Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » USB PC ventilátor készítése hogyan?
Lapozás: OK   1 / 1
(#) sza85 hozzászólása Márc 26, 2016 /
 
Sziasztok!

Teljesen kezdő vagyok elektronikában, így elnézést kérek, ha rossz témakörökbe soroltam be a kérdést.

Van egy stick pc-m (MeegoPad T02) ami sajnos használat közben időről időre túlmelegszik (teljesen passzív a gép), és emiatt vagy leáll vagy teljesítményzavarokkal küzd.

Ezt szeretném kivitelezni (van róla ITT egy videó is, sajnos török nyelven):

1. Burkolat levesz

2. A ram+processzor+gpu egységek fölött van egy hőelvezető elem, erre egy kétoldalas hővezető ragasztóval tennék fel egy hűtőbordát, a bordára pedig egy ventilátort (gyors kötözővel).

A második ponttal kapcsolatban lenne egy kérdésem annak ellenére, hogy nem kifejezetten elektronikai jellegű:

- A hőelvezető elemen mi az a fekete ragasztott valami? Azt vegyem le mielőtt ráteszem a hővezető ragasztót vagy mehet rá? (A videóban nem veszik le) ITT

3. A ventilátor ha jól tudom 5V-os kell, hogy legyen, mivel ennyi-t tud leadni egy USB port (abba lenne dugva), viszont én csak 12V-os ventilátorokat látok.

Az egész dolog így nézne ki:

Konnektor -> Meegoo -> Külső 3.5ös HDD saját táppal
-> Gigabites ethernet porttal szerelt USB hub

A ventilátor az USB hub-ba menne bele (nélküle a gép tökéletesen bírja az USB hubot árammal).

A kötéssel kapcsolatban nincs lényegi kérdésem, azt tudom, hogy egy USB kábel egyik végét levágom, majd a ventilátor vezetékével összekötöm, fekete feketével piros pirossal.

A kérdésem igazából arra irányul, hogy végül is használhatok-e 12V-os ventilátort? Olvastam pár helyen, hogy képes tönkretenni az alaplapot.

Ha nem használhatok 12V-os ventilátort, akkor hogy kivitelezzem a hűtést?

A videóban nem egyértelmű, hogy milyen a ventilátor.

Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2016
(#) kadarist válasza sza85 hozzászólására (») Márc 26, 2016 /
 
Azért találni 5V-os ventilátorokat. Bővebben: Link