Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CNC vezérlő elektronika és progi
Lapozás: OK   84 / 115
(#) Pali79 hozzászólása Jún 20, 2015 /
 
viszonylag hosszú idő után ma bekapcsoltam a gépet, de az egyik tengely nem megy. a motor jó, mert átkötve máshova mindegyik működik. vezérlő egy kék kínai. Találkozott már valaki olyannal, hogy egyszer csak nem ment? Hol kezdjem keresni a hibát?
(#) Zoli_bácsi válasza Pali79 hozzászólására (») Jún 21, 2015 /
 
Szia!

Javaslom, hogy mihamarabb cseréld majd le a kék kínai vackot. Az egy nagyon-nagyon gagyi verziója a TB6560-asnak. A piros már egy fokkal jobb, de a legjobb választás a tengelyenkénti kiépítés. Így költséghatékonyan lehet tengelyt cserélni/bővíteni. Én MSD-t javaslok. Vagy Motion fórumtárs által gyártott vezérlőket.
(#) Pali79 válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Jún 21, 2015 /
 
Nekem is vagy egy éve itt van a polcon a tengelyenkénti vezérlő, TB6600-ás, de nincs még a PC és a vezérlő közé való illesztő. De most egy apró marást meg kéne csinálnom azért vacakolok vele.
Kipróbálom köbzoli módszerét, hátha feléled.
(#) Pali79 hozzászólása Jún 21, 2015 /
 
Úgy tűnik valami kontakt hiba volt. Átfujkáltam kontakt spay-vel, most működik.
(#) seat hozzászólása Júl 23, 2015 /
 
Udv mindenkinek!
Keszul az LPT levalaszto kartyam es a motorvezerlom is,kesobb meg lesz nehany kerdesem,de mos azt szeretnem kerdezni h a windows8 64 bit-en fut-e a mach3? Es ha igen akkor kernek egy kis segitseget a beallitashoz es a port tesztelesehez,most mikor szeretnem futatni a Driver Test-et kidob egy hiba uzenetet,hogy No Driver sensed installed.Run Driver Test.
A segitseget elore is koszonom!
(#) Zoli_bácsi válasza seat hozzászólására (») Júl 23, 2015 / 3
 
Kedves kolléga.

Kérlek fogadd meg a tanácsom:

Ha jót akarsz, messzire kerüld el a win8-at a CNC világába. A legjobban egy régi konstrukcióval járnál, mondjuk egy gyári dedikált HP, vagy IBM géppel. 40-50.000Ft-ér megvehető. Rá egy XP, vagy 32bites WIN7 és arra a mach3. Sokkal, de sokkal jobb szerintem, mint a win8. Ha mégis a Win8-nál maradsz, számítani kell majd megborulásokra. Főleg ha lesz egy 1,5-2 órás (vagy több) munkaidő, és a vége felé lefagy a rendszer.

Ha meg még jobbat szeretnél, akkor szintén dedikált gyári PC és Ubuntu Linux, a saját kifejlesztett LinuxCNC-jével. Én ezt használom.
(#) Zoli_bácsi válasza Pali79 hozzászólására (») Júl 23, 2015 /
 
Forraszd át az összes forrszemet. szerintem.
(#) seat válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 23, 2015 /
 
Koszonom a gyors valaszt!
Meg fogadom a tanacsot es 32bites WIN7-et fogok hasznalni.
(#) zombee hozzászólása Júl 24, 2015 /
 
Sziasztok!

Mach3-al szenvedek egy ideje. Olyan problémám van, hogy a G-kód futtatásakor, MENET KÖZBEN szépen lassan elmászik mind a 3 tengely. Írtam egy tesztprogit ami a munkadarab 4 sarkába fúr 3-3 lyukat átlóba, és ezt ismétli. Kb. 6 ciklus után már jól látható csíkok vannak a sarkokban, 8-10 ciklus után már a Z tengely is elmászik annyira hogy az eredetileg 2.5mm-es magasság helyett már-már belekaristol a panelbe két lyuk között. A hiba rendszerszerűen jön, minden egyes fúrásnál hoz ki egy kis forgácsot abból a furatból amit elvileg ugyanabban a pozícióban ugyanazzal a mélységgel fúrt ki. A vicc az egészben, hogy a tengelyek kb. ugyanolyan mértékben másznak el, az X és Z negatív, az Y pozitív irányban. Próbáltam már más-más számítógéppel, más kernel sebességgel, a motor tuning résznél is "lightosabbra" vettem, nagyobb impulzusszélekkel(10us), lassú gyorsulással és kis sebességgel, de a hiba megmaradt. A G kódot beszúrom ide. Van valakinek ötlete, tapasztalata a hibával kapcsolatban?
  1. G80 G90 G94 G17 G21 G40 G49 G50 G91.1
  2. #1=-5.0 (furat alja)
  3. #2=2.5 (pozícionálási magasság)
  4. #3=400 (X,Y elötolás sebessége)
  5. #4=15 (start-stop magasság)
  6. #5=200 (Z sebesség LE)
  7. #6=300 (Z sebesség FEL)
  8. G1 Z#4 F#6 (Z felemelése start-stop pozícióba)
  9. G1 X0 Y0 F#6 (nullpont fölé pozícionálás)
  10.  
  11. G1 X0 Y0 Z#2 F#3 (ZERO_START)
  12.  
  13. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  14. G1 Z#1 F#5
  15. G1 Z#2 F#6
  16. G1 X-5 Y-5 F#3
  17. G1 Z#1 F#5
  18. G1 Z#2 F#6
  19. G1 X5 Y5 F#3
  20. G1 Z#1 F#5
  21. G1 Z#2 F#6
  22. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  23. G1 Z#1 F#5
  24. G1 Z#2 F#6
  25. G1 X195 Y-5 F#3
  26. G1 Z#1 F#5
  27. G1 Z#2 F#6
  28. G1 X205 Y5 F#3
  29. G1 Z#1 F#5
  30. G1 Z#2 F#6
  31. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  32. G1 Z#1 F#5
  33. G1 Z#2 F#6
  34. G1 X195 Y195 F#3
  35. G1 Z#1 F#5
  36. G1 Z#2 F#6
  37. G1 X205 Y205 F#3
  38. G1 Z#1 F#5
  39. G1 Z#2 F#6
  40. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  41. G1 Z#1 F#5
  42. G1 Z#2 F#6
  43. G1 X-5 Y195 F#3
  44. G1 Z#1 F#5
  45. G1 Z#2 F#6
  46. G1 X5 Y205 F#3
  47. G1 Z#1 F#5
  48. G1 Z#2 F#6
  49. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  50. G1 Z#1 F#5
  51. G1 Z#2 F#6
  52. G1 X-5 Y-5 F#3
  53. G1 Z#1 F#5
  54. G1 Z#2 F#6
  55. G1 X5 Y5 F#3
  56. G1 Z#1 F#5
  57. G1 Z#2 F#6
  58. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  59. G1 Z#1 F#5
  60. G1 Z#2 F#6
  61. G1 X195 Y-5 F#3
  62. G1 Z#1 F#5
  63. G1 Z#2 F#6
  64. G1 X205 Y5 F#3
  65. G1 Z#1 F#5
  66. G1 Z#2 F#6
  67. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  68. G1 Z#1 F#5
  69. G1 Z#2 F#6
  70. G1 X195 Y195 F#3
  71. G1 Z#1 F#5
  72. G1 Z#2 F#6
  73. G1 X205 Y205 F#3
  74. G1 Z#1 F#5
  75. G1 Z#2 F#6
  76. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  77. G1 Z#1 F#5
  78. G1 Z#2 F#6
  79. G1 X-5 Y195 F#3
  80. G1 Z#1 F#5
  81. G1 Z#2 F#6
  82. G1 X5 Y205 F#3
  83. G1 Z#1 F#5
  84. G1 Z#2 F#6
  85. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  86. G1 Z#1 F#5
  87. G1 Z#2 F#6
  88. G1 X-5 Y-5 F#3
  89. G1 Z#1 F#5
  90. G1 Z#2 F#6
  91. G1 X5 Y5 F#3
  92. G1 Z#1 F#5
  93. G1 Z#2 F#6
  94. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  95. G1 Z#1 F#5
  96. G1 Z#2 F#6
  97. G1 X195 Y-5 F#3
  98. G1 Z#1 F#5
  99. G1 Z#2 F#6
  100. G1 X205 Y5 F#3
  101. G1 Z#1 F#5
  102. G1 Z#2 F#6
  103. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  104. G1 Z#1 F#5
  105. G1 Z#2 F#6
  106. G1 X195 Y195 F#3
  107. G1 Z#1 F#5
  108. G1 Z#2 F#6
  109. G1 X205 Y205 F#3
  110. G1 Z#1 F#5
  111. G1 Z#2 F#6
  112. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  113. G1 Z#1 F#5
  114. G1 Z#2 F#6
  115. G1 X-5 Y195 F#3
  116. G1 Z#1 F#5
  117. G1 Z#2 F#6
  118. G1 X5 Y205 F#3
  119. G1 Z#1 F#5
  120. G1 Z#2 F#6
  121. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  122. G1 Z#1 F#5
  123. G1 Z#2 F#6
  124. G1 X-5 Y-5 F#3
  125. G1 Z#1 F#5
  126. G1 Z#2 F#6
  127. G1 X5 Y5 F#3
  128. G1 Z#1 F#5
  129. G1 Z#2 F#6
  130. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  131. G1 Z#1 F#5
  132. G1 Z#2 F#6
  133. G1 X195 Y-5 F#3
  134. G1 Z#1 F#5
  135. G1 Z#2 F#6
  136. G1 X205 Y5 F#3
  137. G1 Z#1 F#5
  138. G1 Z#2 F#6
  139. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  140. G1 Z#1 F#5
  141. G1 Z#2 F#6
  142. G1 X195 Y195 F#3
  143. G1 Z#1 F#5
  144. G1 Z#2 F#6
  145. G1 X205 Y205 F#3
  146. G1 Z#1 F#5
  147. G1 Z#2 F#6
  148. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  149. G1 Z#1 F#5
  150. G1 Z#2 F#6
  151. G1 X-5 Y195 F#3
  152. G1 Z#1 F#5
  153. G1 Z#2 F#6
  154. G1 X5 Y205 F#3
  155. G1 Z#1 F#5
  156. G1 Z#2 F#6
  157. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  158. G1 Z#1 F#5
  159. G1 Z#2 F#6
  160. G1 X-5 Y-5 F#3
  161. G1 Z#1 F#5
  162. G1 Z#2 F#6
  163. G1 X5 Y5 F#3
  164. G1 Z#1 F#5
  165. G1 Z#2 F#6
  166. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  167. G1 Z#1 F#5
  168. G1 Z#2 F#6
  169. G1 X195 Y-5 F#3
  170. G1 Z#1 F#5
  171. G1 Z#2 F#6
  172. G1 X205 Y5 F#3
  173. G1 Z#1 F#5
  174. G1 Z#2 F#6
  175. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  176. G1 Z#1 F#5
  177. G1 Z#2 F#6
  178. G1 X195 Y195 F#3
  179. G1 Z#1 F#5
  180. G1 Z#2 F#6
  181. G1 X205 Y205 F#3
  182. G1 Z#1 F#5
  183. G1 Z#2 F#6
  184. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  185. G1 Z#1 F#5
  186. G1 Z#2 F#6
  187. G1 X-5 Y195 F#3
  188. G1 Z#1 F#5
  189. G1 Z#2 F#6
  190. G1 X5 Y205 F#3
  191. G1 Z#1 F#5
  192. G1 Z#2 F#6
  193. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  194. G1 Z#1 F#5
  195. G1 Z#2 F#6
  196. G1 X-5 Y-5 F#3
  197. G1 Z#1 F#5
  198. G1 Z#2 F#6
  199. G1 X5 Y5 F#3
  200. G1 Z#1 F#5
  201. G1 Z#2 F#6
  202. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  203. G1 Z#1 F#5
  204. G1 Z#2 F#6
  205. G1 X195 Y-5 F#3
  206. G1 Z#1 F#5
  207. G1 Z#2 F#6
  208. G1 X205 Y5 F#3
  209. G1 Z#1 F#5
  210. G1 Z#2 F#6
  211. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  212. G1 Z#1 F#5
  213. G1 Z#2 F#6
  214. G1 X195 Y195 F#3
  215. G1 Z#1 F#5
  216. G1 Z#2 F#6
  217. G1 X205 Y205 F#3
  218. G1 Z#1 F#5
  219. G1 Z#2 F#6
  220. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  221. G1 Z#1 F#5
  222. G1 Z#2 F#6
  223. G1 X-5 Y195 F#3
  224. G1 Z#1 F#5
  225. G1 Z#2 F#6
  226. G1 X5 Y205 F#3
  227. G1 Z#1 F#5
  228. G1 Z#2 F#6
  229. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  230. G1 Z#1 F#5
  231. G1 Z#2 F#6
  232. G1 X-5 Y-5 F#3
  233. G1 Z#1 F#5
  234. G1 Z#2 F#6
  235. G1 X5 Y5 F#3
  236. G1 Z#1 F#5
  237. G1 Z#2 F#6
  238. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  239. G1 Z#1 F#5
  240. G1 Z#2 F#6
  241. G1 X195 Y-5 F#3
  242. G1 Z#1 F#5
  243. G1 Z#2 F#6
  244. G1 X205 Y5 F#3
  245. G1 Z#1 F#5
  246. G1 Z#2 F#6
  247. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  248. G1 Z#1 F#5
  249. G1 Z#2 F#6
  250. G1 X195 Y195 F#3
  251. G1 Z#1 F#5
  252. G1 Z#2 F#6
  253. G1 X205 Y205 F#3
  254. G1 Z#1 F#5
  255. G1 Z#2 F#6
  256. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  257. G1 Z#1 F#5
  258. G1 Z#2 F#6
  259. G1 X-5 Y195 F#3
  260. G1 Z#1 F#5
  261. G1 Z#2 F#6
  262. G1 X5 Y205 F#3
  263. G1 Z#1 F#5
  264. G1 Z#2 F#6
  265. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  266. G1 Z#1 F#5
  267. G1 Z#2 F#6
  268. G1 X-5 Y-5 F#3
  269. G1 Z#1 F#5
  270. G1 Z#2 F#6
  271. G1 X5 Y5 F#3
  272. G1 Z#1 F#5
  273. G1 Z#2 F#6
  274. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  275. G1 Z#1 F#5
  276. G1 Z#2 F#6
  277. G1 X195 Y-5 F#3
  278. G1 Z#1 F#5
  279. G1 Z#2 F#6
  280. G1 X205 Y5 F#3
  281. G1 Z#1 F#5
  282. G1 Z#2 F#6
  283. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  284. G1 Z#1 F#5
  285. G1 Z#2 F#6
  286. G1 X195 Y195 F#3
  287. G1 Z#1 F#5
  288. G1 Z#2 F#6
  289. G1 X205 Y205 F#3
  290. G1 Z#1 F#5
  291. G1 Z#2 F#6
  292. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  293. G1 Z#1 F#5
  294. G1 Z#2 F#6
  295. G1 X-5 Y195 F#3
  296. G1 Z#1 F#5
  297. G1 Z#2 F#6
  298. G1 X5 Y205 F#3
  299. G1 Z#1 F#5
  300. G1 Z#2 F#6
  301. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  302. G1 Z#1 F#5
  303. G1 Z#2 F#6
  304. G1 X-5 Y-5 F#3
  305. G1 Z#1 F#5
  306. G1 Z#2 F#6
  307. G1 X5 Y5 F#3
  308. G1 Z#1 F#5
  309. G1 Z#2 F#6
  310. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  311. G1 Z#1 F#5
  312. G1 Z#2 F#6
  313. G1 X195 Y-5 F#3
  314. G1 Z#1 F#5
  315. G1 Z#2 F#6
  316. G1 X205 Y5 F#3
  317. G1 Z#1 F#5
  318. G1 Z#2 F#6
  319. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  320. G1 Z#1 F#5
  321. G1 Z#2 F#6
  322. G1 X195 Y195 F#3
  323. G1 Z#1 F#5
  324. G1 Z#2 F#6
  325. G1 X205 Y205 F#3
  326. G1 Z#1 F#5
  327. G1 Z#2 F#6
  328. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  329. G1 Z#1 F#5
  330. G1 Z#2 F#6
  331. G1 X-5 Y195 F#3
  332. G1 Z#1 F#5
  333. G1 Z#2 F#6
  334. G1 X5 Y205 F#3
  335. G1 Z#1 F#5
  336. G1 Z#2 F#6
  337. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  338. G1 Z#1 F#5
  339. G1 Z#2 F#6
  340. G1 X-5 Y-5 F#3
  341. G1 Z#1 F#5
  342. G1 Z#2 F#6
  343. G1 X5 Y5 F#3
  344. G1 Z#1 F#5
  345. G1 Z#2 F#6
  346. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  347. G1 Z#1 F#5
  348. G1 Z#2 F#6
  349. G1 X195 Y-5 F#3
  350. G1 Z#1 F#5
  351. G1 Z#2 F#6
  352. G1 X205 Y5 F#3
  353. G1 Z#1 F#5
  354. G1 Z#2 F#6
  355. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  356. G1 Z#1 F#5
  357. G1 Z#2 F#6
  358. G1 X195 Y195 F#3
  359. G1 Z#1 F#5
  360. G1 Z#2 F#6
  361. G1 X205 Y205 F#3
  362. G1 Z#1 F#5
  363. G1 Z#2 F#6
  364. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  365. G1 Z#1 F#5
  366. G1 Z#2 F#6
  367. G1 X-5 Y195 F#3
  368. G1 Z#1 F#5
  369. G1 Z#2 F#6
  370. G1 X5 Y205 F#3
  371. G1 Z#1 F#5
  372. G1 Z#2 F#6
  373. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  374. G1 Z#1 F#5
  375. G1 Z#2 F#6
  376. G1 X-5 Y-5 F#3
  377. G1 Z#1 F#5
  378. G1 Z#2 F#6
  379. G1 X5 Y5 F#3
  380. G1 Z#1 F#5
  381. G1 Z#2 F#6
  382. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  383. G1 Z#1 F#5
  384. G1 Z#2 F#6
  385. G1 X195 Y-5 F#3
  386. G1 Z#1 F#5
  387. G1 Z#2 F#6
  388. G1 X205 Y5 F#3
  389. G1 Z#1 F#5
  390. G1 Z#2 F#6
  391. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  392. G1 Z#1 F#5
  393. G1 Z#2 F#6
  394. G1 X195 Y195 F#3
  395. G1 Z#1 F#5
  396. G1 Z#2 F#6
  397. G1 X205 Y205 F#3
  398. G1 Z#1 F#5
  399. G1 Z#2 F#6
  400. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  401. G1 Z#1 F#5
  402. G1 Z#2 F#6
  403. G1 X-5 Y195 F#3
  404. G1 Z#1 F#5
  405. G1 Z#2 F#6
  406. G1 X5 Y205 F#3
  407. G1 Z#1 F#5
  408. G1 Z#2 F#6
  409. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  410. G1 Z#1 F#5
  411. G1 Z#2 F#6
  412. G1 X-5 Y-5 F#3
  413. G1 Z#1 F#5
  414. G1 Z#2 F#6
  415. G1 X5 Y5 F#3
  416. G1 Z#1 F#5
  417. G1 Z#2 F#6
  418. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  419. G1 Z#1 F#5
  420. G1 Z#2 F#6
  421. G1 X195 Y-5 F#3
  422. G1 Z#1 F#5
  423. G1 Z#2 F#6
  424. G1 X205 Y5 F#3
  425. G1 Z#1 F#5
  426. G1 Z#2 F#6
  427. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  428. G1 Z#1 F#5
  429. G1 Z#2 F#6
  430. G1 X195 Y195 F#3
  431. G1 Z#1 F#5
  432. G1 Z#2 F#6
  433. G1 X205 Y205 F#3
  434. G1 Z#1 F#5
  435. G1 Z#2 F#6
  436. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  437. G1 Z#1 F#5
  438. G1 Z#2 F#6
  439. G1 X-5 Y195 F#3
  440. G1 Z#1 F#5
  441. G1 Z#2 F#6
  442. G1 X5 Y205 F#3
  443. G1 Z#1 F#5
  444. G1 Z#2 F#6
  445. G1 X0 Y0 F#3 ( bal alsó )
  446. G1 Z#1 F#5
  447. G1 Z#2 F#6
  448. G1 X-5 Y-5 F#3
  449. G1 Z#1 F#5
  450. G1 Z#2 F#6
  451. G1 X5 Y5 F#3
  452. G1 Z#1 F#5
  453. G1 Z#2 F#6
  454. G1 X200 Y0 F#3 ( jobb alsó )
  455. G1 Z#1 F#5
  456. G1 Z#2 F#6
  457. G1 X195 Y-5 F#3
  458. G1 Z#1 F#5
  459. G1 Z#2 F#6
  460. G1 X205 Y5 F#3
  461. G1 Z#1 F#5
  462. G1 Z#2 F#6
  463. G1 X200 Y200 F#3 ( jobb felsö )
  464. G1 Z#1 F#5
  465. G1 Z#2 F#6
  466. G1 X195 Y195 F#3
  467. G1 Z#1 F#5
  468. G1 Z#2 F#6
  469. G1 X205 Y205 F#3
  470. G1 Z#1 F#5
  471. G1 Z#2 F#6
  472. G1 X0 Y200 F#3 ( bal felsö )
  473. G1 Z#1 F#5
  474. G1 Z#2 F#6
  475. G1 X-5 Y195 F#3
  476. G1 Z#1 F#5
  477. G1 Z#2 F#6
  478. G1 X5 Y205 F#3
  479. G1 Z#1 F#5
  480. G1 Z#2 F#6
  481.  
  482. G1 X0 Y0 Z#4 (ZERO_STOP)
(#) varttina válasza zombee hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Szia!
Hasonló problémám volt nekem is. Egy fogazott ékszíjtárcsa marásánál vettem észre, hogy a fogak az egyik oldalon szélesebbek mint a másikon. Amikor pedig vissza akartam térni a tárcsa közepén lévő furathoz, már egy jó milliméterrel odébb járt a szerszám.Utólag rájöttem , hogy a gondot a pwm jellel vezérelt kefés főorsómotor okozta. Egy Rakéta porszívó zavarszűrőjét tettem közvetlen a motor elé, valamint a motor kábelét árnyékoltra cseréltem, így a probléma megszűnt.
(#) zombee válasza varttina hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Kress marómotor van rajta, 30000-es fordulattal. Az bezavarhat? Kb. 0.05mm-t hibázik egy körben (4x200mm-t megy), ez a hiba növekszik, tengelyenként mindig csak az egyik irányba.
(#) ktamas66 válasza zombee hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Rajzoltass tollal, hátha kiderül valami.
(#) zombee válasza ktamas66 hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Most pontozóval futtattam ugyanezt a programot, azzal is hibázik. A meghajtó áramkörre gyanakszom, csak valahogy ki kellene mutatni hogy az a hibás. Rácsatlakoztatok egy multimétert az egyik tekercs bemenetére, és futtatok egy oda-vissza programot. Ha a végeknél más lesz a fázis, még mindig nem vagyok okosabb, mert nem tudom hogy a Mach3 vagy a meghajtóáramkör hibás...
(#) hotib válasza zombee hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Biztosan nem a Kress okozza, hacsak nem rossz. Én is azzal dolgozom, ráadásul nálam aztán lenne hol felvenni a zavart...
Persze lépés tévesztést okozhat zavar, de az máshonnan jön.
(#) ktamas66 válasza zombee hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Valami mikrovezérlővel üss össze egy programot, ami kiad mondjuk 1000 impulzust, majd megfordítja az irányt és vissza. Legalább ketté tudod vágni, hogy hol hibázhat.
(#) SALáta válasza zombee hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Valami nem kerek, az összes motort fordítsd meg majd invertáld a programba hogy jól működjön. Ha ekkor hibázik de másik irányba akkor megvan a hiba, az irány jelet valamiért lassabban váltja a vezérlőd.
(#) zombee válasza SALáta hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Úgy érted, hogy amikor irányváltást csinál a Mach3 a Dir vonalon, a vezérlő-meghajtó áramkör későn észleli, és egy lépést az ellenkező irányba tesz meg? Én úgy tudtam hogy a Dir vonalat előbb kell(ene) átbillentenie a Mach3-nak, mint hogy az impulzust kiadná rá. A jelenlegi beállítás:
X és Z NEGATÍV irányba mászik el, a dir vonal PONÁLT.
Y tengely POZITÍV irányba mászik el, a dir vonal NEGÁLT.
(#) zombee válasza zombee hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Ezek szerint lehetséges, hogy a Dir vonalak (mind a 3) felfutó élén késleltetés lenne, és a Step-et előbb érzékeli mint a Dir-t? Egy erősítő (pl. 74HC245) segíthet rajta? Esetleg a Step vonalakra RC szűrővel kombinálva?

Mindenesetre a vezérlő-meghajtó dobozka egy hulladék, már attól Emergency Stop-ot küld a PC felé hogy a közelben kikapcsolok egy kis mezei 220V-os hűtőventilátort, a marómotor-kapcsolóreléjét meg alapból nem merem használni hasonló okok miatt...
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2015
(#) Zoli_bácsi válasza zombee hozzászólására (») Júl 24, 2015 /
 
Idézet:
„Mindenesetre a vezérlő-meghajtó dobozka egy hulladék, már attól Emergency Stop-ot küld a PC felé hogy a közelben kikapcsolok egy kis mezei 220V-os hűtőventilátort, a marómotor-kapcsolóreléjét meg alapból nem merem használni hasonló okok miatt...”


No kedves kolléga.

Ezt a jelenséget alapjaiban kell megszüntetni. Olyannyira, hogy ha a vezérlő közvetlen közelében akár egy flexet, kávédarálót, lágyindító nélküli porszívót kapcsolsz be, akkor se tévesszen egyáltalán. Gondolj bele. A kedves családtag beindítja ezek közül valamelyiket. Kész a baj. Amíg ez nincs megoldva, addig érdemi munkát nem lehet végezni.

Milyen rendszer van kiépítve? (vezérlő tipusa)

Ha LPT rendszered van:

Az LPT leválasztó kártyától árnyékolt vezetéken kell a vezérlőkhöz csatlakozni. A vezérlőktő szintén árnyékolt kábellel kell a motorok felé csatlakozni (LIYCY) A csatoló kártya GND-t és a vezérlő GND-t a kábel árnyékolásával kell összekötni. E két GND összekötése tulajdonképpen a kábel árnyékolásával valósul meg. Tehát a step-dir-gnd összekötést egy kéteres árnyékolt LIYCY kábel adja A motor felé vezető árnyékolást, csak a vezérlő felől szabad összekötni és a földhöz csatlakoztatni. A motorok felőli árnyék szabadon van, nincs bekötve sehová.
(#) zombee válasza SALáta hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Írtam egy nagyon egyszerű G-kódos programot, annyit csinál hogy az X tengelyen 0.0146 mm-t lépked jobbra-balra, ennyi a motorok lépéstávolsága. És lám: az orsó mindkét lépésfajtánál csak az egyik irányba megy. Azaz valóban, a Dir felfutó éle túl lassú neki!
(#) zombee válasza zombee hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
És egy másik program: inkrementális módban negatív irányba lép egyet, pozitív irányba hármat. Az eredmény: a tengely nem mozdul. Gyorsmegoldásként csinálok szoftver korrekciót a G-kódban, hiszen a hiba egzakt módon jelentkezik. Aztán egy ráérősebb időben megnézem hogy mi a baja a cuccnak.

Update: sajnos méregetés közben leégettem az X motor meghajtó IC-jét, ha tudom akkor átkötöm egy barkács tranzisztoros áramkörre. Két H-híd összerakása nekem nem nagy cucc.

Amit még nem (nagyon) értek: A tápegység 40.0V-os, és ha lekötöm a motort, ennyit is mérek az éppen meghajtott tekercskimeneteken (az L298N ezt kapcsolja plusz-mínusz-kikapcsolt állásokba). Ha viszont rákötöm a motort, már csak kb. 1.9V körüli fesz lesz rajta, és 2.25A folyik stabilan. Én arra tippelek hogy a cucc PWM módra megszaggatja a jelet (pl. az EnA és EnB vonalakon), és a tekercs induktivitás miatt ebből folytonos áram lesz. De akkor mi a frásznak a 40V? Csak arra tudok gondolni hogy nagyobb fesznél hamarabb felépül a 2.25A-es áram (és így a mágneses mező) a tekercsekben.

PICT0043.JPG
    
(#) varttina válasza zombee hozzászólására (») Júl 25, 2015 /
 
Talán szoftveresen is megoldható a probléma az időzítések átállításával.
LinuxCNC-t használok, ott a Stepper Configuration-nál lehet beállítani az időzítéseket. Bővebben: Link A Mach-3-at nem ismerem, de gondolom ott is van valami hasonló beállítási lehetőség.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2015
(#) dinokal válasza zombee hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Lehet hogy hülyeséget írok, de biztos jó a motor bekötése? Akkor is szokott ilyent csinálni ha pl. az egyik tekercs kivezetései fel vannak cserélve.
(#) zombee válasza dinokal hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Az érdekes lenne, mert akkor egyrészt mind a 3 tengely motorja rosszul van bekötve, másrészt ez nem ad magyarázatot arra, miért csak a (Dir vonal) pozitív irányváltásánál történik csúszás.
Arról nem is beszélve, hogy amennyire a (bipoláris) léptetőmotorokat ismerem, egy-egy tekercs kivezetéseinek megcserélése a lépésirányt befolyásolja, és nem okozhat fázisvesztést.

Egyébként észrevettem egy apró furcsaságot az L297 vezérlő IC adalapjában, miszerint a Dir (CW/CCW) vonalat a Step (/CLOCK) felfutó élén mintavételezi, tehát nem akkor amikor a konkrét lépés történik hanem a másik élátmenetnél. Persze ez még mindig nem magyarázza, miért csak a pozitív irányváltásnál van egy lépésnyi hiba.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2015
(#) dinokal válasza zombee hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Legyen igazad. Fázisvesztést lehet hogy nem okoz, de lépéskiesést szerintem okozhat. Megindulsz az egyik irányba, megy a következő lépés, és ha az nem jó akkor a motor lépést veszt, mert nem tud azonnal visszafelé pörögni.
(#) zombee válasza dinokal hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Természetesen lépésvesztés akart lenni, a fázisvesztés mást jelent. Azt viszont nem értem, hogy a szimmetrikus elhelyezkedésű tekercspárok, vagy azok kimeneteinek felcserélése miért okoz ugrást a rendszerben.
(#) dinokal válasza zombee hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Mert a motor léptetését egy meghatározott bitminta sorrendjének kiküldése jelenti a H hídra. Ha a kapcsolt tekercsek egyike fordított polaritással van bekötve, máris borul a rendszer, pl. ha 1-et kap, akkor a tekercsen 1-es végen plusz és kettes végen mínusz jelnek kéne lenni, rossz bekötésnél viszont a polaritás megfordul, és az baj! Lásd egyenáramú motor forgásirány váltása!
(#) Zoli_bácsi válasza dinokal hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Nem okoz galibát, megfordul a forgásirány. Ilyenkor a dir-t kell invertálni. Semmi gond ezzel szerintem. Én azt se tudom, melyik a tekercs kezdet/végeim (bipoláris sonczeboz motor) csak a tekercseket kivezetéseit ismerem, már egy fél éve megy a gép hibátlanul.
(#) dinokal válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
Ti tudjátok Akkor van igazad ha mindkét tekercs fordítva van kötve, ha felemásra, akkor cumi, ebben biztos vagyok. De az előbb ezt írtam: "Ha a kapcsolt tekercsek egyike fordított polaritással van bekötve" !
(#) GPeti1977 válasza zombee hozzászólására (») Júl 26, 2015 /
 
A párhuzamos port L irányba nagyobb áramot tud elnyelni azaz gyorsabb mint amikor H irányba kapcsol.
Következő: »»   84 / 115
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem