Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Tudja-e valaki, hogy a Bosch S3-as 70 ah-ás akkunak lepattintható-e a fedele desztvíz utántöltés ill savsűrűség mérés céljából?
Mindegyik lepattintható, megfelelő izmos csavarhúzóval, legfeljebb a visszarakás lesz bonyolultabb!
![]()
Üdvözletem minden fórumozónak.
Én egy TOPDRIVE 12V40Ah-ás akku elektrolit szintjét szeretném ellenőrizni, de már a felnyitásán megakadtam. Lehet, hogy csak szorulása van, de semmilyen varázsige ezidáig nem segített. A túlzott erőszaktól meg tartózkodtam, elkerülendő egy nemkívánatos törést. A link egy hasonló típust mutat. Az eltávolítandó fedél két oldalán lévő furaton keresztül próbálkoztam felfedni valami titkosított pattintásos lehetőséget, de eredménytelenül. Előre is köszönök minden tippet. akkumulátor
Miért kellene felnyitni. Ez egy zárt rndszerű akku. A töltés szintet kell ellenőrízni az akkun lévő ablakon.
Csak azért, mert a karbantartási utasítása, amit vásárláskor adtak hozzá, előír ilyen ellenőrzést. Persze a felnyitásra vonatkozó esetleges rafinériát nem részletezték.
Linkeld be a te akkud képét és a leírást is. A mai akkuk zöme már teljesen zárt, roncsolásmentesen nem nyithatóak fel. A linkelt képen levő Electric Power (JÁSZ) sem.
Akkora mennyiségű elektrolittal öntik fel és olyan labirintuson keresztül vezetik ki a savgőzt, ami visszanyeri az elektrolit nagy részét, valamint azért gyártják CA-CA technológiával, hogy az életciklusa alatt ne okozzon gondot az elektrolit veszteség. Nem kell utántölteni, ha megfelelő üzemi környezetben használják.
Attól még elfogy belőle az elektrolit. Jó-párat szedtem/"robbantottam" szét, s bizony a gyengülésnek az elektrolithiány volt az oka, legalább egy cellában.
Lehet, hogy az a leírás egy régebbi típushoz készült még, ezek már roncsolás nélkül nem bonthatók. Írd le inkább, mi a probléma az akkuval?
Csavarhúzó, véső, nagykalapács!
Persze elfogyhat, de az elhasználódás jele, vagy nagyon öreg, vagy extrém meleg körülmények vannak, túltöltés... Ha csak kegy cellában, az meg cellazárlat. Ha meg szabad levegő éri lemezeket nincs sok értelme utántölteni.
(Fogyasztói társadalomban élünk egyébként miért épp az akkugyártó lenne kivétel a kalkulált avulással...) A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2018
A varázsszemet minden bizonnyal ki tudod feszegetni egy késsel.
Ott be tudsz nézni, hogy mi a helyzet, ha szomjasnak tűnik, akkor a többi is az lesz, főleg a két szélső. Ha erősebb feszegetésre sem jön le a teteje, akkor csak a fúrás marad, vagy használod tovább, vagy méhtelep. fúrás előtt srégen eső fény mellett kell szemrevételezni a fedlap fröccsöntésének mintázatát, ha látszik 6 egymás melletti karika, akkor ott célszerű fúrni (8mm-es lyukat, majd bútor vakdugóval lezárni).
Igen, pontosan. Volt pár fok hideg, egy nagy dízel nem akart indulni. 5-6 T-s targonca. Hoztam a raktárból vadi új aksit, rámértünk, még kevesebb volt a fesz indítózás alatt. Kivettem a régit,
mert mondta a kolléga az a jobb fajta, mikor kiemeltem, bizony 2x akkora volt a súlya! Az ólomlemezek felét kispórolják, mondván, 1-3 év garanciát, még éppen kibír, addig az elektrolit is kitart benne, ha jó a fesz-szabályozó, s 14,4 -nél a vége. Igaz ott még az akksi nincsen teljesen feltöltve, de még épp nem kezd el pezsegni, párologni. Lusta voltam panelt gyártani, vettem csajnából 555 deszulfátort, /állandóan az aksin van, nem töltős, olyat csináltam, innen az oldalról, / és a nyugalmi fesz szépen megy felfele. A gyári targonca akksi töltők is olyan 15,6 V-is töltenek, amikor beindul rendesen a pezsgés, ez felkavarja az elektrolitot, s segít visszaépülni a szulfátot a lemezekbe. Sőt! Van egy olyan fajta töltő-akksi páros, amelyikben egy kis "akvárium" kompresszor van, ami a töltés megkezdésekor, levegőt pumpál egy gyári beépített légvezetéken minden cellába, s "felzavarja" az aljára leült szulfát réteget.
Ez is egy jó módszer, pont a múltkor elmélkedtem rajta,, miközben feszegettem egynek a tetejét, "hogy vajon mitől működött eddig" ?
![]()
Oka van, hogy nem a saját képét tettem fel hanem egy hasonmásét. Sajnos pillanatnyilag, sem képet csinálni az akkuról, sem a leírást beszkennelni nem tudom. Nincs mivel. A karbantartási leírás az oldalára volt ragasztva, "anno", ezért gondolom, hogy csak-csak hozzá tartozik. Bár az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy TESCO-s áru, és nem szakbolti. Amint lesz képem felteszem, már csak szakmai kíváncsiságból is.
A nem ehhez az akkuhoz tartozó leírás problémája nekem is eszembe jutott, de hozzá volt ragasztva egy fólia alatt. Egyébként csak annyi baja van, hogy nem tartja a töltést. Nem terhelhető.
Olvasgatom az "okosabbnál okosabb" hozzászólásokat, de. a szulfátot vissza építeni a lemezekbe. Hát Ez a csúcs
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2018
Mitől merül ki magától az akkumulátor? Miért nem megy le a töltési áram, egy rossz akksiban? Esetleg mitől lesznek zárlatosak a cellák, ha nem görbült a lemez. Kérlek világosíts fel, biztosan hiányos a tudásom. Bővebben: Link
"A másik ok, hogy az akkumulátorunk élettartama megnőtt az, hogy a gyártók a pozitív töltésű lemezeket polietilén tasakokba helyezik, amely így meggátolja a képződő szulfát-iszap lehullását ..."
Nem csúcs, de félig igazad van. A szulfátosodás kitakarja az aktív felületet. Visszaalakítható az Ah kapacitásnak megfelelő 0,5-1%-os töltőárammal, de megbízhatóan, csak alacsony savsűrűség mellett. Addig kell tölteni, amíg a hígított elektrolit sűrűsége nem növekszik tovább. (Több nap.) Majd sav csere és ima. Az ima ahhoz kell, hogy az akku kibírta e a forgatás következményeit. A mai akkumulátorcellák alatt nincs elég hely a lehullott törmelékeknek. (Nehogy sikerélmény legyen a vége.) A regenerátor annyi, mint döglődő lónak az új patkó.
Idézet: „A regenerátor annyi, mint döglődő lónak az új patkó.” ![]()
Hónapok óta a garázsban van, aminek levettem a fedelét. A bal oldaliban volt kevesebb az elektrolit szint. A mostani savszint, a jobb oldaliban, s a mellette levőben és tartja a 12,5 V -ot. .
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2018
És mi volt a varázsige a fedél levételéhez? Csak nem fűrészlap?
A teteje szerint JP (Jász-Plasztik), az oldala szerint meg Tesco-s matricás, direkt nekik gyártott. Ez az akku és a garancia papír is még a régi (még 2 év garis, ma már csak 1), már újabb fajta mindkettő. Ekkoriban még a 40Ah-son (és más japánokon kívül) kívül a többinek kitekerhető dugója volt a címke alatt, ezért hagyták benne az egyébként igen régi szöveget. Ez a 40Ah-s már akkor is teljesen zárt volt szegény.
![]()
Véső, kalapács, a fedél alá illesztve elpattan a ragasztás. Ha reped is a tető, nem túl forró pákával könnyen össze-hegeszthető. Jófajta tubusos ragasztó-tömítővel könnyen visszaépíthető. Majd megnézem bent a pontos nevét, most nincsen itthon.
Biztos rájöttek, hogy a 2 évet sem igen bírja ki!
Egy műanyaghegesztő sem vállal akkumulátor edényzet javítást. Nem olyan egyszerű azt sem hegeszteni, sem ragasztani, sőt nem is biztonságos.
Idézet: „Biztos rájöttek, hogy a 2 évet sem igen bírja ki!” Minden akkumulátorra egységesen levitte a jogalkotó 1évre a garanciát és 2 évre a szavatosságot. Nem a JÁSZ találta ki és ne keltsünk rémhíreket. Sok ezer eladott darabbal a hátunk mögött elmondhatjuk, hogy nem rossz akkuk. A jogos garanciás igény valahol 1% körül alakul, volt időszak, amikor megközelítette, de szerintem most megint jóval alatta van, még nem néztem pontosan. Az üzemeltetés sokkal többet árt az akkunak, mint a gyártó mikéntje. Volt már olyan időszak, amikor a pl. Banner tulajok sorra jöttek szitkozódva, meg olyan is amikor mások. Igyekezni kell megtalálni a megoldást. Olyat, hogy na annak a gyártónak minden terméke, mindig rossz, nem mernék mondani és nem is tudok.
Érdekes, itt 5 év garanciáról írnak. Csak odahaza vitték le?
Na ja, de átszámoltad az árát forintra?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |