Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 53
(#) Gafly válasza otthonpc20 hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Indító kondenzátorként automatikusan relével lekapcsolva?
(#) Alkotó válasza otthonpc20 hozzászólására (») Jún 3, 2015 / 1
 
Az "egyfázis" csak kompromisszumokkal alkalmas motorforgatásra.
Köbzolinak igaza van, valóban egy vezérelhető szelep a megoldás. Ezt úgy kell alkalmazni, hogy a kompresszor és a légtartály közti csövet meg kell szakítani vele, mindaddig, ameddig fel nem pörög a motor és a kompresszor. Ez alatt a nyomócső a szabadba fújja könnyedén a levegőt. Felpörgés után, már rá lehet adni a nyomóoldalt a tartályra, mert ilyenkor már olyan nagy a forgó tömeg tehetetlensége, hogy az nem áll le nyomás alatt sem.
Fontos körülmény, hogy ameddig a levegőbe dolgozik a kompresszor, addig a tartály csövét zárni kell, pl. egy visszacsapó szeleppel, vagy olyan útszelep kell, ami ezt alapból tudja.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2015
(#) otthonpc20 válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Köszi a választ! Tudsz ajánlani ilyen szelepet ami jó lenne? Van ilyen automata szelep? Ikarus busz kompresszoráról van szó. Nálam a lefújószelep a tartályon van, nem a kompresszor és a tartály közöttt. A beállított értéknél elengedi a levegőt, de nem teljesen. Ha jól értem kell egy plusz lefujószelep is a kompresszor és a tartály közé? Ha csak zárom a levegő csövét egy csappal a kompresszor és a tartály között az nem elég?
(#) otthonpc20 válasza Gafly hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Azt hogy kell bekötni? Rajzot esetleg tudnál küldeni? A relét mi kapcsolgatja?
(#) Alkotó válasza otthonpc20 hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Amit említesz "lefúlyóként", az vélhetően egy súlyszelep, vagy ahhoz hasonló rugós valami. Ezeket leginkább biztonsági célzattal használják, üzemszerűen ennek nem kellene aktiválódni.
A kézi kapcsolgatás azért macerás, mert a motor automatikusan kapcsol be, ha a nyomáskapcsoló egy bizonyos értéktől kisebb nyomást érzékel a tartályban, és szintén automatikusan áll meg, ha elért egy adott nyomást. Így alakul ki a tartályban a tól-ig határ közti nyomás.
Bármilyen szelep jó, ami mondjuk elektromosan vezérelhető, de kell egy késleltető elektronika, ami kb. 10-20 sec. ideig hagyja felpörögni a motort.
Próbáltam lerajzolni miként kellene kinéznie -kenyér csomagoló papírjára- (nem ismerem a hivatalos rajzjeleket, ebben legyél elnéző). Amikor a motort indítja a nyomáskapcsoló, akkor azzal egyidőben kinyit a mágnesszelep, és a levegőbe nyitja a nyomócsövet. A szelep valahány másodperc után automatikusan el kell, hogy zárjon (eddigre a motor felpörög), és mehet a nyomás a tartályba. A visszacsapó szelep meggátolja a felpörgés alatt a tartály nyomásvesztését.

így.jpg
    
(#) erbe válasza otthonpc20 hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Ez kell neked:
Idézet:
„A nyomáskapcsoló leállítás után egy megfelelő visszacsapószelep használatával tehermentesíti a kompresszort a lefújó szelep segítségével.”
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2015
(#) Alkotó válasza erbe hozzászólására (») Jún 3, 2015 /
 
Akár lehetne is ilyen megoldás, de sajnos a szöveg félre érthető.
Egy ilyen nyomáskapcsolónak egyetlen levegő csonkja van, amin a nyomást érzékeli. NEM ezen keresztül termel a kompresszor, tehát az induláskori tehermentesítést nem tudja megoldani. (De az ötlet jó, simán bele lehetne gyárilag építeni a nyomáskapcsolóba egy ilyen funkciót.)
(#) user1914 válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 4, 2015 /
 
Hi!
Nézd csak meg az alját: Bővebben: Link
Van ott két csatlakozó, az egyik a nyomásra, a másik vékony sárgaréz a tehermentesítésre ami vagy 5 mm cső.
*

A válaszablakban ott a LINK gomb lehetősége, javítottam!
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
(#) Alkotó válasza user1914 hozzászólására (») Jún 4, 2015 /
 
De ha van is ott egy másik cső, amin esetleg tudna levegőt kiengedni a tartályból, az akkor sem az, ami ide kellene. Ha a tartály levegőjét minden indulás előtt elengedné az óriási pazarlás lenne. Éppen az a cél, hogy akár folyamatos levegővételezés mellett is mindig legyen elegendő nyomás.
A kompresszor és a tartály közti töltőcsövet kell arra az időre "tehermentesíteni", ameddig a motor felpörgeti önmagát és a kompresszort.
Megjegyzem, tegnap megnéztem a saját, gyári, egyfázisú motoros kompresszoromat. Csak nyomáskapcsoló van rajta, és még 8 bár-ra beállítva is csak egészen kicsit erőlködik induláskor (kb. 50-60 literes tartály lehet rajta).
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
(#) otthonpc20 válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 4, 2015 /
 
Köszi a rajzot! A mágnes szelepnek mi a funkciója?
A visszacsapónál mire kell figyelni?

Csináltam képet a lefúlyóról Az alsó csavarral lehet állítani, hogy hány bar nál engedjen el.
(#) haya hozzászólása Jún 4, 2015 /
 
A segítségeteket szeretném kérni egy motor bekötésben.
Be volt kötve, szétszedéskor le lett rajzolva-írva, de a drága kutya megette a
papírlapot mire a csapágycsere megtörtént.
Nyomógomb, kondi, 230V.
A motor adatai: IMI CZ792 T7C IP44 220V 6,2A 750W 2900f/p
Előre is köszönöm!

Kép a motorról
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
(#) erbe válasza Alkotó hozzászólására (») Jún 4, 2015 /
 
Ha mégsem képes önálló működésre, 1 db T elágazó és 1 visszacsapó szelep kell hozzá.
Láttam gyári kompresszort, amin ilyen kapcsoló volt, de nem láttam külön visszacsapó szelepet. Ha volt is, jól elrejtették.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
(#) Alkotó válasza erbe hozzászólására (») Jún 4, 2015 /
 
Lerajzolnád az elképzelésed?
A kompresszorokban szinte mindig van egy visszacsapó szelep, mert ez tehermentesíti a az álló sűrítőegységet.
Kétfélét láttam eddig, vagy magában a kompresszor hengerfedelében volt, vagy abban a csatlakozóban, amivel a nyomócső a tartályhoz kapcsolódik (ez egy speciális fészek, egy gumikarika, egy golyó és egy gyenge rugó egysége). A nyomócső egyébként jelentősen képes melegedni, ezért arra még szokás tekerni egy hűtő csigalevelet.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
(#) laacika hozzászólása Jún 6, 2015 /
 
Irány át a kompresszoros topikba mert jön a Mod és leharapja a fejeteket!
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2015
(#) Alkotó válasza laacika hozzászólására (») Jún 6, 2015 /
 
A fórumozók "Hüdra"-ként viselkednek. Minden lenyisszantott fej helyére többet növesztenek, de legalább nincs mérgező lehelletük.
(#) VIM válasza haya hozzászólására (») Jún 6, 2015 / 1
 
Szia! Próbáld meg a rajz szerint.

bekötés.JPG
    
(#) atom4474 hozzászólása Jún 12, 2015 /
 
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni, IMI 1fázisu motor, a képen a bal oldali ábra szerint bekötve, rendesen működik (átrajzoltam ne legyen homályos). A forgás irányt szeretném megfordítani, hogyan kössem be?
(#) VIM válasza atom4474 hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Szia! Próbáld meg a rajz szerint amit mellékelek. Remélem jól rajzoltam bele, már elég régi a motor és az emlékeim is megfakultak. A motorban 4db 110V-os tekercs van és ezek vannak most sorba kötve. Az áramirányt a bemenetek felcserélésével lehet megoldani.
(#) atom4474 válasza VIM hozzászólására (») Jún 12, 2015 /
 
Köszönöm, holnap is kipróbálom, és este jelzem az eredményt!
(#) atom4474 válasza VIM hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
szia! sajnos nem lett jó. nem az y1y2 közt van tekercs, hanem y1v1 közt. a többi ok. addig kötözgettem amíg sikerült visszafelé pörgetni, úgy viszont kezdet melegedni.
(#) VIM válasza atom4474 hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
A kivezetésekre már nem jól emlékszem de ha úgy van ahogy mondtad a tekercs vége kihozva akkor talán ez a rajz lesz a megoldás.

IMI motor.JPG
    
(#) Tomi111 válasza atom4474 hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Üdv!
Itt nem ilyen motorról van szó?
(#) Tomi111 válasza atom4474 hozzászólására (») Jún 14, 2015 /
 
Üdv!
Most nézem jobban, szerintem nem megfordítható a forgásirány. Az előbb nem jót csatoltam!
230V-os bekötésben a 230V egyik fele a V1 pontra megy csak minden átkötés nélkül!! Így valószínű, hogy oda fixre van kötve belül egy segéd- és fő fázistekercs. Így szerintem nem köthető át. Ha szétszeded és fordítva rakod össze, az megoldható? ( a forgórészt a másik oldalról bedugva?) Mert így megfordulna vagy átkapcsolhatónak kellene lennie?
(#) atom4474 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Szia!ezt a képet megtaláltam én is, de nem ez az.
(#) atom4474 válasza VIM hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Sziasztok! VIM köszönöm! ezt a variációt még nem próbáltam. de ki fogom próbálni. sajnos nem most, mert én Pesten vagyok a motor meg vidéken. Tomi111 igazad van V1 közös pont. (nem tudhattad)! Ez egy állványos fúrógép, így biztos hogy megfordítható a forgásiránya. Tekercsek a kapcsokon.: y1v1; v1v2; uw; és y2v2 közt. az eredeti bekötést alább már láttátok. Motor táblát mellékeltem.

IMI 516.jpg
    
(#) ifjzambogyuri hozzászólása Jún 15, 2015 /
 
Szép napot
Szeretnék egy kis sehitséget kérni. IMI 750w villanymotort,h kell bekötni inditórelével. Most nyomogombos,de az kompresszornál nem lenne célszerü. Láttam egy bekötési rajzot,de ott vsn két tekercs. (Azt hiszem azt jekenti,a cikk-cakk vonal) az is érdekelne,h az milyen
Kössz elöre is
(#) Tomi111 válasza atom4474 hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Üdv!
Csatoltam egy rajzot, szerintem úgy vannak a tekercsek! Az Y2V2-t nem elírtad? Annak Y2X-nek kell lennie!
Nem fog menni a megfordítás a közös V1 kivezetés miatt. Esetleg azt nézd meg, hogy nem kívül van-e csak közösítve a csavar alatt. Ha igen, akkor szétválasztva megoldható.

motor0001.jpg
    
(#) atom4474 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
szia! igazad van! elírtam! Ha V1-et szétválasztom, melyiket hova kössem? V1V2 helyett, WV2-re? És akkor Y1U; valamint XV2 átkötve? És V1Y2 kapja a 230V. W, pedig a segédetF-t?
(#) Tomi111 válasza atom4474 hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Csatoltam egy mórickarajzot, remélem eligazodsz. Lényegében a segédfázis két végét cseréltem meg, de ehhez szétválaszthatónak kell lennie. A két vastagabb vonal a változtatás. A két áthidalás marad eredeti helyen!
(#) atom4474 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 15, 2015 /
 
Teljesen világos! Köszönöm! A tekercs kivezetéseket lehet hogy megtudom cserélni a kapocs pontokon. A V1 biztos szétválasztható, látszik a két tekercs kivezetés. Ha megvan referálok! Köszönöm még1x!
Következő: »»   23 / 53
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem