Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ha normál, pl. E27-es foglalatba való, akkor csak abban az eseben, ha az "izzó" alkalmas rá (dimmelhető), egyébként csak szétszedés után.
Sziasztok,
Sajnos az egyik vásárolt arudino shield-en (LINK) már teljesen kiszottyosodott a 2x20 pin-es mama csatlakozó, le kellene cseréljem. Hullámforrasztó lenne a legjobb, mert azzal ugye csak egy pillanat lenne, de olyanom nincs. Mi lenne a legbiztonságosabb megoldás a csatlakozó eltávolítására? (utána papát fogok beültetni) Köszönöm!
Nézdd meg lehúzható-e róla a műanyag burkolat, van amelyiket szét lehet szedni.
Köszi! Van valami ismérve annak, hogy lehúzható-e a burkolat? Nem akarom nagyon megtépni, nehogy valami törjön / szakadjon
![]()
Nemtudom, itt javasolták nem rég ezt a megoldást. Próbálj meg óvatosan alányúlni a sarkának pengével és kicsit megfeszíteni, ha mozdul mozdul, ha nem akkor szívás.
Csípőfogó (jó hegyes) és tapétavágó. Szétforgácsolod a műanyag burkolatot, ezután a lábakat egyenként ki tudod forrasztani. Itt a hétvége, nem fogsz unatkorni egy-két órán keresztül.
Akkor már le is fűrészelheti hosszában a paneltől pár milliméterre, az talán gyorsabb és biztonságosabb a NYÁK-ra nézve.
Szedtem már le így csatlakozót, teljesen biztonságos. Elég egy csípőfogó is. Fentről, függőlegesen a furatok közepét kell elcsípni. Az első vágásnál lepattan a csatlakozó oldala, a következőnél az első két érintkező elhajlik, de a műanyag darab könnyen leszedhető. Így elég hosszú marad az érintkező, könnyedén meg lehet fogni és egyenként kiforraszthatóak.
Csípés, leszedés, forrasztás (kétszer), csípés, leszedés stb.
Sziasztok!
Megépítettem ezt a tápegységet, de valamiért azt hiszi az LM35 szenzor, hogy 140 fok van, és sípol a szerkezet, illetve lekapcsol a relével. Mi okozhatja a zavart?
"gyári" panellal építetted meg? Mert azon egy gyakorlott labirintus felderítőnek is megcsuklik a szeme.
Nem, egy kicsit átrajzoltam a nyákot, de a labirintus rész épp ugyanaz maradt. Különben az eredeti terv jó, mások is megépítették közülünk, nekik megy.
Pár éve én is átterveztem valakinek a kérésére az egészet. Gyakorlatilag leöltem az egész labirintust, és átláthatóvá tettem. Én nem építettem meg, de a visszajelzésre sem emlékszem már, hogy vajon jó lett -e , működik -e. Az LM35 Vout lába a mega 23 lábára az ADC0-ra csatlakozik, így az LM bekötését, lábkiosztását, és a procival való kapcsolatát ellenőrizd. Hátha valami nem érintkezik, vagy elkötődött.
Stk7226 ic-ről van valakinek dokumentációja?
Mérted már, hogy mi van a szenzor kimenetén? Minek kellene ott lennie, eljut-e a mikrovezérlő megfelelő lábára?
Jani! Érdekes hogy a sokadik hiba felderítésednél sem jut eszedbe, hogy mérni kell?
![]()
A kapcsolásban az LM35 kimenetéről hiányzik egy 75Ohm+1µF soros RC tag, amelyet az adatlapokban is ajánlanak a gerjedés megakadályozására. Egyébként tényleg mérd meg vagy legjobb, ha szkópon megnézed milyen jel jut az MCU ADC bemenetére.
Hogyan tudnám meg oldni hogy asztali számítógép vincseszterét usb-vel laptopra tudja kötni?
Üdv!
Elektronika szemszögből nézve, házilag sehogy. Viszont, ha bemész az első útba eső PC alkatrészek eladásával foglalkozó üzletbe, relatíve jelképes összegért már adnak neked egy 3.5"-es HDD-hez való külső USB-s HDD házat.
Miért írja oda a másik IC-t, miért ír hozzájuk akkora teljesítményt, és hány Wattos az erősítő, és a hangszórók?
Van 5 merev lemez amit egyszerre szeretnék használni. Közben szét néztem ebay-en ilyet találtam.
A PS9830 a digitális jeleket alakítja PWM jellé. Az STA518 a "D" osztályú erősítő ami PWM bemenő jeleket fogad és azt erősíti. A kimenetén lévő szűrőtagok leszűrik a PWM frekvenciáját (vivő) és ami megmarad az a felerősített analóg jel. Az STA518 maximálisan 4x25W-ot, vagy 2x50W-ot, vagy 1x70W-ot tud bekötéstől függően. De mivel a tápja az egésznek nem egy nagy eresztés, ezt biztos nem fogja tudni kihasználni. A hangszórók teljesítményét én nem tudhatom, szedd ki a dobozból, rá lesz írva. Az erősítő valószínű a következő bekötéssel dolgozik:
2db STA518 = 8 csatorna Front: 2x25W Rear: 2x25W Center: 1x25W Sub: 1x50W (2 csatorna Bridge módban) Mivel a center, csak 1x25W, így 1db csatorna kihasználatlan marad. A ráírt irreálisan nagy számok csak marketing (ennél 100%). Egyszerre biztos nem tudja minden csatornán ezt a teljesítményt, amit az IC tud (igazából nem is kell, mert sosem egyforma a csatornák terhelése). De ez nem csak ennél van így. Az én Sony erősítőm is elvileg 6x100W, de ez a 290W-os maximális fogyasztásba sehogy sem fér bele. De nem is igazán kell, az előbb említett ok miatt.
Akkor egy bővíthető NAS a legkifizetődőbb. Lehet nem olcsó, de azzal nem lesz gond és egy dobozban benne van minden.
Akinek nem inge, ne vegye magára, de nem értem! Miért kell mindig az apró, de fontos információkat eltitkolni? És, mennyi időt lehet vajon az írásjelek elhagyásával spórolni?
"Éppen fordított a helyzet. A tömör belső erű (kevésbé hajlékony) kábeleket falban szokták vezetni, és általában aljzatokba tűzik be őket. A sodrott belső erű (hajlékony) kábelekre árulják a csatlakozókat, mert azok csatlakoznak közvetlenül az eszközökbe. Fali UTP kábelre is létezik csatlkozó, amelynek a külseje teljesen megegyezik a sodrott belső erű kábelre valóval, csak az érintkezők vezetékkel csatlakozó része más."
Hát tudja fene, lehet h igazad van. Az tiszta sor, hogy a tömör az a falikábel, és az való aljzatokba és patch panelbe. Mindenesetre én a "filléres" dugóból párszázat feltettem már - főleg tömör - kábelre, és sose volt vele gond. Szerintem elsősorban a szerszámon múlik. De mostanában inkább megveszem a kész, szerelt kábelt és nem szórakozok ilyesmivel, egyszerűen nem éri meg. "Gányolást már én is láttam jópárat, 10 Mb/s tényleg simán átmegy a "színt-a-színnel összetekerve" alapon összekötött kábelen." Igen, asszem írtam is hogy gányolás. "A toldót én nem javasolnám, mert a szokásos RJ45-ös toldók olyan gagyik, hogy rettenetes... Kiesik belőle a csatlakozó, szétesik a háza, stb." Széteséssel még nem találkoztam, a kicsúszást a gagyibb toldónál azzal lehet megelőzni, hogy a dugón azt a műanyag kis pöcköt kicsit kijjebb kell feszegetni, és akkor tart. Gagyi, kb. 150 Ft-os toldót is használok amúgy több helyen, működik, nincs vele gondom. Igaz ezt "hozzáértő" ember használja, a környezetemben r=1 felhasználó gyárilag szerelt kábelt kap.
"Van 5 merev lemez amit egyszerre szeretnék használni."
USB-n és notin? Miért? No offense, ezt csak azért kérdezem, mert kb. 1 perc gondolkodás alatt se nagyon jut eszembe olyan életszerű helyzet, ami ezt indokolná. Szerintem írd le pontosan hogy mit szeretnél, és talán lesz olyan ötletünk, amivel olcsóbban megúszod. Másrészt: egy notin általában nincs 5 USB csatlakozó, tehát a fenti usb-s dobozkán kívül jó eséllyel kell még valamilyen USB hub is. Ebből van aktív és passzív is, előző a drágább. Aztán az USB (usb2) sebessége nem túl acélos, 480 Mbps az elméleti max, ebből reálisan olyan 30 MB/s környéki sebességet fogsz elérni, olcsó és gagyi eszközökkel talán még ennyit sem. És még mielőtt bevásárolnál: az újabb vinyók SATA szabványúak, de a régebbiek (ATA néven futottak, de ma már elé szoktuk tenni, hogy P betűt is, mer P(aralell) ATA) teljesen más táp és adat csatlakozóval rendelkeznek.
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne ,hogy van nekem egy 24V-os trafóm azt egyenirányítottam és rá kötöttem egy relé behúzó tekercsét de a tekercsnek csak az egyik lábát (sorba kötöttem ) majd így rá mértem és 96V-ot mutatott a műszer majd amikor már párhuzamosan kötöttem akkor 24V körül volt már. Miért mérhettem azt a 96V-ot ? A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2016
Szia!
Mire mértél rá, a trafóra vagy a relé behúzótekercsre?
Sziasztok!
Sajnos nem tudom hol feltenni a kérdésemet, itt próbálkozom. Van egy lapos ethernet kábelem, amit behúztam a falba. Sajnos kínai, ezért a benne levő erek olyan vékonyak, hogy nem tudom felszerelni a sima RJ45-re, de még fali aljzatba se. Egyszerűen nem vág bele a csatlakozó, hogy legyen kontakt, olyan vékony. Van valakinek ötlete, hogy mit lehetne vele kezdeni?Valami speckó RJ45, vagy valami más lehetőség?
Toldj bele egy darab normál UTP kábelt. Más lehetőséged a cserén kívül nem nagyon van,
Tehát a tekercs egyik kivezetésére rá volt kötve a trafó is, a másikra csak a multiméter. Ebben az esetben a tekercsben indukálódhat akkora feszültség és áram, hogy a multiméter ezt mutassa, pláne ha elég közel volt hozzá a trafó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |