Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 120 V előállítása 220 V-ból
Lapozás: OK   2 / 2
(#) Bakman válasza afp hozzászólására (») Nov 10, 2017 /
 
A kondenzátor a dióda után (C2) fel fog robbanni, mert az kb. 300 V-ra fog feltöltődni és ennyit is fog kapni az iratmegsemmisítő is amíg a kondi meg nem adja magát. C1 is felesleges.

A gond ott lehet, hogy az így "felezett" 230 V csúcsértéke így is 300 V környékén lesz. A legfőbb kérdés az, mi van az iratmegsemmisítőben a motoron kívül.

A tuti az, ha szerzel egy 230 / 110 V-os trafót. Bár, amennyiért adnak iratmegsemmisítőket, többe is kerülhet a transzformátor, mint egy új gép.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2017
(#) afp válasza Bakman hozzászólására (») Nov 11, 2017 /
 
Köszi a választ!

Egy 4 állású kapcsoló (ki - auto - előre - hátra).
Auto állásban egy 250V AC-s mikrokapcsoló van, ami a papír behelyezésekor indítja a motort.
Előre állásban direktbe van kötve a motor a 110V-ra.
Hátra állásban direktbe van kötve a motor a 110V-ra, de fel vannak cserélve a bemeneti pontok.
Van még egy termoellenállás a motorhoz rögzítve, ha túlmelegedne, akkor egy glimmlámpa kigyullad.

Ennyi. Nem bonyolították túl.

Gondolom a diódának elég 2 amperesnek lennie, az elkót 400V-osra változtatva meg már bírni kell.
Az elején a biztosíték hány amperes legyen?
(#) Bakman válasza afp hozzászólására (») Nov 11, 2017 / 1
 
Ha 400 V-os kondenzátort raksz oda, akkor ugyan nem fog felrobbanni, de a motor kb. 300 V-ot fog kapni, mert a kondenzátor a hullámvölgyekben ellátja árammal azt.

Csak egy dióda és egy biztosíték kell, semi több. Így a feszültség effektív értéke, ami a lényeg, kb. 110 V lesz. Kondenzátorral bőven 200 V feletti.

Én egy lomha 3 A-es biztosítót használnék és egy diódát, semmi mást.
(#) Peter65 válasza Bakman hozzászólására (») Nov 11, 2017 /
 
Szerintem szerencsésebb lenne 2db dióda. Egy sorba, egy pedig ellenpárhuzamosan a motorral. Igy biztosan csak az egyik periódus feszültsége jut a motorra, és a nulláram elvezetése is megoldott.
(#) Bakman válasza Peter65 hozzászólására (») Nov 11, 2017 /
 
Mi az a nulláram?
(#) erbe válasza afp hozzászólására (») Nov 11, 2017 /
 
Elkót, illetve bármilyen pufferkondenzátort kerülni kell!
A pontos képletet, megfogalmazást nem tudom, hirtelen nem is találom, de még a csöves TV-s gyakorlatból a soros csőfűtés puffereletlen egyutas egyenirányításról működött. Az effektív feszültséget 155 V-tal számolták 220 V bemenőnél, ami a csúcsfeszültség, ~310 V fele.
Azaz egyutas egyenirányítással is még túl sok a feszültség a 110 V-os motorhoz. A 45 V többletet egy soros ellenállással elemésztheted. 30 Ohm, 100 W-os megfelelne (45*1,5=67,5 W). Nem olcsó mulatság.
Illetve, mivel ma már 230 V a névleges, inkább 33 Ohm-osat vegyél!
33 Ohm 100W
(#) afp válasza erbe hozzászólására (») Nov 12, 2017 /
 
Ha a 220V már effektív érték és csak a felét kapja meg, akkor az hogy lehet 155V effektív?
Utánaszámolva 110V-nak 155V a csúcsértéke.
(#) Longa György hozzászólása Nov 27, 2018 /
 
Sziasztok! Valamikor réges-rég szuzukis kollégám japánból hozott 110 voltos audió cuccokat. Vett hozzá dugasztáp méretű adaptereket, amik 220/110 voltosak és 1 kilówattosak voltak. Azt szeretném kérdezni, hogy találkozott valaki ilyennel, illetve kapcsolási rajza van valakinek hozzá?
(#) pucuka válasza Longa György hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Autotrafó, leánykori nevén takarék transzformátor. Egy tekercs, középleágazással. Azért egy dugasztápnál picivel nagyobb
(#) granpa válasza pucuka hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
Ha 1 kW-osak voltak, akkor az kapcsolóüzemű volt (setp down?). Mondjuk akkor is nagyobb egy átlagos telefontöltőnél.
(#) HA5AWS válasza Longa György hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Szia!
Nekem is volt a kezembe hasonló. Utazó hajszárítóhoz adták és tette is a dolgát. Ha jól emlékszem valami triakos kapcsolás volt benne. Nem biztos,hogy hajszárító vagy hasonló berendezésnél érzékenyebb ketyerét rádugnék. lényeg az, hogy nem volt nagyobb mint egy trafós dugasztáp.
Most nézem a barátunk valami ilyen lehetett: Bővebben: Link
Üdv: Gábor
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2018
(#) Bakman válasza pucuka hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Triakos. Annó láttam egyet-kettőt szétszedve. Ha azt mondom ultragagyi és veszélyes, enyhén fogalmazok. Ezt (melléklet) most találtam eBay-en. Nem túl bizalomgerjesztő ez sem. Földelt, süllyesztett dugaljba be sem lehet dugni.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2018

000466.jpg
    
(#) Longa György válasza Bakman hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Marad a transzformátor.Próbáltam összeforrasztgatni triakosat, hát zúg búg az erősítő.Ha lesz időm körülnézek, hozzávaló trafót keresek, ami 230 volt primerre van gyárilag tekerve.
(#) Bakman válasza Longa György hozzászólására (») Nov 28, 2018 /
 
Mekkora az összes teljesítmény, ami kellene? Esetenként erősen zsebbenyúlós is lehet a dolog, 20 - 40 eFt -on nem kell meglepődni.
(#) uniman válasza Longa György hozzászólására (») Nov 29, 2018 /
 
Hello! A kollégád tudja is használni azokat az átalakítókat az "audiós" cuccaihoz?
Írtam privát üzenetet az én egy óriási, bedobozolt 1500VA-es, 230V/120V-os hiperszil vasmagos trafómról.
Ennek
a hiperszil vasmagjának a méretei: 200x140 mm, 85 mm magas. Több mint 23 kg a súlya...
(#) pucuka válasza Longa György hozzászólására (») Nov 29, 2018 /
 
Az autotranszformátort azért hívják takarék trafónak, mert kevesebb, és vékonyabb rézdrót kell bele, mint egy hasonló teljesítményű trafónak, és a vas is jóval kisebb lehet. Egyetlen hátránya, hogy nem választ le galvanikusan. Erre azért nem nagyon van szükség, a leválasztás úgyis meg kell legyen oldva a csatlakoztatott készülékben. Tapizni, meg amúgy is szükségtelen.
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem