Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Na most kaptam a második sokkot!
Mondtam én, hogy máshol sem mindenki normális... No de az élethez kell egy kis őrültség!
Hiába no, a minőséget meg kell fizetni. Ha pedig az élet/egészség múlik valamin, az nem fejezhető ki forintban...
Ez tényleg rettenetes
Persze mostanság szinte mindent ki lehet tenni a hálóra... A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
Sziasztok!
Van valakinek TPMS rendszerrel szerelt autója? Nekem egy ford s-maxom van és szeretném végleg kikapcsolni a keréknyomás érzékelő rendszert. Folyton elromlik valamelyik a 4-ből és 30 ezer egy darab. A vizsgán meg nem szeretik a világít a műszerfalon az ikon. Köszi a válaszokat!
Fordhoz való diagnosztikai kábellel bármikor megteheted.
Köszi a választ! Gondolom akkor egy autoelektronikai szakinak nem okozhat gondot?
Te (is) elgondolkozol, csak az nem, aki elköveti. Pedig igencsak tudni lehet, hogy ahol sín van, ott előbb utóbb jön is egy nagy vasaló. Ennél csak az szomorúbb, hogy ha valaki nekimegy a vonat oldalának. Mi a bánatot nézett, amit nem látott?
Ezzel kapcsolatban csak azt nem értem, hogy miért kell félnapokat helyszínelni, leállítani mindent, mikor a helyzet meglehetősen világos. Az ilyesmire mentség úgy sincs. Tudni kell, hogy a vonattal megállni nem lehet, ha már látszik a baj. ezer óvintézkedés, és mégis.
Azért állítanak le mindent, mert meg kell állapítani, hogy ki halt meg, plusz az autót össze kell szedni. Ez gyakran nem egyszerű, tekintve hogy 120-ról a legmodernebb motorvonat gyorsfékkel is 300m alatt áll meg, hagyományos szerelvényeknél ez akár a kilóméteres távot is elérheti. Ezen a távolságon ott van szétszórva az autó. Lehet hogy az autót az átjáróban ütötte el a vonat, de mire megállt, már nehezen megközelíthető helyre került a roncs.
Aztán közlekedésbiztonsági okoból a mozdonyt is át kell vizsgálni, sosem lehet tudni, nem-e károsodott például a fékrendszer. (Egyes típusoknál a főlégtartály közvetlen a pályakotró mögött van, ha ez kilyukad, nincs fék.) Fura, de valahol érthető, hogy a halál beálltát csak a mentő állapíthatja meg, holott az gyakran egyértelmű. Hogy ezeket a dolgokat végző emberekkel ne történjen hasonló, gyarkan mindkét vágányt kizárják, és mire a pótlást megszerezik, már vége is a helyszínelésnek. Addig viszont se előre, se hátra.
Idézet: Soha nem egyértelmű! Huszon évvel ezelőtt még rendőr voltam (csak tovább tanultam) és egy ügy kapcsán találtunk egy élettelen testet. A rendőrnek nem kompetenciája, hogy eldöntse az a test halott, vagy sem ezért kihívtuk a helyi orvost (örült neki hajnal 2-kor). A doki megállapította a halál beálltát. Alig ment el 20 m-re, amikor a delikvens megmozdult. Úgy kiáltottunk a doki után, hogy "Doktornő, jöjjön vissza, mert ez a halott még él!" „a halál beálltát csak a mentő állapíthatja meg, holott az gyakran egyértelmű.”
Jó, jó, de azért nem vagyok biztos abban, hogy a halál beálltát a síneken kell megállapítani. Amúgy a mentők szoktak leghamarább odaérni. Az is rendben van, hogy a roncsokat is el kell távolítani, de azért annak sem kéne több mint fél napig tartani. Ha a vasút társaság pótlóbuszai is már járnak, gondolom egy darut hamarább oda lehet szervezni. (de legalább a katasztrófa védelmet)
Ez mindig a körülményektöl függ. Minden balesetet aprolékosan ki kell vizsgálni, hiszen meg kell állapitani a felelöséget, illetve annak mértékét ( ügyészség meg a biztositok részére) és csak azután lehet nekifogni a romeltekaritásnak.
Gyakran van olyan eset, ahol egyik másik részlet nagyon bonyolult lehet, pl. bebizonyitani egy kitört (összetört) átjáro jelzön (vörös fények), hogy azok világitottak-e a baleset pillanatában. Egy megfelelö vasuti daru nem biztos, hogy valamelyik közeli állomáson van, igy annak meg kell szervezni az utját, ami bizony orákig is eltarthat. Amennyiben a sin is megsérült, az extra feladatokat gerjeszt - különleges gépeket kell odavezérelni - azok ritkán vannak készenlétben, igy hozzájuk embert, mozdonyt stb kell szerezni. (Bécsben nemrég egy kis baleset majdnem egy honapos vágányzárral járt, a vágányzat is megsérült meg a vasuti biztberröl is kiderült ez az.) A mezei gumikerekes daruk meg megfelelö terepelökészitést igényelnek, nem ritkán 100tonnás mozdonyokat kellene emelgetni. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
Baleseti daruról én 3 darabról tudok, de biztos van több is. Nevén szólítva a gyereket Székesfehérváron, Ferencvárosban és Szolnokon van egy biztosan. Ezeknek a használatuk szintén furcsa, pl a tavalyi soroksári úti sikláshoz felküldték a szolnoki darut, holott ott volt Ferencvárosban sokkal közelebb is egy. Gondolom (remélem), hogy ezt szakmai döntés indokolta...
Meg az se úgy van, hogy ott a daru, rajta tartalék mozdony, történik egy baleset, telefonálás, aztán mozdony beüzemelve és indulhat a daru, hanem a daru számára is (mint minden vonatnak ) menetvonalat kell kérnie, az pedig röhejesen hosszú idő. Mondok egy példát: Történt hogy a nyugati pu. előtti utolsó állomáson (Rákosrendező) leszakadt a felső vezeték. Meglepő gyorsasággal tájékoztattak mindenkit, hogy a vác felé közlekedő vonatok Rákospalotáról fordulnak. (Rákospalota Rákosrendező előtti állomás, köztük csak egy megállóhely van) Idáig rendben is van a történet, csak az a vonat, amik Rákospalotán fordulna, a papír szerint nem egyenlő az eredetileg nyugatiig közlekedővel, tehát új vonatszám, új menetvonal kell nekik. Ezek igénylése úgy néz ki, hogy a Máv kötelékében közlekedő összes vonatot a közlekedési minisztérium rendeli meg a mávtól, hogy közlekedtesse le az adott állomások közt a vonatot. Ez a procedúra annyira hosszú, hiába rendelték meg a rákospalotáról forduló vonatot amint eldőlt, hogy 'rendezőről se ki se be, hogy mire az első rákospalotáról forduló vonat elindult, addigra a vezetéket helyreállították, és előbb indult meg a közlekedés a nyugati pályaudvar felől, mint ahogy a rákospalotáról forduló vonat megkapta volna vonatszámát, menetvonalát, stb... De ilyen példát tudnék még írni... Ez röhejes, és egyben szánalmas, hogy így a 21.században, az internet és a telefon világában több idő összeszedni egy vonat leközlekedéséhez szükséges engedélyeket, mint anno a 20. század "vad" világában. Ez a menetvonal/vonatszám igénylés az, ami ennyire elhúzza az időt, egy esetleges baleset, meghibásodás, vagy bármi egyéb esetén, mert a vonatokat nem lehet dinamikusan "visszaforgatni" a legközelebbi elérhető állomásról, míg nincsenek meg a szükséges engedélyek. Régebben ez teljesen máshogy ment.
Régen ez máshogy ment az igaz, de semmiképpen nem gyorsabban. Akkor is orákba tellett egy (szám szerint) uj vonat inditása. A vasut már ilyen szerte a világon.
Ezért furcsa, hogy a technológia és a kommunikáció ilyen gyors fejlődése mellett sem lett gyorsabb ez a művelet.
Ez szerintem nem igen lehet gyorsabb, hiszen ugyanazokat a feladatokat kell elvégezni mint 100 éve ( söt lehet, hogy többet). Ezen feladatok egy része emberi, azaz az érintett személyeknek kell megkapniuk a helyes utasitásokat stb. A mai világban, ahol mindenütt sporolni kell, lehet, hogy ezek az emberek nincsenek kéznél (személyzet a darura, menetrendfelelösek stb) ami csak késlelteti a dolgot. Az uj átmeneti menetrendet végig kell futtatni a belsö rendszereken, ahol az uj rendszerekben senki sem meri igen vállalni ( vagy ehhez nincs jogosultsága) a felelöséget, igy további szereplöket igényel a változtatáshoz stb.
( sajnos a multban kiderült, hogy sok átmeneti rendelkezés balesetben végzödött, igy most mindenki "a biztonságra megy" nehogy az ö aláirása legyen az utolso az engedélyeken.)
Vagy 30 éve láttam egy filmet.
"A nagy amerikai forgalmi dugó" volt a címe. Híven tükrözte a Massawa álltal leírtakat. Végül valaki a filmben, a saját szakállára döntött. Megbontotta a szalagkorlátot, és a szántóföldön át kerülték el a baleset helyszínét.
Azért egy autóroncs eltávolításához nem feltétlen kell vasúti daru, már ha nincs siklás is.
A felelősség meg eléggé egyértelmű, legalábbis számomra. Ha működik a fénysorompó, ha nem, vagy ha nincs is, akkor sem a vonat a híbás, hanem a kresz megsértése, és a józan ész elhagyása. Mióta van a telefonomon a vonatinformáció, csak azt látom, hogy biztosító berendezés, meg gázolás, nagynéha komolyabb vezeték probléma. De leginkább az első kettő. Nem tök mindegy hogyan gázolta el a vonat a szerencsétlen flótást? Attól még a vonatnak sem lesz semmi baja, csak az IC, vagy EC áll több, mint félnapot.
Ez igy van, de ennek ellenére rögziteni kell mindent a rendöröknek, mert a szerencsétlennek is lehet biztositoja, aminek majd fizetnie kell. Azok meg igen szörszálhasogatok tudnak lenni, ha pénzröl van szo.
Az emberi butaság sebessége éppen olyan, mint 200 évvel ezelőtt.
Söt lehet, hogy lassabb, csak amikor te vagy érintett (sértett) a terjedés eredményében egészen másképp látod a dolgokat...
Az emberi butaság mindenhol jelen van. Vagy megtanulja az ember kezelni, vagy dühöng rajta - de ettől létező fogalom. Én lassan megtanultam kezelni és már nem dühöngök. Persze teszek ellene amit tudok - csendben. Volt egy igazgatónk aki mindenáron meg akarta erőszakolni a természetet. Évek óta szereztünk be dolgokat vámszabad területről és mindenki tudta, hogy rack szekrényt nem lehetett 2 hétnél előbb beszerezni adott méretben, mert tokozott levegő. Senki nem tartott összeszerelve, csak alkatrészeket. Az igazgatónk azt mondta ő majd jól megmutatja, hogy 2 napon belül megoldja helyettünk. Én elindítottam a rendes rendelési procedúrát. Ő elkezdte végigtelefonálni a várost, kinél van elfekvőben. Meg is ígérték neki, hogy 2 nap múlva megkapja. Az ígéret megvolt, de az általam rendelt szekrény beért időben, az övé 1 nap késéssel és sérülten.
Nem mindegy, hogyan gázolta el. Az sem mindegy hogy kit. Hogy az ő hibája volt, az biztos.
Egyébként mind a felsővezeték-szakadás, mind a biztosítóberendezési hiba elkerülhető. A felsővezetéket rendszeresen át kellene vizsgálni, évszaknak megfelelően utánállítani a súlyozást, esetleg a vezetéket cserélni. Ezek mind olyan dolgok, melyeket egy éjszakai kizárás során meg lehetne tenni. Biztosítóberendezés detto. Találkoztam egy biztber. műszerésszel, (ha jól megy, talán a hatvani biztosítóberendezésról tudok is képet hozni) mesélte, régebben folyamatosan járták a területükhöz tartozó állomásokat, folyamatos ellenőrzések voltak, nem is volt hiba. Ez mára megszűnt, plusz hozzájön az eltelt sok év, öregedik a rendszer, és egyre több a hiba. Például mint múltkor, hogy Pécelen nem tudtak vonatokat fogadni... A folyamatos ellenőrzésekkel gyakran előre láthattak egy-egy hibát...
Biztosítóberendezésekről... 90 éves berendezések tökéletesen dolgoztak. Most "korszerű" elektronikus biztberre cserélik, ahol a berendezésről a felelősséget áttolták a forgalomirányítókra, többet fogyasztanak a berendezések, megbízhatatlanabbak és külföldi logikára épülnek, nem a magyar KRESZ-re. Nem csak az ellenőrzések szűntek meg, de feláldozták a megbízhatóságot a fiskális politika oltárán.
Ezzel teljesen egyetértek, sajnos manapság ez a divat. Lassan egy Wc ülőkét nem lehet eladni LCD kijelző nélkül, vagy mondjuk úgy, hogy amiben nem fut program, az nem is létezik.
Söt ehhez jön egy ujabb agymenés. A müszerésznek csak akkor van munkája, ha van hibajelentés.
Azaz sok helyen teljesen megszüntették a preventiv hibaelháritást. Sok helyen beszerelnek mindenféle monitor rendszereket, amik állandoan figyelik a dolgokat és minden változást joval a hiba elött jeleznek. Sajnos ilyen adatok alapján sok cégnél nem lehet kiszállni, mert a drága könyvelök nem tudják a "bejelentett hibára" rátelhelni a költségeket. Igy a müszerészek csak nézhetik gépeiken a felügyelt rendszerek állagának a romlását, és várnak a hibajelentésre ( ami sajnos már késön lehet).
Csak bele vau-vau én is, ezért:
<OFF> Az autópályán semmilyen szinten nincsenek toppon sem az üzemeltetők, SEM a rendőri szervek. Röhejes, hogy a mai informális világban képtelenek normális autópálya információkat adni. Egy baleset esetén csak néznek ki a fejükből. Azt, hogy lezárnák és leterelnék a forgalmat, nem képesek megoldani, csak iszony hosszú idő után. Szánalmas az egész. Az meg külön szomorú, hogy az "értelmes" közlekedők egy része a leállósávon próbált meg előrejutni! Így mikor jött a tűzoltó és mentő, azok nem jutottak oda, ahova kellett volna nekik. Mi, a két sávban állók húzódtunk ahogy tudtunk és köztünk araszolt el mindkét autó. Lejjebb menni nem lehetett, a korlát és a "telített" leállósáv miatt! Ez is szégyen a közlekedők részéről. Igen, lehet az OFF hozzászólásomat sértőnek ítélni és egyéb, de egyetlen hivatali szerv sem volt ez időben sehol, a leállósávban lévőket nem vették elő! Eset: pár napja, az M5 Budapest felé, Kecskemét előtt felborult kamion. </OFF>
Ha már autópálya, akkor teljesen friss, mai (28-a) tapasztalatom, a német Autobahnról (A6-os). Három sáv, sokan vagyunk, de haladunk azért, majd beáll az egész. Araszolás. Gondoltam, valami baleset. Látom, hogy a belső sáv elfogy, az ott tötyörgők mennek át az addigi középsőbe. Vánszorgunk tovább, majd a külsőből (ebben voltam én is) mennek át a már belsővé vált középső sávba. A pálya szélén világító tábla, jelzi, hogy a külső sáv lezárva, alatta a felirat: "Ölspur". Nézek előre, a külső sáv szabad, mindenki a belsőben szorong a tábla után (az "elvágólag precíz" németek, ha utasítják őket, mennek akár a szakadékba is ). Gondoltam, nem megyek be (letojom, nem vagyok német ), eleget vacakoltunk, megyek a külsőben tovább, majd ha odaérek az akadályhoz, bemegyek. Addig is haladok és szellőzik a kocsi - meleg nap volt ma. Megyek-megyek, sehol semmi. Kilométereke mentem és nem láttam semmi olyat, ami miatt be kellett volna mennem a belsőbe (aztán a németek is kezdtek kiszállingózni). Tök szívatás volt az egész
|
Bejelentkezés
Hirdetés |