Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   118 / 123
(#) Payne09 hozzászólása Dec 23, 2017 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Kaptam egy kompresszort ami szerintem Csepel lehet. Ha nem akkor javítsatok ki!
2db gyűrű hianyzik belőle. Honnan tudnék ilyet beszerezni? De ha már lenne akkor mind a 8-at cserélném. Nem szeretném kidobni a szerkezetet, mert elég jó állapotban van és építenék egy kompresszor belőle.
Köszöm a segítséget!
(#) zolika60 válasza Payne09 hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Ha máshol nem, itt biztosan.
(#) Payne09 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Köszi szépen! Közben utánanéztem és kiderült, hogy ZIL és nem csepel.
(#) erbe válasza szsrobert hozzászólására (») Dec 23, 2017 1 /
 
Nem kötelező hülyetelefonon választ írni. Jó hozzá az "eszesszámítógép" is.
(#) zolika60 válasza Payne09 hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Gondoltam, mert a Csepel egy hengeres. Legalább is amelyiket én láttam belőle. De teljesen mindegy, méret alapján bármihez csinálnak.
(#) scansat válasza Gabó hozzászólására (») Dec 23, 2017 / 1
 
Te is gödörbe futottál. Nézzél szét az üzletekben hány olyan kompresszor van ami két mágneskapcsolós? Olyan meg ezrével ami nulla mágneskapcsolós. Megveszed, hazaviszed, bedugod és megy amíg a nyomást el nem éri. Ha elérte leáll. Ha meg leesik a levegőnyomás elindul. Drágább típusoknál már létezik motorvédelem. mondom ezt mint szervizes.
Amiről meg TE írogatsz az munkaadók (gyárak, vállalkozók) követelménye ahol a munkavállaló a rákényszerített gépen (kompresszor) végez munkabérért munkát. Ha eközben baleset éri perelheti a munkaadóját. Illetve adott kompresszorról nincs ismerete, a használati utasítását mint vásásárló és tulajdonos (ÁSZF) nem olvasta és tette magáévá. Na, ebben az esetben a kompresszorral munkát végző dolgozó betanított munkásnak, operátornak minősül. Védelme messze nagyobb, pusztán jogi okokból. (egy munkaadó sem akar hetente pereket) Ott a gépnek le kell állni ha hibát észlel...tekintve hogy lehet épp egy fél analfabéta, tegnap még bozótot irtó alkesz dolgozik vele. Ott a gép nem indulhat vissza a hiba elhárultával ...ott a gépet le kell zárni (lakattal) ha meghibásodás történik rajt, vagy ha szétszedik...nehogy valaki aki nem tud róla bedugja és elindítsa.
Legjobb példa erre egy asztali vagy bakköszörű. Megveszed a Praktikerben és hazaviszed, a kézi kapcsolóját elfordítod és megy. Ha áramszünet miatt leáll (és nem
Idézet:
„zárlat alatt lenyomja a biztosítékot”
lévén a biztosíték kiolvad, a kismegszakítót meg lehet lenyomni ) akkor ha az áramszünet megszűnik, és te elfeledkeztél róla hogy kikapcsold, forogni kezd újra...manikűrözi adott esetben a macskát...vagy gazdáját ha őkelme odadugja a mancsát.
Szóval HOME vásárlásnál létezik a saját felelősség esete amit az ÁSZF-ben olvashatsz. Cég meg más kategória. Ott a munkaadó felel érted.

Más: a
Idézet:
„hővédő”
nem tudom mit takar, mert többféle létezik. Sok villanymotorban gyárilag van PTC vagy bimetall kapcsoló a tekercsfejben. Ha nincs éppenséggel nem nagy kunszt rakni bele ha már csapágyazásra egyszer szétszedi az ember. Messze a legolcsóbb, ár/érték aránya jó. Profi vagy nagyobb teljesítményű kompresszor amúgy is frekvenciaváltós. Mint elhangzott, a kompresszor kopás/élettartam a fordulattól függ. A legtöbb 2KW környéki frekvenciaváltó már tudja fogadni a nyomás érzékelő analóg jelét és a fordulatot a nyomáshoz állítja. Nincs indítgatási áramlökés, nincs plusz zajterhelés, és a hűtés is jobb. Tudja fogadni a motor PTC jelét illetve pontosabb levegőnyomás értéken tartást tud biztosítani. Ez precízebb pneumatikus gépeknél vagy autófényezőknél jól jöhet.
Robbanómotoros kompresszor hajtásoknál nincs mód a hajtásvezérlés ki-be kapcsolgatására és a nyomás értéken tartására csak lefúvószeleppel. Ez szimpla energiapazarlás. Kis méretű házi kompresszoroknál meg elegendő a nyomáskapcsolóval való ki-be kapcsoltatása a motornak.
Home használatra úgy hidrofor mint kompresszor esetében én a két nyomáskapcsolós rendszer híve vagyok. Egyik a maximum nyomás...másik a minimum nyomás érték beállítására szolgál, természetesen a kimenő levegő ágban nyomás szabályzóval. Kevesebb ki-be kapcsolgatás.
Mint látható a variációk száma végtelen. Viszont több mint marhaság olyan dolgokat megkövetelni egy "szakember" által épített géptől (amit az esetek 99%-ban csak ő használ) amit ugye a kereskedelmi forgalomban legálisan kapható hasonló teljesítményű gépek sem tudnak.
Megjegyzem....a legdrágább vezérlés a frekvenciaváltós/nyomásérzékelős is kijön cirka 30 ezerből. 2KW-os frekiváltót használtan már 20 ezerért is láttam és az aliexpress-en 10 dolcsi körül adják a nyomás érzékelőket.
Nyomás érzékelő
És ha azt nézzük egy frekvenciaváltóban már benn a fázis asszimmetria figyelés, áramhatárt lehet állítani ami ugye a lassú bimetallos hőkioldók utódja, valamint tud rámpaidőket, ami pont kompresszoroknál előny, akkor nem biztos hogy ÉN mágneskapcsolókkal vacakolnák a XXI. században, ami hajlamos lehet beégni az induktív kapcsolgatásától. Persze Szigorúan értékesebb kompresszorokról beszélünk....hasznot termelő feladatokra.
(#) scansat válasza Payne09 hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Szerintem első körben nézd át, nehogy elkerülje a kordé a szamarat.
Egy gyűrű készlet dugattyúnként 2500Ft. Ha a csapágyak is rosszak akkor a javítás felejtős.
Csapágyak, szimmering, gyűrűzés + olaj többe fog kerülni. 6-10 ezerért már felújított vagy komplett működő (keveset használt) van.
(#) Payne09 válasza scansat hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
A csapágyak rendben vannak, már megnéztem őket.
Ha így tudod az árát a gyűrűknek, akkor biztos tudsz forrást is ahonnan ennyiért be tudnám szerezni őket.
(#) gempa84 hozzászólása Dec 27, 2017 /
 
Szia Payne 09 nekem van egy ilyen kompressorom,ha érdekel.
(#) gempa84 válasza Payne09 hozzászólására (») Dec 27, 2017 /
 
Szia Payne09, nekem van egy ilyen kompresszorom,ha érdekel.
(#) Payne09 válasza gempa84 hozzászólására (») Dec 27, 2017 /
 
Szia! S rendben van a gép? Milyen árat gondoltál érte?
(#) gempa84 válasza Payne09 hozzászólására (») Dec 27, 2017 /
 
Feltudlak venni messengerben ?
(#) Payne09 válasza gempa84 hozzászólására (») Dec 27, 2017 /
 
Itt is írhatsz privátban.
(#) szsrobert válasza erbe hozzászólására (») Dec 28, 2017 /
 
Sehogy sem kotelezo valaszt irni.
Hiaba irom meg egy laptopon 2 hetente, ha nincs rajta internetkapcsolat.
Postagalambbal lassan mukodik.
(#) bistvan196700 hozzászólása Jan 11, 2018 /
 
Sziasztok! Autó klímakompresszort nem lehetne használni kompresszornak? A mágneskuplung jó lenne tehermentesítőnek.
https://www.youtube.com/watch?v=IBVcL9O7pIA
https://www.youtube.com/watch?v=OQS0dqmaDVk
(#) ridelife válasza bistvan196700 hozzászólására (») Jan 11, 2018 /
 
Persze hogy lehet de nagyon keves a legszallitasa.
(#) bistvan196700 válasza ridelife hozzászólására (») Jan 12, 2018 /
 
Elképzelhető, hogy ezért nem alkalmazzák, köszi.
(#) zoly15 válasza ridelife hozzászólására (») Jan 15, 2018 /
 
Kevés a légszállítása... aztán hamar be is fog sülni!
A klíma közeg elegyedik a kenőolajjal ,ez keni a csapágyakat, dugattyúkat mindent.. itt ugye a kenés megszűnne..
(#) ujfe hozzászólása Jan 15, 2018 /
 
Hol tudok Budapesten gyorsan TK200-as kompresszorhoz alkatrészeket beszerezni ? Tömítést, szelepeket, gyűrűket ?
Esetleg kivágnám én a henger tömítést de nem tudom hol és milyen anyagot vásárolja...bár inkább megvenném mert azt a pár szár forintot inkább rászánom ahelyett, hogy bénázzak...
Jelenleg így néz ki a cucc...
Jah és valaki segíthetne a szelepeket hogyan kell összerakni...mert ez már meghaladja a képességeimet...nagyon köszönöm.
(#) elektroncso válasza ujfe hozzászólására (») Jan 15, 2018 /
 
Tessék, a robbantott ábrája a kompresszornak:TK-200 rajz.
Nem volt másfél perc megtalálni google-val.
(#) ujfe válasza elektroncso hozzászólására (») Jan 15, 2018 /
 
Köszönöm...de az én szelepem nem hasonlít erre...
(#) ridelife válasza ujfe hozzászólására (») Jan 16, 2018 /
 
Persze hogy nem mert egy csepelt linkelt.
Itt a tk200: http://www.draspo.hu/wp-content/uploads/2014/08/term_katalogus_csonka.pdf
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2018
(#) teglascs válasza ujfe hozzászólására (») Jan 16, 2018 /
 
Tömítést - ha én magamnak (saját részemre) kellene összeraknom a kompresszort - sima kartonpapírból csinálnék. Be kell olajozni a hengertömböt, rá kell fektetni a kartonlapot, és az megadja a körvonalakat, hogy hol kell vágni.
(#) ridelife hozzászólása Jan 16, 2018 /
 
A retegelt karton nem a legjobb anyag tomitesre.Nyomas hatasara elmozdulnak a retegek.
Ha mar fusi megolas, inkabb hasznalnek muszaki rajzlapot.
(#) HA3GX hozzászólása Jan 16, 2018 /
 
Mi annak a "szelepnek" a neve, ami a teherautókban, buszokban a kompreszort üresjáratba kapcsolja, majd ha egy bizonyos érték alá csökken a levegőnyomás, újra tölteni kezdi a tartályokat?
(#) weend válasza HA3GX hozzászólására (») Jan 16, 2018 /
 
Szia!
Lefújószelep.
(#) HA3GX válasza weend hozzászólására (») Jan 16, 2018 /
 
Szia!

Pedig tanultam... köszönöm
(#) nooy hozzászólása Jan 19, 2018 /
 
Sziasztok,
Van egy Csepel kéthengeres kompresszorom aminek az egyik dugattyúja megadta magát. Már nem most, de közvetlenül egy felújítás után, még a hónolás is látszódik a hengeren.
Tud valaki segíteni, hogy hol lehetne beszerezni egy ilyen dugattyút? PálDugattyút már kérdeztem, de nem válaszoltak még a levelemre.

Köszönöm,,
(#) zolika60 válasza nooy hozzászólására (») Jan 19, 2018 /
 
Ne levelezz, hívd fel őket.
(#) nooy válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2018 /
 
Felhívtam őket, 20e-et mondtak dugattyú és csapszeg gyártásra.
Valami olcsóbb megoldás lenne jó. 71,25mm amúgy a dugó.
Következő: »»   118 / 123
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu