Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkutöltő hiba
 
Témaindító: snakesix, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 9
(#) berez válasza proli007 hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Köszi a választ,kivettem a kocsiból az aksit ,azzal próbáltam.4,5 A -el tölti 12,4 V -nál.
A potit hiába tekerem semmi nem változik.
Pont azért akartam megjavítani,hogy ha sürgős meg tudjam szórni akár 8-10 A-el is.
Ez az áramszabályzó rész úgy látom nem lesz sehogy jó sajna...
(#) proli007 válasza berez hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Az elég érdekes. Mert a poti a gyújtásszöget változtatja és az áramkörnem működnie kell, mert különben nem lenne gyújtóimpulzus. Meg kellene nézni, hogy a poti jól van-e bekötve és szabályoz-e. Tehát kikapcsolt állapotban a két rámenő vezetéken mért ellenállás változik-e 0..10k között. És megnézni, hogy a C1 kondi helyén megfelelő értékű kondi van-e benne.
(#) berez válasza proli007 hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Potit átforrasztottam,bemértem,0-10K az értéke
A tirisztorok valamit csinálnak,mert kb 50 fokosok.
Graetz dolgozik ,az is meleg.
C1 -et meg tudom mérni,de ki kell forrasztani?
meg ami a panelból kijön 2 fehér vezeték,az továbbra is üresen áll,ez nem befolyásol semmit?
(#) proli007 válasza berez hozzászólására (») Okt 2, 2020 / 1
 
Én nem tudom milyen vezetékek vannak amik "lógnak". De viszonylag könnyű beazonosítani azt a pár drótot. A kapcsolási rajz jobb felén (mivel én a fizikai valóságában nem láttam még ilyen töltőt) 5 vezeték van.
- Kettő a tirisztort vezérli, az két 100nF-ra megy, onnan könnyű azonosítani.
- Egy ami az áramszabályzónak viszi a negatív tápot, az a VD2 zénerdióda anódjára megy.
- Egy az akkumulátor negatív pontját viszi az R19-re a potihoz.
- Egy pedig az akkumulátor pozitív pontját viszi a VD4 anódjához.
- Még két vezeték jöhet a panelről, ami a csatlakozóra megy ami a feszültség figyelő áramkört hatástalanítja, ha arra nincs szükséged. Ez pld. ha lóg, az nem probléma.
(A gyújtóelektronokánál azért nem "tudományoskodtam", mert a kérdéseid alapján gondolom nincs szkópod.)
(#) berez válasza proli007 hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
"Kettő a tirisztort vezérli, az két 100nF-ra megy, onnan könnyű azonosítani"
ezek bekötve gondolom mindegy melyik tirisztorra kötöm VS1 v.VS2 re
" Egy ami az áramszabályzónak viszi a negatív tápot, az a VD2 zénerdióda anódjára megy."
ezek a nyákon alapból össze vannak kötve,DE innen jön ki egy fehér vezeték ami
szabadon lóg
" Egy az akkumulátor negatív pontját viszi az R19-re a potihoz."
kimenő "-" és 8A bizti között rendben bekötve
"Még két vezeték jöhet a panelről, ami a csatlakozóra megy ami a feszültség figyelő áramkört hatástalanítja, ha arra nincs szükséged. Ez pld. ha lóg, az nem probléma"
Na ezek melyikek?

eredeti.gif
    
(#) berez hozzászólása Okt 2, 2020 /
 
"5 vezeték van."
sajnos 11 vezeték van
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2020
(#) proli007 válasza berez hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Oké, de mind könnyen beazonosítható.
- Ha két vezeték megy a D2 anódjától, azt nem tudom hova menne.
- Ami a csatlakozóra (vagy választó kapcsoló-dugó vagy mifene) az a VT1 kollektorába és emitterébe megy.
-Gondolom a poti vezetékeit is könnyű azonosítani, az R12 és a C1 alapján.
- Az izzóra menő kettőt meg nem hinném hogy gond lenne megtalálni.
(#) erdgab válasza berez hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Valahonnan innen a fórumról van azt hiszem,mellékelem a szóban forgó töltőről egy képet,hátha jobban el tudsz igazodni.
(#) berez hozzászólása Okt 2, 2020 /
 
Először is megköszönöm,hogy tudásod és időd rám áldozod.
Új képet mellékelek.
Képen jobbra fent L1 és L2 vezetékkel (töltés visszajelző izzó)megvannak de nem érdekel
Képen fent P1 és P2 rendben,bemérve
képen balra lent K1 és K2 gondolom kapcsoló,ha összekötöm ,ha nem semmi változás nincs
képen VD6 és VD7 között "üres"feliratos lóg a semmibe
viszont VD4 és VD 5 nem létezik fizikailag ezek a panelon kívül lehettek
Külön hűtőborda nincs találtam a házon 2 furatot de szerintem ezekbe volt rögzítve
az eredeti KU202 tirisztor
Ha ez a megoldás veszek 2 nagyteljesítményű diódát (tipp?)ami jó lesz VD4 -5 helyett
(orosz D242)
Már az sem érdekel ha többe lesz mint egy új,de szeretném megmenteni ezt az ikonikus darabot...

eredet4.gif
    
(#) erdgab válasza erdgab hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Alkatrészek helyettesítésére egy megoldás.
(#) berez válasza erdgab hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Köszönöm D242 helyett keresek egyforma teljesítményűt
ez például?
https://www.hestore.hu/prod_10031970.html
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2020
(#) proli007 válasza berez hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Köszönet Erdgab-nak a rajzért, mert ezt a rajzot kerestem én is. Mert emlékeztem valamire, hogy a tirisztor vezérlésénél volt valami módosítás. De azt nem tudom ez gyári vagy utólagos valami-e.
- Ha megnézed az új rajzot, van egy-egy ellenállás ami a tirisztor Gate-katód-ra csatlakozik. Lehet hogy a VD6-VD7-re csatlakozó pont ezért van, mert az a pont a VD2 tirisztor katódja. Az ellenálás meg a panelen lesz. De akkor a másik tirisztor katódjának is ott kell lenni és lehet ot is van, mivel az megegyezik a lámpa egyik pontjával.
- A kapcsoló persze hogy nem tesz semmit, mivel ha az aksi feszültsége alacsony a VT1-es tranyó ugyan úgy bekapcsolva tartja az áramszabályzót, mint ahogy a kapcsoló tenné (ki állásban).
- A VD4 és VD5 nyilván nincs a panelen, hoszen az két 10A-es dióda lesz valami hűtőfelületen. Mint ahogy a tirisztorok is, hiszen annak az anódja van a hőtőfelület felé, a diódénak meg a katódja.
- Tanulni-megismerni mindig érdemes.
(#) berez hozzászólása Okt 2, 2020 /
 
Holnap nappali fénynél felteszek képeket a panelról.
Mekkora tűz lesz ,ha a 2 szabadonálló vezetéket (képen lilával) összekötöm?

eredet5.gif
    
(#) erbe válasza berez hozzászólására (») Okt 2, 2020 / 1
 
Ez nem igazán lesz jó, mert nincs hűthető tokozata. BYX42 sorozat vagy hasonló kellene.
Pl. ilyen.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2020
(#) proli007 válasza berez hozzászólására (») Okt 2, 2020 / 1
 
Az elektronikában nem próbálgatunk, mint kutya a b..-t!
(#) berez válasza erbe hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Köszi KY 710 nem is drága,veszek belőle
(#) berez válasza proli007 hozzászólására (») Okt 2, 2020 /
 
Köszi ,ötlet elvetve
(#) berez hozzászólása Okt 2, 2020 /
 
(#) FAZ1 válasza berez hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Nekem volt ilyen orosz akkutöltőm, nálam működött is elég jól, de aztán később a nagy hypersil trafóját én elhasználtam másra (egy SUB láda erősítőjéhez), míg a többi megmaradó cuccot - /nyák, doboz, műszer, stb./ kidobtam.

Mellesleg
- ha egy gyárilag 4 A-es trafó 4 ampert képes leadni, attól aztán sohasem lehet elvárni, hogy valamiért 10 A-t adjon le. Hiába van rajta valami töltő-áram szabályozó potencióméter, a semmiből az sem tud majd varázsolni többlet-áramot.
(#) berez válasza FAZ1 hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Ez a töltő tudja a 10A-t ,a műszer is 10 A-os
A régi 6A-os Graetz-zel melegedés nélkül vitte is izzókkal terhelve
véletlen rövidzár miatt a 10A -os bizti simán kilőtte
Az vele a bajom,hogy nem lehet a potival állítani semmit,mint ezen:
https://www.youtube.com/watch?v=19Wa5F1soBA&vl=ru
(#) VJ72 válasza berez hozzászólására (») Okt 3, 2020 / 1
 
Üdv.
Itt látszik mi hogy volt eredetileg a töltőben.
Bővebben: Link
(#) berez válasza VJ72 hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Köszönöm a 32:59 nél látható hűtőborda nekem nincs meg,de tettem helyette hűtőborda
Pihent fejjel ráöttem mi volt a baj:
1.A képen levő piros X -el jelölt vezeték hiányzott.(D6 - D7 diódáról)
2.A két kilógó vezeték pont ezt hivatott megoldani ,valamit módosítottak a panelon,
ezeket rátettem a trafó 2 kimenetére
Így már működik szépen,potival lehet az áramot és feszültséget állítani
Lehet a hídat kiváltom a 2 KY710 -el bár az 10A-os a híd meg 12 A-t tud
Köszönöm mindenkinek a segítséget,lassan összeállt a dolog,már csak össze kell rakni

eredetijo.gif
    
(#) szs válasza berez hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Egész biztosan tudja a 10A-t, hiszen azért van a hátuljára 6A írva, meg 8A-es biztosíték beletéve gyárilag.
A műszer... hát az én kocsimban 220 km/h-s műszer van, biztosan annyival is tud menni.
(#) FAZ1 válasza berez hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Na jaa!

Egy 10 A-es szerkezetre legalább 16 A-es műszert szokás tenni. Többnyire (mindig túl kell méretezni egy kissé a méréshatárt)
Szerintem a gyakorlatban nem úgy van az, hogy annyit tudna, amennyi a műszer számlapjára rá van írva.
Csak a példának okáért - az autók sem tudnak 220-240-260 km/h-t, mert mondjuk a műszerfaluk (elvileg) addig lenne képes mérni.
Aztán mennek 160-at, 180-at, esetleg 200-at ...
(#) erbe válasza FAZ1 hozzászólására (») Okt 3, 2020 /
 
Ez az orosz töltő azt is tudja, hogy kitéríti a műszert a hitéből és még a biztosíték se megy ki.
(#) küzmös Gergely válasza berez hozzászólására (») Okt 5, 2020 /
 
Ez egy nagyon jófajta töltő, igen eltalált darab. Annyi hibája van hogy feszültségkorlát nincs benne, de az meg nem is kell,mivel az öreg akkukat szokás tölteni! Annyi áramot vesz az akku amennyit kíván. Olyan 15,6-16V.-nál fejezi be a töltést. Alaposan közel 100%.-ra tölti. Egy merítés után (10,5V) gyönyörűen visszatölti, olyan 8-10 óra alatt, és utána olyan az akku 2 évig, mint az új. Míg a "hipermarketes" töltögetések után 2 hét és csodálkoznak hogy nem jó, s ki kell cserélni az akkut. A LIDL.-ös töltő már egy fokkal jobb, de a többi áruházas 3500Ft-os olyan is.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2020
Következő: »»   9 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem