Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
Azért nyitottam a témát mert nem hinném hogy beleférek vele az elektromos autó topikba. Következő problémám van. Adott egy hajó utánfutó ami elég hosszú kb 10 méter. Ezzel kellene manőverezni egy elég szűk helyen. Ha ráállok az autóval úgy már annyira hosszú az egész hogy esélytelen a tolatás. Nem lehet elfordulni. Azt találtam ki hogy a futó első mankókerekét ki kéne cseréni valami 12V DC motoros hatalmas áttételű hajtott kerékre amit egy előre-hátra kapcsolóval tudnék indítani a hajó akkujáról. AZ lenne a lényeg hogy nagyon lassan akár kb 1cm /sec el tudjam a futót önjáróvá tenni. Kormányzás lehetne valami egyszerű módon pl egy rúddal elfordítani a mankókereket. Persze nem a hajóból akarom irányítani ,hanem mellette sétálva. Igazából az ötlet összeállt már a fejemben hogy mit kéne ,csak nem tudom milyen erős motorral lehet ezt összehozni. pl. önindítómotor? Vagy az leégne? Illetve inkább a mechanikus kivitelezés jelent problémát. Ötleteket szeretnék kapni a kivitelezéshez. Lehet létezik valami olyan cucc ami alapból tudja amit szeretnék kis átalakítás árán. Ilyesmik hogy: rokkantkocsi meghajtómotor, elektromos roller stb. A futót viszonylag könnyű tolni kézzel is, sík a terep jó a burkolat. Ha van 3-4 ember akkor kézzel meg lehet csinálni de nemszeretem meló. Ezért kéne jobb megoldás.
Szia!
Az önindítót rövid üzemre tervezték, nem gondolom, hogy jó választás lenne, inkább elektromos kerékpár, "gyerekaksisautó" ( amibe bele is lehet ülni !) motorját használnám nagy áttétellel ! Még egy ötlet: volt egy verseny, ahol a BOSCH csavarbehajtóival kellett autót készíteni, itt azok mentek több körön keresztül is és vitték az autókat !
Megoldható a dolog,nincs semmi gond vele. Kell vegy 200W körüli motor,meg egy áttétel.
Akksis fűnyírókban is ilyen motor van.De egy jobb autó ventillátor motor is tud ilyen teljesítményt leadni. Önindítót felejtsd el,nem erre találták ki.
Csavarbehajtó ZSENIÁLIS soha eszembe nem jutott volna.....
Mechanikailag valami olyasmire gondoltam mint a kerékpár első villa. Olyat kéne hegeszteni szögvasból és bele egy rotakapa kerék? A felnihez meg hegeszteni egy nagy lánckereket pl mustang java hátsó lánckerék vagy akár a komplett kereke aggyal együtt. Feljebb kislánckerék a motorral. És az egész "villa" forgatható.
Van egyszerűbb megoldás? A kerék meg jó magasan kell legyen ,hogy sok súlyt rá lehessen engedni ,az eredeti manókerékkel. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2016
Valahol Győr mellett van egy cég, nekem is úgy ajánlották. Felhívtam őket, bontott rokkantkocsi motort komplett hajtással együtt odaadják 5000Ft körül, de lehet hogy még a kereket is odaadják ennyiben, ezt nem nagyon tudod überelni. Az akkus fúró motorja méretben annak kb. a negyede-ötöde, nem biztos hogy bírni fogja.
Én csak egy elektromos talicskát készülök építeni aminek 60-70 kilót kell mozgatni, de azt sem bírta volna.
Lakókocsiknál hasonló probléma a kempinghelyre beállás. Arra van megoldás, körül kell nézni kemping/lakókocsi tartozék (többnyire német) boltokban. Az igaz, hogy azok a két nagykereket hajtják dörzsáttétellel, viszont így a manőverezés is könnyebb, távirányíthatóbb. Hasonlóan az elektromos kerekesszékhez.
Van ilyen itthon is. Ha nem is nagyon olcsó.
Simán jó az önindító, méghozzá a mi autónk (Suzuki swift) önindítója. Ebben egy ablaktörlőmotor méretű motor van, csak van egy bolygóműves áttétel. A mankókerékre rá kell csavarozni egy fogas koszorút,
és a blendixel lehet is vezérelni a meghajtást. Azért azt hozzá tenném, nem a levegőbe beszélek. Többször megtettünk már 1-2 km-t önindítóval, ha nem volt idő tankolni, hogy hol? Azt most nem írnám itt le….. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2016
Igen erre gondoltam én is. Elég unortodox alkalmazás.
Meg ha jól láttam egyszer úgy jött ki a Dunából egy Lada NIVA mert nem indult a benzinmotor (hajót engedtek le vele ,de beázott és ott maradt a fél méteres vízben)
Ez a Suzuki önindító egy nagy találmány, már ami a bolygóműves meghajtást illeti. Hogy erre a keleti autógyárak, miért nem jöttek rá korábban? Úgy tekeri a motort, hogy az akkumulátornak meg sem kottyan. Nem hiába szereltek az ezres szériába 35Ah-s akkumulátorokat. Mindig azon viccelődtünk, hogy ez három laposelemmel is elindulna. Én a talicskámat akartam ilyennel feltúrbózni, ugyanis hegyoldalban építkeztem. De mindig úgy voltam vele, hogy most már minek, pedig biztos jó lett volna.
Az áramszolgáltató Land Rovereinél ez külön feature volt.
Én megpróbálnám egy 12V-os csavarozógéppel megtekertetni egy leselejtezett sarokcsiszoló szöghajtását, milyen sebesség/nyomaték jönne a kő helyére szerelt kerékről ...
Elektromos kerékpár BLD motorja ( bér lehet az nagyobb feszültségű) .Esetleg átfűzött kisebb kerékkel.
Nekem volt egy 2 tonnás traylerem és volt hogy Arot vittem vele de az udvarba volt gond a mozgatás.én szét szedtem és egy rokkant kocsit és a két jereket közel raktam egymáshoz és a közepén egy olyan cső volt belehegesztve amire ráment egy másik cső ami forgott rajta ez olyan vastag volt,hogy pont bele ment az orrkerék helyére és be lett szoritva az eredeti rögzitéssel,két kis 16 Ah aksi volt rajta és az eredeti joystickal vezéreltem.oda vissza jobbra balra lehetett irányitani és vitte.kb 2-3 órát ment egy töltéssel.
Egy régebbi autó (pl Wartburg, Lada, Dacia) ablaktörlőmotort javasolnék, mert bontóban olcsón beszerezhető, 12V-os, és gyárilag van rajta egy elég nagy áttétel. Ez még akár tovább lassítható másik áttétellel is, pl egy másik ablaktörlőmotor áttétellel, így baromi erős és kellően lassú lesz.
Itt egy igazi nagyágyú a témában. De vannak a képek között olyanok, amik közelebb állnak a kérdéshez.
Itt például egy megoldás igen érdekes árral...sajnos elírták. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2016
Ezekből a videókból lehet ötleteket meríteni.
Bővebben: Link
Nincs elírva az ár, a terveket adják azért az árért.
Valóban, az kimaradt... Viszont 600$ alatti árból nem is rossz.
Itt elég jól látszik minden, bár kicsik a képek. A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2016
Szia!
Szeretném elkérni a cég telefonszámát! Megtennéd, hogy megírod? Előre köszönöm!
Ennyire nem lehetsz gyors! Jaj de jó! Nagyon köszönöm! Hálás vagyok érte!
Sziasztok!
Van egy lakókocsi, abba pedig egy truma mover SE van szerelve. Sajnos nem működik. Ha bekapcsolom, a vezérlő piros led villog, ha bekapcsolom a távirányítót is, a távirányító csak csipog. És akkor a vezérlő piros ledje hibakódot küld: a lenti leírás szerint: SLSL SSSS Valakinek van ötlete, hogy lehetne megszerezni hozzá a hibakódokat? esetleg valaki tudna segíteni a javításban? Köszönöm előre is Használati a moverhez: Bővebben: Link Javításról találtam egy oldalt: https://www.arelectronics.co.uk/contents/en-uk/d18_Caravan-Mover-Re...s.html Itt a link a hibakeresés-hez... egész jól leírja, de az enyém nincs benne: https://www.arelectronics.co.uk/PDF/Caravan_Mover_Fault_Finder2.pdf A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2019
Szia!
Elsőre; Akkuk feltöltve?. csatlakozásai megtisztitva (csiszolovászon) bezsirozva. ? Üresen hajlandő 1,2 motort forgatni? Ki lehet szűrni; vezérlés hiba?---áramellátáshiba?
Hello.
Igen. Áramot becsülettel megkapja, akku feszültség 12,8V és a motorok is működnek. Egyesével megy minden motor. Egyébként működéskor a reléknek kapcsolni kéne, de nem kapcsol... (van kis műszaki "érzékem", építettem már nem egy áramkört, belépő szinten programozok arduinot) Inkább annyi, hogy ez egy komplex rendszer, és SMD alkatrészekhez sem tudok hozzányúlni, nincs hozzá eszközöm.... Viszont, ha valaki jártas lenne ilyesmibe, esetleg tudna komplex szervíz dokumentációt beszerezni, azt megköszsönné... Egyébként azt feltételezem, hogy vagy a IC szállt el (ami gyárilag vagy nem gyárilag ki lett egészítéve), vagy az IRF2804 mosfet. Az IC-t beforrasztva le tudom tesztelni valahogy? A mosfetet hogy tudom leellenőrizni? Köszi A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2019
Szia !
Persze lehet tesztelni . elsőre azt nézném meg a relék átadnak-e?(akár izzóval, voltmérővel --OHM mérést nem !) A FETeket egy 9v s elem +470 Ohm ellenálással nyitni .G-és GND közé . De ahogy irod ,hogy egyesével megy --ezekre semmi szükség . Mi tiltja le a vezérlő IC-t? ----Viszont, ha valaki jártas lenne ilyesmibe, esetleg tudna komplex szervíz dokumentációt beszerezni, azt megköszsönné...---- Ennek az áráből legalább 5-10 db ilyen készüléket lehet venni! ! Az IC -t a hozzávaló tesztgéppel ---sztem felejtős.! Jó-e igy ahogy van ? részben működik? Ehhez valaki olyant kell keresni ,aki javit ilyet. Esetleg 1 használtat venni,cserélni stb.... Magyar nyelvű javitást nem találtam ......esetleg kiküldeni ? A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2019
Sziasztok. Találtam egy angol céget, aki javít ilyet... kb 50.000... De elgondolkoztam, hogy építek egyet... felhasználva a jelen technikát... az arduinonak van olyan verziója, hogy wifivel vezérelhető... a kimeneteivel meghajtok hídkapcsolásban négy relét... ha nagyon profimódon akarom megcsinálni, még 1-1 fettel lágyindítást is hozzá lehet illeszteni... elméletileg jó, de a gyakorlatban már kicsit remeg a kezem... nincs tapasztalatom, milyen védelmeket célszerű építeni hozzá, és hogy a fetet négyszögjeles kitöltési tényezővel ha meghajtom, nem pofázik e vissza a motor annyira, hogy valami kárt tegyen az elektronikában... vagy másban... javaslatok? Vélemények? Bővebben: NodeMCU
Sziasztok!
Én egy Trabantot újítgatok fel apránként. Ennek mozgatására szerkesztettem egy hajtást. Bővebben: Link A motor 24V-os áttételes. Kerékpár utólagos motorizálására árulják. Olyan erős, hogy nem is mertem ráadni a 24V-ot. 12V-ról megy, egy akksis fúróból kioperált szabályzóval. A videón látható megoldáson egy tömlős molnárkocsi kerék látható. Tavaly le kellett cseréljem egy tömörgumis változatra, mert a Trabi belseje átmenetileg lomtárként funkcionál, és akkora súly volt benne, hogy mikor a szegélyben elakadt a hátsó kerék, és tövig nyomtam a szabályzót, a tömlős gumi (2 bárra volt fújva) megforgott az agyon és kidurrant. Ezt a motort pl. innent lehet beszerezni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |