Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   1841 / 2208
(#) FordPrefect válasza bta hozzászólására (») Feb 8, 2016
Überellek. Vannak olyan vélemények, hogy például a PCC88 akár jobb is lehet, mint az ECC88/E8CC!! És még elfogadható magyarázata is van.
(#) VJ72 hozzászólása Feb 8, 2016
Szép Estét!
A csőárakra példa, többek között az ilyen licitek miatt vannak ezek a csőárak.
Érdemes a kedves licitáló vásárlásait is megtekinteni.
csövek

807

Üdv: Józsi
(#) FordPrefect válasza VJ72 hozzászólására (») Feb 8, 2016
Nem értem. Meghirdették, ennyit adtak érte. Aki nem tud olvasni a sorok között, vagy nem ismeri a cápákat: ne menjen a jégre.
Attól a jó csövek árai csak emelkedni fognak. Ez már nem a börzéről szól, sajnos.
(#) bta válasza scooby_ hozzászólására (») Feb 8, 2016
Idézet:
„Miért az ECC katódjára csatol akkor vissza?”

- Hogy a vcs. az ECC fesz.erősítő fokozat torzítását is csökkentse
- Ehhez a "gyorsító" RC-tagos kompenzációhoz viszonylag nagy nyílthurkú erősítés kell.
(#) mohinger válasza bta hozzászólására (») Feb 9, 2016
Kollégám még egyetemista korában járt gyárlátogatáson a Tungsram kaposvári gyárában. Ott mondták, hogy a hölgyek a gyártósoron tíz évig bírták maximum, utána a "szemük már nem volt a régi". Annyira igénybe vette a látásukat az apró alkatrészek összeszerelése. Nem csodálom, hogy a kínaiak még most sem gyártják az ilyen bonyolult csöveket, sok emberi munka is kell az összeszereléséhez.
Ha már az áraknál tartunk: tegnap reggel még 1490Ft volt a Conradnál a PCL86, délután óta már 1790Ft
Én a használtabb, de még használható, nem gázos PCL86-osaimat 277Ft/db áron adtam el. Mindet 20 percig teszteltem, mérve az anódáramot és a pentóda rácsfeszültségét 470K-s rácslehúzó ellenállással, amelyik 0.5V fölé kúszott, kikukáztam.
(#) Moderátor hozzászólása Feb 9, 2016
Kedves Topiklakók!

Szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy erre a témára az elmúlt pár napban folyamatosan érkeznek a moderációs kérelmek. Természetesen nagyon szívesen elvégezzük a kért műveleteket, viszont mostanában a legtöbbjére egymás közötti személyeskedés miatt van szükség.

Kérlek Titeket, hogy őrizzétek meg a nyugalmat és a higgadt hangnemet a topikban, ne kelljen mindig vissza-visszajárni rendet rakni.

Köszönjük szépen.

(T)
(#) jani1987 hozzászólása Feb 9, 2016
Sikerült szert tenni egy leharcolt állapotú rádióra amit gitárhoz akarok átalakítani. Az elő és végfok csövek már rá nézetre cserések. Na már most. Hol tudnám a gitár jelet bekötni?
(#) mofesa válasza jani1987 hozzászólására (») Feb 9, 2016
Általában, úgy látom itt is, van egy "Q" jelű bemenet, például oda.
(#) jani1987 válasza mofesa hozzászólására (») Feb 9, 2016
Most építek először ezért bocs az értetlenkedésért. Ide?
(#) mofesa válasza jani1987 hozzászólására (») Feb 9, 2016
Pirossal bekarikáztam neked.
(#) jani1987 válasza mofesa hozzászólására (») Feb 9, 2016
Kösz habár nekem így töltötte be:
(#) konyak6 hozzászólása Feb 9, 2016
Sziasztok! Ma szert tetem erre az erősítőre. Novik 1202 black fire. Valaki ismeri? Az eladó azt mondta nem működik, de nem tudta megmondani mi a gondja. Valaki már belerakott egy kapcsolót, ami az egyik csatorna anód, és rács feszültségét kapcsolja le. A hálózati trafó halt meg(elég sok viasz kifolyt belőle). Csövek nélkül kipróbáltam. Nem volt benne a primer oldali biztosíték, így raktam bele egy 2,5A-t. A bizti egyből elszállt. A szekunder oldali bizti ép(2A). Remélem a kimenők meg menekültek. Kaptam kapcsolási rajzot, de nincsenek feszültségek rajta. Itt kezdődnek a gondok. Tud valaki segíteni? Trafót még nem tekertem. Kezdjem el lebontani míg meg nem találom a hibás tekercset?
(#) FordPrefect hozzászólása Feb 9, 2016
Ha a stand-by ki van kapcsolva, akkor egyértelmű trafóhiba. Lehet primer, de szekunder oldali menetzárlat is. Nehéz ügy. Valószínűleg jó az utolsó mondatod sajnos.
(#) scooby_ válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 9, 2016
Szerintem csak elég lenne kikötni a szekunder oldalt először, és újra próbálni, hátha ott van zárlat. Nem kell egyből baltával rohanni a fának. Ha úgy is ellövi a biztit, akkor a trafód hibás. Érdemes a primerrel villanykörtét sorba kötni, azon látod majd ha tényleg zárlatos, és nem a biztosítékokat lövöldözöd vele.
(#) jani1987 válasza jani1987 hozzászólására (») Feb 9, 2016
Lehet hogy feleslegesen bombáztam szét a gépet? A hangszóró meg se nyikkan sőt mérni se tudom.
(#) kristikoma válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 9, 2016
Ha 110-127V-ot adnál a primerre? Az oroszoknál volt ilyen hálózat.
(#) konyak6 válasza kristikoma hozzászólására (») Feb 9, 2016
220-as. Marad a bontás.

IMG00649.jpg
    
(#) FordPrefect válasza scooby_ hozzászólására (») Feb 9, 2016
Idézet:
„Szerintem csak elég lenne kikötni a szekunder oldalt először, és újra próbálni, hátha ott van zárlat.”

A szekunder oldali zárlat a stand-by kapcsoló kikapcsolásával, csövek kihúzásával kizárható.
(#) Mate78 válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 10, 2016
Én lepróbálnám másik hálózati trafóval (esetleg több darabbal) nincs azon olyan sok szekunder tekercs.Kell egy 6,3V, egy kisáramú tekercs a biasnak, meg az anódtekercs.Így megállapítható lenne hogy az erősítő többi része működik-e, főleg a kimenőkre gondolok.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) boti2 válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 10, 2016
Én első lépésként a táptrafó minden kivezetését lekötném (primer, szekunderek). Ezután kimérném legalább ohmosan az összes tekercset, de ha lehet induktivitásra is. Ebből azonnal kiugrik, ha valami gáz van valamelyik tekercsben. A tipikus értékek primernél: párszor 10 ohm (50-70-100, ilyesmi), 1-3H. Szekunder:anód, kb. hasonló, mint a primer. Fűtés(ek) 1-2ohm, pár mH. Bias, ha van: pár 10 ohm, mH-s nagyságrendű induktivitás. Ha zárlat van, az itt kiugrik. Ha nincs, akkor lehet továbbmenni a tápban.
(#) konyak6 válasza boti2 hozzászólására (») Feb 10, 2016
A primeren 4 Ohmot mértem. A többi rendben volt(nagyjából az általad megadott adatok). Elkezdtem szétszedni. Ahogy közeledtem a primer tekercsekhez, úgy lett egyre jobban égett szagú a cséve. Égésnyomot nem láttam sehol(gondolom menetzárlat, a zománc sérülhetett). Most úgy néz ki, megfogom tekerni életem első trafóját. A menetszámokat rétegrendet felírtam. Megrendelem a huzalokat, aztán meglátjuk.
(#) Simon mondja válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 10, 2016
Ha a lakk odaégett, azmár attól pereg, ha meghajlítod. Ha egyszer leszedted nincs visszaút.
(#) konyak6 válasza Simon mondja hozzászólására (») Feb 10, 2016
Szerintem nem volt más választásom
(#) FordPrefect válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 10, 2016
Nem biztos, hogy újra tekerném. 1. szerintem nem az eredeti hálózati, a 3. képen látható alulról az eredeti kisebb trafó négy felerősítő furata. 2. Nagy böhöm, nincs kitöltve az ablakkeresztmetszet. 3. Buher, már amennyiben a fotókról kivehető. Lehet, hogy sz..l volt méretezve, ezért égett le, újratekerve is le fog égni. 4. Az orosz hipersil vasak sok gyári hibával terheltek, pl. nagy (tűrésű) légrés, emiatt búg.
Kell bele egy korrekt, új trafó. Utána lehet tovább lépni. Szerintem.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) konyak6 válasza FordPrefect hozzászólására (») Feb 10, 2016
Szétszedés közben felmerült bennem is ez a gondolat.
Most már csak az a kérdésem, hogy tudom feléleszteni az erősítőt?
Elvileg rokonságban van a Gibson red bear mk120 erősítővel.
(#) gerleimarci válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 11, 2016
És hamár úgyis újra/újat kell tekerni, akkor hálózati feszültség emelésével is érdemes számolni.
(#) boti2 válasza konyak6 hozzászólására (») Feb 11, 2016
Szerintem is a legjobb irány újratekerni, lehetőleg pontosan-gondosan. Vagy..., még inkább számold újra az egész trafót, hogy minden strimmel-e? A huzallal még annyit várnék, hogy ha nem is számolod teljesen újra az egész trafót, legalább töltsd ki az ablakkeresztmetszetet és tekerj nagyobb huzalátmérővel, főleg ott ahol ez a rá jutó terhelés alapján indokolt. Végül is így se lehet megúszni számolás nélkül. Ha a mag túl is volt esetleg terhelve valamennyire (ez mondjuk nem nagyon valószínű, de ne zárjuk ki), legalább a tekercsek ne legyenek.
Hasonló helyzetben, ha már úgyis újra kell tekerni, én venném a fáradtságot és teljesen átszámolnám az egész trafót (legalább ellenőrzésképpen) és mindenképp rendesen újratekerném, kitölteném teljesen az ablakot (és csinálnék egy rendes csévetestet is). Szerintem ez a legmegnyugtatóbb megoldás.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2016
(#) szucsistvan123 hozzászólása Feb 11, 2016
Üdv!
Egy ATP100 kimenőtrafója használható lenne csöves erősítő kimenőjének? (áttekercselés nélkül)
(#) CIROKL válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Feb 11, 2016
Nem...
(#) djcaveman válasza szucsistvan123 hozzászólására (») Feb 11, 2016
Az APT-100 kimenőtarfója az APX-100 csöves erősítőnél visszafelé kötve működik. Viszont ettől ne várj minőséget.
Következő: »»   1841 / 2208
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem