Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   60 / 83
(#) küzmös Gergely hozzászólása Jan 11, 2017 / 2
 
Uhh.. Elég meredek dolgokat írtok.. 13,5V? 3-4 hétig? Olyan nincs.. Töltés után 13,5 körül van, max egy óra hosszat. De ha úgy marad.. tartósan 13V felett, akkor kakukk.. A magas (üresjárati!) kapocsfeszültség ugyanolyan rossz mint amikor visszaesik 12,4V alá. Egy 100%-ig töltött aku 12,6-12,9V.. közt van. Nem lehet se több, se kevesebb. Ez egyszerű tény.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
(#) küzmös Gergely válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 11, 2017 / 1
 
Az akud hamar (4-5-6 ,azaz pár óra alatt feltöltött) ,tehát sikertelen volt a töltés! Vissza kell meríteni 11V-ra. S felrakni, de azt ajánlom hogy ne tekerd fel, és ne a feszültség növekedés ütemében állítgasd visszafelé a töltő/impulzusáramot. Még a legkisebb fokozaton is forrongott úgy a trafó, mint az ellenállás, amikor vette a töltést rendesen.. s a Fet is forró. A végén megfőzöl valamit. Most esetedben nem vette a töltést. Gyorsan felugrott és annyi. Mint ahogyan Tomi fentebb leírta, úgy kell csinálni. Lehet hogy több alkalommal is el kell játszani. Nekem nagyon vagány lett, biztos vagyok benne hogy ez az aku megmenekült idénre, pedig kidobós volt! Hiszen 0 fok közeli állapotban majdnem otthagyott több ízben, egyszer, kétszer tolni is kellett! Most meg mint az új. (Amúgy ez egy Alto 1.1GLX. ) Szóval ez a töltögetés nem úgy megy hogy most fellököm gyorsan 5 órára. Hanem bizony ha jó az az akku akkor 44Ah és afelettinél másfél 2 egész nap is lehet a legkisebb fokozaton.. s hidd el úgy érdemes. Ha nem akarja venni a töltést, s mint esetedben hamar eléri a 14,4V-ot, akkor esetleg töltsd, merítsd 11V-ig, majd megint töltsd. Én legelső körben ezt csináltam, ugyanis 2 és fél óra alatt feltöltött a Résus ruszki töltővel ,ami 16V emelt feszültségkorláton kapcsol le. Tehát elég kaki volt ez az aksi. S most teljesen jó! Nem viccelek.. semmi baja. 12,75V van benne most is. Teker rendesen. Szoktam méregetni minden nap.
(#) küzmös Gergely válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 11, 2017 /
 
Ahogy Inhouse mondja. Az akud valóban feltöltött. De nem jól. Egyszerűen felszaladt. Még annyit hogy én is megjártam a hadak útját, és csináltam ezt.. A szulfátoldót rátettem, és 4-5 óra alatt felment a fesz.. Egy két nap után visszaült az üresjárati is. Sokat pöcsöltem vele, s beszélgettem Tomival is, aki sok ilyet csinált már. Érdemes megfogadni.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
(#) V8engines válasza gyula166 hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Sziasztok Mindenki!
Na, most már én is elkezdtem agyalni, kéne szerkesztenem egyet (mindig van 2-3 akkum), de...

V.ki megtenné hogy egy ábrát hoz róla, kapcs. rajzot és hogy mik szükségesek hozzá, mindenféle paraméterrel.
Régen elektronikáztam, manapság is teszem, de nálam inkább a 12V-nál merül ki a "tudás", nem szeretek játszani a 220-al. Ha azzal működik, hálózati áramról, akkor részletes leírást kérnék róla. Vagy hogy: "Akkor inkább hozzá se kezdj!"

Előre is köszönöm!

Jelenleg ilyesmit használok. Bővebben: Link
Gondolom sokra nem megyek vele. Nincs 2 hónapja hogy használatban van, így nagy tapasztalatom nincs vele. Az biztos, ha a paripámba be volt kötve, bezárt autónál megviccelte a riasztót (megszólalt).
Jelenleg egy használaton kívüli "sz@r" akkura van rákötve.
(#) V8engines válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Szia!

A kérdésem csupán annyi, milyen Amper számmal töltötted?
Egy kis töltésű töltőm van (4A), -mert hogy nem használ sokat a gyors töltő, pláne egy totál lemerült akkunak, tudtommal-, ezzel töltök mindent, évek óta meg van. De inkább már, második évtizede.

...
(#) küzmös Gergely válasza V8engines hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Az évtizedes ruszki töltők, mint pl a "Résus" Sokkal alkalmasabbak regenerálni a megfáradt akkukat, mint a mai processzoros töltők. Figyelmet igényel, de sokkal jobb.. A tescos töltők meg inkább ártanak mint használnak. Erről ennyit. Én a legkisebb energiával töltöttem. A töltőáram állító potit a legkisebb "villogásra" vettem. 2 villanás/ sec. Ez kb (átlagban) 1A töltőáramot jelenthet. Ha szaporázod akkor nagyon nagy impulzusok is kialakulhatnak, de az átlag így sem lesz több 3-5 A-nál. Idő kell a regeneráló folyamatoknak. Én azért használtam így. 220V csak a trafó primer oldalán van. Én nem attól félnék, hanem attól hogy már 1A áramerősség is képes és megöli az embert ha úgy nyúl hozzá mint kecske a káposztához. Tehát nem kell kétkézzel tapenyolni üzem közben.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) Ge Lee válasza V8engines hozzászólására (») Jan 15, 2017 / 2
 
Már megtették, van róla cikk, ott le van írva minden, de a kérdésed alapján jobban jársz ha inkább az idézőjeles mondatodhoz tartod magad. Azt a 3000Ft körüli valamit jól látod, semmire nem mész vele.
Úgy néz ki hogy az én 6,5 éves akkum is megjavult, bár reggel csak -3 fok volt, de abban úgy tekert mintha +15 fok lett volna. És abban sem vagyok biztos hogy a bökögetéstől javult meg. Ugyanis rajta volt a "szulfátoldó" az akkun majd 1 napig, és semmi érdemleges változást nem láttam az akku állapotában. Aztán lemerítettem 9V környékére, na nem szándékosan hanem későn néztem rá (sokkal gyorsabban merült mint gondoltam volna). Majd újra rátettem, de mivel fél nap után is csak nagyon lassan emelte a feszt, rátettem egy hagyományos töltőt, és töltöttem 13,5V-os töltőfeszig. Azért addig, mert tovább nem volt hajlandó emelkedni a fesz sem azzal, sem a szulfátoldóval. Tehát úgy néz ki hogy jó lett az akku, de ezt én inkább a formázásnak, vagyis az alapos lemerítésnek és az azt követő töltésnek tulajdonítom. Látszott is hogy alig volt kapacitása az akkunak, mert 5A terheléssel elég gyorsan lemerült.
(#) vargaf válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 15, 2017 / 1
 
Idézet:
„"Résus"”

Azt Resurs-nak hívják.
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 15, 2017 / 1
 
Hasonló eredményre jutottam egyéb megoldásokkal, a kérdés mindig az, hogy mi lett volna a különbség, ha másképp csinálom. Sajnos nincs lehetőség a kontrollra, nincs két egyforma állapotú akku.
Évek óta szívok a nem automata töltőimmel, mindig akartam egy ilyet, de van itthon annyi sima, hogy nem vettem rá magam. Aztán megtaláltam a Resurs-1-esemet. Belőttem a határfeszültséget 14,4V-ra (gyárilag jóval 15V felett volt) és örültem. Mindvégig ott volt a polcon. Hogy is van, a suszter cipője mindig lukas...
(#) gulyi88 válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Egy savsűrűség mérés sokat elárul. A szulfátosodás mértékével arányosan híagabb a sav.
Szóval, ha használ a szulfátoldás, akkor a savsűrűségnek nőlni kell. Kisütés-töltés ciklusokkal a fiatal szulfátréteg visszaalakul, de a makacs kikristályosodott öreg szulfát elvileg nem.
Tehát, ha néhány kisütés-töltés ciklus után a savsűrűség nem akar tovább nőlni és még nem éri el a névleges értéket, akkor jöhetnek a kisütés szulfátlanítótőltés ciklusok, ha nől a savsűrűség akkor működik a szulfátlanítás, ha nem nől, akkor semmit sem ér.
(#) küzmös Gergely hozzászólása Jan 15, 2017 /
 
Igen Resurs-1.. Bocsánat én hírből sem ismerem a cirillt. (Inhouse 16,8V-nál kapcsol le. Szulfátos, öreg akkunál kifejezetten jó!) Nagyon igaz amit itt mondanak. Az okát én sem tudom a javulásnak. Könnyen lehet hogy a lassú töltődés, a merítés után. Merítés nélkül én is rátettem.. Feltöltött (4 óra alatt) 15V.-nál lekapcsoltam és nem történt igazán átütő dolog. 12,5V-ig visszaesett.. Indított , indított.. de nem tudom. Kattogni kezdett a kp. zár is. Ezért döntöttem úgy visszamerítem, mint ahogy fentebb Tomi mondta. S a szulfátoldóval feltöltöm. Érdekes volt mert bizonyos feszültségeknél megtorpant. Majd újra meglódult és forrósodtak az alkatrészek. Szépen feltöltött, s most teljesen jónak fest. Könnyen lehet.. sőt biztos hogy a töltés-merítés-töltés ciklus is belejátszik. A lassú töltés folyamán a savsűrűség is a kiegyenlítődni törekszik. Mindenesetre belemásztam a lelki világába az akkuknak.. de nem jöttem rá én sem hogy pontosan mi volt az ok. Már tavaly eljátszottam a töltés-merítés-töltéses történetet.. sikerrel.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2017
(#) küzmös Gergely válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Érdekes hogy miért nem ment 13,5V fölé. Gyanítom hogy a "türelmetlenség" lehet a fő oka. (Lehet egy stagnáló pont volt.) Én először azt hittem hogy rossz a szulfátoldóm, annyira nem emelkedett sehová a feszültség. De a teljes feltöltésnek a buborékképződés, azaz a 14,5V a határa. Szulfátos akkunál érdemes picivel 15V felé menni.
(#) V8engines válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Köszi szépen! Éreztem én hogy jól érzem.

Akkor a "suszter" maradjon ahová való. Maradok, avagy, hagyom.
Továbbra is jó lesz nekem a "kis" töltő 4A-es, min. 1 napos feltöltéssel/akku.
Ezt a 3000Huf-os biz-baszt meg csak úgy tesztelgetem. (De v.mit csak csinál egyébként, ha beriasztott autót megviccel.)
(#) Ge Lee válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Nekem az volt a gyanúm hogy azért nem, mert az egyik cella totál zárlatban van, ezt az is megerősítené hogy 13,5V-on már pezsgett az akku. Viszont ennek meg teljesen ellentmond az hogy -3 fokban rendesen tekert, előtte meg nem. Meg az is hogy másnap reggelre még megvolt benne a 12,45V körüli fesz, és nem volt még befejezve a töltés.
De most jönnek megint a mínusz 10-ek, majd kiderül. Ha gond van valamelyik cellával akkor úgysem fog indítani.
(#) Inhouse válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 17, 2017 / 2
 
Ha egy cella zárlatos, akkor a nyugalmi feszültség 10,5V körül alakul. Így már jóval hamarabb pezsegni kezdenek a cellák.
(#) ördög55 hozzászólása Jan 23, 2017 /
 
Cetek MXS 5,0-ás akkumulátor töltőről van-e tapasztalat? vagy csak a borsos ára.
(#) Inhouse válasza ördög55 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ctek, nem Cetek, és jó, bár valamit változtattak rajta, mert már piros gombos van inkább és nem fekete. A Brogyi szóra rákeresve találsz egy fórumot, ahol nagyon sok minden van erről a töltőről. Egyébként most volt a Lidl-ben megint jófajta töltő, LCD kijelzős 5500-ért, és most lesz a Pennyben ránézésre hasonló tudású, de ismeretlen típusú automata töltő.
(#) pucuka válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Akkor már két cellával is gond van.
(#) levaitamas válasza ördög55 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Szia!
Autóhoz, motorhoz, robogóhoz használom, telente pedig traktor akku csepptöltésére is. Én szeretem, mert nem kell kikötni a járművekből az akkut, rajtamaradhat hetekig (motor) is.
(#) küzmös Gergely válasza pucuka hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Nem jól tudod.. Egy feltöltött gépkocsi ólomsavas akkumlátor üresjárati feltöltött állapotában 6db 2,1V -os cellából áll. 12,6V - 2,1V az 10,5V körül lesz.. Egy cella kiesésével. A kettős cellazárlatra őszintén még esélyt se nagyon látok, nem is találkoztam vele soha.
(#) Inhouse válasza pucuka hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Akár többel is lehet gond, de csak egy zárlatos 10,5V-nál.
(#) küzmös Gergely hozzászólása Jan 24, 2017 /
 
Kinek hogy szuperál a regenerált akkuja? Ma is masszívan fagyott. Kimentünk éjszakából hajnal 5-kor.. Érzem hogy mocsok hideg van. Telefonon -11 fok villog.. Szuper.. Az autó a ráfagyott párától úgy néz ki mintha mélyhűtőbe tettem volna. Jégoldózás, kaparászás. S ilyenkor félve helyezem be a kulcsot. (Tudván, régebben már több ízben is, 0 fokon sem volt jó.. már az egyenáramú töltést követő héten sem.) De a szulfátlanítást követően (másfél hónapja) szépen indít. Ennek ellenére azt mondják hogy ne nagyon nyugodjak meg míg ilyen kemény, masszív, szar hideg van, mert hogy a tényleges Ah kapacitás a nyugalmi mérésekből nem deríthető ki. Ajánlottak itt az oldalon egy kis kapcsolást erre a célra. Bővebben: Link Hogy ezzel meg lehet mérni. S aki megépítette azt mondta hogy ő sok ilyet méregetett, s az ilyen "regenerált" akkumlátorok valós Ah kapacitásának nagy általánosságban a töredékét.. olykor kevesebb mint a felét tudják. Azt mondta hogy jelen esetben én egy 6 éves 10-15Ah körüli kapacitású akksival járok, ami nem túl megnyugtató ebben a hidegben. (35Ah-s (volt új korában) ) Tünetmentes.. indít, s pl a múlt hétvégén 72 órát ált a fűtetlen garázsban, mivel csak éjszaka kellett menni. De szinte maradéktalanul megtartotta a feltöltöttségét. (12,57V) 3 nap után.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
(#) weend válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Milyen autód van?
(#) küzmös Gergely válasza weend hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Picike 1064 köbcentis Suzuki Alto 1.1 GLX központi záras, elektromos ablakos, klímás jószág.
(#) Ge Lee válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 / 1
 
Nekem megjavította. Nem mondom hogy olyan lett mint az új, de néhány hónappal biztosan meghosszabbította az élettartamát. Előtte -3 fokban is alig tekert, most -9 fokban is jobban teker, bár érződik az akkun hogy már 6,5 éves, de a lényeg hogy simán elindítja az autót.
Ha megvan az embernek egy autója legalább 1-2 éve, akkor már az indítózás hangjáról megmondja hogy milyen állapotban van az akku, meg hogy mennyire van hideg. Saccra az enyém a néhány hónappal ezelőtti állapotának a 80-90%-át visszanyerte, hogy ez hány %-a lehet az új állapotának azt meg nem mondom.
De amíg -9 fokban indít, addig nem kell helyette másik... Ha megéri akkor októberben vagy novemberben újra eljátszom ezt vele, aztán vagy kibír még egy telet, vagy nem.
(#) weend válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 / 1
 
Hjaaa gondoltam, azt egy laposelemmel be lehet indítani. Gondolom az önindítója bolygóműves, mint a Suzuki stifté.
(#) küzmös Gergely válasza weend hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Azért nem úgy megy az.. Tesóm (lány.. mindjárt megtudod miért van ennek jelentősége.. xD) Na szóval.. van neki egy régebbi típusú 1.2-es Nissan Micra-ja. Mondta nekem hogy olyan nehézkesen indul.. oké.. majd rálesünk. Ennyiben maradt. Eltelte egy hét, majd mikor elindult tőlem ,hallom hogy nagyon köhög az autó.. nagyon nehezen szinte kihagyva fordul egyet kettőt, mielőtt beindul. Mondom, maradj csak itt.. hát ez nem tűnt fel hogy alig indul? xD Rámérek.. 10,5V.. 2 hétig használta az autót nap mint nap cellazárlatos akksival. S ment.. Nos az én autómnál el sem lehet indítani.. Mikor zárlatos lett az első akksim ugyanígy 10,5V-ot mértem.. meg se nyekkent.. betolni sem lehetett.. bebikázni sem tudták. Tesóm meg halál nyugodtan jött ment a zárlatos akksival. Szóval ennyit arról hogy melyik motor hogy forog..
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2017
(#) Inhouse válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 / 2
 
Nézegettem én is a kapacitás/indítóáram összefüggéseket pár leharcolt akkunál, de nincs egyenes arányosság. Valóban jellemzőbb, hogy a C20 kapacitás csak töredéke a névlegesnek, de az indítóárama ennél jóval több (nem csak gyorsteszterrel, hanem 250A-nyi terhelővillával is). Szóval ne merítsd a rádióval, és nem lesz baj, amíg ki nem huny teljesen.
(#) küzmös Gergely válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Mióta "ez van". Marha tudatos felhasználó lettem. S figyelek minden apróságra. Nincs nonstop rádiózás. Álló helyzetben egyáltalán. Nincs többé "jújj 70mp-ig piros a lámpa, motor állj". Meg semminemű energiapazarlás, mint hátsóablak fűtés.. és a többi.
(#) weend válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Jan 24, 2017 / 1
 
Ez a lényeg, csak így lehet kipréselni mindent egy akkumulátorból. Ezt kéne a fejekbe verni, csak erre nehéz rávenni az embereket. És nem is minden ember érti, miről beszélsz, bár a gyártóknak ez jó.
Következő: »»   60 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem