Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2736 / 3549
(#) Bakman válasza kérdező hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Idézet:
„Ha különböző oktánszámú benzineket tankolok különböző arányban, hogyan alakul a keverék oktánszáma?”
Ha lebuksz, drága lehet. Elvileg itthon csak a MOL-nak ban keverési jogosultsága hivatalosan.
(#) zolika60 válasza Bakman hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Ne viccelj már. Ki nézegeti, hogy mi van a tankban. Ráadásul miért ne tankolhatnék egyszer ilyen egyszer meg olyan oktánszámú benzint? Az oktánszám növelők használata is legális.
(#) kameleon2 válasza kérdező hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Szia! Megelőzve kicsit a későbbi kérdéseket és problémákat... Van olyan autó elektronika, ami nem igazán díjazza az üzemanyagok keverését. Fiat Stilo-nál kitűnően elment az E85-el is, csak éppen vihettem a szervízbe, mert letiltott az a nyamvadt központi vezérlés és kiírta, hogy üzemanyagszegény keverék. Nyilván a szegényebb és gazdagabb üzemanyag keverése közepes keveréket ad (emlékeim szerint). Azaz 97,5-ös keveréket kapsz.
(#) Bakman válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Mint írtam, hivatalosan csak a MOL csinálhat ilyet. GOndoltam bedobok egy kis téglát az állóvízbe.
(#) kameleon2 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 28, 2017 1 /
 
Sajnos tévedsz. Megnézhetik és ha gond adódik, jövedéki adócsalás a bűntett. Tipikus példa a sültkrumpli illatú diesel verdák esete. Ha elfognak a használt sütőolajjal feltankolt Merciddel, a rendszám ugrik.
(#) nagym6 válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Nem tudom elhinni, hogy különböző oktánszámú tankolások tiltva lennének. Megvettem, mindegy, hogy mihez keverem.
(#) goreny válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Azért ez a hasonlat sántít szerintem, nem is kicsit. Nem pancsolt, ilyen-olyan benzinnel jár, hanem hivatalos, kúton tankolt benzinnel (remélhetőleg). Nehogy már ne tankolhassak Ausztriában 20L 91-est, aztán itthon rá a 95-ből. Mitől lenne ez jövedéki adócsalás? Mindkét helyen kifizette a jövedéki adót.
Ezzel az erővel ha a diesel autóba löttyintek télen 5L 95-öst, főbelőnek?
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
(#) kérdező hozzászólása Máj 28, 2017 /
 
Szerintem csak akkor van probléma, ha valaki el akarja adni a pancsolt lét. Legalábbis szerintem.
(#) zolika60 válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 28, 2017 1 / 1
 
Butaság amit írsz. Mert ugyan sütő olajat valóban nem tankolhatok, de arra nincs semmi tiltás, hogy különféle benzineket tankoljak. Akár E85-öt is, ha van valahol olyan még. A benzinkútnál vett üzemanyagok adózása rendben van. Keverheted őket szabadon.
(#) kameleon2 válasza goreny hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Sehol nem láttam leírva, hogy nem pancsolt üzemanyag. Nem lőnek főbe, egyébként 30.
(#) Stewe válasza kérdező hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Ezt nehéz lenne így meghatározni, tudni kellene mindent az üzemanyagokról: (kopogásgátló anyag fajtája (mindkét benzinnél) annak hatása (keverési arány függvényében), és az egymásra hatás kusza összefüggései is.
(#) Stewe válasza kérdező hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Az "ólompótló" csak egy kenőanyag, arra szolgál, hogy pótolja a régebben kopogásgátlóként alkalmazott ólom-tetraetil járulékos kenőhatását a szelepek tömítőfelületein.
(#) Stewe válasza goreny hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Paraffin kicsapódás megelőzésére a dízelesek 99%-a használ télen plusz benzint...
(#) goreny válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Pedig írja, olvass visszább. 30 mi? Év, ezer, alma?
Akkor ezek szerint 2T üzemanyagot se "állíthatok" elő otthon, hisz az főleg pancsolás.
Hány éves a kapitány?

" Egy-egy szöveges feladat megoldásakor könnyen zavarba jönnek még azok a feladatmegoldók is, akik egyébként "jók matematikából", ami többnyire azt jelenti, hogy kellő biztonsággal oldanak meg egyenleteket, vagy végeznek egyéb jól algoritmizálható, begyakorolható munkát. Ennek az lehet az oka, hogy a szöveges feladatok megoldásához sokkal több intuícióra van szükség, nagyobb következetességgel kell feltenni maguknak a kérdéseket. "
(#) goreny válasza Stewe hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Mind jövedéki adócsaló
A 99%-kal vitatkoznék, azért a mai dizel üzemanyagok már jók. Sokat, sok évet mentem dizellel, soha nem tettem bele benzint, nem kellett. Normálisan izzítva elindult mindig, mindegyik. (Szerintem elég sok dizel "céges" autó, kártyával tankol, ott pedig előszeretettel csak egy fajtát engedélyeznek.)
(#) Stewe válasza goreny hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Valóban túlzás volt...
De nem az indítás megkönnyítéséhez kell a benzin, hanem hogy a gázolajszűrő ne tömődjön el a hidegben kiváló kenési célú paraffintól.
(#) Ge Lee válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
A könyvében előírt oktánszámtól való eltérést egyik elektronika sem díjazza, ugyanis a vezérlő adott típusú és oktánszámú üzemanyaghoz programozva jön ki a gyárból. Ha ettől eltérően mondjuk kisebbet használsz akkor előbb utóbb hibát fog jelezni, ha nagyobbat akkor pedig egész egyszerűen nem fog történni semmi, tehát nem táltosodik meg tőle a gép mint mondjuk egy Zsiguli, mert a vezérlő "nem tudja" hogy éppen jobban is mehetne. Az E85 használhatósága autótípus függő ami szintén le van írva a könyvében, egyes típusokban konkrétan tiltva van, még kis mennyiségben is.
Ezért (is) érdemes elmenni az autóval egy értelmes tuningműhelybe, ahol nem kontárok hanem hozzáértők vannak, és a sok egyéb mellett tesznek bele egy értelmes motorvezérlő programot a gyári kompromisszumos vacak helyett, és olyankor van az, hogy az átlag felhasználó nem ismer rá a vacak 1.4-es autójára sem, mert paradox módon átlagban 6-7 decivel kevesebbet fog neki enni a napi munkába járás során az autója, és még húzni is fog a gyorsítások alkalmával, nem úgy mint előtte... Valamint "tudni" fogja azt is, hogy a nagyobb oktánszámú üzemanyagtól jobban is lehet menni.
(#) Ge Lee válasza goreny hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Úgy van. Dízelből normális motor kell meg normális üzemanyag, semmi más. Nekem annó a Fiat Croma 1.9 Tdid a közvetlen befecskendezésével meg a mezei adagolójával -15 fokban is pöccre indult, izzítgatni sem kellett, csak a tél közeledtével mindig az ÖMV-hez jártam üzemanyagért amivel sosem voltak dermedési gondok.
Nyáron meg a 190Ft-os teszkós étolajhoz öntöttem mindig 20-25% gázolajat hogy ne legyen olyan sűrű, és mentem...
(#) nagym6 hozzászólása Máj 29, 2017 /
 
Valamikor régen nyolcvanas években és előtte természetesnek számított, hogy kb. -10 fok alatt dízelgépek üzemanyaga bedermed. Buszok, teherautók álltak úton, alattuk sofőr szerel dugulást. Ebben a hidegben nem nagy élmény volt. Petróleumot kevertek hozzá, akkor jó volt, de a hazai gázolajgyártót ez nem zavarta. Minden cég maga javítgatta a gázolajat, különben megállt volna az élet. Voltak akik hűtővízzel üzemanyagot melegítő ketyeréket gyártottak maguk, meleg motornál ez jó volt. Meg egyéb trükkök. Mai világban ezt a trehányságot már nem teheti meg az üzemanyag gyártó.
(#) kérdező válasza Stewe hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Akkor mi történne, ha ólompótló helyett (a kétütemű motornál jóval kisebb mennyiségben) 2T olajat tennék a zsiguliba?
(#) pjg válasza kérdező hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Füstölne, mint a trabant. + a koksz kirakódna a szelepeken.
(#) Stewe válasza kérdező hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Javulna a kenése, de a kipufogó dobban lecsapódik az olaj gőze, csöpögni fog, büdös lesz, kékesen füstöl, ráadásul a kipufogószelepen, a szárán és a gyűjtőcsonkban növekszik a kokszlerakódás. Ha mindig nagy terheléssel jársz, és kiégeted, akkor van esély arra, hogy pótolja a hatást, de rövid utakon városi forgalomban kész zsákutca. Nem véletlen, hogy a kopogásgátló adalékok nem éghetőek....
Ha az olajozással változik a tüzelőanyag viszkozitása, megváltozik (csökken) a karburátor fúvókáin átfolyó mennyiség, a keveréked szegényebb lesz, rosszabb hatásfokkal ég el, a motor gyengülni fog és növekedhet a fogyasztás is.
(#) kérdező válasza Stewe hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Ha kis arányban keverem be, akkor is problémás?
Az ólompótlóból 30 literbe megy kb. fél deci. Ha 2T-ből teszek kb. 1 decit 30 literbe?
(#) pjg válasza kérdező hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
De minek?
(#) Stewe válasza kérdező hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Rövid távon biztosan nincs káros hatása, de a kenés alatt nem csak a súrlódó elemek közötti súrlódáscsökkentést kell érteni, hanem az egymáson záródó fémfelületek közötti párnásító hatást is. A 2T olajokat viszont nem erre fejlesztették, senki nem tudja megmondani mennyi kell belőle. Az csak nagyon hosszú idő alatt derülne ki, hogy mennyi számít soknak... az biztos, hogy ha a kipufogód nem szürke, hanem sötétebb, és olajcseppenés is van, akkor csökkenteni kell a mennyiséget.
Hátránya, hogy így elveszíted a dugattyúgyűrűk állapotának kontrollját, ha mindig olajos, akkor nem tudod, miért....
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2017
(#) kérdező válasza Stewe hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Igazából ólompótló nélkül ment vagy 20 évig, nem vol baja. Kb. 1 éve teszek bele rendszeresen, finomabban jár a motor. A 2T olaj csak egy ötlet, lehet kipróbálom egyszeri alkalommal.
(#) Stewe válasza kérdező hozzászólására (») Máj 29, 2017 /
 
Nem elvetélt ötlet a felső kenés, az viszont biztos, hogy a tervező nem számolt vele....
(#) pjg hozzászólása Jún 2, 2017 / 4
 
Megvan a gyakorlati vizsga. 5-ös. Kiemelték a pontos precíz munkát. Egy hét múlva szóbeli vizsga.
(#) Remci hozzászólása Jún 2, 2017 /
 
Sziasztok!
Nincs meg véletlen valakinek Varga Katalin: Én,te,ő című könyve? Bővebben: Link . A kereszt lányomnak keresem, csak a neten drágállom kicsit, ezért kérdem hogy nincs-e valakinek egy eladó példánya, persze kicsit olcsóbban.
(#) fastaction válasza kérdező hozzászólására (») Jún 3, 2017 /
 
Az ólompótló sokkal ólcsóbb. Töredéke a 2t olajnak , ami tönkre vágja a zsigulit is. Üdv
Következő: »»   2736 / 3549
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem