Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendelés külföldről (eBay - Paypal)
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Lapozás: OK   131 / 250
(#) Massawa válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Kinábol rengeteg üres szállitási kapacitás van Europa felé. Nemrégen én is 11 másik utassal repültem egy Boeing 767-l ( vagy 300 személyes) haza. Aznap még 5 másik járat repült hasonlo célponttal.
(#) papus51 hozzászólása Máj 17, 2017 /
 
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
(#) nedudgi válasza Massawa hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Éppen ma érkezett meg s szingapúri postával két hét alatt egy 11$ rendelés.
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
11$ az nem tétel. Nekem még ilyen szerencsém nem volt. (Igaz, hogy igyekszem öket kerülni.).
(#) cimopata válasza Massawa hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Tudod te mennyi ideig tartana ideális esetben 1 db csomag vámkezelése ha meg vannak hozzá az adatok? Úgy értem teendőben bepötyögni az adatokat a formanyomtatványba, osztás szorzás + ott ülne egy NAV vámügynök is akkor kb 2 perc.
Meglepődnél. 2017-ben aki ilyen szolgáltatást nyújt az azért tart ott ahol.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2017
(#) cimopata hozzászólása Máj 17, 2017 /
 
DHL-nél is eltökölnek 1-2 napot de ott maga a pluszköltséget tartom túlzónak a nettó 5790Ft vámbiztosítási díj nevetségesen sok azért amit végeznek.

A túlzott adminisztráció és bürokrácia egy szint felett nem hogy javítja a rendszer hatékonyságát hanem csak hátráltatja.

Hogy élénküljön az export import kereskedelem épp afelé kellene orientálódni hogy kedvezni ezeknek a folyamatoknak hogy még csak véletlenül sem hátráltassa a kereskedelmet a hosszadalmas eljárás. Csak is így lehet hatékonyan növekedni. A túlzott bürokrácia ellehetetlenít mindet.
(#) kameleon2 válasza papus51 hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
3 nap alatt beszállítottak eddig is bármit. Kivétel, a holdújév ünnep és ha a magyar vámon megy keresztül. 3 nap alatt ideér, majd áll 3-5 hetet a vámon.
(#) Massawa válasza cimopata hozzászólására (») Máj 17, 2017 /
 
Pontosan tudom, a régi szép idökben vagy 3 évig ezt is csináltam.
A baj pontosan az, hogy nincsenek meg a papirok, meg mindenféle garanciákat kell ellenörizni ezért tart szerte Europaban napokig/hetekig.
(#) Alkotó hozzászólása Máj 18, 2017 /
 
(#) papus51 válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 19, 2017 /
 
Hát, nálam már volt olyan eset is, amikor eltelt vagy 10 nap mire a kínai posta oldalán megjelent a tracking number. Majd vagy két hétig vándorolt mindenféle helyi hivatalokon keresztül, mire elindult a célállomás felé.
Az sem egészen világos, hogy a kis kínai már feladáskor tudja a tracking-et, a posta elektronikus nyilvántartásában meg csak 5-8 nap után látható.
Most éppen ott tartok, hogy 15.-én beérkezett az országba egy kb. 10 USD értékű cuccom és negyedik napja arra vár, hogy végre kihozza a Posta. Amúgy Kínából a megrendeléstől számítva 5 nap alatt ért Mo.-ra.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2017
(#) nedudgi válasza papus51 hozzászólására (») Máj 19, 2017 /
 
A követési szám egy ragacs nálunk is. Abból lehet venni egy marékkal, és akkor használod fel, amikor jól esik.
(#) Massawa válasza papus51 hozzászólására (») Máj 19, 2017 /
 
Ne felejtsd, hogy Kina egy hatalmas ország és a szállitási infrastrukrura (posta stb) nem mindenhol van jelen, igy ott sokáig tart mig eljut valami valamelyik nemzetközi gocpontra. Onnan már eljön 1 nap alatt Europába hacsak nem tudnak egy olyan büvészmutatványt mint az olasz légitársaság, aki Budapesten berakta a jol láthato sárga koffert a gépbe, de Romába már nem találták, (csak 2 nap mulva).
Ezek a web áruházak meg elképesztö munkát végeznek, a minap éppen néztem a rendelésemet 8 városbol (raktárbol? gyártotol?) szedték egyenként össze, s mindegyik külön csomagocskában ért ide ( egy kivételével, az még nincs itt). A 8 hely Pekingtöl mérve joval több mint 20 ezer km távolságban van. Ahhoz képest Europa csak egy ködobás.
(#) RoliNyh válasza cimopata hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Szerintem a magyar kormánynak semmi érdeke, hogy te külföldről importálj, mert így az apró értékű csomagok áfájától alapból elesik. Gondolj bele hányan mennyi értékben rendelnek ilyen csomagokat idehaza, ha ennek az áfáját összeadjuk, az a kormánynak mind veszteség. Neki az az érdeke, hogy vedd csak meg itthon, "négyszeres" áron, mert így a hazai forgalmazónak fizetsz, és még az áfát is rendesen behajtják rajtad. A fene se tudja már hanyadik áfát/adód, nevezhetjük akárhogy...

Nyilván ezért ilyen alacsonyak a vámmentes küldemények értékhatárai, amit szerintem soha nem is fognak emelni...
(#) proba hozzászólása Máj 21, 2017 /
 
Belefutottam az első, szerintem bukta akciómba.
A termék megérkezett, de rossz. Írtam az eladónak, semmi reakció 5 nap alatt. Az EBAY hibakezelési részén nincs refund, csak termék visszaküldés, vagy nem érkezett meg. Vissza postázni nem fogom, határesetben ér annyit. Egyébb lehetőséget tud valaki?
(#) nedudgi válasza proba hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
PayPal tranzakció volt?
(#) tbarath válasza proba hozzászólására (») Máj 21, 2017 /
 
Keress az ebay-nél valamilyen "other" opciót, és írd meg nekik, hogy kerested az eladót és nem válaszolt, viszont nem fogod a pl. 10 dodós cuccot 12-ért visszaküldeni.
És persze negatív feedback menjen, az nagyon megváltoztatja az eladó hozzáállását, már ha aktív akar még ott lenni.

Nekem pl. egy kész cuccot hirdetve egy kit-et küldött egy eladó, ami nem akkora probléma, de 4 üzenetben se "akarta megérteni" hogy mi a problémám, pedig elég szájbarágósan leírtam, és hát eléggé flegma, hogy ne mondjam paraszt volt. És minden üzenetre 2-3 nap alatt válaszolt, de a negatív feedback elküldése után jött pár órán belül hamar 2-3 üzenet, kérnem se kellett és jött a full refund-ot magától, és még komolyabban meg is nevettetett az eladó az olyan dumákkal, hogy ő egy 22 éves lány akinek ez az első munkája, és őt ki fogják rúgni ha marad a negatív feedback, valamint a saját pénzéből fizetne nekem 5-10 dollárt ha módosítanám a negatívot...
(#) NGY válasza proba hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Idézet:
„Az EBAY hibakezelési részén nincs refund, csak termék visszaküldés, vagy nem érkezett meg.”


Az ebay szabályzat szerint ha a termék nem felel meg a leírásnak - hibás, sérült, más -, akkor az eladót terheli a visszaküldés díja.

A "return" lehetőség azonban nem kötelezően jelenti, hogy vissza is kell fizikailag küldeni - kínai eladók kis értékű cuccai esetében nem is érné meg, ezért ha probléma van, csak visszatérítik a pénzt, részben, vagy egészben, esettől függően.

A "my ebay" "purchase history" részében a termék melletti lehetőségek közül "contact seller", majd "item was not as described". Ez egyből megindít egy panaszkezelést az ebay-nél, általában "return" címke alatt.
(#) papus51 hozzászólása Máj 23, 2017 /
 
Sziasztok!
Segítségre van szükségem. A Seeed Studio-tól rendeltem nyákokat, de hiányolják a gerberek közül a fúrófájlt. Nem értem a dolgot. A nyákot SP6-ban terveztem és a program fordítójával generáltam a különböző rétegek gerbereit és a fúrófájlt, ami DRL kiterjesztésű. Az egészet betömörítettem egy ZIP állományba, ahogyan az oldalukon kérik. Most meg ezt írják:

The comments for your PCB file are:
In your Gerber file, it has no drilling layer, would you please modify your file and re-upload.

Lehetséges, hogy a DRL fájlt nem tudják értelmezni?
Köszi
(#) proba válasza NGY hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Ezt még tanulmányozom, de már szétszedtem ( gyógyíthatatlan betegség). Volt már egy ilyen ügyem, ott az EBAY is tudta hogy az eladó nem küldött postai kupont, de nem igazán érdekelte. Annyira nem tudok angolul/érdekelt az egész hogy ezt kijárjam ( meg abban lehet beépítésnél hibáztam). Eddig mindig zokszó nélkül fizettek/újra küldték, ha nem jött meg vagy rossz volt. De ha így folytatódik ebbe is bele kell ásni magam.
(#) rf_sampler válasza papus51 hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Szinte biztos, hogy európai raktárról kaptad, kapták a terméket. Az utóbbi időben én pont azt tapasztalatom, hogy a kis értékű termékek nem érkeznek meg időben. Szerintem kínai oldalon nem változott semmi, de magyar posta oldalon lehetnek komoly gondok.
(#) Doky586 hozzászólása Máj 27, 2017 /
 
Sziasztok! Rendeltem két árucikket 1 eladótól. A megérkezett csomagban csak az egyik cikk volt benne. Így néz ki a CN23 cetli. Látszik hogy az itteni postahivatalban felbontották, majd visszapecsételték.

Mindkét árucikkre ugyanazon tracking number volt megadva. Szállítási határidő lejárt. A meg nem érkezett árura refund-ot indítottam, de az eladó becsatolta az egyetlen tracking number szám szerint hogy szerinte megérkezett.

A mellékelt cetli szerint az összsúly 0,155 kg, én is megmértem az egyetlen megérkezett árut: 0.140 kg (gondolom a postabontáskor kidobtak csomagolópapírt) de ez csak az egyik áru súlya. Mindkét árunak kb azonos a súlya, mérete, azaz legalább 0,270 kg lett volna a kettő.

Na most ilyenkor mi van? Elfelejtette az eladó elküldeni? Itt a helyi postán elfelejtették visszacsomagolni?
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
(#) rf_sampler válasza Doky586 hozzászólására (») Máj 27, 2017 /
 
Nem nagyon fog már kiderülni, pontosan mi történt. A kínaiak nem szoktak szórakozni azzal, hogy csak a felét küldik. Eddig én nem tapasztaltam ilyesmit egyszer sem. Annyit tehetsz, hogy lefotózod amit kaptál, leírod a súlyokat, aztán majd az Ebay is beszáll a vitátokba, és igazságot tesz valahogy. Remélhetőleg PayPal-lal fizettél!
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
(#) Doky586 válasza rf_sampler hozzászólására (») Máj 27, 2017 /
 
Ezért gondoltam hogy megmutatom a CN23 cetlit hogy miért van háromszor is 155 írva..?
Gondolom a ti cetlieiteken is ott van. 155 + 155 = 155 ?
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
(#) RoliNyh válasza Doky586 hozzászólására (») Máj 27, 2017 /
 
Épp ma reggel említettem az elektronikában kezdők kérdései topikban, hogy én miért is bontok minden csomagot kamera előtt. Bár ez rajtad már nem segít az a gyanúm...

Én a helyedben a postán kezdeném az érdeklődést, mi a fenéért is bontották ki, ugyanis mivel nem vámköteles áru volt, azt hiszem, nem állt jogukban kibontani.
Valamint ha már kibontották, készült e róla jegyzőkönyv/videofelvétel akármi...

Szerintem ebben az esetben inkább a postától kérhetnél kártérítést, feltéve ha megérni neked a vele járó macerát...
(#) proba válasza RoliNyh hozzászólására (») Máj 27, 2017 /
 
Ha az áru tömege 0.14 kg, és az eredeti postai cetli szerint 0,155 a feladott áru, akkor az elég alapos jogalap, mindenféle bontási jegyzőkönyv nélkül. Esetleg nem egy termék ami két darabból áll? Alin találkoztam olyannal, két darab volt feltüntetve, de maga az áru két részből állt, és így értette a két darabot. ( pl lejátszó+kábel.)
(#) rf_sampler válasza Doky586 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Sajnos eldobtam a csomagolásaimat, emlékeim szerint nem is volt a tiedhez hasonló "kiszerelésű". Egy nejlont találtam csak meg, de abban 5 azonos termék volt, és a súlyuk egyben volt feltüntetve.
(#) Doky586 válasza rf_sampler hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Visszaírtam neki hogy az egyiket nem kaptam meg, csak a másikat, ilyenkor várni kell a válaszra..?
Ha tovább vacakol, akkor adok majd neki két negatívat. 2e5 volt darabja, úgyhogy ezt a veszteséget kibírom..
(egyébként a vásárlás és a határidő lejárta közt kaptam egy értesítést hogy a gyártó a terméket többé nem forgalmazza)
(#) Kovidivi válasza Doky586 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
2e5 = 2500FT, 2.50€, 2*105, 2 és fél alma?
(#) atus1981 hozzászólása Máj 28, 2017 /
 
Sziasztok!
Csatolom a képet az ebay vásárlási előzményeimből, amin az a furcsa, hogy nincs "Estimated delivery" megadva. A kis ikonra viszem az egeret, akkor írja, hogy shipped 2017/04/30.
Természetesen nem érkezett még meg a cucc. Aki látott ilyet vagy tud tanácsot adni, hogy mi lehet ez, az kérem írjon.
Köszi.

no_date.jpg
    
(#) pipi válasza atus1981 hozzászólására (») Máj 29, 2017 / 1
 
Láttam. Próbálj egy contact seller/item not received persze ne küld el/ne lépj tovább.
Ekkor lehet hogy kiírja hogy még az est.del. nem járt le és nem lehet reklamálni...
Következő: »»   131 / 250
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem