Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Botrányos ! Ennek az EU-s pénznek is már bottal lehet ütni a nyomát. Nem ez az egyetlen ilyen botrány Dunaújvárosban. (város világítás , stadion világítás). Az említett "örökmozgónak" legalább van annyi értelme hogy mint állóeszközt használják. Emberek foglalkoztatnak rajta, gondolom.
Ebböl is látni milyen tulképzett/fizetett bürokraták döntenek az EUs pénzekröl.....
Itt, a HE fórumon is volt ilyen téma... Mágnesmotor, Tesla-kapcsoló, vízzel működő autó... Ha próbáltuk bebizonyítani a tévedésüket rögtön összeesküvést kiabáltak.
Ha szakmabeliek is elhiszik ezeket a blődségeket, akkor mit várunk egy bürokratától???
Szerintem ez tudatos. "Zavarosban jó halászni !"
Ne gondoluk, hogy ez a pénz csak úgy jószándékból ment oda. Egy ilyen eset bonyolultabb, de ez már politika.
Anno az aranycsinálásra is elköltöttek jókora összegeket.... Abból lett a kémia tudománya.
A bürokratát csak az érdekli, hogy találjon egy krapeket, akinek az igéret ellenében pénz kell. Odaadja neki, aztán ha nem hozza az ellenértékét akkor duplán - triplán visszakéri.
Igy is müködik a piacgazdaság. Láttuk a svájci frank hiteleken meg sok más nagyvonalu projekten.
Én is megosztanék (egy-két háború bolond biztos akad itt is ) egy számomra kedves történetet,egyenesen a II. világháborúból.
A Raseiniai csata - Ahol egy magányos KV-2 egy napig feltartóztatta a német csapatokat. Ez a történet a hősiességről szól. Olyan hősökről, akik tudatában voltak annak, hogy meghalnak, de ennek ellenére a parancsot amit kaptak, végrehajtották. Nem adták meg magukat annak ellenére sem, hogy tudták ellenállásuk teljes mértékben kudarcra van ítélve, és a biztos halál vár rájuk. Hely: Litvánia. Dátum: 1941. Előzmények Amerikai katonák a háború befejezését követően fogságba esett német tiszteket hallgattak ki. Elsősorban a harci eljárásaikra voltak kíváncsiak, a németek által használt taktikára, melyeket páncélos ütközetek során alkalmaztak. Ekkor hallottak először arról a magányos KV-2 orosz tankról, mely 1941. június 24-25. között egy Litván falu (Raseinia) közelében elhelyezkedő útkereszteződésben egy teljes napon át feltartóztatta a német 4. Páncélos Csoport (4. Panzer Group) egységeit. Kampfgruppe Raus és a Von Seckendorff német harci alegységek a 6. harckocsi hadosztály részét képezték a szovjet inváziót megelőzően. Június 23-án a Von Seckendorff egység harcálláspontot alakított ki a Dubis folyó keleti partján. A német felderítés jelentette, hogy szovjet harckocsi oszlop közeledik az egyik csoport irányába. A RKKA 4. hadosztályához tartozó szovjet harckocsik oldaltámadást hajtottak végre, de a háború első napjaira jellemző szétszórtság és káosz miatt totális késésben voltak. Oldaltámadást terveztek, ehelyett szembetalálták magukat a harcálláspontban elhelyezkedő német erőkkel. Egy zászlóaljnyi KV tank hajtotta végre a harcfeladatot. A mítosszal ellentétben a KV-2 tankok sem voltak elpusztíthatatlanok, megfelelő előkészületekkel nem volt nehéz felvenni velük a harcot. A németeket viszont meglepetésként érte a szovjet tankok előrenyomulása. Az első harcérintkezést követően hamar kiderült, hogy a KV-2 tankok ellen teljesen hatástalanok a németek 37 mm-es AT ágyúi és a cseh gyártmányú Pz35(t) tankok sem képesek átütni a KV-k páncélját. Az egyedüli hatékony eszköznek a 88 mm-es légvédelmi ágyúik bizonyultak. Miután a németeknek ezzel a légvédelmi ágyúkkal sikerült néhány orosz tankot kilőniük, azok visszavonulásra kényszerültek. Miközben a Von Seckendorff csoport küzdött az orosz nehéz tankokkal, a Raus csoport nem bocsátkozott harcérintkezésbe. Állasait megerősítette, felderítőket küldött, tulajdonképpen csak készülődött. Útnak indult egy sebesültszállító konvoj a közeli városba, hogy a sebesült németeket és az élve elfogott orosz katonákat elszállítsa. A magányos tank az útkereszteződésben Egy útkereszteződésben a foglyokat és sebesülteket szállító oszlop hirtelen szembetalálta magát egy magányos KV-2 tankkal, ami úgy tűnt, hogy a közelben harcoló orosz csapatokhoz tartozik és valamilyen okból elszakadhatott a többitől. A helyiek elbeszélése szerint a tank már június 23-a előtt megérkezett, megállt az útkereszteződésben és mozdulatlanul várt még éjszaka is. Amint a tank parancsnoka felfedezte a menetoszlopot azonnal tüzet nyitott. A németek rögvest visszafordultak és elmenekültek a helyszínről. A Raus alegység tudta, hogy az oroszok hamarosan támadást indítanak majd valamelyik irányból, arra gondoltak, hogy egészen biztosan a magányos tank irányából teszik ezt. A KV-2 személyzete közben nem tétlenkedett, megrongálták a telefonvezetékeket, elvágva a Raus összeköttetését a 4. Hadosztállyal. Miközben a németek azt próbálták kitalálni mi a csudát keres ott egy egyedülálló tank az útkereszteződésben, egy lőszert és üzemanyagot szállító konvoj közelítette meg a még mindig mozdulatlanul veszteglő KV-2-t. A német beszámolók szerint 12 teherautót semmisített meg a tank egy helyben állva. A KV-2 tank körül minden irányból szabályos „forgalmi dugó” alakult ki a kilőtt roncsokból. A németek nem értették miért nem mozdul a tank. Miért van ott? Talán kifogyott az üzemanyag? Motorhiba? Vagy a parancsnoka tudta, hogy hamarosan mozgásképtelen lesz a tank és inkább egy olyan helyen áll meg vele, ahol annak a tűzerejét a leghatékonyabban tudja kihasználni? A tank kezelőszemélyzete bizonyára tudtában volt annak, hogy ez lesz számukra az utolsó csata. Csak találgatni lehet mi késztette őket ennek a döntésnek a meghozatalára. Kivégzik őket, ha megtagadják a parancsot? Hadifogságba esnek és ott halnak meg gyáván, kiszolgáltatva? A németeknek eltartott egy darabig még rádöbbentek, hogy nem egy egész hadosztállyal állnak szemben, hanem csak egyetlen egy tankkal, nincs támogatás, nincs közelgő orosz hadosztály. A KV-2 közben még mindig mozdulatlanul állt a tűző napon. Tessék elképzelni, hogy milyen forróság lehetett ott bent a küzdőtérben, lezárt búvónyilások mellett! A történészek szerint akár 52 Celsius is lehetett a küzdőtérben! A németek parancsot kaptak a tank minél előbbi megsemmisítésére, hiszen azonnali lőszer utánpótlásra volt szükségük és a sebesültjeiket is sürgősen kórházba kellett szállítani. A városból csak egy út volt kifelé és befelé is. Azok a járművek, melyek megpróbálták a tankot megkerülve kijutni a városból elakadtak a mocsárban. Egyetlen egy megoldás volt csak: a tank megsemmisítése. A németek egy 50 mm AT ágyús lövegekkel ellátott üteget állítottak szembe a KV tankkal. A németek annyira biztosak voltak a sikerükben, hogy egy jól belátható helyen foglaltak tüzelőállást az üteggel. A szovjet tanknak a csöve még mindig a Raseinia felé nézett így a parancsnok nem vette észre az egyébként könnyen felderíthető német csapatmozgásokat. Az első lövés eldördült. A felderítők örömrivalgásban törtek ki. Aztán még hét lövés találta el a tankot. Úgy tűnt mindennek vége. Aztán nem sokkal ezután, - a német csapatok nem kis meglepetésére - a tank tornya fordulni kezdett. Fontos megjegyezni, hogy amikor egy tankot találat ér, az a benne ülő személyzet számára átmeneti süketséget okozhat. Olyan erős hanghatással jár a nagy erővel a páncélba csapódó lövedék, mintha egy óriás kalapáccsal ütne rá valaki a tankra. Lehetséges, hogy a bent ülők dobhártyája beszakadt az orrukból és fülükből, szemükből is folyt a vér, sőt még eszméletvesztést is okozhatott a lövedékek becsapódásának hangja. A történészek elmondása szerint ennek tudható be, hogy a tank a tüzet csak néhány perc elteltével tudta viszonozni. A KV tornya lassan az üteg felé fordult, majd tüzelt. Két ellenséges ágyú azonnal megsemmisült a kezelőkkel együtt, kettő másik pedig működésképtelenné vált. A németeket sokkalta a pusztítás. Egy 105-ös tarackkal is próbálták közvetlen irányzással kilőni, sikertelenül. Végső elkeseredettségükben kivezényelték a 88 mm-es AA légvédelmi lövegeket, az akkor rendelkezésükre álló egyedüli eszközt, ami képes volt a KV tankok páncéljának átütésére. A tüzérek 2000 m-ről nyitottak tüzet a harckocsira, de aztán egy löveggel közelebb húzódtak a biztos hatás érdekében. Az előzőekben kilőtt teherautók mögötti fedezékből 700 méter távolságból próbálták megsemmisíteni a KV-t, de az készen állt. Azonnal, egy lövéssel megsemmisítette a 88-ast. A németek morálja a lehető legmélyebbre süllyedt. Nem volt lehetőségük lőszer utánpótlásra, a sebesültjeik elszállítására, ráadásul további veszteségeket szenvedtek el, tulajdonképpen feleslegesen. A városban rekedtek. Éjszaka a németek műszaki egységei robbanóanyaggal próbálták megsemmisíteni az orosz tankot. A kivonuló egységek meglepetten észlelték, hogy a tank körül mozgás van. Mint kiderült, a falusiak hoztak étel és italt a tankosoknak. A harckocsi alá helyezett robbanóanyag detonációjára a tank lövésze géppuskával válaszolt. Vagy a robbanóanyag volt kevés vagy a műszakiak voltak bénák, mert a robbantással csak a lánctalpat sikerült megrongálni, a páncél ismételten nem sérült. Másnap reggel még több 88-ast hoztak a németek a városból és megkezdték a támadást a a könnyű tankjaikkal is. Tudtában voltak, hogy a kis kaliberű páncéltörő ágyúk (37mm-50mm páncéltörő) hatástalan a KV ellen, de most nem a megsemmisítés volt a cél. A kis tankokkal a KV parancsnokának a figyelmét akarták elterelni, miközben a 88-as lövegek észrevétlenül tudnak majd tüzelőállást foglalni. Az egészen közelre merészkedő Pz35(t) tankra nem lőtt azonnal a KV, a lövész tudta hogy nehéz célpont a mozgásban lévő könnyű harckocsi . A 88-sok tüzet nyitottak. Találat, a torony fordult az üteg felé. Egy újabb találat, a torony megállt, nem forgott tovább. A németek nem hitték el, hogy sikerült kilőni az elpusztíthatatlan orosz szörnyet. Másik négy páncéltörő lövedéket lőttek ki a tank oldalába. Csak fél óra múlva elteltével merte néhány bátor német katona gyalogosan megközelíteni a KV-t. Kíváncsian figyelték, hogy az 50 mm-es páncéltörő lövedékekből csak néhány ütötte át a páncéltestet. Valamelyikük kopogtatott a páncélon. Sikoltozva spricceltek szanaszét, amikor a tank tornya ismét megmozdult. A legbátrabb a menekülés előtt egy kézigránátot dobott az egyik nyitott búvónyíláson keresztül a tankba, ami a torony tetején lévő búvónyílást is felnyitotta. A németek csak később mertek visszamenni, ahol megtalálták a 6 fős halott kezelőszemélyzetet. A németeket annyira meghatotta a tank személyzetének hősiessége, hogy nem hagyták ott a tetemeket, hanem tiszteletük jeléül eltemették őket. 1965-ben a városka temetőjébe helyezték végső nyugalomra a KV-2 harckocsi hős kezelőszemélyzetét. Egy sírkő tanúskodik az orosz tankosok helytállásáról, melyen a következő nevek olvashatók: Yershov P.E, Smirnov V.A., egy monogramm: Sh. N. A.; három ismeretlen katona. Köszönöm mindenkinek aki elolvasta. Minden esetre aki végigolvasta és kicsit is ért az efféle dolgokhoz írja le a történetről a véleményét.
Szép történet.
De azért néhány forrásban úgy van, hogy ekkora hőstettet azért mégsem hajtott végre. 36 malac kevés is lenne talán hozzá. Tehát visszatérve, a történethez, miután elfogyott a malac, lelépett a legénység. A hősiességből meg mégiscsak levesz valamennyit az, hogy a sebesülteket, és a kamerádokat is lőtte.
Nekem is eszembe jut róla egy két dolog. Elsőnek Brad Pitt Harag című filmje. Aztán az, hogy ha valami szakmabeli olvassa ezt a történetet, az éppen a haját tépi a tank szó láttán, mert az ugye harckocsi, vagy bármi csak nem tank, erre különösen allergiásak voltak. Legvégül meg ez a szófordulat hogy "A történészek szerint", ami ugye azt jelenti, hogy vagy így volt, vagy teljesen máshogy. A történelemben pont ez a "szép", hogy csak az tudja aki éppen ott volt, talán ezért is utáltam már az iskolában is.
Több helyen is ellenőriztem,sőt van idős ismerősöm aki szerint hiteles a történet mivel még ő is hallotta a Magyar Néphadseregben amikor szolgált. Az már más dolog hogy sírhelyek is alátámasztják a történetet ami mindmáig ott van annál a kereszteződésnél. Emléktábla is áll ott bár az emléktábla szerint KV-1 volt az említett harckocsi,még a német vallomásokból és a történészek elmondása alapján KV-2 volt az említett gép. Nem csak a németeknél voltak hősök.
Nekem is rögtön az a film jutott eszembe. A másik,hogy volt egy ismerősöm, aki a harckocsit mindig úgy hívta hogy " harctank ". Meglátszott hogy nem is volt katona
Van egy öreg, nagyon öreg ismerősöm. Nem hazánkfia és harcolt abban a háborúban, amiről szó van. Pepi bá. Az ő elmondása szerint nem voltak ott nagyon hősök. Aki hősködött, az ottmaradt az elején, mielőtt "betanult" volna. Aki pedig öregebb volt, az vigyázott a bőrére és "műszak" után haza akart menni. Nem azért voltak ott, mert szerettek ott lenni, hanem mert kellett.
Szegény öreg a mai napig zokog az miatt a gyalázat miatt. Arról mindig beszél, hogy milyen volt az, amikor egy öregebb katona megmutatta neki, hogy miként kell azt megtenni, amiért a beletlen-lábatlan bajtársa könyörög. Az elején még nem tudta megtenni. A hőstettekről nem nagyon beszél. Az ő előadásában más volt az a háború, mint a könyvekben és a filmekben.
Sajnos nemsoká nem lesz , aki elmesélje a történeteket, nem soká kihal az a generáció.
A hölgy, aki gondozza, azt mondta neki régebben, hogy a századik születésnapján hozzámegy.
Nem sok kell már ahhoz a nászhoz.
Mit tesznek a németek, ha elromlik az S bahn (HÉV) ajtaja
Bővebben: Link Lehett, a viccesbe jobb lett volna... A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2017
Szelep hiba.
Nyugodjanak békében...
Volkov önéletrajzi műve magyar nyelven is megjelent, a A csillagok felé címmel. A cím is jelképes, hiszen kétszeresen is a csillagok felé ment, sajnos. A könyv 3/4-éd maga Volkov írta, csak a végét fejezték be nélküle, érthető okok miatt. Érdekes könyv, olvasmányos. Sajnos nem tudom, hogy mennyire beszerezhető ma, mert 1975-ben adták ki. Az enyém ráadásul egy picit különleges is.
Hogy Te milyen öreg vagy.
Idézet: „Szoftverhibák dönthetnek emberi sorsok fölött.” Ebben neked tökéletesen igazad van. Sajnos ez nem most kezdődött, klasszikus példa a Therac 25. Érdemes elolvasni, annak ellenére, hogy angolul van (természetesen) és nagyon hosszú (linkekkel és kiegészítésekkel együtt). Én kötelező olvasmánynak adnám minden szoftveresnek. Mellesleg a szerintem helyzet azóta nem javult, sőt A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2017
A döbbenetes az, hogy nagyon sok esetben nem javítják az ismert szofverhibát, megy tovább a rendszer súlyos problémák okozásával együtt.
Hidd el, ez 99%-ban nem a programozón múlik. Sokkal inkább az adott projekt menedzserén, aki vagy nem szán elég időt és pénzt a tesztelésre, a hibák kijavítására, esetleg stratégiai szempontok miatt direkt benne tart pár hibát, vagy nem ismeri el, a hiba létezését.
Nyilván csak a projekt menedzserén múlik, programozó csak egy beosztott. Engem lefejeznének (kicsit túlzás) ha bármi hiba lenne gyártmányaimban. Nehéz elképzelnem, hogy máshol simán maradhatnak, mehetnek a hibák.
Meg lehet magyarázni.
Majd hősként menteni a világot. Tulajdonképpen jó stratégia... A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2017
Vagy az is elöfordul (egyre gyakrabban) hogy a programok annyira bonyolultak, hogy nincs az az ember a világon, aki egyböl látná a problémát. Ma az a divat, hogy a dolgokat kirakják a piacra és a felhasználokkal teszteltetik.
Sajnos ebben az a kinos, hogy a felhasználó a drága pénzen vett cuccban fedi fel a hibát, amit ugy ahogy ki is javitanak, és sajnos gyakran a javitás ujabb hibát visz be. A minap történt, hogy a korábbi verzio bizonyos dolgokat tökéletesen kezelt (honapokig ment hiba nélkül), csak egy dolgot még nem tudott. Ezt most megcsinálták, de azota a régebbi gondtalan funkciokkal lett a baj. Az ember gyakran már mokuskerékben érzi magát.
Valóban ez is egy opció, nekem a problémám azzal van, amikor a gyártó tisztában van a hibával, még ha nem is a tervezés, hanem már gyártás, vagy működés közben jön elő, de gyakran valamilyen politikai indokból nem tesznek ellene semmit.
Nagyon jó példa a Takata légzsákok, amikor tudtak a hibáról, de a politikai nyomás miatt, amit a menedzsment diktált, a szakember egyszerűen nem tehetett semmit. Hasonló példa a Neptun rendszer, amit brutális összegekért fejlesztenek, és használnak évek óta, mégis millió bug van benne, ami nem feltétlenül jelent emberéletet, de rengeteg időt vesz el feleslegesen az egyetemektől és a hallgatóktól. Persze ha már hibamentes szoftvert adtak volna el, vagy egy csapásra kijavítanák a hibákat, akkor nem lehetne rajta sok pénzért javítani minden évben. Annyira nem komplex rendszer, hogy lehetetlen lenne használhatóvá tenni. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |