Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóáramkör MOSFET-tel
 
Témaindító: petrosz, idő: Jún 8, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 5
(#) elektros90 hozzászólása Jún 28, 2014 /
 
Sziasztok!
IRS2112 vel szeretnék megvalósítani MOSFET vezérlést. Átnézné nekem valaki az általam rajzolt kapcsolási rajzot, hogy a táplálást jól értelmeztem/kötöttem be? Nemszeretném elfüstölni őket.
Másik dolog... A delay az fix 30ns? Nem lesz az kevés, vagy sok?
Köszönöm!

IRS2112.jpg
    
(#) lelkes amatőr hozzászólása Máj 2, 2017 /
 
Sziasztok,

Ha egy 16N05L FET Gate-et rákötök egy ellenálláson keresztül (10-15Ω ) egy CD4060 15 Khz-es kimenetére, az ki tudja vezérelni korrektül?
(#) proli007 válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Máj 2, 2017 /
 
Hello! Nem, mert a CMOS eszköz kimenetének csatorna ellenállása sokszorosa a 10..15ohm-odnak. A 15kHz-hez már meghajtó szükséges.
(#) lelkes amatőr válasza proli007 hozzászólására (») Máj 3, 2017 /
 
Kössz a választ, akkor már eleve úgy kezdek hozzá, hogy legyen hozzá meghajtó tranzisztor.
(#) Bakman válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Máj 3, 2017 /
 
Nem tranzisztor, Push - Pull kimenettel rendelkező meghajtás. A Gate-et nem csak feltölteni kell gyorsan, kisütni is. 15 kHz esetén ez már számít. TC 4420 jó megoldás lehet.
(#) Pafi válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Máj 3, 2017 /
 
Max 10 nF a gate kapacitása, a CD4... kimeneti ellenállása sacc/kb. 400 ohm (egyáltalán mekkora a tápfesz???), ez kb. 4 us kapcsolási idő, elég lassú, de neked kell tudnod hogy elfogadható-e. HC sorozatú kapu már elég lehet. De vannak jobb FET-ek is.
(#) lelkes amatőr válasza Pafi hozzászólására (») Máj 3, 2017 /
 
A tápfesz 5 volt felett lenne kicsivel (max. 6 volt), a fiókban kallódó alkatrészekből építkezem most, Bakman által ajánlott TC4420 van is itthon.
(#) mark_domonkos hozzászólása Okt 23, 2017 /
 
Sziasztok, nem tudom pontosan jó helyre írom e a kérdésem, de próba szerencse.

FET-el szeretnék kapcsolni egy berendezést. A kapcsolgatás úgy nézne ki, hogy van egy 4S Li-ion aksim, és ezt védelmezendően úgy gondoltam, hogy kötök rá valami feszosztót (jó nagy ellenállásokkal) és a FET Gate-jét rákötném a feszosztó középpontjára. Kérdés, hogy ehhez milyen FET-et ajánlotok és kb milyen bekötésben. Elvárás a bekötéssel szemben, hogy amikor az akku feszültség 12V feletti akkor az akku feszültségét kapcsolja rá az eszközre, ha ez alatti akkor szüntesse meg az összeköttetést. Működés közben a várható áramfelvétel 2A (nagyon max 3 A) és ezt a kb 14.8V környékén (12ig lefele tartva)

Előre is köszi a választ.
(#) Bakman válasza mark_domonkos hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
Ilyen hirtelen váltásra önmagában nem képes egy FET, komparátort köss elé.
(#) morgo válasza mark_domonkos hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
Szia! Az elgondolásoddal az a probléma, hogy fet, vagy bármilyen más tranzisztor, nem úgy működik, hogy nyit vagy zár. Van egy átmeneti állapot. Ezt kell kiküszöbölni, legegyszerűbben egy komparárátorral, aminek a billenési szintjét tetszés szerint be tudod állítani.
(#) martin96 válasza mark_domonkos hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
Szia!
Egy ilyen nem lenne jobb és egyszerűbb?
(#) merciabc hozzászólása Szept 24, 2018 /
 
Sziasztok!
Ha még él ez az oldal, hátha tudna nekem segíteni valaki egy kapcsolási rajzzal?!
Adott egy autó-szervó nélküli, a kormányművét már kicseréltem egy szervó rásegítésesre, de ebben a modellbe csak elektro-hidraulikus szervót gyártottak. A gyári szervó szivattyú gyárilag rosszak, egy másik típusból szeretném átrakni a szervó szivattyút, de az a motor 80Ampert ránt az indulásakor, ezt kellene kapcsolnom Fet-ekkel, mert a relés megoldások sorra besültek! Független, önálló test (-)-ja van, ha ez infó!
Tudna valaki segíteni mi lenne a legjobb megoldás?
Hozzá szólásotokat előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
(#) latyakosa válasza merciabc hozzászólására (») Szept 24, 2018 /
 
A gyári szivattyú vezérlés is hibás? Ötleteket szerintem ebben a topikban találszBővebben: Link

Mondjuk a relés dolgot nem értem. Egy védő dióda, meg egy a szikrázást csökkentő kondenzátornak elégnek kellene lennie a relés megoldáshoz is. Számos helyen kapcsolnak tartós 30-150A áramokat autókban azok hogy bírják? Pl hűtőventillátor motor, izzítás a dízeleknél, őnindító, stb.
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2018
(#) merciabc válasza latyakosa hozzászólására (») Okt 3, 2018 /
 
Szia!
Sajnos sok ismerős szerzett rossz tapasztalatokat a vw konszern koyo szervószivattyúival kapcsolatban, ezért gondoltam h egy számomra jól bevált (mercedes w168) kommunikáció hibás szivattyút rakok bele.
Igazad van, találtam is olyan 150A izzító relét, amivel meg tudom hajtani.
Remélem h induláskor nem ránt túl sokat a 70Amperes akksin...?
Még arra gondoltam h rakok bele egy késleltetőt is, h miután beindul a motor, 2-3mp-el később húzzon a relé. (?)
(#) marcellus96 hozzászólása Júl 22, 2019 /
 
Üdv mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy a mellékelt képen látható túlfeszültség védelem MOSFET-ekhez például flyback konverter esetén mennyire jó választás? Ha jól értelmezem a kapcsolást, azt csinálja, hogy a MOSFET-et kinyitja, mikor túllépi a zener diódás védelemmel beállított küszöbszintet a MOSFET drain-jén megjelenő feszültségtüske, így csökkentve annak a csúcsát és elnyújtva azt. Jól értelmezem a működését?
(#) ferci válasza marcellus96 hozzászólására (») Júl 23, 2019 / 1
 
Jól értelmezed, ez egy gyári ajánlás például.
Aztán van az RCD snubberes és még sok másik.
Megfelelő kapcsolásban le is tesztelheted mindegyiket, szkópos kontrollal, melyik tetszik jobban..
Addig növeled a tápfeszt, ameddig bőven belül maradsz Udr max-on és kísérletezhetsz.
(#) marcellus96 válasza ferci hozzászólására (») Júl 23, 2019 /
 
Köszönöm!
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu