Fórum témák
» Több friss téma |
Ha sík felületek közé teszed, nem szárad ki. Csak, ha érintkezik a környezeti levegővel.
Ki fogom próbálni a pasztás megoldást, illetve a hővezető párnásat is, aztán meglátjuk melyik lesz a jobb. A konstrukciót úgy tervezem, hogy hasonló legyen, mint a fagyasztó ládák kialakítása. Csak itt a rekesz tetején lenne elhelyezve a peltier rendszer, és a hideget lefelé fújnák a ventilátorok, és a rekesz teteje ugyanúgy nyílna, tehát lenne egy szigetelő gumi, amire ráül a tető. Teljesen a hűtőládák mintájára.
A méréshez végül is elég egy sima tranzisztor, egy borda, meg egy égő. Lehet holnap meg is csinálom.
Mármint mire gondolsz? Arra, hogy mekkora borda kell? Vagy hogy a paszta jobb-e vagy a thermal pad? Ne haragudj, de ezt most nem értem
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Szia, Igen a hőátadó képesség érdekelt már előzőleg is a különböző izolációs anyagoknál, csak még nem végeztem el az összehasonlító mérést.
Rövidre fogva, a hővezető paszta / ZP-360 tip volt itthon, de léteznek jobbak is / bizonyult a legjobb hőátadó képességűnek. Lsd kép. A 0,48mm-es, és a 0,85mm-es hővezető gumilap sem tudta 2C fokra lehűteni, maximális hőelvonás mellett. 6,8 és 3,2 C foknál elkezdődött a visszamelegedés. A pasztával -14,5 C fokig sikerült hűteni a bordát! 705-ös peltier modul.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Szia! A régi cégnél kisérleti céllal átalakítottunk néhány gyárilag Peltier-cellával ellátott hűtőládát (12V 50W) külső termosztátos hőmérsékletszabályozásra, hűteni és fűteni is tudott. A jobb szigetelés miatt a láda oldalát kb. 3cm-es hungarocellel béleltük, alul kb. a feléig volt hingarocellel kitömve, így a hűtendő térfogat talán a harmada lett az eredetinek. A termosztát érzéklelőjét a tető szellőzőnyílásán keresztül vezettük be és a belső szellőzőn keresztül lógott ki. A termosztát csak be/kikapcsolta a hűtést/fűtést, kikapcsolt állásban a ventilátor 7-8V-ról továbbra is működtetve volt. Hűtéskor hosszú idejű folyamatos működés során (2-3 napig becsukva) a belső szellőző kimenő oldalán és alatta jelentős mértékű páralecsapódást tapasztaltunk. Fűtéskor kb. 30%-os PWM-el ment a Peltier-elem, így fel tudott menni akár +45 fokig a belső hőmérséklet, de nem ment tönkre (egyszer megjárattam teljes teljesítménnyel, kb. 60°C-nál kapcsoltam ki, de akkor már erős égett szaga volt). A belső hőméréseket egy precíziós hő- és páratartalom mérővel végeztük 1 perces gyakorisággal. Bélés nélkül folyamatos hűtés mellett 16°C-ot tudott hűteni a környezethez képest, béléssel ez kb. 22°C volt. Béléssel - termosztáttal szabályozva 20°C különbséget tudott stabilan, +/-0,5°C-on belül tartani. Csatoltan küldök néhány adatgyűjtést.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Szia nagyon érdekes amit írsz, kérlek elmesélnéd, hogy a páralecsapódás okozott-e valamilyen problémát, illetve hogyan védekeztetek ellene? Köszönöm!
u.i.: azért ezek eléggé biztató adatok! ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2015
Köszi, ment a privi
![]()
Ha a páralecsapódás nem megengedhető, gondoskodni kell a kondenzvíz kezeléséről. Utánanézendő: harmatpont.
Ugyanilyen peltier elemekkel vannak megoldva a kis dehumidifier dobozkák, a pára lecsapódik, s belecsepeg egy tartályba.
Hát, nem vagyok benne biztos, hogy problémát okoz. Ugye a hideg oldalon nem lenne elektronika, maximum a peltier hideg oldali ventilátora, de a páralecsapódás nem ott jelentkezne...
Sziaszok,
Én is kicsit tuningoltam egy peltieres vízhűtőt. ![]() Elegem volt abból, hogy a meleg oldal hűtőbordán a venti nagyon hangos volt, és sokáig is működött egy egy hűtésnél. Az elektronika úgy működik, hogy alapból ha hűteni kell akkor 12 volton megy a venti és a peltier is, de ha eléri az adott hőfokot a víz akkor visszaveszi a ventit és a peltiert is 5 voltra ami ugye szinten tartja a víz hőfokát, és még 3 voltig lecsökkenti a feszt a legvégső esetben, és ha veszünk ki vizet akkor lehet csak 5 voltig megy vissza, vagy ugye max 12 voltra. Ugye ki akrtam váltani a hangos ventit, de semmi sem lett jó, mert vagy nem hűtött vagy zajos volt. Itt jött a képbe a vízhűtés. ![]() Csatoltam pár képet.
Azt nem tudja esetleg valamelyikőtök, hogy a TEC1 12715 peltier elem mérete lehet-e 40x40 mm? Mert adatlap szerint 50x50 mm, de ebayen 40x40 mm méretben árulják. az lehetséges, hogy valami kamu?
Szia, Pont ma láttam én is, itt, mondjuk az 5,30€-s ár még mindig a fele, mint amit a linken megadtam. A méret a gyártótól változhat, a lényeg, hogy a megfelelő számú P-N kocka meglegyen benne.
Sajnos, ez már bele-törődött a sorsába, de 715-ös volt, előző életében.
Sziasztok!
Kaptam egy hibás autós hűtő táskát. Remélem jó helyre írok ez ügyben, szerintem táp egység baja van, mind 12 mind 220 Volt-ról annyit csinál hogy pillanatra "bemozdítja" a ventilátorokat, és egy kis kattanás hallatszik (talán relé). Valakinek van esetleg ötlete hol kezdjem a hiba keresését? Válaszokat előre is köszönöm! ![]()
Szia, Lehet zárlat is, ha kapcsoló üzemű táp, akkor nem kell relé a "kattogáshoz", simán csak leold. Próbáld meg külső 12V-ról megtáplálni. Előtte nem árt zárlatra rámérni.
Köszi közben meglett a hiba oka, a ventilátor nem megy csak, a tápegység jó, van áramfelvétel és néhány perc múlva érezni is hogy hűt. Ventilátort még nem sikerült szétszednem, de külső tápról meghajtva is ugyanaz a hibajelenséget csinálja.
Valószínű kefe nélküli, ha csak le nem szakadt a vezeték, nem valószínű, hogy tudsz vele kezdeni valamit. Most harcolok egy Sony PS3-aséval, abban 2 SP8M3 komplementer fet kapcsolgatja a tekercs áramát, s még előtte van az impulzus oszci IC-je...
Esetleg tudsz tippet adni hol mit mérjek?
Ha megmondod, hogy milyen motor van benne, akkor igen. Szét tudtad egyáltalán szedni? Jó lenne egy fotó, és leolvasni a félvezetők típusát. Esetleg szóba jöhet helyette, egy 8cm-es / gondolom olyan van benne, / cseréje, pár 100Ft ért. Pld ez.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2015
Szia!
Ez a pontos típusa: Yate Loon D12 SH-12. Csere azért lenne nehézkes mert ugye hosszú tengely van rajta hogy a hideg meleg oldalon egyaránt pörgesse a ventilátort. Leégve elszakadva szemmel láthatólag nincs, holnap csinálok róla képet ![]()
Az jó, mert el tudom képzelni, de ilyen megvalósítással nem találkoztam még, guglizva sem ezt adta ki rá. Általában 2db ventit használnak, a meleg oldali a nagyobb, nyilván.
Igen én is csak azt találtam amit Te is, szerintem maga a motor olyan típus csak, természetesen a ventilátor és a kialakítás az a "szokásos" egy motoron hosszú tengely, két oldalon hűtőpropeller. Csatoltam egy képet szétszedve róla, remélem kivehető milyen is.
A tekercsek kivezetései kellene összemérni, illetve, hogy, hogyan vannak összekötve, hány kivezetés megy a panelra. Az elektronika maga a panel másik oldalán van, ami általában egy PWM controller, ami fázisban eltolt impulzusokat küld a tekercsekre, így hozza létre a forgó mágneses mezőt. Kérdés, hogy a belső rézcsőről le lehet-e roncsolás-mentesen húzni a panelt. A keret nélküli váz, már a szokásos, a burkolat veszi körbe, az irányítja a levegő irányát.
Le tudtam húzni a panelt, összemértem a tekercsek kivezetéseit, nem találtam szakadást. Egy IC van rajta, 4 lábú és 2 kondenzátor és pár darab ellenállás.
Akkor sejtem milyen lehet, próbáld meg leolvasni a típusát, én is megnézek egy hasonlót.
Az IC típusa 276 23HS legalábbis ezt tudtam leolvasni róla, remélem ez az ami kell
![]() Az mehetett tönkre?
AH276 de nem találtam, szerintem legegyszerűbb, ha veszel egy ugyanilyen sima ventit, és átrakod az elektronikát a dupla tengelyesbe. Valami hasonlót kellene látnod.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2015
Köszi a segítséget, én is úgy látom, hogy az lesz a legegyszerűbb megoldás
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |