Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   24 / 58
(#) lola6736 válasza sevenhill hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
Hát ez valahogy nem nagyon műxik nekem.
A rajz szerint építettem a Te kiegészítéseiddel, 2 különbséggel.
1. Csak BT151-et kaptam
2. a kondit nem igazán értettem hova is kéne beillesztenem, így azt kihagytam.

A jelenség:
Alapjáraton olyan 3-4 volt
ha húzom neki, akkor felmegy 18-ig is.

Mérés: közös test a motor testre. A bemenetre a töltő vezeték. A kimenetre és a testpontra a műszer.

Nem igaz, hogy nem lehet valami épkézláb megoldást találni...ez már a 3. kapcsolás..

Lehet, hogy én értek valamit félre, de ha feljön a blokkból 4 vezeték: fehér,piros-zöld a gyujtásra, sárga vezeték a töltés, akkor testelt töltésem van nem?
Grr...
(#) Sly válasza lola6736 hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
Szia.Hát mondjuk én már megprobáltam legalább 20 fajta kapcsolást szó szerint!Köztük volt ez is és nekem se müködött.Aztán a végén áttekertem a töltötekercset és jolett ez a kapcsolás is,szépen szabályoz.Azt hogy testelt e a tekercsed kideritheted.méghozzá ugy hogy megméred a töltötekercs végpontja és a test közötti ellenálást,ami elég kicsi kell hogy legyen,(pár ohm esetleg)ha testelt a töltés.
Ja még egy fontos dolog...A szabályozo kimenetére tettél kondit?Egy 10000mikros 25 voltos kondi kell rá legalább,ha nincs rajta akku...A lényeg hogy vagy akku legyen rajta vagy egy kondi,mivel másként nemtud müködni a szabályozokör.Esetleg tegyél rá egy fogyaszot is 5-25wattos 12 voltos izzó,nekem ez segitett a beállitásban mert nem szaladt fel a fesz.miután a kondi feltöltödött,hanem az égö folyamatosan üritette a kondit és igy szépen tartotta a szabályozott feszt. az áramkör.
(#) Ricsi89 válasza lola6736 hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
Egy dolgot hagytál csak ki. Egy 12V-os akku kell a kimenetre. Akku nélkül nem működik rendesen. Több példányban megépült már nálam és hibátlanul működik.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
(#) lola6736 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
hm...
Nem mertem rákötni, míg nem jó a kimenő fesz, nehogy felforraljam az aksit, de akkor holnap kipróbálom úgy.
Lenne még 2 kérdésem.
-Ha bekötöm rendesen, akkor hol kell hogy rámérjek? Az aksinál kéne a 14.4 nek megjelennie?

-a kondit amit írtál nem baj, hogy kihagytam? Ha nem nagy fáradság berajzolnád nekem a linkelt rajzon, hogy hova kellene illesztenem?
Köszönöm a segítséget.
Ha jól gondolom, akkor valahogy így:
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
(#) mex válasza lola6736 hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
Igen a kondi,oda kell, bár nekem nem volt szükség rá.
Az akkun kell mérned a töltési feszültséget
(#) lola6736 válasza mex hozzászólására (») Jan 9, 2014 /
 
Köszi. Holnap jövök az eredményekkel
(#) lola6736 válasza lola6736 hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Úgy néz ki tényleg működik így az aksival. Egyenlőre hűtőborda nélkül próbáltam. Alapjáraton hideg, de fordulaton elég szépen melegszik a BT151. Mekkora bordát javasoltok rá? KB 10x20 cm max ami itthon van. Gondolom úgy érdemes beszerelni, hogy a menetszél hűtse rendesen...?!?! Arra gondoltam, hogy kiveszem a panelről és a bordával együttkeresek neki valami jó kis szellős helyet és onnan visszavezetékelem... Vélemény?
Köszi a segítséget.
(#) mex válasza lola6736 hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
Nyilván minél nagyobb a hűtőfelület, annál hatásosabb a hűtés is. Szerintem egy 10x10cm méretű borda tökéletesen elég, bár ez akkutól, és fogyasztótól függ elsősorban.
Egy dologra figyelj oda: A tirisztort szigetelve kell szerelni a bordára, különben rövid úton bezárlatosodik a graetz kocka.
(#) lola6736 válasza mex hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
Szia
Az akku: 5ah 12v
Fogyasztók: A motoron minden ledesítve
Greatz nincs, mert csak 1 szál jön fel töltésre.
Bontott alkatrészek között van olyan "szilikon" szerű lapkám ami tirisztor/tranzisztor és hűtőborda közé való, az gondolom jó lesz.?.?.
(#) mex válasza lola6736 hozzászólására (») Jan 11, 2014 / 1
 
Az jó lesz, de a rögzítőcsavar alá is kell vállas szigetelőgyűrű.
Ha összeépíted a bordát és a tirisztort, ellenállásmérővel ellenőrizni kell a tökéletes szigetelést.
Gyakorlatilag szakadást kell mérni a tirisztor hűtőfüle és a borda közt.
(#) lola6736 válasza mex hozzászólására (») Jan 14, 2014 /
 
Minden tökéletesen klappol. Köszönöm a segítséget minden résztvevőnek
(#) lola6736 hozzászólása Jan 14, 2014 /
 
Kicsit OFF, de ide vág:
Ha szeretnék egy szivargyújtót beszerelni (telefon töltő, GPS-nek nem árt), akkor azt csak simán kössem rá az akkura, vagy azért kéne elé valami stabilizálás? Talán egy 7812? Igaz, hogy csak 1 amper, de nem is vizet akarok vele forralni Vagy ne is foglalkozzak vele, mert a szivargyújtós "kütyükben" van erre megoldás hogy a fesz vándorol 12-14.4ig?
(#) Fazer9999 válasza lola6736 hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Utolsó mondatodban az igazság, vagyis ezzel nem kell bajlódni. Viszont olvadóbiztosítót mindenképpen javasolt beiktatni. (egyszerű lengő biztosító aljzat 2-5A betéttel) A feszültséget nem feltétlen kell egészen az akkutól hozni én a kocsiban ott a környéken kerestem fix + és - . A rádióról vagy ki nem használt klímavezetékek csatlakozója ilyesmi. Kényelmesebb, mint átfűzni a kocsiszekrényt. Jó vadászatot!
(#) Hidi hozzászólása Jan 17, 2014 /
 
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy a bemenetre váltó vagy egyenáramnak kell mennie. A válaszokat köszönöm.
(#) kadarist válasza Hidi hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
Szia!
A töltőtekercsről váltakozóáram érkezik.
(#) Hidi válasza kadarist hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
Szia! Köszi a választ. De olvastam olyat hogy ha testfüggetlen a tekercs akkor egyenirányítani kell.
(#) mex válasza Hidi hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
Ha testfüggetlen a töltőtekercs, akkor ez a kapcsolás nem működik.
A tekercs egyik kivezetését testelve, félhullámú egyenirányítást is végez a tirisztor, így tölti az akkut.
(#) Hidi válasza mex hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
Köszönöm a választ.
(#) zsoltinak hozzászólása Feb 10, 2014 /
 
Sziasztok!
van egy Honda SLR 650es motorom, amin gyárilag nincs fordulatszámmérö. Raktam rá egyet, a 12V-ot a helyzetjelzöröl vettem, a lámpatestböl, h ne kelljen semmit komolyan megbontani. (ha be van kapcs akkor megy a ford. mérö), müködik is, egy baja van az a megvilágitása, ha gázt adok kialszik, lehet h tul sok neki ilyenkor a bemenö fesz/áram?
lehetne erre aplikálni egy kis feszsszabályzót, vmi miniatür forrasztos dolgot?végülis az lenne h 12v legyen a kimenö, vagy egy ilyen kis izzo esetében az amper is számit?
miket kellene beszereznem h ez müködjön?ja mellékelve a kapcsolási rajza motorhoz.
elöre is köszi a választ!
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2014
(#) 2type hozzászólása Feb 22, 2014 /
 
Szasztok elmondana valaki mi koze van a feszultseg szabalyzonak az inditashoz, nem talalok rola semmit' annyit tudok hogy az en fesz.szabalyzom tonkre ment es azota nem indul a motorom (Honda CBR 600 F3) akumlatort toltottem mert lemerult de akkor sem indult miutan fel volt toltve! :|
Eddig ugy gondoltam hogy a fesz.szabalyzo csak a tolteshez van koze...
towtype@yahoo.com-ra e-mailokat lehet kuldeni.
Valaszokat elore koszonom (Udv)
(#) Kismüszi válasza lola6736 hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Sziasztok! Kis segítség kellene nekem, megépítettem ezt a fesszabályzót és 12.1V van a kimeneten. Hogyan tornázhatnám fel 14.4-ig?
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2014
(#) kormika hozzászólása Feb 26, 2014 /
 
Sziasztok! Építek az egyik ismerősnek egy Simson endurót, amin Babetta gyújtás van. A világítást LED-esre kell kiépítenem, ezt a tulaj kikötötte. Az első lámpába egy 3W-os power LED lett beépítve, a hozzá tartozó áramgenerátorral, a hátsó lámpában pedig 5mm-es extrafényes LED-ek vannak, számszerint 9db. A gondom az, hogy a power LED áramgenerátora max 15V bemenőfeszt visel el, de a töltőtekercsen üresjáratban mérek 70-80V-ot is. Eddig még nem mertem rákötni a lámpákat, lehet, hogy terhelés alatt beállna a fesz egy biztonságos értékre, de mivel a világítás nem állandó, ezért ha jár a motor és akkor kapcsolja rá a világítást, szerintem simán elhalálozna az áramgenerátor. Hogyan tudnám 15V alatt tartani a világítótekercs feszültségét? A söntös megoldásokat mellőzném, ha egy mód van rá, részben azért került rá Babetta gyújtás, hogy minél kisebb legyen a forgó tömeg, illetve a motortól elvett teljesítmény. (Motorfékpadon össze lett hasonlítva a Simson és a Babetta gyújtás, teljesen leterhelt világítótekercsnél a Simson gyújtás 300-400W körüli teljesítményt vett el a motortól, a Babetta hasonló körülmények mellett csak 70-80W-ot ami ugye nagyon nem mindegy.)
(#) janimester hozzászólása Márc 4, 2014 /
 
Sziasztok, megépítettem a simsonomba ezt az töltő és villogtató áramkört, pontosan a rajz szerint de labortápról járatva eddig csak a villogtató működik rajta, a töltést simán elengedi 16-17 -18v-ig egy izzót kötöttem a kimenetére. Vagy az lehet a hiba hogy az elektronika az akkuról kapna feszültséget és azért nem működik jól?

birelba.jpg
    
(#) tamast2 hozzászólása Márc 19, 2014 /
 
Sziasztok! Alapjáraton a motor 14,00 V-ot tölt lámpa nélkül közepes fordulaton. Alapjáraton 13,5V körül. Ha felkapcsolom a lámpát, akkor alapjáraton szintén kb. 13,4 V, de magasabb fordulaton leesik 13,2V-ra. Valami nem stimmel, mert nőnie kellene a feszültségnek, nem csökkennie. Azt mondják a 13,2 V kevés. Sőt, kb. ennyi van az akkuban is töltés nélkül! Az akku 3 napos.
A feszültségszabályzóm 1,5 éves. Kiáll belőle valami vezeték, azt mondták, ha azt elvágom, akkor többet tölt 0,1 V-al, vagy ilyesmi. Magyar gyártmány. Vágjam a vezetéket? Mi legyen?
(#) Motobees válasza tamast2 hozzászólására (») Márc 21, 2014 /
 
Kedves tamast2! Ha biztosra akarsz menni ki tudom mérni egész pontosan mit csinál a szabályozód, azaz hol szabályoz és egyáltalán jól működik-e. Természetesen ingyen segítek csak szereld ki hozd el és megbeszéljük...
(#) dani9228 hozzászólása Márc 24, 2014 /
 
Üdv! Akkumulátorosra szeretném megcsinállni a motoromat, és az lenne a kérdésem hogy a feszültségszabályzó alkalmazásánál mire figyeljek? A bemenő maximális és minimális feszültség érdekelne, valamint hogy a fogyasztókat az akkura vagy a világítás tekercsre kössem, amelyre a szabályzó egyik lába is rámegy. A képét mellékeltem, a jobb oldaliról lenne szó.
Köszi!
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2014

regler.png
    
(#) Patrol hozzászólása Márc 24, 2014 /
 
Sziasztok!

én is robogó témában gilera runner50 van akkumulátor, töltő és világitás tekercs vettem a fényszóróba ledes izzókat de nem jó a normál izzó gázhúzásra erősödik a ledes gázadásra kialszik a fesszabályzó leszabályoz. A világítás tekercs alapjáraton kb 11-13 v váltó feszt ad max gázon kb 50v ebből kellene 12-13v-ot csinálni gondolom egyenirányítva. Próbáltam 2db p600m diódát sorba rákötni a vezeték végére fogyasztók nélkül mérve alapjáraton leesik a fesz. kb 9v-ra max-on kb.32v az izzó elejében lévő led 6v-on indul az oldalán lévők 9v-nál 12-13v-nál eléri a max fényerőt.

$_57.jpg
    
(#) Reuter válasza Patrol hozzászólására (») Márc 24, 2014 /
 
Helló!
Nézd meg sürgősen a feszültség szabályzót a motorodban, meg paralel az akkumulátort is. A 32 V az nagyon nem normális. Annyi nem lehet, ha működik a feszültség szabályzó, hiszen az éppen azt csinálja, hogy referencia feszültségből, esetünkben ez 14.4 V, állítja be a töltést.
ez általában tirisztorokkal történik, ezekkel terhelik a tekercs kimenetét, hogy ne "szaladjon " el a feszültség. A ledes nem azért alszik ki, mert leszabályoz a fesz.szabályzó, hanem mert szeretne inkább zárlatba menni, mintsem az irdatlan nagy feszültséget elviselje
(#) dani9228 válasza Patrol hozzászólására (») Márc 24, 2014 /
 
Ide fesz szabályzó kellene neked, de az analóg fesz szabályzó elég sokat disszipálna neked 12 - 13V os kimenő feszültség melett. Mondjuk ez erőssen terhelésfüggő.
(#) Reuter válasza dani9228 hozzászólására (») Márc 24, 2014 /
 
Szia!
A fogyasztókat az akkura kell kötni, mert akkor minek a szabályzó . Majd a többit elrendezi a töltés. A minimum bemenő attól függ legjobban, hogy milyen erős a lendkereked mágnesezése. A maximum lehet akár 60-100 V is terheletlenül. Ezért kell a szabályzó, hogy leterhelje az indokolatlanul nagy kimenőt. Nekem a minimum alapon 12.3 V egyenfesz, ha csak a gyújtás fogyaszt. Ha tompított is, ami 40 W-os, akkor 12.1 V. Ha félgázt adok, akkor 13.8 V, teljes gázon 14.8 V. Azt vedd meg, amelyik az olcsóbb! Mind ugyanazt tudja, de nem mindegy, hány tekerccsel megy a dinamód. Ha nem akarsz sok pénzt erre költeni, rajzom is van, ami biztosan, jól működik, nekem is ez van benne pár éve.
Következő: »»   24 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem