|  | 
					
	    
  
		A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés )
					
		
		
				Ha a saját tápját fogja méregetni, akkor tényleg nem kell. Csak a belső vref használatához a táptfeszt le kell osztani mondjuk a felére, az 2x15  ellenállat. 
Szóval akkor kell 14 uC, 2x14 opto, ellenállat és a kalibrlás, meg ugye a sallangok. 
 
Ez szinte már túl egyszerű az opamp-os megoldáshoz képest, ami ugye 4 jobb quad opa + 45 ellenállat + kalibrálás...						 		
		
		
				Lehet, hogy elsiklottál felette, de  kell neki balansz áramkör is. Az plusz mégegyszer ugyanennyi (hiszterézissel még több). uC-rel pedig csak a fet, soros ellenállás és teljesítmény ellenállás kell.  Kalibrálni uC-nél nem is annyira lényeges, elég megmérni a belső Vref-et, de abban sem szokott túl nagy szórás lenni.				 A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2017 		
		
		
				Csak nem tudtam működésre bírni a font konvertert, úgy döntöttem, manuálisan adom hozzá az ékezetes karaktereket, ebben kérnék egy kis segítséget. 
Szóval van ez a fájl:
 const char ArialMT_Plain_10[] PROGMEM = {  0x0A, // Width: 10  0x0D, // Height: 13  0x20, // First Char: 32  0xE0, // Numbers of Chars: 224   // Jump Table:  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x03,  // 32:65535  0x00, 0x00, 0x04, 0x03,  // 33:0  0x00, 0x04, 0x05, 0x04,  // 34:4  0x00, 0x09, 0x09, 0x06,  // 35:9  0x00, 0x12, 0x0A, 0x06,  // 36:18  0x00, 0x1C, 0x10, 0x09,  // 37:28  0x00, 0x2C, 0x0E, 0x07,  // 38:44  0x00, 0x3A, 0x01, 0x02,  // 39:58  0x00, 0x3B, 0x06, 0x03,  // 40:59  0x00, 0x41, 0x06, 0x03,  // 41:65  0x00, 0x47, 0x05, 0x04,  // 42:71  0x00, 0x4C, 0x09, 0x06,  // 43:76  0x00, 0x55, 0x04, 0x03,  // 44:85  0x00, 0x59, 0x03, 0x03,  // 45:89  0x00, 0x5C, 0x04, 0x03,  // 46:92  0x00, 0x60, 0x05, 0x03,  // 47:96  0x00, 0x65, 0x0A, 0x06,  // 48:101  0x00, 0x6F, 0x08, 0x06,  // 49:111  0x00, 0x77, 0x0A, 0x06,  // 50:119  0x00, 0x81, 0x0A, 0x06,  // 51:129  0x00, 0x8B, 0x0B, 0x06,  // 52:139  0x00, 0x96, 0x0A, 0x06,  // 53:150  0x00, 0xA0, 0x0A, 0x06,  // 54:160  0x00, 0xAA, 0x09, 0x06,  // 55:170  0x00, 0xB3, 0x0A, 0x06,  // 56:179  0x00, 0xBD, 0x0A, 0x06,  // 57:189  0x00, 0xC7, 0x04, 0x03,  // 58:199  0x00, 0xCB, 0x04, 0x03,  // 59:203  0x00, 0xCF, 0x0A, 0x06,  // 60:207  0x00, 0xD9, 0x09, 0x06,  // 61:217  0x00, 0xE2, 0x09, 0x06,  // 62:226  0x00, 0xEB, 0x0B, 0x06,  // 63:235  0x00, 0xF6, 0x14, 0x0A,  // 64:246  0x01, 0x0A, 0x0E, 0x07,  // 65:266  0x01, 0x18, 0x0C, 0x07,  // 66:280  0x01, 0x24, 0x0C, 0x07,  // 67:292  0x01, 0x30, 0x0B, 0x07,  // 68:304  0x01, 0x3B, 0x0C, 0x07,  // 69:315  0x01, 0x47, 0x09, 0x06,  // 70:327  0x01, 0x50, 0x0D, 0x08,  // 71:336  0x01, 0x5D, 0x0C, 0x07,  // 72:349  0x01, 0x69, 0x04, 0x03,  // 73:361  0x01, 0x6D, 0x08, 0x05,  // 74:365  0x01, 0x75, 0x0E, 0x07,  // 75:373  0x01, 0x83, 0x0C, 0x06,  // 76:387  0x01, 0x8F, 0x10, 0x08,  // 77:399  0x01, 0x9F, 0x0C, 0x07,  // 78:415  0x01, 0xAB, 0x0E, 0x08,  // 79:427  0x01, 0xB9, 0x0B, 0x07,  // 80:441  0x01, 0xC4, 0x0E, 0x08,  // 81:452  0x01, 0xD2, 0x0C, 0x07,  // 82:466  0x01, 0xDE, 0x0C, 0x07,  // 83:478  0x01, 0xEA, 0x0B, 0x06,  // 84:490  0x01, 0xF5, 0x0C, 0x07,  // 85:501  0x02, 0x01, 0x0D, 0x07,  // 86:513  0x02, 0x0E, 0x11, 0x09,  // 87:526  0x02, 0x1F, 0x0E, 0x07,  // 88:543  0x02, 0x2D, 0x0D, 0x07,  // 89:557  0x02, 0x3A, 0x0C, 0x06,  // 90:570  0x02, 0x46, 0x06, 0x03,  // 91:582  0x02, 0x4C, 0x06, 0x03,  // 92:588  0x02, 0x52, 0x04, 0x03,  // 93:594  0x02, 0x56, 0x09, 0x05,  // 94:598  0x02, 0x5F, 0x0C, 0x06,  // 95:607  0x02, 0x6B, 0x03, 0x03,  // 96:619  0x02, 0x6E, 0x0A, 0x06,  // 97:622  0x02, 0x78, 0x0A, 0x06,  // 98:632  0x02, 0x82, 0x0A, 0x05,  // 99:642  0x02, 0x8C, 0x0A, 0x06,  // 100:652  0x02, 0x96, 0x0A, 0x06,  // 101:662  0x02, 0xA0, 0x05, 0x03,  // 102:672  0x02, 0xA5, 0x0A, 0x06,  // 103:677  0x02, 0xAF, 0x0A, 0x06,  // 104:687  0x02, 0xB9, 0x04, 0x02,  // 105:697  0x02, 0xBD, 0x04, 0x02,  // 106:701  0x02, 0xC1, 0x08, 0x05,  // 107:705  0x02, 0xC9, 0x04, 0x02,  // 108:713  0x02, 0xCD, 0x10, 0x08,  // 109:717  0x02, 0xDD, 0x0A, 0x06,  // 110:733  0x02, 0xE7, 0x0A, 0x06,  // 111:743  0x02, 0xF1, 0x0A, 0x06,  // 112:753  0x02, 0xFB, 0x0A, 0x06,  // 113:763  0x03, 0x05, 0x05, 0x03,  // 114:773  0x03, 0x0A, 0x08, 0x05,  // 115:778  0x03, 0x12, 0x06, 0x03,  // 116:786  0x03, 0x18, 0x0A, 0x06,  // 117:792  0x03, 0x22, 0x09, 0x05,  // 118:802  0x03, 0x2B, 0x0E, 0x07,  // 119:811  0x03, 0x39, 0x0A, 0x05,  // 120:825  0x03, 0x43, 0x09, 0x05,  // 121:835  0x03, 0x4C, 0x0A, 0x05,  // 122:844  0x03, 0x56, 0x06, 0x03,  // 123:854  0x03, 0x5C, 0x04, 0x03,  // 124:860  0x03, 0x60, 0x05, 0x03,  // 125:864  0x03, 0x65, 0x09, 0x06,  // 126:869  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x00,  // 127:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 128:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 129:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 130:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 131:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 132:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 133:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 134:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 135:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 136:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 137:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 138:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 139:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 140:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 141:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 142:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 143:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 144:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 145:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 146:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 147:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 148:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 149:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 150:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 151:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 152:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 153:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 154:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 155:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 156:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 157:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 158:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x0A,  // 159:65535  0xFF, 0xFF, 0x00, 0x03,  // 160:65535  0x03, 0x6E, 0x04, 0x03,  // 161:878  0x03, 0x72, 0x0A, 0x06,  // 162:882  0x03, 0x7C, 0x0C, 0x06,  // 163:892  0x03, 0x88, 0x0A, 0x06,  // 164:904  0x03, 0x92, 0x0A, 0x06,  // 165:914  0x03, 0x9C, 0x04, 0x03,  // 166:924  0x03, 0xA0, 0x0A, 0x06,  // 167:928  0x03, 0xAA, 0x05, 0x03,  // 168:938  0x03, 0xAF, 0x0D, 0x07,  // 169:943  0x03, 0xBC, 0x07, 0x04,  // 170:956  0x03, 0xC3, 0x0A, 0x06,  // 171:963  0x03, 0xCD, 0x09, 0x06,  // 172:973  0x03, 0xD6, 0x03, 0x03,  // 173:982  0x03, 0xD9, 0x0D, 0x07,  // 174:985  0x03, 0xE6, 0x0B, 0x06,  // 175:998  0x03, 0xF1, 0x07, 0x04,  // 176:1009  0x03, 0xF8, 0x0A, 0x05,  // 177:1016  0x04, 0x02, 0x05, 0x03,  // 178:1026  0x04, 0x07, 0x05, 0x03,  // 179:1031  0x04, 0x0C, 0x05, 0x03,  // 180:1036  0x04, 0x11, 0x0A, 0x06,  // 181:1041  0x04, 0x1B, 0x09, 0x05,  // 182:1051  0x04, 0x24, 0x03, 0x03,  // 183:1060  0x04, 0x27, 0x06, 0x03,  // 184:1063  0x04, 0x2D, 0x05, 0x03,  // 185:1069  0x04, 0x32, 0x07, 0x04,  // 186:1074  0x04, 0x39, 0x0A, 0x06,  // 187:1081  0x04, 0x43, 0x10, 0x08,  // 188:1091  0x04, 0x53, 0x10, 0x08,  // 189:1107  0x04, 0x63, 0x10, 0x08,  // 190:1123  0x04, 0x73, 0x0A, 0x06,  // 191:1139  0x04, 0x7D, 0x0E, 0x07,  // 192:1149  0x04, 0x8B, 0x0E, 0x07,  // 193:1163  0x04, 0x99, 0x0E, 0x07,  // 194:1177  0x04, 0xA7, 0x0E, 0x07,  // 195:1191  0x04, 0xB5, 0x0E, 0x07,  // 196:1205  0x04, 0xC3, 0x0E, 0x07,  // 197:1219  0x04, 0xD1, 0x12, 0x0A,  // 198:1233  0x04, 0xE3, 0x0C, 0x07,  // 199:1251  0x04, 0xEF, 0x0C, 0x07,  // 200:1263  0x04, 0xFB, 0x0C, 0x07,  // 201:1275  0x05, 0x07, 0x0C, 0x07,  // 202:1287  0x05, 0x13, 0x0C, 0x07,  // 203:1299  0x05, 0x1F, 0x05, 0x03,  // 204:1311  0x05, 0x24, 0x04, 0x03,  // 205:1316  0x05, 0x28, 0x04, 0x03,  // 206:1320  0x05, 0x2C, 0x05, 0x03,  // 207:1324  0x05, 0x31, 0x0B, 0x07,  // 208:1329  0x05, 0x3C, 0x0C, 0x07,  // 209:1340  0x05, 0x48, 0x0E, 0x08,  // 210:1352  0x05, 0x56, 0x0E, 0x08,  // 211:1366  0x05, 0x64, 0x0E, 0x08,  // 212:1380  0x05, 0x72, 0x0E, 0x08,  // 213:1394  0x05, 0x80, 0x0E, 0x08,  // 214:1408  0x05, 0x8E, 0x0A, 0x06,  // 215:1422  0x05, 0x98, 0x0D, 0x08,  // 216:1432  0x05, 0xA5, 0x0C, 0x07,  // 217:1445  0x05, 0xB1, 0x0C, 0x07,  // 218:1457  0x05, 0xBD, 0x0C, 0x07,  // 219:1469  0x05, 0xC9, 0x0C, 0x07,  // 220:1481  0x05, 0xD5, 0x0D, 0x07,  // 221:1493  0x05, 0xE2, 0x0B, 0x07,  // 222:1506  0x05, 0xED, 0x0C, 0x06,  // 223:1517  0x05, 0xF9, 0x0A, 0x06,  // 224:1529  0x06, 0x03, 0x0A, 0x06,  // 225:1539  0x06, 0x0D, 0x0A, 0x06,  // 226:1549  0x06, 0x17, 0x0A, 0x06,  // 227:1559  0x06, 0x21, 0x0A, 0x06,  // 228:1569  0x06, 0x2B, 0x0A, 0x06,  // 229:1579  0x06, 0x35, 0x10, 0x09,  // 230:1589  0x06, 0x45, 0x0A, 0x05,  // 231:1605  0x06, 0x4F, 0x0A, 0x06,  // 232:1615  0x06, 0x59, 0x0A, 0x06,  // 233:1625  0x06, 0x63, 0x0A, 0x06,  // 234:1635  0x06, 0x6D, 0x0A, 0x06,  // 235:1645  0x06, 0x77, 0x05, 0x03,  // 236:1655  0x06, 0x7C, 0x04, 0x03,  // 237:1660  0x06, 0x80, 0x05, 0x03,  // 238:1664  0x06, 0x85, 0x05, 0x03,  // 239:1669  0x06, 0x8A, 0x0A, 0x06,  // 240:1674  0x06, 0x94, 0x0A, 0x06,  // 241:1684  0x06, 0x9E, 0x0A, 0x06,  // 242:1694  0x06, 0xA8, 0x0A, 0x06,  // 243:1704  0x06, 0xB2, 0x0A, 0x06,  // 244:1714  0x06, 0xBC, 0x0A, 0x06,  // 245:1724  0x06, 0xC6, 0x0A, 0x06,  // 246:1734  0x06, 0xD0, 0x09, 0x05,  // 247:1744  0x06, 0xD9, 0x0A, 0x06,  // 248:1753  0x06, 0xE3, 0x0A, 0x06,  // 249:1763  0x06, 0xED, 0x0A, 0x06,  // 250:1773  0x06, 0xF7, 0x0A, 0x06,  // 251:1783  0x07, 0x01, 0x0A, 0x06,  // 252:1793  0x07, 0x0B, 0x09, 0x05,  // 253:1803  0x07, 0x14, 0x0A, 0x06,  // 254:1812  0x07, 0x1E, 0x09, 0x05,  // 255:1822   // Font Data:  0x00,0x00,0xF8,0x02,  // 33  0x38,0x00,0x00,0x00,0x38, // 34  0xA0,0x03,0xE0,0x00,0xB8,0x03,0xE0,0x00,0xB8, // 35  0x30,0x01,0x28,0x02,0xF8,0x07,0x48,0x02,0x90,0x01,  // 36  0x00,0x00,0x30,0x00,0x48,0x00,0x30,0x03,0xC0,0x00,0xB0,0x01,0x48,0x02,0x80,0x01,  // 37  0x80,0x01,0x50,0x02,0x68,0x02,0xA8,0x02,0x18,0x01,0x80,0x03,0x80,0x02,  // 38  0x38, // 39  0xE0,0x03,0x10,0x04,0x08,0x08,  // 40  0x08,0x08,0x10,0x04,0xE0,0x03,  // 41  0x28,0x00,0x18,0x00,0x28, // 42  0x40,0x00,0x40,0x00,0xF0,0x01,0x40,0x00,0x40, // 43  0x00,0x00,0x00,0x06,  // 44  0x80,0x00,0x80, // 45  0x00,0x00,0x00,0x02,  // 46  0x00,0x03,0xE0,0x00,0x18, // 47  0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 48  0x00,0x00,0x20,0x00,0x10,0x00,0xF8,0x03,  // 49  0x10,0x02,0x08,0x03,0x88,0x02,0x48,0x02,0x30,0x02,  // 50  0x10,0x01,0x08,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0xB0,0x01,  // 51  0xC0,0x00,0xA0,0x00,0x90,0x00,0x88,0x00,0xF8,0x03,0x80, // 52  0x60,0x01,0x38,0x02,0x28,0x02,0x28,0x02,0xC8,0x01,  // 53  0xF0,0x01,0x28,0x02,0x28,0x02,0x28,0x02,0xD0,0x01,  // 54  0x08,0x00,0x08,0x03,0xC8,0x00,0x38,0x00,0x08, // 55  0xB0,0x01,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0xB0,0x01,  // 56  0x70,0x01,0x88,0x02,0x88,0x02,0x88,0x02,0xF0,0x01,  // 57  0x00,0x00,0x20,0x02,  // 58  0x00,0x00,0x20,0x06,  // 59  0x00,0x00,0x40,0x00,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0x10,0x01,  // 60  0xA0,0x00,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0xA0, // 61  0x00,0x00,0x10,0x01,0xA0,0x00,0xA0,0x00,0x40, // 62  0x10,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0xC8,0x02,0x48,0x00,0x30, // 63  0x00,0x00,0xC0,0x03,0x30,0x04,0xD0,0x09,0x28,0x0A,0x28,0x0A,0xC8,0x0B,0x68,0x0A,0x10,0x05,0xE0,0x04,  // 64  0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB0,0x00,0x88,0x00,0xB0,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 65  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0xF0,0x01,  // 66  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0x10,0x01,  // 67  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x08,0x02,0x08,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 68  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 69  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x00,0x48,0x00,0x08, // 70  0x00,0x00,0xE0,0x00,0x10,0x01,0x08,0x02,0x48,0x02,0x50,0x01,0xC0, // 71  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x40,0x00,0x40,0x00,0x40,0x00,0xF8,0x03,  // 72  0x00,0x00,0xF8,0x03,  // 73  0x00,0x03,0x00,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 74  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x80,0x00,0x60,0x00,0x90,0x00,0x08,0x01,0x00,0x02,  // 75  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,  // 76  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x30,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,0xC0,0x01,0x30,0x00,0xF8,0x03,  // 77  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x30,0x00,0x40,0x00,0x80,0x01,0xF8,0x03,  // 78  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 79  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x00,0x48,0x00,0x48,0x00,0x30, // 80  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x02,0x08,0x03,0x08,0x03,0xF0,0x02,  // 81  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x00,0x48,0x00,0xC8,0x00,0x30,0x03,  // 82  0x00,0x00,0x30,0x01,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,0x90,0x01,  // 83  0x00,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0xF8,0x03,0x08,0x00,0x08, // 84  0x00,0x00,0xF8,0x01,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 85  0x08,0x00,0x70,0x00,0x80,0x01,0x00,0x02,0x80,0x01,0x70,0x00,0x08, // 86  0x18,0x00,0xE0,0x01,0x00,0x02,0xF0,0x01,0x08,0x00,0xF0,0x01,0x00,0x02,0xE0,0x01,0x18, // 87  0x00,0x02,0x08,0x01,0x90,0x00,0x60,0x00,0x90,0x00,0x08,0x01,0x00,0x02,  // 88  0x08,0x00,0x10,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,0x20,0x00,0x10,0x00,0x08, // 89  0x08,0x03,0x88,0x02,0xC8,0x02,0x68,0x02,0x38,0x02,0x18,0x02,  // 90  0x00,0x00,0xF8,0x0F,0x08,0x08,  // 91  0x18,0x00,0xE0,0x00,0x00,0x03,  // 92  0x08,0x08,0xF8,0x0F,  // 93  0x40,0x00,0x30,0x00,0x08,0x00,0x30,0x00,0x40, // 94  0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,0x00,0x08,  // 95  0x08,0x00,0x10, // 96  0x00,0x00,0x00,0x03,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xE0,0x03,  // 97  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 98  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0x40,0x01,  // 99  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0xF8,0x03,  // 100  0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xC0,0x02,  // 101  0x20,0x00,0xF0,0x03,0x28, // 102  0x00,0x00,0xC0,0x05,0x20,0x0A,0x20,0x0A,0xE0,0x07,  // 103  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,  // 104  0x00,0x00,0xE8,0x03,  // 105  0x00,0x08,0xE8,0x07,  // 106  0xF8,0x03,0x80,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,  // 107  0x00,0x00,0xF8,0x03,  // 108  0x00,0x00,0xE0,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xE0,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,  // 109  0x00,0x00,0xE0,0x03,0x20,0x00,0x20,0x00,0xC0,0x03,  // 110  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 111  0x00,0x00,0xE0,0x0F,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 112  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x02,0x20,0x02,0xE0,0x0F,  // 113  0x00,0x00,0xE0,0x03,0x20, // 114  0x40,0x02,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0x20,0x01,  // 115  0x20,0x00,0xF8,0x03,0x20,0x02,  // 116  0x00,0x00,0xE0,0x01,0x00,0x02,0x00,0x02,0xE0,0x03,  // 117  0x20,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,0xC0,0x01,0x20, // 118  0xE0,0x01,0x00,0x02,0xC0,0x01,0x20,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,0xE0,0x01,  // 119  0x20,0x02,0x40,0x01,0x80,0x00,0x40,0x01,0x20,0x02,  // 120  0x20,0x00,0xC0,0x09,0x00,0x06,0xC0,0x01,0x20, // 121  0x20,0x02,0x20,0x03,0xA0,0x02,0x60,0x02,0x20,0x02,  // 122  0x80,0x00,0x78,0x0F,0x08,0x08,  // 123  0x00,0x00,0xF8,0x0F,  // 124  0x08,0x08,0x78,0x0F,0x80, // 125  0xC0,0x00,0x40,0x00,0xC0,0x00,0x80,0x00,0xC0, // 126  0x00,0x00,0xA0,0x0F,  // 161  0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA0,0x0F,0x78,0x02,0x40,0x01,  // 162  0x40,0x02,0x70,0x03,0xC8,0x02,0x48,0x02,0x08,0x02,0x10,0x02,  // 163  0x00,0x00,0xE0,0x01,0x20,0x01,0x20,0x01,0xE0,0x01,  // 164  0x48,0x01,0x70,0x01,0xC0,0x03,0x70,0x01,0x48,0x01,  // 165  0x00,0x00,0x38,0x0F,  // 166  0xD0,0x04,0x28,0x09,0x48,0x09,0x48,0x0A,0x90,0x05,  // 167  0x08,0x00,0x00,0x00,0x08, // 168  0xE0,0x00,0x10,0x01,0x48,0x02,0xA8,0x02,0xA8,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 169  0x68,0x00,0x68,0x00,0x68,0x00,0x78, // 170  0x00,0x00,0x80,0x01,0x40,0x02,0x80,0x01,0x40,0x02,  // 171  0x20,0x00,0x20,0x00,0x20,0x00,0x20,0x00,0xE0, // 172  0x80,0x00,0x80, // 173  0xE0,0x00,0x10,0x01,0xE8,0x02,0x68,0x02,0xC8,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 174  0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02,0x00,0x02, // 175  0x00,0x00,0x38,0x00,0x28,0x00,0x38, // 176  0x40,0x02,0x40,0x02,0xF0,0x03,0x40,0x02,0x40,0x02,  // 177  0x48,0x00,0x68,0x00,0x58, // 178  0x48,0x00,0x58,0x00,0x68, // 179  0x00,0x00,0x10,0x00,0x08, // 180  0x00,0x00,0xE0,0x0F,0x00,0x02,0x00,0x02,0xE0,0x03,  // 181  0x70,0x00,0xF8,0x0F,0x08,0x00,0xF8,0x0F,0x08, // 182  0x00,0x00,0x40, // 183  0x00,0x00,0x00,0x14,0x00,0x18,  // 184  0x00,0x00,0x10,0x00,0x78, // 185  0x30,0x00,0x48,0x00,0x48,0x00,0x30, // 186  0x00,0x00,0x40,0x02,0x80,0x01,0x40,0x02,0x80,0x01,  // 187  0x00,0x00,0x10,0x02,0x78,0x01,0xC0,0x00,0x20,0x01,0x90,0x01,0xC8,0x03,0x00,0x01,  // 188  0x00,0x00,0x10,0x02,0x78,0x01,0x80,0x00,0x60,0x00,0x50,0x02,0x48,0x03,0xC0,0x02,  // 189  0x48,0x00,0x58,0x00,0x68,0x03,0x80,0x00,0x60,0x01,0x90,0x01,0xC8,0x03,0x00,0x01,  // 190  0x00,0x00,0x00,0x06,0x00,0x09,0xA0,0x09,0x00,0x04,  // 191  0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB0,0x00,0x89,0x00,0xB2,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 192  0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB0,0x00,0x8A,0x00,0xB1,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 193  0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB2,0x00,0x89,0x00,0xB2,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 194  0x00,0x02,0xC2,0x01,0xB1,0x00,0x8A,0x00,0xB1,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 195  0x00,0x02,0xC0,0x01,0xB2,0x00,0x88,0x00,0xB2,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 196  0x00,0x02,0xC0,0x01,0xBE,0x00,0x8A,0x00,0xBE,0x00,0xC0,0x01,0x00,0x02,  // 197  0x00,0x03,0xC0,0x00,0xE0,0x00,0x98,0x00,0x88,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 198  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x08,0x16,0x08,0x1A,0x10,0x01,  // 199  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x49,0x02,0x4A,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 200  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x4A,0x02,0x49,0x02,0x48,0x02,  // 201  0x00,0x00,0xFA,0x03,0x49,0x02,0x4A,0x02,0x48,0x02,0x48,0x02,  // 202  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x4A,0x02,0x48,0x02,0x4A,0x02,0x48,0x02,  // 203  0x00,0x00,0xF9,0x03,0x02, // 204  0x02,0x00,0xF9,0x03,  // 205  0x01,0x00,0xFA,0x03,  // 206  0x02,0x00,0xF8,0x03,0x02, // 207  0x40,0x00,0xF8,0x03,0x48,0x02,0x48,0x02,0x10,0x01,0xE0, // 208  0x00,0x00,0xFA,0x03,0x31,0x00,0x42,0x00,0x81,0x01,0xF8,0x03,  // 209  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x09,0x02,0x0A,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 210  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x0A,0x02,0x09,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 211  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x08,0x02,0x0A,0x02,0x09,0x02,0x0A,0x02,0xF0,0x01,  // 212  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x0A,0x02,0x09,0x02,0x0A,0x02,0x09,0x02,0xF0,0x01,  // 213  0x00,0x00,0xF0,0x01,0x0A,0x02,0x08,0x02,0x0A,0x02,0x08,0x02,0xF0,0x01,  // 214  0x10,0x01,0xA0,0x00,0xE0,0x00,0xA0,0x00,0x10,0x01,  // 215  0x00,0x00,0xF0,0x02,0x08,0x03,0xC8,0x02,0x28,0x02,0x18,0x03,0xE8, // 216  0x00,0x00,0xF8,0x01,0x01,0x02,0x02,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 217  0x00,0x00,0xF8,0x01,0x02,0x02,0x01,0x02,0x00,0x02,0xF8,0x01,  // 218  0x00,0x00,0xF8,0x01,0x02,0x02,0x01,0x02,0x02,0x02,0xF8,0x01,  // 219  0x00,0x00,0xF8,0x01,0x02,0x02,0x00,0x02,0x02,0x02,0xF8,0x01,  // 220  0x08,0x00,0x10,0x00,0x20,0x00,0xC2,0x03,0x21,0x00,0x10,0x00,0x08, // 221  0x00,0x00,0xF8,0x03,0x10,0x01,0x10,0x01,0x10,0x01,0xE0, // 222  0x00,0x00,0xF0,0x03,0x08,0x01,0x48,0x02,0xB0,0x02,0x80,0x01,  // 223  0x00,0x00,0x00,0x03,0xA4,0x02,0xA8,0x02,0xE0,0x03,  // 224  0x00,0x00,0x00,0x03,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xE0,0x03,  // 225  0x00,0x00,0x00,0x03,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xE8,0x03,  // 226  0x00,0x00,0x08,0x03,0xA4,0x02,0xA8,0x02,0xE4,0x03,  // 227  0x00,0x00,0x00,0x03,0xA8,0x02,0xA0,0x02,0xE8,0x03,  // 228  0x00,0x00,0x00,0x03,0xAE,0x02,0xAA,0x02,0xEE,0x03,  // 229  0x00,0x00,0x40,0x03,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xC0,0x01,0xA0,0x02,0xA0,0x02,0xC0,0x02,  // 230  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x20,0x16,0x20,0x1A,0x40,0x01,  // 231  0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA4,0x02,0xA8,0x02,0xC0,0x02,  // 232  0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xC0,0x02,  // 233  0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA8,0x02,0xA4,0x02,0xC8,0x02,  // 234  0x00,0x00,0xC0,0x01,0xA8,0x02,0xA0,0x02,0xC8,0x02,  // 235  0x00,0x00,0xE4,0x03,0x08, // 236  0x08,0x00,0xE4,0x03,  // 237  0x08,0x00,0xE4,0x03,0x08, // 238  0x08,0x00,0xE0,0x03,0x08, // 239  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x38,0x02,0xE0,0x01,  // 240  0x00,0x00,0xE8,0x03,0x24,0x00,0x28,0x00,0xC4,0x03,  // 241  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x24,0x02,0x28,0x02,0xC0,0x01,  // 242  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x24,0x02,0xC0,0x01,  // 243  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x24,0x02,0xC8,0x01,  // 244  0x00,0x00,0xC8,0x01,0x24,0x02,0x28,0x02,0xC4,0x01,  // 245  0x00,0x00,0xC0,0x01,0x28,0x02,0x20,0x02,0xC8,0x01,  // 246  0x40,0x00,0x40,0x00,0x50,0x01,0x40,0x00,0x40, // 247  0x00,0x00,0xC0,0x02,0xA0,0x03,0x60,0x02,0xA0,0x01,  // 248  0x00,0x00,0xE0,0x01,0x04,0x02,0x08,0x02,0xE0,0x03,  // 249  0x00,0x00,0xE0,0x01,0x08,0x02,0x04,0x02,0xE0,0x03,  // 250  0x00,0x00,0xE8,0x01,0x04,0x02,0x08,0x02,0xE0,0x03,  // 251  0x00,0x00,0xE0,0x01,0x08,0x02,0x00,0x02,0xE8,0x03,  // 252  0x20,0x00,0xC0,0x09,0x08,0x06,0xC4,0x01,0x20, // 253  0x00,0x00,0xF8,0x0F,0x20,0x02,0x20,0x02,0xC0,0x01,  // 254  0x20,0x00,0xC8,0x09,0x00,0x06,0xC8,0x01,0x20  // 255};
Ebben vannak a karakterek bitmapjai és az ASCII hozzárendelési táblázat. Az a baj, hogy 127-160-ig nincs benne a megjelenítendő karakter és a hozzárendelési tábla is a szóköz karakterre(32) irányít.  
Arra gondoltam, hogy egyesével veszem a karaktereket, átrajzolom, beillesztem a megfelelő helyre és átírom a jump table megfelelő részét. 
Pl. veszem az a betűt, ami a 97-es, átrajzolom- Itt az első probléma, hogy mivel? Van a kockás papír módszernél jobb alternatíva?- ,ebből lesz a 160-as á, berakom a font data rész megfelelő helyére és átírom a jump table hozzátartozó részét. Itt jön a következő kérdés, hogy mi alapján vannak ezek összepárosítva?
Itt  ír valami ezzel kapcsolatosat a lib készítője, de nem igazán értem, hogy mi a problémája vele, és miért hagyta ki ezeket a karaktereket.						 		
		
		
				Üdvözletem, újabb kérdés az arduinos BMS -emmel kapcsolatban. 
Szóval ha jól tudom, az attiny85  belső referenciája 1.1V, és mintha úgy rémlene, ennél a feszültségnél nem lehet nagyobb a mérendő feszültség az analóg bemeneten. Szóval az IC1 kapcsolási elrendezése, miszerint a tápfesz direkt bevezetése az analóg mérőlábra nem jó megoldás, igazam van? 
Akkor jól gondolom, hogy a megoldás az összes IC-n a feszültségosztó használata mint az IC2 -őn? Egyébként mivel a tápfesz 4.2-2.8V közt változik, az ugye nem befolyásolja a mérés pontosságát?
 
Másik mérési módszer, ami megoldja ezt a saját tápfesz mérését ellenállásosztók nélkül azt itt olvastam.: uP saját tápfeszültség mérése... 
Mivel a readVcc()  függvény (amit igazából egyáltalán nem értek mert direkt portmanipuláció) minden más előtt van, eszerint ez csak a bekapcsoláskor méri a tápfeszt, programfutás közben nem? Mondjuk ha ezt a kódot beteszem a void loop()  fügvénybe, akkor ott is működne a dolog, tehát folyamatos mérési eredményt kapnék?						 		
		
		
				Köszönöm, hibátlanul működik!    		
		
		
				A saját tápfesz mérése egy saccográf. Csak egy trükk, amikor meg tudnak olyan dolgot oldani, amire nagyon kevés ember gondol, de nem 10biten kapod a feszültséget, hanem jó, ha 8-on. Kell két ellenállás, lehetőleg 0.1%-os, plusz meg kell mérned a Vref lábon az 1.1V-ot olyan pontosan, amennyire tudod, ezt a kódodban felhasználva a mért eredményem olyan pontos lesz, mint amennyire pontosan lemérted a Vref-et, plusz a két ellenállás hibája, ami elenyésző.
 		
		
		
				Élvezettel olvasom soraitok, mert sokat lehet tanulni belőle. De kérdezném, nincs egy kicsit túllihegve ez a téma? 10 mV-okról beszéltek, miközben a multi, amivel majd beállítod, simán tévedhet 100 mV-ot is akár.						 		
		
		
				Kössz az érdeklődést, de én nem beszélek itt mV -okról,az én kérdésem tulajdonképpen csak a kapcsolástechnikára vonatkozott...
 		
		
		
				Azt nem vágom, ha 10 bites az ADC akkor miért csak 8 bites eredményem lesz? Egyébként jut eszembe, ha jól tudom, 2.56V -os belső referenciája is van az attiny85  -nek, azzal pontosabb eredményt kapok jól sejtem? Mivel tágabb a mérési tartomány, (át kell méreteznem a feszosztót)...				 A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2017 		
		
		
				Ne haragudj, de 100mV-ot hibázó multi 20V-os állásban, az kukába való. Nekem van kb. 5 multim, azok 0.01V pontosságra ugyanazt mérik 20V-os állásban.  
Ez a tápfeszültség mérése külső alkatrészek nélkül, nem korrekt megoldás. 
Először 2.56 voltos referencia feszültséggel megméri a belső hőmérő szenzor feszültségét (50-150 érték az 1024-ből), majd 5V-ra állítva a ref-t, megismétli a mérést (fele ADC értéket kap kb). Ebből a maximálisan 200 értékből kiszámolja az 5V-2.56V különbségét (a 2.56V nem pontos!), majd ezt hozzáadja a 2.56V-hoz (ismét pontatlanság). Ez fából vaskarika. A korábban saccolt 8bit elérhetetlen. Olyan, mintha megmérnéd egy focilabda kerületét (kb-re ismert hány centi) 1m hosszú cérnával, aztán egy nagyon hosszúval, és a kettő különbsége alapján saccolnád az ismeretlen hosszú cérnát... Valami hasonló az elv.				 A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2017 		
		
		
				20 V-nál 100 mV az 0,5%-os pontosságot jelent. Nézd meg a multik adatlapját mennyi %-ot adnak meg. Egyébként az, hogy 5 multi hajszálra pontosan ugyanazt mutatja, nem mond semmit. Honnan tudod, hogy pontosak? Az egyik etalon?						 		
		
		
				Nincs etalon, teljesen különböző típusú, márkájú eszközök, mind gyárilag "kalibrálva". Ha mind ugyanazt mutatja, akkor talán pontosak. Egyébként nem érdekel a pontosságuk, mutassa ugyanazt a multi, mint az LCD kijelző, nekem ennyi elég, elhiszem nekik a mutatott értéket. Ha további problémád van a multimétered pontosságával, menj át a megfelelő topicba (azt hiszem pont ugyanez a címe is).						 		
		
		
				Kösz, nincs velük problémám, jártak a kalibráló laborba. Munkahelyi ártalom     		
		
		
				Nagyon jó ez a link a tavir.hu-ról, ennek hasznát veszem hamarosan szerintem. Köszi hogy megosztottad.						 		
		
		
				Elnézést, nem követem usec pontosan a dolgot, de miért is nem jó az egész cucchoz valami BMS IC? Texas-nál benéztem, I2C-s 15-ös BMS minden földi jóval 14-bites ADC-vel stb. $4-5 kiskerben legyen $10/1db. Igaz, legalább 70-100 oldal pdf és csak a regiszterek felsorolása 5 oldal...de mindent tud. Olcsóbb, mint ha mindenhova betennénk egy INAxxx nagyfesz differenciálerősítőt (o.k., van ami tud 100V-ot is és tényleg jók, csak hát a darabszám). A kvázi-szinteltolású méréshez lehet csinálni kapcsolt kapacitású áramkört nagyfesz analóg multiplexerekkel, de azok iszonyat drágák. Szóval ha ilyen sok helyen kell mérni és erre van kész IC, ami gyors/nagyobb felbontású/tele van HW védelemmel, akkor itt 10-100mV-okon agyalunk meg soros kommunikáción?						 		
		
		
				Egészségedre. Bár én még nemigazán vágom, hogy is működik az a tápfeszmérés...   		
		
		
				Eddig kb háromszor olvastam, hogy van erre cél IC, de még egy típusszámot nem láttam.Egyébként sehová nem akarok betenni semmilyen differenciálerősítőt, én eddig még az eredeti tervemnél tartok, miszerint egy cella / egy uP és két opto. Ebből a felállásból lesz 15...
 		
		
		
				Sziasztok!A FastLED.h-t használom neopixel beállításához.
 Aminációk leírását szeretném tárolni.
 
 Erre ki is találtam egy jó struktúrát, de dinamikus értékekkel nem tudom megcsinálni.
 
 Ez lenne egy szín leírója:
 typedef struct {
 uint8_t stepID;
 uint16_t wait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig
 CRGB color;
 uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni az adott színt (bitenként)
 uint8_t ledB;  //A hátsó két kék led fényereje 0-255
 } eyeAnimStep;
 
 Egy animáció ebből tetszőleges ilyen struktúrát kellene hogy tároljon, de csak akkor működik, ha fixen lefoglalom, hogy 20 lépésből állhat egy ilyen animáció leírás:
 typedef struct {
 eyeAnimStep Steps[20];
 } eyeAnim;
 
 Ráadásul több animáció leírást kéne tárolni.
 
 eyeAnim leiras = {
 {
 {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},
 {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}
 }
 };
 
 Ez így működik, de :
 - eyeAnimStep Steps[20]; helyett nem írhatok eyeAnimStep Steps[];-t, hogy csak 2 fázisból áll egy animáció akkor csak 18 további felesleges tárolás ne legyen.
 - eyeAnim leiras = { helyett nem írhatok eyeAnim leiras[] = { -t, hogy több különálló animáció leírását tudjam tárolni.
 
 Mi a megoldás, mert szeretném minél kevesebb memóriával megoldani.
 
 Előre is köszi.
 Zoli
 		
		
		
				Így már egy fokkal jobb, de még mindidg nem tudom hogy tudnám megcsinálni, hogy ne kelljen a 20-as tömböt lefoglalni, mert nem minden effekt fog 20 lépésből állni: struct example {    //uint32_t port;    struct {      uint8_t stepID;      uint16_t wait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig      CRGB color;      uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni (bitenként)      uint8_t ledB;  //A hátsó két kék led fényereje 0-255    } in_u[20];};  struct example ex[] = {  {    {       {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},      {0, 1000, 0x8A2BE3, 0b1010001000110011, 0}    }  },  {    {       {0, 3000, 0x9A2BE2, 0b1010001000110011, 0},      {0, 4000, 0x9A2BE3, 0b1010001000110011, 0}    }  } };
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017 		
		
		
				Szerintem túl bonyolítottad. 
Egyetlen tömböt minek struktúrába rakni?
 eyeAnimStep leiras[] = {        {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},        {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}};
Ebböl csinálhatsz bármenyit.						 		
		
		
				Egy ötlet: typedef struct {uint8_t stepID;uint16_t Wait; //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésiguint32_t color; // Ezt nem közölted??uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni az adott színt (bitenként)uint8_t ledB; //A hátsó két kék led fényereje 0-255} eyeAnimStep;  eyeAnimStep leiras[] = {  {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},  {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}};eyeAnimStep* pleiras = leiras;eyeAnimStep leiras2[] = {  {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},  {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0},  {0, 2000, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},  {1, 2000, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0}    };eyeAnimStep* pleiras2 = leiras2; eyeAnimStep* plista[] = {pleiras, pleiras2}; uint16_t W = plista[0][1].Wait;   // Nem tudom, mükxik e?uint32_t C = plista[0][1].color; uint16_t W2 = plista[1][3].Wait; uint32_t C2 = plista[1][3].color;
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017 		
		
		
				Még kel 1 tömbb a méretek adatait tárolni: uint8_t ListaHossza[] = {2, 2, 4}; // 2 leirás, Hosszak: 2, 4
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017 		
		
		
				Igy tudnád indexelni a tömbböt: typedef struct {uint8_t stepID;uint16_t Wait; //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésiguint32_t color; // Ezt nem közölted??uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni az adott színt (bitenként)uint8_t ledB; //A hátsó két kék led fényereje 0-255} eyeAnimStep;  eyeAnimStep leiras[] = {  {0, 2000, 0x8A2BE0, 0b1010001000110011, 0},  {1, 2001, 0x8A2BE1, 0b1011111000110011, 0}};eyeAnimStep* pleiras = leiras;eyeAnimStep leiras2[] = {  {0, 2002, 0x8A2BE2, 0b1010001000110011, 0},  {1, 2003, 0x8A2BE3, 0b1011111000110011, 0},  {0, 2004, 0x8A2BE4, 0b1010001000110011, 0},  {1, 2005, 0x8A2BE5, 0b1011111000110011, 0}    };eyeAnimStep* pleiras2 = leiras2; eyeAnimStep* plista[] = {pleiras, pleiras2}; uint8_t ListaHossza[] = {2, 2, 4}; // 2 leirás, Hossza: 2, 4  uint16_t W; uint32_t C;uint16_t W2; uint32_t C2;  void setup() {  // put your setup code here, to run once: } void loop() {  // put your main code here, to run repeatedly:   for(uint8_t i=0; i<ListaHossza[0]; i++){    for(uint8_t j=0; j<ListaHossza[i+1]; j++){      W = plista[i][j].Wait;       C = plista[i][j].color;      W2 = plista[i][j].Wait;       C2 = plista[i][j].color;    //...    }  }}
 		
		
		
				> Texas-nál benéztem, I2C-s 15-ös BMS minden földi jóval 14-bites ADC-velSegítenél egy típusszámmal? Én max 6 csatornásat láttam náluk Li-ion-hoz.
 		
		
		
				gyors gugli keresés után innen  a BQ76940  az egyetlen..				 A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017 		
		
		
				Bocsánat a késésért:TI_battery 
Csak belelapoztam 1-2 pdf-be, szóval nem vagyok császár a témában, de lehet válogatni, no meg applikációknál okos dolgok is vannak.						 		
		
		
				Jónak tűnik, apró hiba, hogy csak három cella hőmérsékletét képes mérni. 
Valamint nemnagyon találni hozzá semmilyen projektet, ahonnan el lehetne lesni a kommunikációt. 
Persze tudom az adatlapban benne van, de működés közben jobban érteném...				 A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2017 		
		
		
				Én is úgy voltam vele sokáig, hogy ha nincs lib vagy mintakód, akkor nem foglalkozom vele. Aztán egyszer muszály volt adatlabpól drivert írni. Nem is olyan nagy dolog.    Azóta nem izgulok. Ami fontos: Egyáltalán nem szükséges minden funkciót és minden lehetőséget implementálnod. Tehát ha mondjuk szoftveresen kapcsolható, hogy hány cellával működjön, akkor nem kell írnod egy általános, cellaszám beállító függvényt, hanem egyszerűen az elején, a setupban elküldöd neki, hogy 15, és kész is vagy.						 		
		
		
				Köszi. 
Sajna este fáradtan nagyon leegyszerűsítettem a példát.
 
Nem csak egy struktúra van benne. 
A működése, hogy  
ex[] tömbben lennének az egyes animációk. 
Azon belül vannak az animáció lépései. 
Tehát egy lépésben mit kell megcsinálni, és a következő lépés mennyi idő múlva következik. 
És ezen belül van maga a 16 Neopixel led beállítása. Tehát van egy szín, és meg van adva, hogy az mely pixelekre alkalmazandó, aztán a második szín és az mely ledekre, stb.
 
Tehát a teljes struktúra kb így nézne ki (most nem ellenőriztem le a fordítóval).
 struct example {    struct {      uint8_t stepID;      struct {         CRGB color;         uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni (bitenként)      } sc_u[16];      uint8_t ledB;  //A hátsó két kék led fényereje 0-255      uint16_t wait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig    } in_u[20];};
Csak ebben az esetben akkor is 16-os tömb van fölöslegesen lefoglalva, ha az adott lépésben csak azt csinálom, hogy mind a 16 ledet egy színre állítom. Holott ekkor éppen elég lenne egy egydimenziós tömb. (azért 16, mert ha minden led más színű, akkor max 16 szín lehet)
 
Illetve fixen 20 lépés tárolható, és annak van lefoglalva a meódia, ha az adott animáció csak 2 lépésből áll.  (azért 20, hogy akár egy 20 lépésből álló animáció is elférjen)
 
Tehát nekem az lenne a jó, ha a sc_u[16] és a in_u[20] tömb dinamikus lehetne.
 
Segítségeteket előre is köszönöm.
 
Zoli						 		
		
		
				Néztem amit írtál, hogy mutatókkal összerakni egy struktúrává a dolgot. 
De ha belül is van egy kisebb struktúra, akkor gondolom tudnám használni a módszert szintén (főleg ha kihagyom nextAnim-ot és a nextAnimWait amit közben rájöttem kéne még), de a végén nem a kód lesz túl nagy ami leírja mondjuk a 20 különböző animációt?
 struct example {    struct {      //uint8_t stepID;      struct {         CRGB color;         uint16_t leds; //Melyik ledekre kell alkalmazni (bitenként)      } sc_u[16];      uint8_t ledB;  //A hátsó két kék led fényereje 0-255      uint16_t wait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő lépésig    } in_u[20];    uint8_t nextAnim;  //van -e következő animáció amit kötelezően el kell indítani, és ha igen, akkor mi    uint16_t nextAnimWait;  //Mennyi millisecundum várakozás a következő beidőzített animácuóig};
Segítségeteket előre is köszönöm.
 
Zoli				 A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2017 |  |