Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   169 / 292
(#) Kovidivi hozzászólása Ápr 26, 2016 /
 
Sziasztok!
Ismeritek az eBus szabványú termosztátokat? Lehet ezeket párhuzamosan kötni? Köszi.
(#) Inhouse válasza zoszka hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
Nincs közte semmi. Az égőtéren kialakított részbe fém a fémen van a henger, és közte és a gáz odavezetés között van egy gumi tömítés. Ez biztosan érintkezett. Az ionizációs elektródát megtakarítottam megint hátha, így most felmegy 7,2uA-re mielőtt leáll.
(#) zoszka válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
Nem hogy lehet, úgy kell kötni... Viszont mindegyik csatornára csak egy lehet felprogramozva, mert ütközni fognak a címzések és magáll az egész kommunikáció.
(#) zoszka válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
Kiszedted az égőhengert?
(#) Kovidivi válasza zoszka hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
Szia. Ez nagyon jó hír! Ennek örülök, köszi!
A gázszerelő el sem tudta képzelni, hogy hogy lehet két 230V-os termosztát párhuzamosan kapcsolva, a villanyszerelő meg azt mondta, nem lehet ezeket párhuzamosan kötni, még másik buszossal sem. Nagy szakértők ezek...
(#) Inhouse válasza zoszka hozzászólására (») Ápr 26, 2016 /
 
Kiszedtem.
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 28, 2016 /
 
Megjött az új panel, betette a szerelő és működik. Na, akkor eljött az idő, hogy megmérjem a jó ionizációs áramot! Gyakorlatilag ugyanannyit mértem, mint a rossz panellal. 5uA-ről indult és 6-ig ment fel azalatt a pár másodperc alatt, mint amennyit a régivel tudtam mérni mielőtt lekapcsolt. Aztán kicsit később felment 7,3uA-re. Tovább nem mértem, nem nagyon változott. Az új panel feltűnően hamar visszajelzi a lángot, a belobbanás után kb 0,5s. A régi a vége felé (előtte a fene se nézte) olyan 2s is volt.
Most pihentetem a témát, de egy nyugodt pillanatomban vissza fogom rajzolni a lángőr részt és kiderítem, hogy mi lehetett a baj. Első tippem az, hogy mivel az ionizációs áram értéke jó, a proci nem értesül erről. Van egy pár alkatrész ezen a környéken, köztük 2 elko. Hátha ezek közül valamelyik kapacitást vesztett és ezért nem billen át.
A mostani panel már új megoldás, újra trafó nélküli a lángőr rész, csak nem 100nF-al, hanem 150-el van megépítve.
(#) Broman hozzászólása Máj 11, 2016 /
 
Tanácsot / segítséget kérek panelcsere előtt ....FÉG-BeaTFS 28 kombi,turbós gázkazánommal a következő történt kb. 1 hónapja időnként erős zajok közepette leállt , majd újraindult hiba nélkül
Ez néhányszor megismétlődött. Következett a tisztítás ,vízkőmentesítés és helyreállt .
Néhány nappal ezelőtt viszont nagy csatazaj közepette leállt újraindult azonnal és többször ugyan azzal a zajjal leállt. Amit meg tudtam állapítani az az volt ,hogy a szivattyú nem forog, megnéztem nincs beszorulva, viszont nem kapcsol illetve ha néha bekapcsol , 5-10 s. után el is enged így nincs keringetés.Szerelő megnézte relé csere ,a hiba maradt illetve annyit változott, hogy néhány másodperccel tovább forgott , szerinte panelcsere, vagy keressek olyan mestert aki panel javítással foglalkozik, hát itt tartok , ha tudtok ,néhány jó tanáccsal tapasztalattal segítsetek remélem nem egyedi hiba.
(#) sebokr válasza Broman hozzászólására (») Máj 11, 2016 /
 
A panelon a szivattyú relé forrasztása ki van repedve és amikor csatazajjal leáll akko épp nem érintkezik. Típushibája ezeknek. Minden relé minden lábát át kell forrasztani és üzemel tovább.
Ha kell fénykép jelezze tudok küldeni.

Roland
(#) Broman hozzászólása Máj 11, 2016 /
 
Roland !
Köszi az infót holnap újra forrasztom és visszajelzek az eredményről!
A fotó bizonnyal hasznos lenne.
üdv.: Laci
(#) Broman hozzászólása Máj 11, 2016 /
 
Kettő db. kép a panel jelenlegi állapotárol,
(#) Broman hozzászólása Máj 13, 2016 /
 
A korábban leírt hiba ,számomra bonyolódott. A ventillátor azonnal indul a gázszelep nyit, égősor begyujt anélkül, hogy a szivattyú forogna., illetve a relé meghuzna. Szeretném kérdezni, hogy a vezérlő hibás jelet érzékel, mert úgy gondolom hogy amig a szivattyú nem forog addig a gázégőnek sem kellene gyújtani ,számomra így lenne logikus. Segítséget kérek. Hogyan lehetséges ez? Ennél a kazánnál még nincs hibakód nem olyan fejlett. Kérem a hozzáértők véleményét v.megoldási javaslatát, mert füteni ugyan nem sürgős de HMV viszont nagyon jó lenne.
(#) sebokr válasza Broman hozzászólására (») Máj 14, 2016 /
 
Üdv

Ennél a panelnál nem a logika diktál sajnos.
Szivattyú relét ki lehet venni a helyéről a panel nem veszi észre teszi a dolgát.
Ventillátor, gáz, gyújtás indul szivattyú nélkül.

Roland
(#) Broman hozzászólása Máj 15, 2016 / 1
 
A vezérlés pedig logikai kapuk sorozata, igy oktatták ,...... a gyakorlat pedig ???
Minden esetre köszönöm , hogy időt szakítottál rám.
A gyakorlatban annyi történt , hogy a második relé ,az általad is javasolt hibátlan forrasztással elindította a szivattyút így aztán már HMV van.
Köszi a infókat, igazad van nem kell azonnal feladni.
(#) nagyp3t1 hozzászólása Máj 19, 2016 /
 
Sziasztok! ARISTON BS 24 FF panelt javított már valaki? (Hasonló típus javításáról láttam egy bejegyzést itt, de nem tudom mennyire egyeznek a panelek. Az enyémben ez a ez a 65105818-01 panel van. Füstelvezetés hibával szokott leállni a kazán, de mivel a kémény és a ventilátor új, valójában a panel rossz, az a baj hogy a ventilátort nem tudja időnként visszakapcsolni. Fűtésnél 10 perc, melegvíznél 20-25 perc után áll le, és csak áramtalanítás után bekapcsolva indul el újra...
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2016
(#) jefflynn hozzászólása Máj 24, 2016 /
 
Sziasztok,
Vaillant atmotec pro kombi cirkó vezérlőpanelja megadta magát ma reggel, egy villámcsapás miatt. A hibajelenség annyi, hogy F26-os hibakódot jelez ki, ami a gázszelep léptetőmotorjára utal, illetve lehet a panel hibája is. A villámcsapás miatt én inkább a panelra tippelek, de külsérelmi nyom nincs rajta. Javít valaki ilyet? Valami ötlet esetleg, mit nézzek meg rajta?
(#) Kovidivi hozzászólása Máj 27, 2016 /
 
Sziasztok!
1bar alatt van a víznyomás, nem állt ki a kazán hibára, viszont szeretném feltölteni a kazánt. Csatolom a képet, amin látszanak a csapok. A kazán típusa: wolf cgb-k-20. Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2016
(#) feppa20 hozzászólása Máj 31, 2016 /
 
Sziasztok!

épp a minap javítottam egy ugyanilyen Buderus kazánpanelt.Akik mostanában szeretnének ilyen panelt javítani, azok szembesülhetnek vele,hogy a Schrack T7NS5D1-48 relétmár nem gyártják.
Ami ugyan ezt tudja a Finder F36119048 . Szinte minden paramétere megegyezik.Remélem tudtam segíteni egy picit.
(#) Broman hozzászólása Máj 31, 2016 /
 
Hello Roland !

Bocs hogy újra bajom van , korábban már segítettél a tanácsaiddal , szakvéleményt szeretnék kérni újra !
Fég-Unical Bea tfs 28 kombi-turbós kazán , miután a relé csere megoldotta a szivattyú indulását
a következőt produkálta . HMV készítésekor az indulás teljesen programszerű...bekapcsolás után 3-5 mp gondolkodás ...ventillátor indul..szivattyú szintén...égő begyújt , és minden megy ahogy szokott.
Amikor a HMV tárolóban a víz eléri a beállított hőfokot, elsőként leáll a szívattyu ,az égő lángmagasság a minimumra csökken, de marad égve,majd a keringés hiánya miatt túlfűtés miatt leáll a kazán .
Újra inditani ,reset után kikapcsolás , visszakapcsolás . és kezdődik minden elöről....természetesen csak akkor ha a HMV hőfok visszament a minimum érték alá.
Hol keressem ennek az okát ?
A segítséget előre is köszönöm!
(#) sebokr válasza Broman hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Idézet:
„Hello Roland ! Bocs hogy újra bajom van , korábban...”

Ez jóval fogósabb kérdés már. ilyen hibával nem találkoztam ennél a típusnál.
De nincs kizárva, hogy az uj relé sokkal erősebb a rugója mint a réginek és ezért nem tudja behúzva tartani MERT a panel tápellátása legyengült a kiszáradt elko vagy X2-es kondik miatt.
Jelenleg nincs itthon panelom a raktárban pihen. Holnap este ránézek, hogy mi felel a tápellátásért. Ilyen hiba más típusoknál volt és a kondenzátorok cseréje orvosolta a hibát.

Roland
(#) Broman válasza sebokr hozzászólására (») Jún 1, 2016 /
 
Hello Roland !

Nagyon szépen köszi, hogy ilyen gyorsan reagáltál .Reménykedem , hogy nem egyedi hiba lesz.
A korábban feltett vezérlő panelen bejelöltem sárga X -el azokat a kondikat ami cserélve lett , plusz a két relé szintén X-elve. ..... ( mellékelve )
Esetleg a gázszelep lecserélt reléje helyet egy " érzékenyebbet " ? Mi a véleményed ?
Bár ennek ellentmond , hogy a bekapcsolás rendben megy.
A véleményeddel azonosan valószínű, hogy a tápellátásnál kell keresni a hibát ?l
Várom válaszod!

B.Laci
(#) Mandy01 hozzászólása Jún 5, 2016 /
 
Segítséget szeretnék kérni! Westen 20 p
Fent említett kazán nyári illetve téli állásban is fűteni akar, termosztát minimálásra állítása melett is. Mi lehet a hiba oka? Segítségeteket előre is köszönöm!!!
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2016
(#) sebokr válasza Mandy01 hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Idézet:
„Segítséget szeretnék kérni! Westen 20 p”

Szia a melegvíz áramlás érzékelő mikrokapcsoló a hibás.
Bal elöl nagy membránházon lévő 2v.3 vezetékes.
Ha nem sikerül azonosítani küldj fényképet bejelölöm.
Roland
(#) sebokr válasza Broman hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Idézet:
„Nagyon szépen köszi, hogy ilyen gyorsan reagáltál .Reménykedem , hogy nem egyedi hiba lesz.
A korábban feltett vezérlő panelen bejelöltem sárga X -el”

Szia
most jelezte csak a rendszer hogy írt. Elnézést.
Kolegámmal beszéltem, és ő is ezeket mondta cserésnek.
A beépített relék DC üzeműek?
Mi omron vagy relpol reléket használunk. Bármi más is jó lehet csak a feszültség és a DC vagyis egyenáram stímmeljen.

Roland
(#) Mandy01 válasza sebokr hozzászólására (») Jún 11, 2016 /
 
Szia!Köszönöm a segítséget! Megnézem, ha nem találom fényképezek!
(#) Broman hozzászólása Jún 13, 2016 /
 
Hello Roland!

A beépített reléről csatolok egy fotót , mert számomra nem teljesen egyértelmű az azonosság.
Szeretném kérni , hogy mondj róla véleményt.
A korábbi hiba továbbra is fen áll.
NTC.-k kimérve pontosak ( hőfokra / ellenállásra egyaránt)
A jelenlegi HMV használat a következőképpen zajlik, kazán kézi bekapcsolása...5 mp szünet..ventillátor indul ....szivattyu indul...láng gyújt gázszelep moduál maximumra....kb 10 mp múlva eléri a ~50 hőfokot...gázláng lemoduál 3-5mm ...szivattyu tovább keringet ~30mp......szivattyú leáll gázégő a lemodulált értéken marad .. itt beavatkozom és kikapcsolom, mert ha tovább hagyom fél percen belül túlfütés miatt hibával (sárga lámpa ) leáll. A következő alkalommal reset és a HMV elhasználása után minden kezdődik elölről.
Bocs ,hogy nyaggatlak, de ha van rá lehetőség,- nem csak vatikáni valutába- hálás is lennék egy jó diagnozisért

Üdv.
B.Laci
(#) sebokr válasza Broman hozzászólására (») Jún 14, 2016 /
 
Idézet:
„A beépített reléről csatolok egy fotót , mert”

Szia

A relé megfelelő hozzá, csak olcsóbb kivitel kisebb élettartam, de ez lényegtelen.
Kolegámmal egyeztetek, hogy mi lehet a hiba. Ennyire makacs szivattyú hibával még nem találkoztunk.
Átmeneti megoldásnak azt tudom javasolni, hogy a szivattyút külön vezetékkel be kell dugni a konnektorba, hogy ne a panel vezérelje.

Roland
(#) peanut válasza sebokr hozzászólására (») Jún 14, 2016 /
 
Kedves Roland!

Elnézésed kérem, hogy így "újoncként" téged zaklatlak, de úgy láttam itt a fórumbejegyzések alapján, hogy jól ismered az Ocean/Baxi Luna 20i-t. Én is szeretnék tanácsot kérni Tőled. Nemrég volt itt egy kazános szakember átnézni az enyémet, szépen kitakarította, átnézte és a végén arra jutott hogy vezérlés hibája van, leírnám hogy mik az előzmények és mik derültek ki eddig:

A hibajelenség: nehézkesen melegíti a vizet, csak ha épphogy folydogál, akkor lehet forró vizet kicsikarni belőle (az előlapi vízhőmérsékletszabályzó maximum fokozatán), valamint néha még melegítés közben is kikapcsolgat, majd szinte azonnal visszagyújt

Ami eddig történt:
Hőcserélő kisavazva, nyomástartály rendben, égéstér kitakarítva, gyengélkedő Salmson szivattyú Grundfos-ra cserélve (nem nyomta ki 3-as fokozaton sem már mindig a nyomáskapcsolót - a képeden a hátsó fehérrel karikázott)
Ami biztos cserés, de (elvileg) nem kéne hogy a melegítést befolyásolja: az elől lévő kapcsolószelepnél a tömszelencénél csöpög picit a víz (képeden első fehérrel karikázottnál), illetve az égéstérnél a külön (szemből nézve bal oldalt) lévő égés-érzékelő már mozog.

Rámértek a gáznyomásra a szabályzószelepnél és nem volt megfelelő értékű (se alsó se felső érték), de beállítás után sem változott az a helyzet, hogy a kazán nem akart teljes teljesítményen üzemelni, csak amikor a kis tüske be volt nyomva a gáznyomás szabályzón (max értéknél)
Ezek után két másik NTC érzékelővel meg lett nézve, hogy hátha azért nem tolja fel a teljesítményt mert rossz(ak) az érzékelő(k), de ezt is kizártuk, nem változott a gáznyomás.
Megnéztük hogy EPH ügyileg rendben van a nulla és a föld, ez után mondták nekem azt hogy vélhetően ez panel hibás lesz, ellenben 30.000-50.000 körüli összegről beszéltek, hogy annyiért csinálnak vele valamit, amit én nem kicsit sokallok.

Forrasztásban jó vagyok, elektronikával foglalkoztam már eleget, a gondom az, hogy nem tudom jelen esetben hogyan tudnám kimérni a hiba okát. Szerviz leírás nulla az interneten ami ezeket a gázvezérlőket illeti, ez ügyben kérnék segítséget, mert pár kondenzátort és apróságot ki tudok cserélni a nyákon vidáman, ha az a megoldás az összes kondit, fesszabályzót stb kicserélem, veszek lomexben ami kell, de azért inkább próbálnám egyrészt lokalizálni a hiba okát és csak ésszerűen javítgatni és belenyúlni. Kiszereltem a vezérlőlapkát, mellékelek róla fotót mindkét oldalról, látszatra semmi sincs elégve, megbarnulva, a kondenzátorok nem nyíltak/folytak ki.
A táppanelen ami a jobb oldalt van ha szembe állok a kazánnal sem látni semmi furcsaságot, azt most nem bontottam még ki, de ha kellhet a hibamegállapításhoz szétszedem azt is. Bármilyen egyéb ötlet amit a fentieken kívül még ki tudok mérni/tesztelni érdekelne, mert amúgy a kazánnal elégedett vagyok, csak törődést igényel szegény ennyi év után

Válaszodat és fáradozásodat előre is nagyon köszönöm!
Tisztelettel, F. Péter
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2016
(#) peanut válasza peanut hozzászólására (») Jún 14, 2016 / 2
 
Mégiscsak hibádzik a panel!
A M2-es sorkapocs (a trafó mellett) a 8-as láb (ami a nyák túloldalán egy "+" jellel is jelölve van), a túoldalt le van oxidálódva a rétege (picit vízköves/oxidos volt a kábelek védőborítása is ami a szenzorok felől jött a vezérlőelektronika irányába (a dupla piros-kék-zöld kábelek pont ott futnak be arról az oldalról), ez megy az "IC2" (CNY75GC, DIP-6) mellett lévő "R7" ellenállás lábára, valamint ennek az optocsatolónak az NC lábára (de minek?), rámértem és valóban szakadás van a két pont közt. Áthidaltam egy megfelelő kábellel és, máris van melegvíz csutkára kinyitott kádcsapnál is (68 fokig felmegy).

Tanulság: a csöpögő tömszelencét mielőbb cserélni, mert a kábelek mentén szépen bevezeti a vízcseppeket minimálisan az elektronikához (hiába van ott habgumi szerű anyaggal tömítve, lassú víz partot mos ugye...), ott meg szépen elkorrodált a szinte a nyák élén vezetett átvezetés a víztől.
Már érdemes volt regisztrálnom

Köszöntem a figyelmet, szép estét mindenkinek!
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2016
(#) sebokr válasza peanut hozzászólására (») Jún 15, 2016 / 1
 
Nagyon jó hír.
Már semmit sem kell leírni, meglett a hiba.

Roland
Következő: »»   169 / 292
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem