Fórum témák
» Több friss téma |
Pár dolgot én is összeraktam már. Egyedi dolgokat, soha nem ilyen egymás után kötök ezt azt jellegű dolgok...Inkább a jfetet preferálom ,a műveleti erősítők kívül esnek a fő csapáson...A kis kedvencem, 2:15-től, imádom. A tiszta csak amolyan legyen az is, a torzon van 4 fokozatú yaxley, 4 torzítás szint, igazából a 3-4 köré van kihegyezve, a videóban is főleg ezeket nyüstöli Gábor barátom...A többi csak lehetőségként adott volt, hát kihasználtam. Képek között 4-et visszalapozva van róla kép is...meg a többiről...Na, meg egy régebbi videó Bővebben: Link Zs.
Igen már rájöttem
![]() A fülhallgató erősítőről mi a véleményetek? Arra gondoltam hogy a torzító után rakok egy kapcsolót ahol az egyik állás a fejhallgató, a másik meg az előerősítő és a hozzá tartozó végfok. Ez így jó megoldás?
Kezd űrsikló lenni ebből az egészből...műszaki ámokfutás...
![]() Azt mondtátok hogy nem jó ha az előerősítő után raknék egy fülhallgató kimenetet és egy kapcsolóval leválasztanám a végfokról az erősítést. Ezért gondoltam hogy akkor csinálok a fülhallgatónak egy külön erősítőt, és a torzító után raknék egy váltó kapcsolót. Ez így nem jó? Vagy miért nem jó az előerősítő erősítése a fülhallgatónak?
Akkor hagy idézzelek már (6 oldallal visszább):
Idézet: Ajánlottunk, de te inkább sajátot tervezel. Addig rendben is van, de még az egyszerűt is megbonyolítod. Pedig pont te írtad ezt is: „Tud valaki adni vagy ajánlani egy normális gitár torzító kapcsolási rajzot ami tényleg működik és jól is szól?” Idézet: Leginkább bonyolítod. Az, hogy rendesen fog-e szólni, az pedig kérdéses. Ott van a feltett Marshall rajz, bevált, letisztult, pont az, amit kértél. A mély metálos hangról pedig szintén kaptál infót, hogy le kel hangolni a gitárt a "béka hátsója alá" és megkapod azt a hangzást, amit szeretnél hallani.„Én sem akarom túl bonyolítani, csak szóljon rendesen.” 6 oldalon keresztül vacakolunk már egy még soha ki nem próbált konstrukción. Most itt a végén is: plusz fejhallgató erősítő... Minek?? Akkor van értelme, ha szimulálod vele a cuccod hangját ládástól, hangszóróstól, mindenestől. Egyébként csak egy plusz áramkör, ami bonyolítja a projektet, abszolút feleslegesen. Tegyél sorba egy 100-200 Ohmos ellenállást a végfok kimenetével, kösd rá egy kapcsolós jack aljzatra és készen vagy a fejhallgató erősítővel. Van egy mondás, biztos ismered: "Járt utat járatlanért..." De ha neked a járatlan a szimpi, akkor bonyolítsd tovább. A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2015
Nem értelek miért mondod ezt. Mindent úgy csináltam ahogy mondtátok. Zsozsóó csinált egy rajzot ami alapján megcsináltam az erősítő áramkör rajzát előerősítővel, hangszínnel, végfokkal. A torzítót szintén ti ajánlottátok egy hangmintával aminek a rajzát szintén lerajzoltam az erősítő mellé. Mondtátok hogy kellene még bele egy hangszóró védelem koppanásgátlóval. Ennek is csináltam egy rajzot.
Mondtam hogy szeretnék külön egy fülhallgató kimenetet amire azt mondtátok hogy nem lesz jó ha csak a végfok előtt leválasztom a jelet mert nem fog jól szólni. De nem mondtatok semmit hogy lehetne ezt megoldani, ezért én kerestem egy fülhallgató erősítős rajzot ami 250mV -ból 5V kimenetet csinál. Ezt kérdeztem legutóbb hogy akkor most ez így jó lesz-e. Most meg mire minden kész azt mondjátok hogy túl bonyolítom, pedig csak azt csináltam amit írtatok. Idézet: „Tegyél sorba egy 100-200 Ωos ellenállást a végfok kimenetével, kösd rá egy kapcsolós jack aljzatra és készen vagy a fejhallgató erősítővel.” Köszi. Ennek örülök hogy ilyen egyszerűen meg lehet oldani, bár ha ezt hamarabb írtad volna, akkor nem harcoltam volna még tegnap este külön a fülhallgató erősítővel, és nem lenne az hogy túl bonyolítok mindent. Most már nem variálok, és nem is akarok több mindent beleépíteni szerintem ez így jó lesz. Neki is állok nemsokára ![]()
Majd írs meg milyen lesz,meg egy hangmintát is tolj róla.
"Járt utat járatlanért..." Ne dramatizáljunk, Te is tudod, én is, meg mindenki aki 2-nél több ilyet épített, hogy ez működni fog...A topológival semmi, de semmi gond nincs, max alkatrész érték finomhangolás lehet. Én is inkább a Marshall cuccot csinálnám amúgy ,de ezt az eszeveszett variálást már sem kedvem, sem dolgom szerintem követni, szerintem Te is pont így vagy vele...
Nem az a baj, hogy nem azt csinálod, amit modnanak. Hanem , ha valakitől kérek egy tervet, akkor am inimum ,hogy leírom mit is akarok! Leírtad, szép tisztán szóljon ,3as hangszín, hangerő, torzítás nélkül. Uccu neki, mondom erre egy fenderes tiszta tökéletes: 2 viszonylag lineáris freki és amplitudó átvitelű erősítő fokozat közé egy 3as hangszín hangerővel, megfejelve egy végfokozattal, ami teljesen kitapasztalt dolog a részemről. Mi történt erre? Legyen torz, töttöröttötö...Egy ocsmány torzító kapcsolás is bekerült. Ezen a ponton már mindenki modnta, ha torz is kell, csináld a Marshallt, az gyakorlatilag kész, átgondolot, logikus dizájn. Ánem...dupla tápfesz ,nem dupla tápfesz, virtuális föld, átvariálok, átrajzolok, mikor lerajzoltam, m ia bánatot kell azon átrajzolni. Megmondtam, hogy 4Ohmra elolvad a végfokozatod 24V ról, de azt is mintha a pusztába kiáltottam volna. Meg lehetett volna oldani kicsatoló kondival ,ahogy Steelbird írta, meg DC védelemmel is. Megmondtam, hogy van egy egyszerű itt az oldalon, pár alkatrész erre valmai rettenet botrány áramkört teszel. Végülis Te dolgod mégegyszer mondom. Aztán a fejhallgató dolog, ami megint nem volt semennyire specifikálva. Steelbird erre is megadta a megoldást, oszd le a végfokozat kimeneti fezsültségéből, fesz osztó, fejhallgató impadancián teljesítményre számolva, szerintem menni fog...Erre a fél erősítő bonyolultságával felérő fejhallgató erősítőt rittyentesz ide. Ha észrevetted, már senki nem tesz energiát bele, hogy váloszoljon érdemben és ne haragudj, de meg is értem. Jó lesz az úgy ,ahogy gondolod, ha az én általam vázolt uton mész ,akkor sajnos gondolkoznod kell, ha a Marshallost, akkor nem. Utóbbit javaslom, szerintem egyelőre nem kell neked még egyedi dolgokkal foglalkoznod, tapasztalat kell....De ha nagyon ragaszkodsz a megoldásomhoz, Isten biz inkább gyorsan megcsinálom és odaadom ingyen, csak több vergődés ne legyen már! Szép napot! Zs.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2015
No, megunván a sok szkepticizmust, ami Steelbird hozzászólásaiból árad, tessék, így szól vonalból vst láda szim plussz egy kis reverb, hogy ne legyen olyan unalmas a fakezű kalimpálásom. Semmi lezárás meg ac csatolósdi a hangerő potinál ,eddig nem állt ki sem tápra, sem nem recsegett, ki érti ezt, igaz TL074 akadt először a kezembe, nem LF akármi... A tone stackban nem pont ezek az értékek, volt egy kész a próbapanelhez, azt használtam ,de ha minden törik, akkor átmódosítom...1nF benn van itt is ott is...dráma...! Kb vagy fél órába telt a dolog, a legnagyobb idő a táp feltúrása volt a dobozokból. A gitáron a húrok szó szerint rozsdásak, vagy egy fél éve hozzá sem nyúltam. Epi Sg g400. Tőlem mindenki azt épít amit akar, nem ragaszkodok semmi ötletemhez. Szép estét mindenkinek. Zs.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2015
A szkepticizmus annak szólt, amit te is bőven ecsetelgettél itt.
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2015
Rendben, de még kell egy ki idő míg összerakom.
Zsozsoo: Értelek. Ha 24V sok neki akkor mennyi lenne az optimális feszültség a végfoknak? Mivel csak 4 Ohmos hangszóróm van. Megakarom csinálni mert ebből sokkal jobban lehet tanulni és legalább megismerem egy kicsit jobban az erősítők működését. Esetleg még kisérletezni is tudnék rajta pl: a frekvencia átmenet sávszélességét módosítani hogy 80Hz - 4kHz között legyen az átviteli tartománya. De ezeket már majd én kiszámolom, nem azért írtam hogy tovább borzoljam az idegeidet. Azt már nem is mondom hogy egy delay -t is szeretnék bele rakni ![]() ....és nem azért hogy túl bonyolítsam.
Sziasztok! Szerintetek az itteni rajzok, és megoldások jók, vagy olyanok, mint az eredeti? Mit jelent az, hogy ellenőrzött? Hogy működik, vagy, hogy olyan a hangja? Egyáltalán jó megoldás lehet-e ilyen NYÁK-ra építeni zaj szempontból? Illetve muszáj ezeknek fémdoboz?
Revízió!
Az eredeti rajznál nem stabil a lekapcsolás, ha DC kerül ki a végfok kimenetére. Oka az, hogy a T6 szaturációs feszültsége viszonylag nagy, ráadásul tranzisztor függő, úgyhogy nem tudja lehúzni rendesen a T3 bázisát GND -re. Javítva lett a kapcsolás, négy variációban felteszem. Amelyik szimpatikus, azt építsd meg. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Rendben. Köszi szépen.
Sikerült a szakmai vizsgám ![]()
Szerintem a legnagyobb marhaság mindent beletenni az erősítőbe. Ha később másik gitáros lesz,vagy valami módosul, nem tudsz csak bontással módosítani. Az átgondolt gitárerősítőben 1 vagy 2 szabályozható előfok van, soros effekt loop a delay és hasonló marhaságoknak, meg egy végfok,esetleg ha csöves akkor attennuator a kimenetén. Ennél több nem kell bele. Minden másra ottvan az elődök előtti tengernyi soros hely pedálok formátumában...
Szia!
Működnek,is,meg jók is. Sokat építettem,innen(is). Nem kell fém,doboz, csak csavart érpárokat használj a belső kábelezéshez,meg földelj mindent csillagpontosan. Ha nem fémdobozba építed mindenképp ragassz bele árnyékoló fóliát,kipróbáltam nélküle, zajosabb mintha van benne...szóval kell bele. Majd teszek fel képet majd az enyéimről.
Gratula a vizsgához! Az idegeimet nem borzolod, ha majd nem akarok, max nem válaszolok!
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Igazad van, és egyet is értek. Egyenlőre ez csak egy újabb ötlet volt, a lényeg az, hogy tanuljak belőle.
Zsozsóó: Köszönöm. Átböngészem még az adatlapokat, és jó hogy írtál ezekről mert sajna erről nem sokat tanítottak. Amiket tudok azokra szinte mind magamtól jöttem rá. Lecsökkentem 20V -ra ahogy írtad. Bőven elég lesz nekem az a 15W. A végfok IC-re akkor ezek szerint kell hűtőborda? A hangszóróm az sajnos egy autohangszóró ami 4 Ohmos. Nem tudom ennek mekkora a sávszélessége, de gondolom nagy ami nekem gitárra nem a legjobb. Nézegettem kimondott gitárhangszórókat de elég drágák. Erre tudtok valami más megoldást esetleg? Vagy csak kizárólag a gitárhangszóró jó? Láttam elérhető áron 3-4000.-ft mély-közép kis hangszórókat, de szerintem egy 10 - 12cm-es tányérral nem hiszem hogy szépen szólna. A torzítót vagy az effekteket nem közvetlen a gitár kimenetére kell dugni? Utána megy az erősítőbe azt hiszem. Vagy az előfok és a végfok közé kell rakni?
Tejes doboz?
![]() A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2015
Attól nem lesz kisebb a zaja, legfeljebb nem lesz annyira gerjedékeny. Zajnál meg kell különböztetni az áramkör saját zaját, meg a környezetből összeszedett/rászórt zajt. Plusz a kábel, a gitár által összeszedett, szintén a második csoportba sorolandó zajt. A legtöbbet az második okozza. A fém doboz a külső zavarok, elektrosztatikus rászórások ellen véd, ezért mindenképpen ajánlott fém dobozba szerelni a megépítendő effektet. A nem fém doboz, belül alu/réz fóliás borítással inkább csak szükségmegoldás legyen, ha nincs fém doboz. Kis jelekkel dolgoznak az áramkörök, elektrosztatikus zajokat könnyen összeszednek. Ez ellen csak fém árnyékolással tudsz védekezni. A gyári pedálok sem véletlenül vannak fém dobozban. A kábel, meg a gitár által összeszedett zaj már más tészta, az nehezebben kezelhető. Elég, ha van pl. egy tirisztoros gyújtásvezérlővel, vagy hasonló, folyásszög-vezérelt elven működő világítás a színpadon és máris kerreg az egész cucc, úgy megszórja a gitárt, vagy a kábelt. De egy erősáramú kábel is elég pl, ha a közelben van.. vagy bármilyen elektromos készülék (pl. erősítő) Egy jól megkonstruált gitár ezek nagy részét néha elég hatékonyan tudja csillapítani, de a probléma örök és állandó.
A fémdobozt azért is kérdeztem, mert láttam már gyári műanyag pedált.
Zajba meg mindent beleértek, amit nem akarok hallani, attól függetlenül, hogy mi okozza. Ideális az lenne, ha nem lenne zaj, ezért kérdeztem, hogy cél NYÁK-al lehet-e csökkenteni? Mert bár nagyon csábító ez az elrendezés, főleg, hogy nincs NYÁK nyomtatóm, de ha lehet jobbat is csinálni, akkor inkább azt választanám. Az viszonyítás kérdése, hogy valakinek megfelel az a zaj, és/vagy gerjedés, vagy valaki szerint a jól szól az mit jelent. Számomra a jól szól az oldalon lévők közül azt jelenti, hogy úgy, mint az eredeti. Mert jó lehet sok eredeti, de a célom az aktuális hangzás. Arról viszont már nem raktak fel videót, hogy ez milyen. ![]() Amúgy normális fémdobozokról nem nagyon tudok. Esetleg ilyen nagyot megérné venni, amibe belefér vagy 10. Végül is lehetne mind a fedelén. Alkatrészek szintjén mi mit befolyásol? Milyen fajta kondenzátorok, ellenállások, és milyen tűrésűek ajánlottak, és miért? Milyen potméterek? Az ilyen NYÁK-ba ültethetetlen lapos szárúak nagyobb teljesítményt bírnak, vagy csak azért olyanok, hogy nehéz legyen rögzíteni? Kapcsolókkal, csatlakozókkal szemben van valami követelmény? Másabb a pedál kapcsoló, mint más kapcsoló a külsején kívül? Vagyis, tartósságban, hangátvitelben más, vagy csak jól néz ki? Idézet: Nem fogod hallani a különbséget. A zaj döntő hányadát nem ez okozza.„Ideális az lenne, ha nem lenne zaj, ezért kérdeztem, hogy cél NYÁK-al lehet-e csökkenteni” Ha célod a minél kisebb zaj, akkor fém doboz kell. A műanyag doboz pedig (szerintem) egy buli hevében nem biztos, hogy kibírja az igénybevételt. Mindenképpen érdemes jobb minőségű ellenállásokat és kondikat használni, meg kis zajú tranzisztorokat. Poti: Azért rövid a tengelye, hogy ne álljon ki nagyon a dobozból a gomb. Amúgy nem bírná annyira a taposást. A kapcsolók is a strapásabb kivitel miatt olyanok. Elvégre az effektek többsége földön is használható, lábbal kapcsolható. Erre a célra egy "sima mezei" kacsoló nem jó. Zajod mindenképpen lesz, sőt, attól is nagyon függ majd, hogy hol játszol. Nem is értem, miért nem tértek már át a szimmetrikus jeltovábbításra a gitárgyártók. Vagy már van ilyen? A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2015
Milyen a jó minőségű? Másrészt én a típusáról mint fólia, dobozos, vagy olyan barna, zöld legömbölyített , vagy kerámia, vagy szén, vagy film, és tűrésről értem. A potméternek pedig a lábairól beszélek, mert eddig csak olyanok voltak nálam, aminek nem kör alakú, hanem lapos lábai voltak, vagyis, ha fúrtam neki lyukat amibe széltébe befért, alig lehetett rögzíteni, mert a körből csak egy csíkot foglalt el. Tegnap felnéztem mondjuk a HEstore-ba, és 0,1-0,2W-osak voltak tán. Gondoltam, azoknak, amik nekem vannak azért nagyobb a felülete, mert nagyobb teljesítményt bírnak. Kapcsolót meg lábbal se tapossa meg szerintem senki. Azt hittem a lemezek anyaga, alakja, mérete, érintkezése jobb a hang átvitelére, mint csupán DC, vagy 50Hz átvitelére.
Milyen a szimmetrikus jeltovábbítás? Amúgy ilyeneknél megoldható a fantomtáp? Ha nem is, lehet jobban megérné elem helyett átállni 5V-ra, mert minden annyit használ már. Power Bank+akár egy mobil töltő, esetleg egy StepUp konverter, és elvileg nem zajos, stabil táp lenne, ami szinte bárhol tölthető. Vagy fontos, hogy mindben külön elem legyen? Mennyivel egyszerűbb lenne, ha minde3gyiken lenne 2 DC csatlakozó, és/vagy USB, és egyikre rákötnénk a tápot, aztán csak a pedálok közt lenne rövid áthidaló, ami tovább adja a tápot. Vagy ez is zajt venne fel, meg gerjedne, meg ilyenek?
Jó minőségű? Pl. nem szénréteg, hanem fémréteg ellenállások, nem kerámia, hanem rétegkondik, audio célra gyártott elektrolit kondenzátorok (nem olcsók)...
A tűrés inkább a munkapont reprodukálhatósága -és a megfelelő működés- miatt fontos, de a 10% általában még megfelelő. Poti lábak: ha megnézed a kivezetéseket, hogy csatlakoznak a szénpályához, akkor érthető, miért laposak. Eddig nem hallottam még róla, hogy ez másoknak gondot okozott volna beforrasztáskor. Effektbe elég a 0,1..0,2W -os poti, nem kell nagyobb teljesítményű, nem szokott rajtuk nagyobb teljesítmény lenni. Idézet: Nem vagyok benne ennyire biztos...„Kapcsolót meg lábbal se tapossa meg szerintem senki.” Idézet: Mikrofonoknál használják. Nem egy eres kábelt használnak, ahol a jel az ér és a GND között van, hanem két eres kábel van, aminél a jel a két ér között jelenik meg. Két melegpont van, a kábel GND -je csak árnyékolást lát el. Ha valami megszórja zavarral a kábelt, az a zavar mindkét melegponton ugyanúgy ott van és az előerősítő bemenetén kioltódik.„Milyen a szimmetrikus jeltovábbítás?” USB táp és hasonlók... mivel ezek általában kapcsolóüzemben működnek, zaj szempontjából rosszabbak, mint egy sima elem. A kapcsoló impulzust nehezebb kiszűrni a tápfeszültségből. Az 5V egyébként már elég kevés, nincs elég kivezérelhetősége egy 5V -ról működő analóg fokozatnak. Általában ezért mennek 9V -ról az effektek. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2015
De lehet abból az 5V-ból 9-et csinálni. Én azt mondom, hogy lenne egy táp doboz, amin lenne USB bemenet, meg hálózati csatlakozó, a kimeneten pedig lenne egy StepUp konverter, és DC csatlakozó mondjuk 9V-al, vagy 9, el, és 18V-al is egy(mert láttam olyan rajzokat is), és mondjuk bele lehetne tenni egy hordozható USB-s akkut. És ez a DC menne keresztül mindegyiken, illetve, a 9V-osokon az az ág, a 18V-osokon meg az az ág, de kevesebb kábel kell, ha egymásba köthetők, mintha mindhez külön kéne a táptól. Az ilyen 30kHz-es hangok nem hallhatók, meg az erősítőkben úgyis van alul áteresztő. Biztos, hogy bezavarna? Esetleg nagy kondival a végén nem lehet elsimítani? A gyári lapokon csík van marva a potiknak, én olyat nem tudok, vezetékek meg zajforrások, meg oxidálhatnak, meg szakadhatnak, meg 2 végük van, nem az igazi. HEStore-ban pl. emlékeim szerint 30% tűrésű volt a legjobb. Miért jobb a fémréteg ellenállás, miért jobb a hang célra gyártott elektrolit kondi, és miből állapítható ez meg, mert én még mondjuk semmiben lévő kondenzátorról nem tudtam megállapítani, hogy ez audio célra van, pedig szinte csak olyan kondenzátoraim vannak kiszedve. És milyen a rétegkondi? Én, mit látok egy boltban? Kerek/négyszög lapos kondenzátort, henger alakú fóliát már nem nagyon, tégla alakú műanyag, itthon, meg gitárba is van lekerekített téglalap alakú. Nem tudom, melyik milyen, és miért jobb egyik, mint a másik, de a boltokba nem is látok olyat se. Rétegkondenzátorra most rákerestem, ilyen fémszínű tömb, hát az rá se illene a lyukas NYÁK-ra. Egy sztereó kábel monóba közösítve?
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |