cso is, jo fekete vegekkel. Aztan ott van meg az inverter hiba is. Egy masik CCFL csovel lehetne szukiteni majdnem biztosra a hibat. Vagy merni kellene az inverter kimenetet. De nem ajanlom sima multimeterrel.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2014
(#) tomipap válasza arion hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Szerintem inkabb most merjed tovabb, hogy mi nem indul. Most aramfelvetelbol mar lehetne rogton latni, hogy mennyire indul be. Ez az elemes zarlat taplalas bakker En feladom. Mondhatni totalisan kontrollalhatatlan megoldas. Es veszelyes is elemeket zarlatba rakni. Nem akarlak en piszkalni am egyfolytaban csak nem akarom azt sem, hogy felreertesek miatt emberek a forumot olvasva gyujtogassak fel a muhelyuket.
(#) at22 válasza tomipap hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Szia! Először is köszönöm a hozzászólásod. Sajnos nincs lehetőségem mással kipróbálni. A kijelzőt használtan vettem. Szerinted hogy lehetne ki szűrni a hibát?
(#) pcb12 válasza at22 hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Csak úgy ha raksz bele egy próba csövet.
Mivel az inverterből nagyfrekvenciás nagy feszültség jön ki mezei multiméterrel nem mérhető.
(#) tomipap válasza at22 hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Hat nezd, en szetboritanam ilyen esetben magat az LCD-t es megneznem a csovet de ezt rutin nelkul nem ajanlom. A masik, hogy lehet, hogy teljesen felesleges lenne a szetszedese mert az invertered a hibas. Gyanus, hogy nem volt benne kijelzo. Ez jelentheti azt is, hogy kiszedte valaki az eredeti LCD-t mert villogott az is, kicserelte es nem lett jo mert az inverter a hibas. Kiszedte a kijelzot fogta es eladta. (Nem tudom, hogy milyen modon vasaroltad)
Minden esetre en igy vegig gondolva az inverterre tippelek. Nem egy draga dolog az inverter ebay-en 8,90€ csak sajnos plusz 8€ Magyarorszagra a posta. Biztos Magyarorszagon is van sok helyen elfekvoben ilyen inverter.

Szoszo, ahogy pcb12 is irta. Masik cso nelkul (ez a legolcsobb megoldas) nehez lenne kiszurni a hibat.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2014
(#) at22 válasza pcb12 hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Köszi a választ.
(#) at22 válasza tomipap hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Szia! A kijelző ami benne volt azt azért vette ki akitől hoztam mert berepedt. Személyesen vettem a laptopot. Külső monitorral nincs baj. De akitől hoztam a kijelzőt még az a jó hogy, itt helybe vettem mert azt mondta ki cseréli a kijelzőt. Remélem a kijelzővel lesz a baj. Majd írok mire jutottam ha érdekel. És köszönöm a válaszod.
(#) at22 válasza at22 hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Szia! Megoldódott a probléma a kijelző volt rossz.
(#) at22 válasza at22 hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
szia! Sikerült ki cserélni a kijelzőt. Ezzel már nem sistereg meg nem vibrál. Tesztelgetem még le nem merült az akku. Utána rátettem tőltőre és egy 5mp után probléma lett. A kijelzőnél lent a bal sarkánál elkezdet pislákolni a hátuljnál meg sisterget megérintettem és nagyon meleg volt a sarka meg szaglot rögtön kikapcsoltam. Vártam egy kicsit és akkuról indítottam így üzem meleg a sarka meg nem szaglik meg nem pislákol. Olyan mint ha nagyáramot kapna a kijelző amikor rajta van a tőltő. Vagy mint ha zárlat lenne valahol vagy nemtudom. Még nem volt benne a kijelző akkor külső monitoral nem volt ilyen probléma. Használtam táprol is meg jól feltöltötte az akkut is. Szerinted mi lehet a baj?
(#) tomipap válasza at22 hozzászólására (») Feb 25, 2014 /
 
Ha sistereg akkor athuz a fenycso vege testre... Nem tudok igy ennel tobbet mondani. Latni kellene ez mar innen csak nehez tippelgetes. De furcsa egy kijelzo az akkor ha ujonnan ezt csinalja... Raadasul ez "csere" kijelzo azt mondtad. Erdekes, hogy ugyan az a hiba. A vilogas utani kovetkezo lepes szinte mindig az ategetett szigeteles es a testzarlat.
(#) bbalazs_ válasza at22 hozzászólására (») Feb 25, 2014 /
 
Esetleg erdemes volna az invertert magat ellenorizni, mert ha valahol hozzaer a keret belsejehez (a forrasztasi oldal van befele), az altalaban le szokott lenni fujva vezeto festekkel, a zavarszures miatt, igy a haz belseje vezet.

Az invertert vedd ki a helyerol es papirral szigeteld lazan korbe. Ha most is csinalja, akkor egyertelmuen a fenycso valahol athuz. Ha igy mar nem, akkor az invertert kellene elszigetelni jobban a haztol. (neha leveszik rola javitas kozben azt a kemeny muanyag bugyit es elfelejtik visszatenni, igy az inverter nagyfesz reszenel athuzhat a hazhoz.

Ha a kepernyo femresze meleg, akkor egyertelmuen kepernyo, valoszinuleg odacsiphettek a fenycso vezeteket a femvazhoz es van rajta egy szigeteles-lyuk.
(#) at22 válasza tomipap hozzászólására (») Feb 25, 2014 /
 
Szia! Megtaláltam a hibát. Darabokba szét szedtem a gépet és az volt a baj hogy, a földelés nem érintkezett. A kijelző ahol mondtam a bal sarok alul ott megpörkölődött a zsinór bekapcsolt állapotba sistergett meg áthúzott már akkuról is. Óvatosan csavarhúzóval megpiszkáltam és le vált onnan a zsinór. Megfogtam a zsinór végére tettem cin csomót utána vissza nyomtam csavarhúzóval és jó masszívan megállt, le lakoztam meg le szigeteltem. Utána bekapcsoltam üzemel rendesen tápról is meg akkuról is nincs sistergés meg nem szaglik meg üzem meleg. Akitől hoztam az gondolom szét szedte valamikor és nem fogatta le rendesen a földelést. Majdnem 2db kijelzőt elrontott.
(#) tomipap válasza at22 hozzászólására (») Feb 25, 2014 /
 
En nem igazan tudom milyen foldelesre gondolsz. Hacsak nem a csohoz vezeto feher szilikonos vezeteket mondod. Az viszont nem foldeles. Annak orulok, hogy megtalaltad a hibat csak nehogy kellemetlen 800V-os erzes legyen belole. Nem kimondottan nagy arammal dolgozik de en mar ugrottam meg inverter miatt Felemelo erzes volt
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
Következő: »»   142 / 283
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem