Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorindító kondenzátor
 
Témaindító: jkff, idő: Márc 4, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 6
(#) BValter válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Jún 16, 2022 /
 
Akkor a maradék kettőt elég csak le szigetelnem?
(#) lelkes amatőr válasza BValter hozzászólására (») Jún 16, 2022 /
 
Így igaz. Ellenállásmérővel le is ellenőrizheted.
(#) BValter hozzászólása Jún 16, 2022 /
 
Rendben köszönöm
(#) lelkes amatőr válasza BValter hozzászólására (») Jún 16, 2022 /
 
A dolgozó népet szolgáljuk.
(#) Laja1 hozzászólása Dec 31, 2023 /
 
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.
A láncfűrészt ha bekapcsolom, akkor nem mindig indul el. Ha nyomva tartom a kapcsolóját, akkor néha gondol egyet és elindul, szépen működik, majd néha leáll, majd újraindul. De van, hogy tökéletesen működik. Ekkor az indító kondenzátor lehet a hibás? A képen a sárga kondit, ha ugyanolyanra kicserélem, akkor megjavulhat?
A mellette lévő tekercsnek lehet köze ehhez a hibához?
Köszönöm a segítséget!
(#) kadarist válasza Laja1 hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Szia! Az a kondenzátor nem indító, hanem zavarszűrő szerepet tölt be. Ilyen szakaszos működést egyszerű érintkezési hiba (kapcsoló, kábel) vagy kopott szénkefe okozhat.
(#) VIM válasza Laja1 hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Szia! Egy kicsivel többet is mutathattál volna a készülékből vagy pontos típust adhattál volna meg, mert némelyikben lágyindító van és hőfokfüggő a működése. Ezt úgy értsd, hogy ha sűrűn van indítva a gép akkor az áramfelvétel túlmelegíti a lágyindító fő kapcsoló félvezetőjét és addig nem engedi indulni a gépet amíg az elektronika ezen része le nem hűl. Nekem egy damilos 1kW-os fűkasza készülékem volt ilyen mire rájöttem, hogy mi okozza ezeket a rejtélyes "nemindulásokat".
(#) Laja1 válasza VIM hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Ez egy teleszkópos láncfűrész. Mellékelem az adattábláját. A túlmelegedésre nem gyanakodnék, mert az első indulásnál is akadozik.A kontakthiba azért furcsa, mert meg se mozditom csak várom, hogy beinduljon benyomva tartott kapcsolóval és egyszer csak elindul.

IMG_3963.jpeg
    
(#) VIM válasza Laja1 hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Hát nem jutott az eszembe, hogy mi volt a "márka" neve de ahogy ránéztem a címkére .... Gardenline. Én ugyanilyen gyártótól való fűszegélynyírót használtam de az volt a tapasztalatom, hogy ha sűrrűn indítgattam akkor egy néhány indítás után nem akart elindulni, majd mint aki kipihente magát egyszer csak beindult és ha beindult akkor dolgozott is rendesen de a tenyeremmel nem tudtam a végtelenségig szorítani a markolatot. Ha másért nem de a motor ventilátora ha nem megfelelően tudja hűteni az elektronikát vagy ha az nincs akkor a motor tekercse tartalmazhat hővédelmet ami kiold vagy megnő az ellenállása és a motor leáll az elégtelen szellőzés miatt.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2023
(#) Laja1 válasza VIM hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
De ez nálam úgy van, hogy bekapcsolom és vagy egyből elindul vagy vár 1-2 másodpercig és azután indul el, majd 1 másodperc után leáll, majd 2 másodperc után újra elindul. Sokszor gyenge teljesítménnyel indul, majd felerősödik. Én közben végig nyomva tartom a kapcsolót. Nem gondolom hogy 1-2 másodperc alatt visszahülne.Itt valami más baj lehet.
(#) ferci válasza Laja1 hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Próbáld meg átmenetileg 2 vékony kábellel kivezetni a 230-at egy 5-15 wattos 230-as izzóra ( jól rögzítve és szigetelve ), elektromosan a motorhoz minél közelebb és 10-20 indítás után meglátod, hogy a kapcsoló kissé megégett és nem ad át 100 %-ban, vagy a motornál van gond.
Addig ne járkálj vele, nehogy gond legyen.
(#) VIM válasza Laja1 hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Van benne elektronika?
(#) Laja1 válasza VIM hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Most még csak a fogantyúját szedtem szét. Most már jön a szilveszteri buli, így a motoroldali részét csak holnap tudom szétszedni.
(#) Laja1 válasza VIM hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Sziasztok! Szétszedtem és nincs benne elektronika. Fotó mellékelve. Így nem értem az el nem indulasokat. Annyit tudok tenni, hogy megcsiszolgatom a szénrudakat. Elkopva nincsenek.

IMG_3971.jpeg
    
(#) pucuka válasza Laja1 hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
És takarítsd meg a kefeházat is, nézd meg a rugók nyomását, amik keféket nyomják a kommutátorhoz. Könnyen járjanak a kefék a házban, de ne kotyogjanak.
(#) VIM válasza Laja1 hozzászólására (») Jan 2, 2024 / 1
 
Szia! A kommutátort kellene tüzetesebben megnézni, hogy nincs e leszakadva vagy megszakadva a szelet zászlójánál a tekercsek kivezetése. A szeletek között legyen tiszta a szigetelés. A szénkefe az egész széltében feküdjön fel a szeletekre mindkét oldalon, ne legyen félrekopás rajta. Az is előfordulhat, hogy az egyik kefe felkeményedett a terheléstől és nem vezet megfelelően, megnőtt az ellenállása. Ha lecsiszolsz belőle kb. egy milliméter akkor a szikrázás okozta beégést korrigálni lehet. Az volna a legjobb ha új kefepárral tudnád kipróbálni, hogy ez okozza e a rejtélyes működést.
(#) Laja1 válasza VIM hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Köszönöm, így teszek.
(#) erbe válasza Laja1 hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Ha nincs szerencséd, alumíniumból készült a forgórész tekercselése. Az pedig hajlamos úgy eltörni, hogy alig látod meg.
(#) VIM válasza erbe hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
Az 500-550W a határ ahogy észrevettem az aluhuzalos tekercselésnek, ez feletti teljesítményhez már kell a rézhuzal, mert különben nem bírja semeddig sem a gép.
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
1200W-os Parkside porszívó? PWD12A1
Szerintem a vékonyabb huzal nagyobb veszélyt jelent.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2024
(#) torkosborz válasza erbe hozzászólására (») Jan 3, 2024 / 1
 
Ez esetben van egy egyszerű tesztelés rá: izzólámpán keresztül áramot engedsz a forgórész tekercseire pl a szénkeféken keresztül (12V 1-2A elegendő). Ha nem akarsz áramerősséget mérni akkor a fényerőváltozás is meg fogja mutatni ha gond van a tekercsekkel. Talán hatékonyabb mint a multiméteres módszer. A cél a hibás forrasztás lebuktatása terhelés alatt.
(#) erbe válasza torkosborz hozzászólására (») Jan 4, 2024 /
 
Ne nekem magyarázd! ~55 éve csinálok ilyeneket.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2024
(#) potar21 hozzászólása Sze, 0:37 /
 
Üdvözletem! Tárcsatörés miatt még az előző tulaj levette az oszlopos fúrógépemről a motort (én már így vettem occsóért). Most szeretném visszaszerelni, de nem értem, hogy hogyan is kéne. A motorból 4 kábel jön ki. 2 fekete, 1 barna, 1 narancs. A 2 feketére rákötve a nulla és a fázis, a motor elindulását eredményezi, de ugye vagy jobbra vagy balra forog és ha épp úgy áll meg, akkor sehogy (mint laikus úgy gondolom, a statikus mágneses terek miatt van ez így. hol erre, hol arra löki, ha épp a kettő között áll, akkor pedig semmerre). A motor oldalán a gyári dobozában ott lapul az indító kondi, amiből kijön a narancs és a barna kábel. Namármost, ott akadok meg, hogy amikkel eddig én találkoztam, ott a motoból kijött 3 kábel, kettőre a kondi, kettőre a delej, ha jó irányba forog szuper, ha nem csere. De itt csak 2 kábel van és nem értem, hogyan kellene bekötnöm a kondit, hogy jól is működjön. Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv:
Szabolcs
(#) tufatofu válasza potar21 hozzászólására (») Sze, 1:13 / 1
 
A 3 vezetékes motorokban belül össze van kötve a segédfázis tekercs egyik ága, a 4 vezetékesben meg ki van hozva a főtekercs és a segédfázis tekercs 2-2 lába. Valahogy a rajz szerint képzeld el. A nagyobb ellenállású tekercs a segédfázis, mert az vékonyabb huzalból van többnyire.
A hozzászólás módosítva: Sze, 1:21

motor.jpg
    
Következő: »»   6 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem